Αδελφοποίηση… Εχουμε δει Πόλεις, Δήμους να ενώνονται μέσω αυτής της διαδικασίας. Γιατί όχι και σχολεία.. Ειδικά όταν το ζητούμενο είναι η ανταλλαγή εμπειρίας και γνωριμίας των μαθητών μεταξύ τους..
Αρχές του Μαϊου, δύο σχολεία, ένα της Νάξου (Γυμνάσιο Βίβλου) και ένα της Αθήνας (3ο Γυμνάσιο Ιλίου) ενώθηκαν.. Εγιναν αδέλφια και σε αυτό συνέβαλαν τρία πρόσωπα… Η νεαρή Ιριδα, η οποία μαθήτευσε πέρυσι στο 3ο Γυμνάσιο Ιλίου αλλά φέτος βρέθηκε στη Νάξο λόγω της μετάθεσης των γονιών της… Ο Δημήτρης Θεοδοσίου, ο Διευθυντής του Γυμνασίου Βίβλου, ο οποίος μετά από έξι χρόνια φεύγει για το Αγρίνιο και στο Γενικό Λύκειο Γαβαλούς (σ.σ. αφήνει τη θέση του στη Μαρία Αξαοπούλου με την ευχή ότι θα βαδίσει στα χνάρια του) και η Ελένη Χολέβα (υποδιευθύντρια του Γυμνασίου στο Ιλιο)…
Οι δύο τελευταίοι (Θεοδοσίου – Χολέβα) έχουν κοινή καταγωγή και γρήγορα … ταίριαξαν. Προερχόμενοι από την Αιτωλοακαρνανία βρήκαν κοινά σημεία όταν έγινε η επικοινωνία ανάμεσα στα δύο σχολεία και επέλεξαν την αδελφοποίηση. Κίνηση που ανοίγει δρόμους για περαιτέρω συνεργασία ανάμεσα στα δύο σχολεία και με τους μαθητές να γίνονται κοινωνοί μας νέας πραγματικότητας…
Πότε έγινε αυτό;
«To σχολείο μας, Γυμνάσιο Βίβλου Νάξου, υποδέχθηκε την Παρασκευή 5/5/2023 αντιπροσωπεία μαθητών του 3ου Γυμνασίου Ιλίου Αθήνας. Τα 36 παιδιά και οι 5 συνοδοί καθηγητές του σχολείου της Αθήνας βρέθηκαν στο νησί στο πλαίσιο υλοποίησης περιβαντολλογικού προγράμματος συνδυάζοντάς με τα άπειρα μονοπάτια του νησιού μας.
Η ιστορία έχει ως εξής:
Στην αρχή της χρονιάς, οικογένεια μαθήτριά μας μετακόμισε από την Αθήνα στο νησί μας και γράφτηκε στο σχολείο μας. Στις διαδικασίες της μετεγγραφής και στην επικοινωνία που είχαν τα σχολεία με τον διευθυντή μας Θεοδοσίου Δημήτριο και την υποδιευθύντρια Χολέβα Ελένη αποφάσισαν να συνεργαστούν με κάποιο τρόπο και να παρουσιάσουν κάτι κοινό. Τελικά, αποφάσισαν να γίνει η αδελφοποίηση των σχολείων για αρχή, βάζοντας έτσι τις βάσεις για μελλοντικές συνεργασίες πχ κοινά προγράμματα, φιλοξενία κτλ.
Ο κύριος Θεοδοσίου, που φέτος είναι η τελευταία του χρονιά στο νησί, βοήθησε στη διοργάνωση της επίσκεψης του σχολείου στη Νάξο. Το σχολείο ήρθε στο νησί την Τετάρτη, 3/5/2023 και επισκέφτηκε μνημεία και αξιοθέατα του τόπου. Το πρωινό της τελευταίας ημέρας, 5/5/2023, από τις 10.00 έως και τις 13.30 το 3ο Γυμνάσιο Ιλίου επισκέφτηκε το Γυμνάσιο Βίβλου Νάξου.
Εκεί έγινε παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων των δύο σχολείων που υλοποιούνται την τρέχουσα διδακτική χρονιά. Υπογράφτηκε το πρωτόκολλο αδελφοποίησης μεταξύ των σχολείων. Τα παιδιά γνωρίστηκαν μεταξύ τους, έκαναν φιλίες και έδωσαν υπόσχεση να ξεκινήσει μια συνεργασία μεταξύ των σχολείων που θα διαρκέσει για χρόνια.
Παρών ήταν τόσο ο δήμαρχος, κύριος Λιανός όσο και ο πρόεδρος της Β/θμιας Σχολικής Επιτροπής, κ. Ορφανός. Ο δήμαρχος και το σχολείο της Βίβλου παρέλαβε τόμους για την ιστορία του Δήμου Ιλίου και εμείς αντίστοιχα παραδώσαμε βιβλίο με την ιστορία του νησιού μας. Η όλη καινοτόμος για το νησί μας πρωτοβουλία σχολιάστηκε θετικά και δόθηκε υπόσχεση για κάθε είδους βοήθεια που θα ζητηθεί από τις δύο πλευρές στο μέλλον. Το φιλοξενούμενο σχολείο ευχαρίστησε για τη θερμή υποδοχή.
Δόθηκαν ευχαριστίες από τον Δήμαρχο και τον Πρόεδρο της Β/θμιας Σχολικής Επιτροπής στον κύριο Θεοδοσίου για την εξαετή προσφορά του στον τομέα της παιδείας στο νησί και ευχές για καλή επιτυχία στο έργο της καινούριας Διευθύντριας του σχολείου, κα Αξαοπούλου Μαρία την επόμενη σχολική χρονιά.
Στην όλη εκδήλωση παραβρέθηκε και ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Βίβλου, κ. Κουκάς Κυριάκος, ο οποίος δώρισε αναμνηστικές κούπες του σχολείου μας στους συνοδούς εκπαιδευτικούς του 3ου Γυμνασίου Ιλίου.
Ακολούθησε φαγητό στο προαύλιο του σχολείου με εδέσματα που μαγείρεψαν τα παιδιά την προηγούμενη μέρα και έφεραν. Χόρεψαν όλοι μαζί τοπικούς δημοτικούς χορούς και όλοι έφυγαν με χαμόγελο και ευχαρίστηση. Το σχολείο της Αθήνας κάλεσε το σχολείο της Νάξου του χρόνου στον δικό τους χώρο.
Το σχολείο ευχαριστεί τους χορηγούς και όσους βοήθησαν στην πραγματοποίηση αυτής της εκδήλωσης, αλλά κυρίως τα παιδιά που αγκάλιασαν θερμά το όλο εγχείρημα».