Επιτέλους…
Ηρθε η στιγμή; Μπαίνει στις ράγες η επέκταση και βελτίωση του πεδίου ελιγμών του αεροδρομίου Νάξου…
Πως; Μα πολύ απλά μπήκαν οι υπογραφές… Και πλέον ο χρόνος αρχίζει να μετράει αντίστροφα για την έναρξη εργασιών… Καλοκαίρι βέβαια, η πίεση θα είναι μεγάλη, όμως η ανάγκη για την επέκταση του αεροδρομίου, ώστε να βελτιωθεί η ασφάλεια των πτήσεων απαραίτητη…
Η είδηση μας ήρθε μέσω ανάρτησης από τον δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρη Λιανό. Κι αναφέρει: “Υπεγράφη σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η σύμβαση για το έργο «Επέκταση και βελτίωση του πεδίου ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Νάξου», μεταξύ της Διευθύντριας Υποδομών Αεροδρομίων κας Ραφαέλλας Μαραγκουδάκη και του εκπροσώπου της αναδόχου εταιρείας «Ελληνική Υδροκατασκευή ΑΕ» κ. Ελευθερίου Γκριτσόπουλου.
Αναμένουμε την εγκατάσταση του εργολάβου, προκειμένου να ξεκινήσει άμεσα το σημαντικό έργο για την τοπική κοινωνία. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 17.025.560 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και η διάρκειά του 24 μήνες”.
Τι περιλαμβάνει
Να σημειώσουμε ότι τον περασμένο Δεκέμβριο, η “Ελληνική Υδροκατασκευή” είχε κερδίσει την επέκταση και βελτίωση του πεδίου ελιγμών του αεροδρομίου της Νάξου.
Το έργο αφορά στην εκτέλεση των κάτωθι εργασιών:
-1ο Υπο-έργο. Περιλαμβάνει τις εργασίες:
- Επέκταση του διαδρόμου (Runway) προς νότο κατά 300 m, σε περιοχή που πρόκειται να απαλλοτριωθεί, έτσι ώστε ο διάδρομος να αποκτήσει καθαρό μήκος 1.199 m και 30 m πλάτος.
- Διαμόρφωση πλευρικών ζωνών ασφαλείας στο επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου σε πλάτος 40m εκατέρωθεν του άξονα του διαδρόμου.
- Διαμόρφωση ακραίας ζώνης ασφαλείας του διαδρόμου μήκους 60 m μετά το πέρας του επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου.
- Διαμόρφωση ζώνης ασφαλείας (RESA) μετά το τέλος της νέας νότιας ακραίας ζώνης ασφάλειας του διαδρόμου μήκους 90 m.
- Διαπλάτυνση του υφιστάμενου τροχοδρόμου από 15m σε 18m και διαμόρφωση εκατέρωθεν ερεισμάτων πλάτους 3,50m (Taxiway 2).
- Κατασκευή δύο νέων συνδετήριων τροχοδρόμων, εκ των οποίων ο ένας βόρεια του υφιστάμενου τροχόδρομου, ενώ ο δεύτερος νότια του υφιστάμενου πλάτους 18m με εκατέρωθεν ερείσματα πλάτους 3,50m (Taxiways 1 & 3).
- Κατασκευή πέλματος στροφής (turn pad) για την αναστροφή των αεροσκαφών μετά το τέρμα του επεκτεινόμενου τμήματος του διαδρόμου. Στο άλλο άκρο του διαδρόμου ο κύκλος στροφής που είναι πλησιέστερος στο τέρμα του διαδρόμου θα χρησιμοποιείται σαν περιοχή turn pad.
- Επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 80m βόρεια και κατά 40m νότια, ήτοι κατά 6.000m2 (Apron).
- Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του υφιστάμενου πεδίου ελιγμών (διαδρόμου, τροχοδρόμου και δαπέδου).
- Κατασκευή των απαραίτητων υδραυλικών έργων αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.
- Κατασκευή εσωτερικής περιμετρικής οδού του αεροδρομίου, συνολικού μήκους 3.000m περίπου και πλάτους 5,00m.
- Κατασκευή περίφραξης στα όρια της απαλλοτριωμένης περιοχής και αντικατάσταση της υφιστάμενης στο δυτικό όριο του αεροδρομίου στην περιοχή που εφάπτεται της λίμνης.
- Αντικατάσταση της υπάρχουσας εγκατάστασης φωτοσήμανσης φορητού τύπου, με νέα μόνιμου τύπου και επέκταση αυτής στο νέο τμήμα του διαδρόμου, στους νέους τροχοδρόμους και στο νέο τμήμα του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, με την εγκατάσταση φωτιστικών διαδρόμου, τροχοδρόμων, PAPIS, RTILS κ.λπ. Στο υφιστάμενο δάπεδο στάθμευσης α/φ και στην επέκτασή του θα εγκατασταθούν νέες Η/Μ εγκαταστάσεις ηλεκτροφωτισμού.
- Ανακαίνιση του υφιστάμενου οικίσκου φωτοσήμανσης και εγκατάσταση νέου Η/Μ εξοπλισμού (σταθεροποιητές έντασης, πίνακες, κατανεμητές, Η/Ζ, κ.λ.π).
-2ο Υπο-έργο. Περιλαμβάνει τις εργασίες:
Κατασκευή εξωτερικής οδού μήκους 586m στο Ν.Δ. τμήμα της επέκτασης του διαδρόμου για την αποκατάσταση των θιγόμενων, από την επέκταση του δ/δ, υφιστάμενων οδικών προσβάσεων, εντός της απαλλοτριωθείσας έκτασης του αεροδρομίου με τα απαραίτητα υδραυλικά έργα αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.