Αεροδρόμιο Νάξου… Η “καντίνα” του 2000 έχει γίνει πλέον κανονικό αεροδρόμιο και θεωρείται μαζί με αυτό της Πάρου, ως …φιλέτα για τους ιδιώτες επενδυτές ώστε να αξιοποιήσουν τα περιφερειακά αεροδρόμια που ανήκουν ακόμη στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Μάλιστα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ήδη οριστεί σύμβουλος για την αξιοποίηση των Περιφερειακών αεροδρομίων που βρίσκονται στα χέρια της ΥΠΑ και τον Σεπτέμβριο θα μπούμε στην έναρξη του διαγωνισμού για τον επενδυτή που θα αναλάβει την αξιοποίηση των αεροδρομίων, ανάμεσά τους κι αυτό της Νάξου.
Ποιος όμως είναι αυτός που χαρακτηρίζει το αεροδρόμιο της Νάξου ως … φιλέτο; Μα ποιος άλλος από τους αριθμούς που αρκετές φορές λένε την αλήθεια: το 2010 οι αφίξεις επισκεπτών ήταν στους 10.112 και σήμερα, το 2024 άγγιξαν τις 100.000, ήτοι 96.178 με αύξηση επιβατών κατά 29% σε σχέση με την περσινή επίδοση (δείτε πίνακα) Οπότε; Είναι πλέον στο ίδιο επίπεδο με αυτά της Πάρου και Καλαμάτας..
Να σκεφτείτε μάλιστα ότι το αεροδρόμιο της Νάξου λόγω του διαδρόμου που διαθέτει (σ.σ. κάτω από τα 1000 μέτρα) δεν μπορεί να υποδεχτεί τα αεροπλάνα που προσγειώνονται στην Πάρο, ούτε έχει την πολυτέλεια για περισσότερες συνδέσεις όπως πχ συμβαίνει με άλλα νησιά όπως η Κάρπαθος ή η Μήλος.. Κάτι που όμως αλλάζει από του χρόνου.
Ας δούμε όμως τους αριθμούς… Με βάση την ενημέρωση από τον αρμόδιο αερολιμενάρχη Ερωτόκριτο Καϊδατζή, η εικόνα χρόνο με το χρόνο αλλάζει. Και υπάρχουν σημεία αναφοράς που δείχνουν την αλλαγή, όπως τονίζεται στο σχετικό σχεδιάγραμμα
Ξεκινάμε από το 2010, όταν και υποδέχτηκε 10.112 αφίξεις. Είχαμε ελάχιστες πτήσεις από την Αθήνα με τα μικρά αεροπλάνα (Dash 8-100) με τις 39 θέσεις…. Μικρή αύξηση τα χρόνια που ακολουθούν έως το 2015 όταν και περνάμε τις 20.000 αφίξεις.
Τι συμβαίνει; Πολύ απλά τα μικρά αεροπλάνα σιγά σιγά αποσύρονται και στη θέση τους μπαίνουν αυτά των 46 θέσεων (ATR 42-600) που προσφέρουν μία ανάσα στο αεροδρόμιο όσον αφορά την κίνησή του..
Ομως, από το 2017 έχουμε σχεδόν διπλασιασμό χρόνο με το χρόνο… Κι αυτό γιατί αυξάνονται οι πτήσεις με την είσοδο πλέον την Sky Express που είναι σε καθημερινή βάση και πιέζει και την Olympic Air για περισσότερες πτήσεις. Πάντα από Αθήνα και με την εμφάνιση και .. απογευματινών πτήσεων. Αποτέλεσμα; το 2019 να έχουμε περισσότερους από 40.000 επιβάτες…
Και φτάνουμε στο 2022. Είναι η στιγμή που .. κόβονται μερικά δέντρα και δίνεται η δυνατότητα στα αεροπλάνα να έχουν περισσότερο χώρο στο διάδρομο ενώ από το 2023 έχουμε και τα ATR 72-600 που μπορούν να μεταφέρουν ακόμη και 72 επιβάτες.
Αυτό βέβαια δεν θα το δούμε ακόμη. θα περιμένουμε το 2026 όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες που πραγματοποιούνται στο αεροδρόμιο όσον την βελτίωση των εγκαταστάσεων κυρίως σε επίπεδο διαδρόμου. Για την ώρα είδαμε το 2023 να πλησιάζει τους 75.000 επιβάτες και φέτος τον Σεπτέμβριο είχαμε +80.000. Πως έκλεισε ο χρόνος; Με 96.178 επιβάτες, κάτι που δεν έχει προηγούμενο…
Ρόλο εδώ έπαιξε και το γεγονός ότι είχαμε τις περισσότερες πτήσεις (έως και 16 την ημέρα) αλλά και η σύνδεση με την Θεσσαλονίκη που άνοιξε μία αγορά για την οποία οι Ναξιώτες φώναζαν από το 2015..
Τι περιμένουμε; Ουσιαστικά την ολοκλήρωση των έργων όσον αφορά τον διάδρομο. Τότε θα δούμε και τα ATR 72-600 να έρχονται με πλήρη χωρητικότητα, αλλά και περισσότερες πτήσεις από τη στιγμή που θα έχουμε και αύξηση στον φωτισμό… Μην ξεχνάμε ότι έχουμε από φέτος και τη σύνδεση με την Κρήτη, οπότε η ερώτηση που τίθεται είναι: μπορεί το αεροδρόμιο να υποδεχτεί όλο και περισσότερες πτήσεις;
Παράλληλα όπως έγινε γνωστό χθες το βράδυ στο δημοτικό συμβούλιο έχουμε και την δέσμευση για τα κτηριακά και την αναβάθμισή τους. Είναι άλλωστε η πρώτη και η τελευταία εικόνα που έχει ένας επιβάτης που έρχεται στη Νάξο.