Ηταν η 19η Ιουνίου όταν είχαμε αναφέρει ότι η πρώτη μπουλντόζα μπήκε στο χώρο του αεροδρομίου Νάξου με σκοπό τι άλλο από την έναρξη των εργασιών για την επέκταση και βελτίωση του πεδίου ελιγμών.
Τότε, ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Δημήτρης Λιανός είχε αναφέρει ότι τα έργασ θα ξεκινήσουν μέσα Αυγούστου λόγω του ότι έπρεπε να ολοκληρωθούν όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες αλλά και θέματα που είχαν να κάνουν με την ανάδοχο εταιρεία…
Και την περασμένη Πέμπτη 24 Αυγούστου είχαμε την έναρξη των εργασιών… Οι μπουλντόζες, έπιασαν δουλειά. Ποιος είναι ο στόχος; Εντός 24 μηνών (εάν όλα πάνε καλά) να υπάρχει μία αναβαθμισμένη δεύτερη πύλη εισόδου στο νησί.
Ενας διάδρομος για προσγείωση – απογείωση αεροσκαφών στα 1200 μέτρα ώστε να δεχόμαστε στο νησί με ασφάλεια τα 72αρια πλέον αεροσκάφη. Δυστυχώς, η θέση που είχε επιλεγεί πριν από αρκετά χρόνια, δεν επιτρέπει μεγαλύτερες κινήσεις.
Η είδηση για την έναρξη των εργασιών έγινε γνωστή μέσω ανάρτησης από τον αντιδήμαρχο Βαγγέλη Κατσαρά…
Ομως, το βασικό ζήτημα είναι η ασφάλεια των επισκεπτών και όσων διακινούνται. Παράλληλα θα βελτιωθεί και ο τάπητας του διαδρόμου καθότι αλλάζει το βάρος των σκαφών και το κυριότερο; Ευελπιστούμε ότι και κτήριο – η “καντίνα” όπως την αποκαλούν οι άνθρωποι που ξέρουν – τόσο για την υποδοχή των επιβατών όσο και για τη στέγαση των αρμόδιων υπηρεσιών θα αναβαθμιστεί.
Οσο για το νέο αεροδρόμιο; Κάποια στιγμή η δημοτική Αρχή θα πρέπει να αποφασίσει εάν θέλει την κατασκευή νέου αεροδρόμιου. Δύσκολες εποχές οικονομικά για όλους. Τα καλά χρόνια όπου η Νάξος είχε τη πολυτέλεια να επιλέγει περιοχές έχουν περάσει…
Ομως, όταν επιθυμείς να βελτιώσεις την εικόνα σου ως νησί, οφείλεις οι βασικές πύλες εισόδου (λιμάνι – αεροδρόμιο) να είναι άρτια οργανωμένες και σύγχρονες.. Και να συνάδουν με τα μηνύματα της εποχής..
Τι περιλαμβάνει το έργο;
Να σημειώσουμε ότι τον περασμένο Δεκέμβριο, η “Ελληνική Υδροκατασκευή” είχε κερδίσει την επέκταση και βελτίωση του πεδίου ελιγμών του αεροδρομίου της Νάξου.
Το έργο αφορά στην εκτέλεση των κάτωθι εργασιών:
-1ο Υπο-έργο. Περιλαμβάνει τις εργασίες:
- Επέκταση του διαδρόμου (Runway) προς νότο κατά 300 m, σε περιοχή που πρόκειται να απαλλοτριωθεί, έτσι ώστε ο διάδρομος να αποκτήσει καθαρό μήκος 1.199 m και 30 m πλάτος.
- Διαμόρφωση πλευρικών ζωνών ασφαλείας στο επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου σε πλάτος 40m εκατέρωθεν του άξονα του διαδρόμου.
- Διαμόρφωση ακραίας ζώνης ασφαλείας του διαδρόμου μήκους 60 m μετά το πέρας του επεκτεινόμενο τμήμα του διαδρόμου.
- Διαμόρφωση ζώνης ασφαλείας (RESA) μετά το τέλος της νέας νότιας ακραίας ζώνης ασφάλειας του διαδρόμου μήκους 90 m.
- Διαπλάτυνση του υφιστάμενου τροχοδρόμου από 15m σε 18m και διαμόρφωση εκατέρωθεν ερεισμάτων πλάτους 3,50m (Taxiway 2).
- Κατασκευή δύο νέων συνδετήριων τροχοδρόμων, εκ των οποίων ο ένας βόρεια του υφιστάμενου τροχόδρομου, ενώ ο δεύτερος νότια του υφιστάμενου πλάτους 18m με εκατέρωθεν ερείσματα πλάτους 3,50m (Taxiways 1 & 3).
- Κατασκευή πέλματος στροφής (turn pad) για την αναστροφή των αεροσκαφών μετά το τέρμα του επεκτεινόμενου τμήματος του διαδρόμου. Στο άλλο άκρο του διαδρόμου ο κύκλος στροφής που είναι πλησιέστερος στο τέρμα του διαδρόμου θα χρησιμοποιείται σαν περιοχή turn pad.
- Επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 80m βόρεια και κατά 40m νότια, ήτοι κατά 6.000m2 (Apron).
- Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του υφιστάμενου πεδίου ελιγμών (διαδρόμου, τροχοδρόμου και δαπέδου).
- Κατασκευή των απαραίτητων υδραυλικών έργων αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.
- Κατασκευή εσωτερικής περιμετρικής οδού του αεροδρομίου, συνολικού μήκους 3.000m περίπου και πλάτους 5,00m.
- Κατασκευή περίφραξης στα όρια της απαλλοτριωμένης περιοχής και αντικατάσταση της υφιστάμενης στο δυτικό όριο του αεροδρομίου στην περιοχή που εφάπτεται της λίμνης.
- Αντικατάσταση της υπάρχουσας εγκατάστασης φωτοσήμανσης φορητού τύπου, με νέα μόνιμου τύπου και επέκταση αυτής στο νέο τμήμα του διαδρόμου, στους νέους τροχοδρόμους και στο νέο τμήμα του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, με την εγκατάσταση φωτιστικών διαδρόμου, τροχοδρόμων, PAPIS, RTILS κ.λπ. Στο υφιστάμενο δάπεδο στάθμευσης α/φ και στην επέκτασή του θα εγκατασταθούν νέες Η/Μ εγκαταστάσεις ηλεκτροφωτισμού.
- Ανακαίνιση του υφιστάμενου οικίσκου φωτοσήμανσης και εγκατάσταση νέου Η/Μ εξοπλισμού (σταθεροποιητές έντασης, πίνακες, κατανεμητές, Η/Ζ, κ.λ.π).
-2ο Υπο-έργο. Περιλαμβάνει τις εργασίες:
Κατασκευή εξωτερικής οδού μήκους 586m στο Ν.Δ. τμήμα της επέκτασης του διαδρόμου για την αποκατάσταση των θιγόμενων, από την επέκταση του δ/δ, υφιστάμενων οδικών προσβάσεων, εντός της απαλλοτριωθείσας έκτασης του αεροδρομίου με τα απαραίτητα υδραυλικά έργα αποστράγγισης-αποχέτευσης ομβρίων υδάτων.