Το πακέτο των αλλαγών που έρχονται μεσοπρόθεσμα στο Facebook όπως ανέφερε ο ισχυρός άνδρας του Fb Μαρκ Ζουκερμπεργκ και με τον διαδυκτιακό τόπο να είναι έτοιμος να λειτουργήσει και ως η ιδανική προξενήτρα αλλά μόνο για μακροχρόνιες σχέσεις – Ποιες είναι οι αλλαγές
Παρά την δύσκολη περίοδο που περνά το δημοφιλέστερο κοινωνικό δίκτυο του πλανήτη, εξαιτίας του σκανδάλου με την Cambridge Analytica και τις ανησυχίες που έχει εγείρει η υπόθεση από την άποψη της ασφάλειας των δεδομένων των χρηστών, το Facebook κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις στο 8ο κατά σειρά συνέδριο των προγραμματιστών που λαμβάνει χώρα την 1η και την 2η ημέρα του Μαΐου στην Καλιφόρνια.
Της Νίκης Παπαζόγλου (insider.gr)
Ο Ceo του δε, Μαρκ Ζούκερμπερκ κατάφερε να εξάψει τον ενθουσιασμό των προγραμματιστών με νέα εργαλεία και δυνατότητες που παρουσίασε ώστε να συνεχίσουν να επενδύουν και να χτίζουν στις πλατφόρμες του. «Θα εξακολουθούμε να παρέχουμε σε εφαρμογές και ιστότοπους συγκεντρωτικά στοιχεία ανάλυσης. Για παράδειγμα, θα μπορούμε να δημιουργήσουμε αναφορές για να γνωρίζει ο προγραμματιστής αν οι εφαρμογές του είναι πιο δημοφιλείς σε άνδρες ή γυναίκες ή σε κάποια συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε χωρίς να αποθηκεύουμε τις πληροφορίες από το λογαριασμό σας και όπως πάντα δεν θα λέμε στους διαφημιζόμενους ποιοι είστε», είπε χαρακτηριστικά όταν ανακοίνωσε ότι το Facebook θα διαθέσει στους χρήστες του ένα χαρακτηριστικό που θα τους δίνει ένα επιπλέον μέτρο ελέγχου των δεδομένων τους.
Ποιες είναι όμως οι βασικές ενημερώσεις που παρουσίασε ο Ζούκερμπεργκ στις βασικές εφαρμογές( Facebook, Instagram, WhatsApp) και προϊόντα (Occulus) που έχει η εταιρεία;
Το Facebook σε ρόλο προξενήτρας
Το Facebook αποτελεί ήδη έναν συνδυασμό υπηρεσιών που χρησιμοποιούνται online. Ωστόσο όπως ανακοίνωσε ο ιδρυτής του στο μέλλον φιλοδοξεί να αναλάβει και τον ρόλο προξενήτρας, αφού μιμούμενο το Tinder θα αναλαμβάνει να σας βρει ένα μακροχρόνιο ταίρι.
Όπως διευκρινίστηκε το κοινωνικό δίκτυο σύντομα θα φιλοξενεί κι ένα χαρακτηριστικό γνωριμιών το οποίο θα επιτρέπει στους ανθρώπους να περιηγούνται σε γκρουπ και γεγονότα τα οποία τους ενδιαφέρουν να παρακολουθούν και μέσω αυτών να εντοπίζουν χρήστες με κοινά ενδιαφέροντα και να αλληλεπιδρούν μαζί τους με στόχο την μακροχρόνια σχέση. Η συνομιλία δε θα γίνεται ξεχωριστά από την κύρια εφαρμογή του Facebook ή του Messenger. Παρότι δεν διευκρίνισε πότε ακριβώς θα ξεκινήσει η νέα λειτουργία, λίγα λεπτά μετά την ανακοίνωση της νέας υπηρεσίας, η Tinder και η μητρική της OkCupid Match Group είδε τη μετοχή της να πέφτει 20% φτάνοντας από τα 46,22 στα 36,12 δολάρια.
Εικονική πραγματικότητα και Oculus Go
Η 199 δολαρίων μάσκα εικονικής πραγματικότητας της εταιρείας είναι πλέον και επισήμως διαθέσιμη για αγορά, αφού η Amazon κατά λάθος ενεργοποίησε τις προπαραγγελίες πριν την επίσημη διάθεση. Η νέα Oculus Go θα υποστηρίζει κοινωνικές εμπειρίες όπως το Watch Party, παιχνίδια για πολλούς παίκτες και ζωντανές αναμεταδόσεις όπως συναυλίες και θεατρικές παραστάσεις.
Εκτός από το σετ μικροφώνου-ακουστικού, θα υπάρχει πλέον διαθέσιμος κι ένας διανομέας τηλεόρασης Oculus TV για τους χρήστες που θέλουν να αναμεταδώσουν περιεχόμενο από το ESPN, το Netflix, το Showtime και άλλα. Ορισμένες από αυτές τις υπηρεσίες ήταν διαθέσιμες και μέσω της Hulu εδώ και αρκετό καιρό, αλλά η νέα μάσκα έχει αρκετές νέες επιλογές για όσους την επιλέξουν.
To Messenger εστιάζει στην απλότητα
Η Facebook έχει ήδη παραδεχτεί ότι διόγκωσε υπερβολικά τις δυνατότητες του Messenger από την στιγμή που το αποσύνδεσε από την βασική εφαρμογή του Facebook και τώρα φαίνεται να προχωρά προς την αντίθετη κατεύθυνση – να προσπαθεί δηλαδή να το απλουστεύσει, τουλάχιστον οπτικά. Το Messenger VP του David Marcus αναφέρει ότι η συνολική ανανέωση εστιάζεται στο να κάνει την εφαρμογή καθαρότερη και ταχύτερη, ενώ όπως φαίνεται από ένα διαφημιστικό βίντεο θα ανανεωθεί και αισθητικά δίνοντας την δυνατότητα στο χρήστη να ενεργοποιήσει και μαύρο φόντο.
Το Instagram ανοίγει την πόρτα σε τρίτους
Οι περισσότερες από τις ενημερώσεις του Instagram που ανακοινώθηκαν αφορούν στο πιο δημοφιλές χαρακτηριστικό της εφαρμογής μέχρι σήμερα: τις Ιστορίες. Σύντομα, οι χρήστες θα μπορούν να χρησιμοποιούν φίλτρα προσώπου τεχνητής νοημοσύνης τρίτων χωρίς να περιμένουν το Instagram να κυκλοφορήσει τα δικά του.
Επιπλέον οι χρήστες θα έχουν την δυνατότητα να ενσωματώνουν περισσότερα εργαλεία τρίτων κατά την φόρτωση μιας ιστορίας. Για παράδειγμα, ένα κλιπ GoPro θα μπορεί πλέον να κοπεί και να μεταφερθεί δεξιά στο Instagram Stories ενώ θα μπορείτε να μοιραστείτε και το τραγούδι που ακούτε αυτή τη στιγμή στο Spotify, μέσω ενός συνδέσμου ο οποίος θα ανοίγει το τραγούδι αυτό στην εφαρμογή spotify αυτού που το βλέπει. Αυτό ωστόσο θα φέρει και περισσότερες διαφημίσεις. Το Instagram θα συνεχίσει και τον μετασχηματισμό του σε μια ολοκληρωμένη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων, εισάγοντας νέες λειτουργίες όπως βιντεο κλήσεις ακόμα και ομαδικές.
Το WhatsApp παίρνει τα πάνω του
Μετά από το μεγάλο ευχαριστώ του ιδρυτή της εταιρείας Μαρκ Ζούκερμπεργκ, Ιαμ Κουμ, ο οποίος πρόσφατα αποχώρησε από την Facebook σχετικά με το WhatsApp , ο Μαρκ προχώρησε σε ένα σύντομο απολογισμό σχετικά με το δίκτυο ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων. Όπως είπε το WhatsApp έχει επιθετική επέκταση σε όλο τον κόσμο, με 450 εκατομμύρια χρήστες να μοιράζονται μια ιστορία μέσω του WhatsApp καθημερινά και επιπλέον 65 δισεκατομμύρια μηνύματα να στέλνονται κάθε μέρα μέσω του δικτύου.
Παρότι λοιπόν δεν ανανεώνεται κάτι στην εφαρμογή τουλάχιστον στο βαθμό που αυτό συμβαίνει στο Messenger θα υπάρχουν μικρές ενημερώσεις σχετικά με τις ομαδικές βίντεο κλήσεις και τα stickers(αυτοκόλλητα). Επιπλέον θα έρθουν και χαρακτηριστικά που απευθύνονται σε επιχειρήσεις αν και δεν ανακοινώθηκε κάτι συγκεκριμένο.