Τετάρτη, 14 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΜΜΕΕλλάδα: Σταμάτησε η πένα του Νίκου Ζαχαριάδη

Ελλάδα: Σταμάτησε η πένα του Νίκου Ζαχαριάδη

|

Σοκ… Πέθανε ο δημοσιογράφος Νίκος Ζαχαριάδης – Ενιωσε αδιαθεσία ενώ βρίσκονταν σε επαγγελματικό ραντεβού – Εφυγε κατά την διακομιδή του σε νοσοκομείο 

Έφυγε αιφνιδιαστικά από τη ζωή σε ηλικία 55 ετών, ο δημοσιογράφος Νίκος Ζαχαριάδης. Οπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα tanea.gr ” Βρισκόταν σε επαγγελματικό ραντεβού, ένιωσε αδιαθεσία και κλήθηκε ασθενοφόρο. Δεν πρόλαβε όμως, και κατά τη διακομιδή του σε νοσοκομείο απεβίωσε.

Στο άκουσμα της είδησης του θανάτου του δημοσιογράφου τα Social Media γέμισαν με μηνύματα φίλων και συνεργατών toy. «Αντίο Nikos Zachariadis ήσουν από τους πιο χαρισματικούς και ευφυείς ανθρώπους που γνώρισα. Αλλά λόγια δεν υπάρχουν τώρα» έγραψε χαρακτηριστικά ο δημοσιογράφος, Κώστας Γιαννακίδης. 

Αντίο Nikos Zachariadis ήσουν από τους πιο χαρισματικούς και ευφυείς ανθρώπους που γνώρισα. Αλλά λόγια δεν υπάρχουν τώρα

Δημοσιεύτηκε από Kostas Giannakidis στις Πέμπτη, 15 Απριλίου 2021

 

Ποιος ήταν 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966, τελείωσε το Κολλέγιο Αθηνών και σπούδασε στο Πολιτικό τμήμα της Νομικής Σχολης, στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Παράλληλα ξεκίνησε να εργάζεται στο Ραδιόφωνο της ΕΤ-2. Το 1989 πέρασε στην εφημερίδα «Αυγή» ως Κριτικός Κινηματογράφου. Στην ίδια θέση εργάστηκε επίσης στις εφημερίδες «Ελεύθερος Τύπος» και «Μεσημβρινή». 

Το 1993, εγκαταλείπει τις εφημερίδες για τα περιοδικά. Αρχικά ως αρχισυντάκτης στο περιοδικό ΜΑΧ στη συνέχεια στο περιοδικό Nitro. Επι 5 χρόνια έγραφε τις «Απορίες Ενός Ζαλισμένου Αθηναίου» στο περιοδικό Downtown, από όπου προέκυψαν και δύο βιβλία. Από το 2005 μέχρι το 2012, δούλεψε στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», όπου είχε την ευθύνη του ένθετου περιοδικού «Big Fish» μέχρι το 2008. Στην Athens Voice έγραφε τη στήλη του «Forrest Gump» και την καθημερινή διαδικυακή στήλη Moufanet στο www.athensvoice.gr.

Κατά καιρούς έχει υπάρξει ραδιοφωνικός παραγωγός (Thema FM, Best 92,6), διευθυντής περιοδικών, Columnist κ.α. Από τον Σεπτέμβριο του 2011 είχε αναλάβει την επιμέλεια του Moufanet, τη στήλη με τις ψεύτικες ειδήσεις στο protagon.gr. Μοτίβο του ήταν το «Συγγνώμη για το δούλεμα, αλλά εσείς αρχίσατε πρώτοι».

Επίσης από το 2015 δίδασκε Applied Jourlanism στο Metropolitan College.  Ήταν παντρεμένος με την Ελίζα Μπενβενίστε και έχει ένα γιο, ο οποίος αποτέλεσε και την αφορμή της στήλης «Γράμματα στο παιδί μου».

«Από δημοσιογράφος ζωγράφος»

Εκτός από τη δημοσιογραφία ο Νίκος Ζαχαριάδης αγαπούσε και την τέχνη. Σε κείμενό του στην Athens Voice τον Δεκέμβριο του 2020 είχε εξηγήσει πώς «άλλαξε καριέρα από δημοσιογράφος σε ζωγράφος».

«Η ζωγραφική, και μάλιστα αυτού του είδους η ζωγραφική, που δεν έχει τίποτα το ‘αφηρημένο’ ή το πηγαίο, δεν υπήρξε ποτέ η βασική μου προτεραιότητα. Δεν ήμουν δηλαδή εκείνος που στο δημοτικό σκιτσάριζε τους φίλους του και τη δασκάλα στην τάξη. Πιο πολύ μου άρεσε να παίζω με λέξεις, ή να φτιάχνω ιστορίες. Ποτέ δεν θεώρησα ότι δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς να ζωγραφίζω. Μια χαρά μπορούσα. Και το έκανα. Αν και πάντα ζήλευα λίγο αυτή τη μποέμικη δημιουργικότητα των καλλιτεχνών. Ώσπου, μετά από 15 χρόνια ‘καριέρας’, βρέθηκα τυχαία έξω από ένα μαγαζί που πουλούσε χρώματα και τελάρα ζωγραφικής. Όχι αυτά για τους χομπίστες, που πουλάνε επίσης χάντρες, και κάθε είδους υλικό για χειροτεχνίες. Από τα άλλα, τα hardcore» έγραφε.

Πηγή εικόνας: Athens Voice

«Ήταν 2001. Χριστούγεννα. Ούτε είχα πάρει χαμπάρι πώς είχε γίνει όλο αυτό αλλά η δεκαετία του ’90 είχε πάει καλά. Επιτυχημένες στήλες, περιοδικά, διευθυντικές θέσεις. Και όλα αυτά με μια χαριτωμένη ελαφρότητα. Με μια χαώδη ευκολία. Ολονυχτίες για ‘να κλείσει το περιοδικό’, κείμενα που γράφονταν τις πρώτες πρωινές ώρες, δικαιολογίες σε αγχωμένους αρχισυντάκτες για τις καθυστερήσεις των κειμένων. Αλλά όλα έμοιαζαν σαν μια γιορτή. Το Wrangler μου κι εγώ σε μια πόλη που, όπως όλη η χώρα, ζούσε σε ένα ατέλειωτο πάρτι. Ήταν καλή δεκαετία για να είσαι 35 χρονών. Μόλις είχε εκδοθεί το πρώτο βιβλίο με τις ‘Απορίες ενός ζαλισμένου Αθηναίου’ και για πρώτη φορά καταλάβαινα τι σημαίνει δημοσιότητα. Πάρτι για το λανσάρισμα, συνεντεύξεις σε εκπομπές, άνθρωποι που δεν τους γνώριζα ποτέ να μου κάνουν επιθέσεις οικειότητας, του τύπου ‘εσύ είσαι ο ζαλισμένος Αθηναίος, που γράφει αυτά στο Downtown;’. Κι εγώ μόλις είχα μετακομίσει σε ένα καινούργιο σπίτι, όπως πάντα δυσανάλογα μεγαλύτερο από τις ανάγκες μου. Άλλωστε η γενιά μου ήταν η πρώτη γενιά που μετέτρεπε εκ συστήματος το δεύτερο υπνοδωμάτιο σε «δωμάτιο για τα ρούχα και τα παπούτσια.

Και κάπως έτσι, φθάσαμε στην εποχή που όπως συμβαίνει με όλους τους ανθρώπους γύρω στα 50, αρχίζουν οι αναθεωρήσεις. Το επάγγελμά μου έπαψε να είναι πλέον γόνιμο. Τα γραφεία των περιοδικών και των εφημερίδων δεν είναι πλέον κατάμεστα από κόσμο που γελάει και βρίσκεται σε μια διαρκή δημιουργική αλληλεπίδραση. Η ζήτηση εύκολων και γρήγορων κειμένων για το διαδίκτυο, με διάρκεια ζωής μιας ημέρας, κυριαρχεί. Δεν το λέω με παράπονο. Έτσι συμβαίνει στη ζωή.

Οπότε αναγκάζεσαι να προσαρμοστείς. Και κάπου εκεί, κατά τη διαδικασία «προσαρμογής», όπως λέγεται κομψά η «επιβίωση», αναγκάζεσαι να απαντήσεις και στο ερώτημα «τι μου αρέσει πραγματικά να κάνω;». Κάπως έτσι, οι πίνακες και οι μπογιές και τα πινέλα, που ύστερα από μια μετακόμιση κατέληξαν αμπαλαρισμένα στην αποθήκη του πατρικού μου σπιτιού για σχεδόν 8 χρόνια, φορτώθηκαν μια Κυριακή του 2018 όπως-όπως σε ένα «ταπεινό» Yaris (το Wrangler είχε αποσυρθεί με τις πινακίδες του κατατεθειμένες) και ξαναβρήκαν την κυρίαρχη θέση τους στο σπίτι. Και από τότε είναι πάντα εκεί.

Πηγή εικόνας: Athens Voice

Νέα έργα, πιο συνειδητοποιημένα, άρχισαν να δημιουργούνται, η τεχνική εξελίχθηκε μαζί με την εξοικείωση και όλο αυτό άρχισε να παίρνει μια πιο συγκεκριμένη μορφή και να αποκτά μεγαλύτερο χώρο. Όταν μάλιστα ήρθε η πρόταση για τη Saatchi Art, μέσω φίλου μιας φίλης και αναγκάστηκα για πρώτη φορά να περιγράψω με λέξεις τι ακριβώς κάνω (η Saatchi απαιτούσε ένα βιογραφικό και «λίγα λόγια για τη δουλειά σας»), απέκτησε ένα σχήμα. Οπότε για εμένα η περίοδος της καραντίνας ήταν από τις πιο δημιουργικές. Φωτογράφιση των έργων, πλημμύρα νέων ιδεών και ατέλειωτα ξενύχτια. Μέσα σε ένα μετα-αποκαλυπτικό σκηνικό, επαγγελματικά και κοινωνικά, δεν έχεις πολλές επιλογές. Βόλτα με τον σκύλο και projects.

Εξάλλου, σε όλη μου την επαγγελματική ζωή, δούλευα με εικόνες και με «αναποδογύρισμα» της πραγματικότητας. Αυτοί οι πίνακες είναι απλώς μια ακόμα εκδοχή του ίδιου πράγματος. Τα σύγχρονα ιερογλυφικά, τα pictograms, είναι μια παγκόσμια γλώσσα που βασίζεται στα στερεότυπα, επειδή τα στερεότυπα είναι άμεσα αναγνωρίσιμα. Είναι κατά κάποιο τρόπο η εικόνα του μοντέρνου κόσμου και των προδιαγραφών του. Με άλλα λόγια, σε ανθρώπους σαν εμένα, σχεδόν «φωνάζουν». Ζητώντας σου να αφηγηθείς την «άλλη», κρυφή ιστορία τους. Να την προεκτείνεις και να την αναποδογυρίσεις. Να παίξεις με το «και αν…». Με το «γιατί όχι;». Και να το κάνεις σε πίνακα, όχι ηλεκτρονικά στο photoshop. Προσθέτοντάς τους, με τις ατέλειες του χεριού, μια άλλη πιο ανθρώπινη διάσταση.

Και στο κάτω-κάτω, αυτά τα μικρά, συμβολικά ανθρωπάκια με έσωσαν πολλές φορές στο παρελθόν από εκείνο το χριστουγενιάτικο μεσημέρι. Τους το χρωστάω».

Με πληροφορίες από την σελίδα in.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νέο ψηφιακό μητρώο ακινήτων από την ΑΑΔΕ: Τι αλλάζει από Ιούλιο για 7 εκατ. ιδιοκτήτες

Ηλεκτρονικές διασταυρώσεις, προσυμπλήρωση δηλώσεων και προσοχή στα λάθη – Τι πρέπει να γνωρίζουν ιδιοκτήτες και ενοικιαστές

Τήνος: Αντίο στην κα Κατερίνα, τη γυναίκα που δίδαξε την αλληλεγγύη με πράξεις

Η Κατερίνα Μαμούδη, η ψυχή της Κοινωνικής Κουζίνας του νησιού, έφυγε από τη ζωή – Η εξόδιος ακολουθία σήμερα Τετάρτη 14 Μαΐου

Νέο Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο στο Γεωλογικό Μουσείο Απειράνθου (video)

Η καινοτομία συναντά τις γεωεπιστήμες στη Νάξο – Εκπαιδευτική επένδυση με τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας για μικρούς και μεγάλους (video)

Ευη Νομικού: “Ο σεισμός μεταξύ Κάσου και Καρπάθου δεν σχετίζεται με τη Σαντορίνη”

Η γεωλόγος Εύη Νομικού αναλύει τον σεισμό 6,1 Ρίχτερ μεταξύ Κάσου και Καρπάθου – Δεν συνδέεται με τη Σαντορίνη. Ιστορικό προηγούμενο ο σεισμός του 1303.

Παννελλαδικές 2025: Τελευταίο κουδούνι της χρονιάς για τα Λύκεια την Πέμπτη

Πανελλήνιες 2025: Ανακοινώθηκε ο αριθμός εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Σαντορίνη: Νομική δράση από την Ένωση Ξενοδόχων κατά ΔΕΗ και ΔΕΔΔΗΕ για τις επαναλαμβανόμενες διακοπές ρεύματος

Από τον Ιούλιο του 2024 έχουν κινηθεί με ασφαλιστικά μέτρα – Ζητούν αποζημίωση για τις ζημιές που προκαλούνται στις τουριστικές επιχειρήσεις

Unesco: Η 9η Φεβρουαρίου προ των πυλών ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Πανηγυρική συνεδρίαση της Επιτροπής Ελληνισμού Διασποράς για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας - Τι δήλωσε ο Φίλιππος Φόρτωμας

Πρόταση Ημέρας: Μαυρομάτικα φασόλια με σπανάκι

Με την αρωγή του "Γαστρονόμου" έχουμε πρόταση με βάση τα φασολάκια...

Σαντορίνη: Επίσκεψη Κεφαλογιάννη για την Καλντέρα και τα έργα υποδομής – Προσεχώς νέα ΚΥΑ

Ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Κεφαλογιάννης επισκέφθηκε τη Θήρα, προήδρευσε σύσκεψης για την Καλντέρα και δεσμεύτηκε για στήριξη σε κρίσιμα έργα όπως το Ηφαιστειακό Παρατηρητήριο και η αναθεώρηση της ΚΥΑ.

Η Θηρασιά αγκαλιάζει την Ομάδα Αιγαίου

Στην τρίτη στάση του 31ου Διάπλου, η Ομάδα Αιγαίου μετέτρεψε τη μικρή Θηρασιά σε σημείο αναφοράς για την πρόληψη, τη φροντίδα και την ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας

Νάξος – Κυρ. Σκληράκη: “Οι καθηγητές να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά” (video)

«Θα ήθελα να πω στους καθηγητές πως πρέπει να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά και να δουλεύει το μυαλό τους για το τι θα τους προσφέρουν» είναι η συμβουλή της κυρίας Κυριακής Σκληράκη προς τους νέους συναδέλφους της.

Άνδρος: 68χρονη έπεσε με το αυτοκίνητό της στη θάλασσα και ανασύρθηκε νεκρή

Η γυναίκα από το Γαύριο έχασε τη ζωή της καθώς το όχημά της κατέληξε στη θάλασσα από ύψος 25 μέτρων ενώ προσπαθούσε να παρκάρει

Μια δεύτερη ζωή για το “Πρέβελης”; Μετατρέπεται σε πλωτό ξενοδοχείο;

Το ιστορικό πλοίο της ΑΝΕΚ ίσως μετατραπεί σε πλωτό ξενοδοχείο στη Σάμο, χαρίζοντας του έναν νέο ρόλο γεμάτο μνήμες και φιλοξενία.

Νάξος: Επιτέλους, τελειώνει της χερσαίας ζώνης, ας αναλογιστούν… «νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες», τις ευθύνες που τους αναλογούν

Φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής.. Το 3Α που πέφτει και οι ..στάσεις έως να ολοκληρωθεί ένα έργο σημαντικό για τη πόλη της Νάξου

Θλίψη στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την απώλεια του Κώστα Αρτσάνου, το “αντίο” από τον Δήμαρχο Δημήτρη Λιανό

Συγκλονισμένος ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός αποχαιρετά τον ακούραστο υπάλληλο του Δήμου και αγαπητό συμπολίτη

Εκτακτο: Τέλος στα σουβλάκια της θείας Τασίας, ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι

Ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι Με catering και τιμολόγιο, το κοψίδι πλέον θα έχει και ΦΠΑ...

Μ. Κατσούλης: “Οταν πάρω σύνταξη θα μετρήσω τα Κύπελλα που έχουμε πάρει”

Ο γυμναστής του ΓΕΛ Νάξου Μανώλης Κατσούλης μιλάει για την πορεία του, τον ρόλο του εκπαιδευτικού, τις αθλητικές επιτυχίες του σχολείου και την «αθλητομάνα» Νάξο

Νάξος – Νοσοκομείο: Λαπαροσκοπικός Πύργος μπαίνει σε λειτουργία μέσω δωρεάς

Με τη δωρεά του Κωνσταντίνου Μαρτίνου, το Νοσοκομείο Νάξου αποκτά σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό που αλλάζει τα δεδομένα στις χειρουργικές επεμβάσεις

Νάξος – Lennart Neubauer: Ο παγκόσμιος πρωταθλητής που έγινε το πρόσωπο του νέου windsurfing

Μια ζωή πάνω στα κύματα, ένα μέλλον γεμάτο διακρίσεις – Ο Lennart από τη Νάξο εμπνέει με ταλέντο, ήθος και διεθνή αναγνώριση

Νάξος: Η Δανάη Κουτελιέρη στο “Cash or Trash” με το αντικείμενο-κληρονομιά του πατέρα της (video)

Μια ξεχωριστή εμφάνιση με άρωμα Νάξου και ιστορία από την Πλάκα – Όταν η παράδοση συναντά την τηλεόραση και συγκινεί (video)