Τρίτη, 5 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΜΜΕΕλλάδα: Σταμάτησε η πένα του Νίκου Ζαχαριάδη

Ελλάδα: Σταμάτησε η πένα του Νίκου Ζαχαριάδη

|

Σοκ… Πέθανε ο δημοσιογράφος Νίκος Ζαχαριάδης – Ενιωσε αδιαθεσία ενώ βρίσκονταν σε επαγγελματικό ραντεβού – Εφυγε κατά την διακομιδή του σε νοσοκομείο 

Έφυγε αιφνιδιαστικά από τη ζωή σε ηλικία 55 ετών, ο δημοσιογράφος Νίκος Ζαχαριάδης. Οπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα tanea.gr ” Βρισκόταν σε επαγγελματικό ραντεβού, ένιωσε αδιαθεσία και κλήθηκε ασθενοφόρο. Δεν πρόλαβε όμως, και κατά τη διακομιδή του σε νοσοκομείο απεβίωσε.

Στο άκουσμα της είδησης του θανάτου του δημοσιογράφου τα Social Media γέμισαν με μηνύματα φίλων και συνεργατών toy. «Αντίο Nikos Zachariadis ήσουν από τους πιο χαρισματικούς και ευφυείς ανθρώπους που γνώρισα. Αλλά λόγια δεν υπάρχουν τώρα» έγραψε χαρακτηριστικά ο δημοσιογράφος, Κώστας Γιαννακίδης. 

Αντίο Nikos Zachariadis ήσουν από τους πιο χαρισματικούς και ευφυείς ανθρώπους που γνώρισα. Αλλά λόγια δεν υπάρχουν τώρα

Δημοσιεύτηκε από Kostas Giannakidis στις Πέμπτη, 15 Απριλίου 2021

 

Ποιος ήταν 

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966, τελείωσε το Κολλέγιο Αθηνών και σπούδασε στο Πολιτικό τμήμα της Νομικής Σχολης, στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Παράλληλα ξεκίνησε να εργάζεται στο Ραδιόφωνο της ΕΤ-2. Το 1989 πέρασε στην εφημερίδα «Αυγή» ως Κριτικός Κινηματογράφου. Στην ίδια θέση εργάστηκε επίσης στις εφημερίδες «Ελεύθερος Τύπος» και «Μεσημβρινή». 

Το 1993, εγκαταλείπει τις εφημερίδες για τα περιοδικά. Αρχικά ως αρχισυντάκτης στο περιοδικό ΜΑΧ στη συνέχεια στο περιοδικό Nitro. Επι 5 χρόνια έγραφε τις «Απορίες Ενός Ζαλισμένου Αθηναίου» στο περιοδικό Downtown, από όπου προέκυψαν και δύο βιβλία. Από το 2005 μέχρι το 2012, δούλεψε στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», όπου είχε την ευθύνη του ένθετου περιοδικού «Big Fish» μέχρι το 2008. Στην Athens Voice έγραφε τη στήλη του «Forrest Gump» και την καθημερινή διαδικυακή στήλη Moufanet στο www.athensvoice.gr.

Κατά καιρούς έχει υπάρξει ραδιοφωνικός παραγωγός (Thema FM, Best 92,6), διευθυντής περιοδικών, Columnist κ.α. Από τον Σεπτέμβριο του 2011 είχε αναλάβει την επιμέλεια του Moufanet, τη στήλη με τις ψεύτικες ειδήσεις στο protagon.gr. Μοτίβο του ήταν το «Συγγνώμη για το δούλεμα, αλλά εσείς αρχίσατε πρώτοι».

Επίσης από το 2015 δίδασκε Applied Jourlanism στο Metropolitan College.  Ήταν παντρεμένος με την Ελίζα Μπενβενίστε και έχει ένα γιο, ο οποίος αποτέλεσε και την αφορμή της στήλης «Γράμματα στο παιδί μου».

«Από δημοσιογράφος ζωγράφος»

Εκτός από τη δημοσιογραφία ο Νίκος Ζαχαριάδης αγαπούσε και την τέχνη. Σε κείμενό του στην Athens Voice τον Δεκέμβριο του 2020 είχε εξηγήσει πώς «άλλαξε καριέρα από δημοσιογράφος σε ζωγράφος».

«Η ζωγραφική, και μάλιστα αυτού του είδους η ζωγραφική, που δεν έχει τίποτα το ‘αφηρημένο’ ή το πηγαίο, δεν υπήρξε ποτέ η βασική μου προτεραιότητα. Δεν ήμουν δηλαδή εκείνος που στο δημοτικό σκιτσάριζε τους φίλους του και τη δασκάλα στην τάξη. Πιο πολύ μου άρεσε να παίζω με λέξεις, ή να φτιάχνω ιστορίες. Ποτέ δεν θεώρησα ότι δεν μπορούσα να ζήσω χωρίς να ζωγραφίζω. Μια χαρά μπορούσα. Και το έκανα. Αν και πάντα ζήλευα λίγο αυτή τη μποέμικη δημιουργικότητα των καλλιτεχνών. Ώσπου, μετά από 15 χρόνια ‘καριέρας’, βρέθηκα τυχαία έξω από ένα μαγαζί που πουλούσε χρώματα και τελάρα ζωγραφικής. Όχι αυτά για τους χομπίστες, που πουλάνε επίσης χάντρες, και κάθε είδους υλικό για χειροτεχνίες. Από τα άλλα, τα hardcore» έγραφε.

Πηγή εικόνας: Athens Voice

«Ήταν 2001. Χριστούγεννα. Ούτε είχα πάρει χαμπάρι πώς είχε γίνει όλο αυτό αλλά η δεκαετία του ’90 είχε πάει καλά. Επιτυχημένες στήλες, περιοδικά, διευθυντικές θέσεις. Και όλα αυτά με μια χαριτωμένη ελαφρότητα. Με μια χαώδη ευκολία. Ολονυχτίες για ‘να κλείσει το περιοδικό’, κείμενα που γράφονταν τις πρώτες πρωινές ώρες, δικαιολογίες σε αγχωμένους αρχισυντάκτες για τις καθυστερήσεις των κειμένων. Αλλά όλα έμοιαζαν σαν μια γιορτή. Το Wrangler μου κι εγώ σε μια πόλη που, όπως όλη η χώρα, ζούσε σε ένα ατέλειωτο πάρτι. Ήταν καλή δεκαετία για να είσαι 35 χρονών. Μόλις είχε εκδοθεί το πρώτο βιβλίο με τις ‘Απορίες ενός ζαλισμένου Αθηναίου’ και για πρώτη φορά καταλάβαινα τι σημαίνει δημοσιότητα. Πάρτι για το λανσάρισμα, συνεντεύξεις σε εκπομπές, άνθρωποι που δεν τους γνώριζα ποτέ να μου κάνουν επιθέσεις οικειότητας, του τύπου ‘εσύ είσαι ο ζαλισμένος Αθηναίος, που γράφει αυτά στο Downtown;’. Κι εγώ μόλις είχα μετακομίσει σε ένα καινούργιο σπίτι, όπως πάντα δυσανάλογα μεγαλύτερο από τις ανάγκες μου. Άλλωστε η γενιά μου ήταν η πρώτη γενιά που μετέτρεπε εκ συστήματος το δεύτερο υπνοδωμάτιο σε «δωμάτιο για τα ρούχα και τα παπούτσια.

Και κάπως έτσι, φθάσαμε στην εποχή που όπως συμβαίνει με όλους τους ανθρώπους γύρω στα 50, αρχίζουν οι αναθεωρήσεις. Το επάγγελμά μου έπαψε να είναι πλέον γόνιμο. Τα γραφεία των περιοδικών και των εφημερίδων δεν είναι πλέον κατάμεστα από κόσμο που γελάει και βρίσκεται σε μια διαρκή δημιουργική αλληλεπίδραση. Η ζήτηση εύκολων και γρήγορων κειμένων για το διαδίκτυο, με διάρκεια ζωής μιας ημέρας, κυριαρχεί. Δεν το λέω με παράπονο. Έτσι συμβαίνει στη ζωή.

Οπότε αναγκάζεσαι να προσαρμοστείς. Και κάπου εκεί, κατά τη διαδικασία «προσαρμογής», όπως λέγεται κομψά η «επιβίωση», αναγκάζεσαι να απαντήσεις και στο ερώτημα «τι μου αρέσει πραγματικά να κάνω;». Κάπως έτσι, οι πίνακες και οι μπογιές και τα πινέλα, που ύστερα από μια μετακόμιση κατέληξαν αμπαλαρισμένα στην αποθήκη του πατρικού μου σπιτιού για σχεδόν 8 χρόνια, φορτώθηκαν μια Κυριακή του 2018 όπως-όπως σε ένα «ταπεινό» Yaris (το Wrangler είχε αποσυρθεί με τις πινακίδες του κατατεθειμένες) και ξαναβρήκαν την κυρίαρχη θέση τους στο σπίτι. Και από τότε είναι πάντα εκεί.

Πηγή εικόνας: Athens Voice

Νέα έργα, πιο συνειδητοποιημένα, άρχισαν να δημιουργούνται, η τεχνική εξελίχθηκε μαζί με την εξοικείωση και όλο αυτό άρχισε να παίρνει μια πιο συγκεκριμένη μορφή και να αποκτά μεγαλύτερο χώρο. Όταν μάλιστα ήρθε η πρόταση για τη Saatchi Art, μέσω φίλου μιας φίλης και αναγκάστηκα για πρώτη φορά να περιγράψω με λέξεις τι ακριβώς κάνω (η Saatchi απαιτούσε ένα βιογραφικό και «λίγα λόγια για τη δουλειά σας»), απέκτησε ένα σχήμα. Οπότε για εμένα η περίοδος της καραντίνας ήταν από τις πιο δημιουργικές. Φωτογράφιση των έργων, πλημμύρα νέων ιδεών και ατέλειωτα ξενύχτια. Μέσα σε ένα μετα-αποκαλυπτικό σκηνικό, επαγγελματικά και κοινωνικά, δεν έχεις πολλές επιλογές. Βόλτα με τον σκύλο και projects.

Εξάλλου, σε όλη μου την επαγγελματική ζωή, δούλευα με εικόνες και με «αναποδογύρισμα» της πραγματικότητας. Αυτοί οι πίνακες είναι απλώς μια ακόμα εκδοχή του ίδιου πράγματος. Τα σύγχρονα ιερογλυφικά, τα pictograms, είναι μια παγκόσμια γλώσσα που βασίζεται στα στερεότυπα, επειδή τα στερεότυπα είναι άμεσα αναγνωρίσιμα. Είναι κατά κάποιο τρόπο η εικόνα του μοντέρνου κόσμου και των προδιαγραφών του. Με άλλα λόγια, σε ανθρώπους σαν εμένα, σχεδόν «φωνάζουν». Ζητώντας σου να αφηγηθείς την «άλλη», κρυφή ιστορία τους. Να την προεκτείνεις και να την αναποδογυρίσεις. Να παίξεις με το «και αν…». Με το «γιατί όχι;». Και να το κάνεις σε πίνακα, όχι ηλεκτρονικά στο photoshop. Προσθέτοντάς τους, με τις ατέλειες του χεριού, μια άλλη πιο ανθρώπινη διάσταση.

Και στο κάτω-κάτω, αυτά τα μικρά, συμβολικά ανθρωπάκια με έσωσαν πολλές φορές στο παρελθόν από εκείνο το χριστουγενιάτικο μεσημέρι. Τους το χρωστάω».

Με πληροφορίες από την σελίδα in.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πορτάρα Νάξου: Ανάγκη προστασίας ή αλλοίωση της ταυτότητας;

Έντονες αντιδράσεις από πολίτες και επισκέπτες για την τοποθέτηση συρματοπλέγματος – Η απάντηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και τα επόμενα βήματα

Κατερίνα Γιαννακά: “Το κοτετσόσυρμα στην Πορτάρα της Νάξου”

Η εικόνα της Πορτάρας πίσω από κοτετσόσυρμα εκθέτει την πολιτεία – Δεν χρειάζονται φράχτες, αλλά στρατηγική, επιτήρηση και παιδεία

Γιάννης Λιγνός: «Η δραματοποίηση της μοριοδότησης ήταν ένας πολιτικός εμπαιγμός»

Παρέμβαση του Γ. Λιγνού για τον τρόπο που χειρίστηκαν οι κυβερνητικοί βουλευτές το θέμα της μοριοδότησης – Έμφαση στην ουσία και όχι στην επικοινωνία ζητά το ΠΑΣΟΚ.

ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε.: Ανάσα για τη Θηρασιά. Ξεκίνησε η λειτουργία του ανακαινισμένου πρατηρίου καυσίμων

Μετά από χρόνια ταλαιπωρίας, οι κάτοικοι και επισκέπτες της Θηρασίας αποκτούν ξανά πρόσβαση σε βασική υποδομή, χάρη στην πρωτοβουλία της ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε. και τη συνεργασία με την τοπική κοινότητα

Μάρκος Καφούρος: “Δικαιωμένοι οι μαθητές της Αμοργού, της Ανάφης της Ίου, της Θηρασιάς και της Σαντορίνης”

Έμπρακτη στήριξη στους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών – Ειδική ποσόστωση για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ ως αναγνώριση των δυσκολιών που βίωσαν

Παρέμβαση Φίλιππου Φόρτωμα για την προστασία της Πορτάρας Νάξου – Συνάντηση με Δ. Αθανασούλη

Ο Βουλευτής Κυκλάδων Φίλιππος Φόρτωμας συναντήθηκε με τον Δημήτρη Αθανασούλη και κατέθεσε προτάσεις για την ενίσχυση της φύλαξης και της ενημέρωσης των επισκεπτών

Κατερίνα Μονογυιού: Θεσμοθετήθηκε η ποσόστωση για τους μαθητές των σεισμόπληκτων νησιών

Μετά από παρέμβαση της Κατερίνας Μονογυιού και σε συνεργασία με την Υπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, θεσπίζεται ειδικό ποσοστό 2% για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Γιώργος Λεονταρίτης: Στήριξη στην παράδοση και τις υποδομές της Σαντορίνης

Από τη γιορτή του τρύγου στο SantoWines, στις επαφές για τη βελτίωση του οδικού δικτύου

Σαντορίνη: Ειδικό ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους από πληγείσες περιοχές

Ειδικό ποσοστό 2% στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για τους υποψηφίους που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

Β. Κικίλιας: “Στόχος η επιπλέον μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων”

Β. Κικίλιας: «Στηρίζουμε με κάθε τρόπο την νησιωτικότητά μας- Στόχος η επιπλέον μείωση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων»

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.

Η αλήθεια πίσω από μία φωτογραφία – Όταν το χιούμορ δεν φτάνει στην καρδιά της ιστορίας

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις… αλλά μερικές φορές οι πιο σημαντικές λέξεις είναι αυτές που δεν ειπώθηκαν.