Μετά το «1968», την ταινία του Τάσου Μπουλμέτη για τον θρίαμβο της μπασκετικής ΑΕΚ, έρχεται μια νέα υπερπαραγωγή, αυτή τη φορά για τον Ολυμπιακό και τα κατορθώματά του στο ποδόσφαιρο, η οποία αναμένεται να σπάσει ταμεία – Ο Μανώλης Γαβαδιώτης στο σενάριο και η ατάκα που δίνει το έναυσμα για την έναρξη της ταινίας έχει γίνει ήδη viral “Εντάξει, εγώ έπεσα για το πέναλτι, εσύ έπρεπε να το δώσεις;”
Αν έχετε αποφασίσει φίλοι μου να δείτε το «1968» του Τάσου Μπουλμέτη, πρέπει να ετοιμαστείτε ψυχολογικά. Είναι πολύ πιθανόν, έξω απ’ το σινεμά, δίπλα στην Ελένη Λουκά που θα φωνάζει «Ου, ου, Μπουλμέτης-Καφετζόπουλος προδότες, 1902+666=1968 του σατανά» να δείτε και έναν άλλον ζοχαδιασμένο κύριο. Θα τον αναγνωρίσετε από το σαντρέ μαλλί του που θα φωσφορίζει σαν πυγολαμπίδα μέσα στο σκοτάδι. Όπως θα έχετε καταλάβει οι περισσότεροι, η αρσενική Ελένη Λουκά, που θα κάνει ό,τι μπορεί για να κρατήσει τους θεατές μακριά από τη βλασφημία του «1968» είναι ο Μανώλης Γαβαθιώτης.
Διά χειρός Γιάννη Αυλακιώτη (sdna.gr)
Ο διακεκριμένος δημοσιογράφος του ένθετου «Γαύρου» εξήγησε με επιχειρήματα γιατί είναι καλύτερο να δει κάποιος τον «Πιπίλα και τον Τορπίλα» παρά την ταινία του Μπουλμέτη. Αρχικά έκανε μια σύντομη ιστορική αναδρομή για να μάθουν οι νεότεροι ποια ήταν η Σλάβια Πράγας που κέρδισε στον τελικό η ΑΕΚ:
«Η μαζική συμμετοχή του κόσμου, πράγμα μάλλον φυσιολογικό για τις διεθνείς αθλητικές εκδηλώσεις στη χώρα μας, εκείνη την ταραγμένη εποχή, βοήθησε την πράγματι πολύ καλή πεντάδα της ΑΕΚ να κερδίσει την αδύναμη αντίπαλό της». Το γεγονός ότι η Σλάβια είχε νικήσει 2 φορές τη Φόρβερτς Λειψίας και ήταν το μεγάλο φαβορί για τον τίτλο είναι μια λεπτομέρεια που δεν γίνεται να χαλάσει το αφήγημα Γαβαθιώτη. Μιλάμε για ομάδα τόσο αδύναμη που στη βασική της πεντάδα θα χωρούσε μέχρι και η πετσέτα του Γιώργου Μπόγρη.
Το πόσο εύκολο ήταν αυτό που πέτυχε η ΑΕΚ φαίνεται και απ’ την ποιότητα των ομάδων που απέκλεισε πριν φτάσει στον τελικό. Ο Μανώλης μιλάει με στοιχεία και ονόματα: «Η τρίτη ομάδα πού απέκλεισε η ΑΕΚ τότε, ήταν μία Παλακανέστρο Βαρέζε (νομίζω ότι δεν υπάρχει πλέον), από την Ιταλία». Πάλι μέσα έπεσε ο μπαγάσας.
Εκτός από ομαδούλα της σειράς που θα την κέρδιζε μέχρι και ο Προμηθέας Καστανίτσας, η Βαρέζε ήταν συμπτωματικά και η κάτοχος του τροπαίου. Προφανώς του διέφυγε του Μανώλη επειδή τότε ήταν αγέννητος (Γενάρη του 1990 γεννήθηκε, εξ ου και η νεανική λάμψη στο μαλλί).
Αν ακόμα δεν πειστήκατε φίλοι μου ότι δεν μιλάμε για άθλο της ΑΕΚ, αλλά για περίπατο, που όχι ταινία, αλλά ούτε βιντεοκασέτα από τον Όμηρο Ευστρατιάδη δεν θα άξιζε να γίνει, τότε πρέπει να διαβάσατε και τη συνέχεια. Ο Γαβαθιώτης σας δίνει έναν ακόμα πολύ καλό λόγο για να μη δείτε ποτέ το «1968»:
«Η ταινία αυτή, γυρισμένη από σκηνοθέτη οπαδό της ΑΕΚ και στην παραγωγή το τμήμα μπάσκετ της ΑΕΚ, δηλαδή τον ιδιοκτήτη της Μάκη Αγγελόπουλο. Οι ηθοποιοί πού πρωταγωνιστούν είναι επίσης οπαδοί της ΑΕΚ, όπως πιθανολογώ και … ολόκληρο το τιμ πού ασχολήθηκε με την ταινία. Επομένως, σαν ΠΡΩΤΟ συμπέρασμα, η ταινία αυτή ΑΦΟΡΑ και ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ αποκλειστικά σε οπαδούς της ΑΕΚ. Διότι θα μου φαινόταν πολύ περίεργο αν την ταινία αποφάσιζε να ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ για να τη δει ένας οπαδός του Ολυμπιακού, του Παναθηναϊκού κ.α.».
Είναι μια πολύ προχωρημένη σκέψη που αν εφαρμοστεί θα μας κόψει οριστικά τις μικρές απολαύσεις της ζωής. Γιατί και η Μαριάννα Ντούβλη με τον Σειρηνάκη έχουν δηλώσει οπαδοί του Ολυμπιακού. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν μπορούν να χαρούν τη σινεφίλ ταινία της και οι οπαδοί των άλλων ομάδων; Θα φτάσουμε δηλαδή στο σημείο να πηγαίνουμε στο βίντεο κλαμπ και πριν ζητήσουμε την «Παπαρήγα την καλή» να ρωτάμε τι ομάδα είναι ο σκηνοθέτης και ο πρωταγωνιστής για να ξέρουμε αν θα την πάρουμε ή όχι;
Ο Μανώλης δίνει στο κοινό του έναν ακόμα λόγο για να μην κάνει ποτέ το λάθος να δει την συγκεκριμένη ταινία: «Δεν είμαι σίγουρος ότι ΑΞΙΖΕΙ εκείνη η διεθνής επιτυχία της ομάδας μπάσκετ της ΑΕΚ της προβολής πού της γίνεται. Το Κύπελλο Κυπελλούχων Ευρώπης στο Μπάσκετ, ήταν κάτι ανάλογο με το Κύπελλο ΟΥΕΦΑ στο ποδόσφαιρο». Της πλάκας διοργάνωση δηλαδή.
Το λέει ο Γαβαθιώτης επειδή έχει βαρεθεί να μετράει ΟΥΕΦΑ με τον Ολυμπιακό και δεν του κάνει πλέον καμία αίσθηση. Και για να μη νομίζετε ότι κάνει κυβιστήσεις σαν την Πηνελόπη Αναστασοπούλου στο «Dancing with Stars», τα ίδια θα γράψει και για την ποδοσφαιρική ΑΕΚ αν πάρει φέτος το Europa. Οι αποκλεισμένοι (από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις) δεν γιορτάζουνε ποτέ:
«Εντάξει, είπαμε, αλλά όχι και … άθλος, ρε παιδιά ! ΣΙΓΑ ΤΑ ΩΑ ! Όχι και να το κάνουμε ταινία, αλλά και αν το κάνετε ταινία, γούστα σας και καλαμπαλίκι σας. Μη ζητάτε και μην αυταπατάσθε, περιμένοντας τον κοσμάκη να … συρρεύσει κατά εκατοντάδες στις αίθουσες πού προβάλλουν την ταινία αυτή. Πόσο μάλλον τους … «80.000 θεατές» πού ονειρεύεστε ! Να έρθουν να δουν, τι, αγαπητοί;». Έτσι είναι. Ούτε 8.000 δεν θα πάνε γιατί περιμένουν μια άλλη ταινία που θα τους συναρπάσει.
Το «1996 (πέναλτι) και συνεχίζουμε)» του Ολυμπιακού που είναι η απάντηση στο «1968» της ΑΕΚ. Με ηθοποιούς στους πρωταγωνιστικούς ρόλους οι οποίοι έχουν 3 Όσκαρ στο παλμαρέ τους όπως ο Αλέκος Αλεξανδρής και ο Στέλιος Γιαννακόπουλος (Όχι με γατιά όπως ο Καφετζόπουλος και ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης). Για να μην κατηγορηθώ για spoiler πριν βγει το επίσημο δελτίο Τύπου με non-Karapapaper θα σας αποκαλύψω μόνο την ατάκα της πρώτης σκηνής.
Η ταινία θα ξεκινάει με τον Αλεξανδρή να συναντάει σε μια καφετέρια τον Κασναφέρη και να του λέει όπως ο Γαρδέλης στα «Τσακάλια»: «Με θυμάσαι ρε πο@#$; Εντάξει εγώ έπεσα για το πέναλτι, εσύ έπρεπε να το δώσεις;».
Τη σκηνοθεσία της υπερπαραγωγής θα αναλάβει ένα όνομα πιο μεγάλο και απ’ τον Σπίλμπεργκ. Ο Γιώργος Γκιρτζίκης (απόφοιτος της μεγάλης της γκρανκάσας σχολής) παρακολουθεί ταχύρρυθμα μαθήματα σκηνοθεσίας για να αναλάβει το μεγάλο πρότζεκτ.
Ένα μόνο πράγμα τον προβληματίζει. Πώς δεν θα του βγει η ταινία Μπεν Χουρ. Γιατί για να χωρέσουν τα πέναλτι που έχει κερδίσει ο Ολυμπιακός την τελευταία 20ετία θέλει τουλάχιστον 72 ώρες φιλμ (για τα μισά). Αν βάλει και τις αποβολές των αντιπάλων και 3 διαγγέλματα του Σάββα για τα 7.456 πέναλτι που δεν έδωσαν τα κοράκια στο θρύλο δεν θα του βγει ταινία, αλλά σειρά μεγαλύτερη και απ’ την «Τόλμη και Γοητεία». Θα αρχίσει φέτος και θα τελειώσει τον Αύγουστο του 2036.