Συγκλόνισε ο σκηνοθέτης του “Έτερος Εγώ” Σωτήρης Τσαφούλιας με όσα είπε στο “Πρωινό” για τις καταγγελίες που σημειώνονται – Η αναφορά του στην Αντιγόνη του Σοφοκλή ‘Tα έργα πρέπει να μετρά και όχι τα χρόνια’.
Να πω την αλήθεια πιάστηκα αδιάβαστος… Είδα το «Ετερος Εγώ» … Τόσο την κινηματογραφική όσο και την τηλεοπτική του έκδοση. Και μου άρεσε πολύ. Καταπληκτική ταινία.. Σειρά. Ότι κι εάν πω είναι λίγο. Από το σενάριο και την σκηνοθεσία έως τους ηθοποιούς… Και το σοκ γίνεται ακόμη μεγαλύτερο όταν το … Ερπετό, ο απόλυτος κακός δεν είναι άλλος από τον Σωτήρη Τσαφούλια, τον σκηνοθέτη της μεγάλης αυτής επιτυχίας.
Και σήμερα με έκανε να υποκλιθώ στα λεγόμενά του… Βγήκε σε ζωντανή σύνδεση στο «Πρωινό» του ΑΝΤ1 και συγκλόνισε με όσα είπε για τις καταγγελίες για σεξουαλική ή λεκτική κακοποίηση στον καλλιτεχνικό χώρο που έχουν πέσει σαν βροχή το τελευταίο διάστημα. Μάλιστα, η αναφορά στην Αντιγόνη του Σοφοκλή ήταν όλα τα λεφτά: “Tα έργα πρέπει να μετρά και όχι τα χρόνια“. Το ξεκαθάρισμα του τι είναι “μεγάλος καλλιτέχνης”… Όπως και στο γεγονός ότι το θέατρο υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει και μετά από τα πρόσωπα που αυτή τη στιγμή είναι με τη … πλάτη στο τοίχο για όσα κατηγορούνται ότι έκαναν… Στο τέλος μάλιστα όλοι στο πλατό τον χειροκρότησαν.
Από την πλευρά του ο Σωτήρης Τσαφούλιας τόνισε πως δεν μπορεί ακόμα να συνέλθει από την συνέντευξη που έδωσε ο Δημήτρης Μοθωναίος και απάντησε τόσο στον Σταμάτη Φασουλή για την επίμαχη δήλωση “καθίστε φρόνιμα”, όσο και στη Χρυσούλα Διαβάτη για τη δήλωση ότι δεν γνωρίζει τη Ζέτα Δούκα.
Η συνέντευξη του Σωτήρη Τσαφούλια στο Πρωινό
«Ανήκω στη γενιά των χωρισμένων γονιών και ανήκω σε αυτή τη γενιά όχι γιατί ξεχαρβαλώσαμε την κοινωνία που παραλάβαμε αλλά γιατί αντιληφθήκαμε νωρίς ότι η κοινωνία που παραλάβαμε έχει τρομερές παθογένειες Είμαι της λογικής ότι αλλάζει η κοινωνία και δικαίως πρέπει να αλλάξει. Δεν ήθελα να σταθώ σε ονόματα και καταστάσεις. Δεν θα έπρεπε να βγαίνω να μιλάω, αλλά ο λόγος που το κάνω είναι γιατί θέλω να προστατέψω τις φωνές όλων αυτών που βρίσκουν το θάρρος να το κάνουν απέναντι σε φωνές παλαιότερων που δεν αρθρώνουν τον λόγο που πρέπει στην παρούσα κατάσταση.
Δεν έχω ακούσει κάποιο από τα θύματα να βγαίνει εκτός ορίων, ούτε τους ανθρώπους που μιλούν γι’ αυτούς, βλέπω μια απίστευτη ηρεμία κι αγάπη. Θα σταθούμε με ηρεμία απέναντι και στους θύτες, γιατί κι εκείνοι έχουν παράπλευρες απώλειες. Μη ξεχνάμε ότι στα θύματα πρέπει να υπολογίζουμε τα παιδιά και τις γυναίκες αυτών των ανθρώπων που έκαναν αυτές τις κακότροπες πράξεις. Δεν είναι η ώρα να ασχοληθούμε με αυτούς. Ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με τους πληγωμένους.
Είμαι ευτυχής που ξεκινάει όλο αυτό από τον χώρο του θεάτρου,γιατί δεν βλέπουμε τίποτα άλλο από την Αντιγόνη του Σοφοκλή, Είναι περίπτωση Αντιγόνης – Κρέοντα. Δηλαδή για την πάλη μεταξύ της αξίας και της αρχής.. Επειδή άκουσα τον όρο “ανθρωποφαγία” που δεν τον άκουσα στην περίπτωση του Ζακ Κωστόπουλου, δεν το άκουσα όταν γίνονταν καταγγελίες την εποχή που η κοινωνία δεν ήταν έτοιμη η κοινωνία. Αν αυτό που κάνετε εσείς τώρα λέγεται τηλεδίκη, το να αυτοϊκανοποιείσαι μπροστά σε μία έντρομη γυναίκα που προσπαθεί να βγει από πόρτες που έχεις κλειδώσει και εσύ μπροστά σε αυτό το θέαμα όχι μόνο να διατηρείς τη στύση σου αλλά να φτάνεις και σε κορύφωση αυτό πώς ονομάζεται;
Όταν βλέπεις ένα παιδί 6 ετών και γυρνάμε και λέμε ότι παραγράφηκε το αδίκημα αλλά δεν έχει παραγραφεί το δικαίωμα του δράστη να μηνύσει για συκοφαντική δυσφήμιση, το τραύμα στην ψυχή του Μοθωναίου στα πόσα χρόνια παραγράφεται;
Δε μπορώ να συνέλθω στην κυριολεξία από τη στιγμή που είδα τη συνέντευξη του κυρίου Μοθωναίου. Δεν ξέρω αν αυτή η συνέντευξη πρέπει να ξαναπαίξει κι αντί να βλέπουμε τον κύριο Μοθωναίο, θα πρέπει να βλέπουμε μια φωτογραφία του όταν ήταν έξι ετών. Για να μπορέσουν να καταλάβουν κι αυτοί που δεν καταλαβαίνουν και λένε το “κάτσε φρόνιμα”, “ποια είναι η κυρία”, “στηρίζω μεν τα θύματα αλλά…” κ.ο.κ.
Ακούω να μιλάμε για ανθρώπους που φέρονται να έχουν κάνει τις πράξεις αυτές και αποκαλούνται μεγάλοι καλλιτέχνες.Ποιος είναι ο μεγάλος καλλιτέχνης; Δεν υπάρχει μεγάλος καλλιτέχνης αν δεν έχεις γίνει σπουδαίος άνθρωπος. Η ανθρωπιά και η εξέλιξη συμπαρασύρει και το επάγγελμα. Παίρνω μια φράση από την Αντιγόνη: ‘Tα έργα πρέπει να μετρά και όχι τα χρόνια’».
Ποιο θέατρο κινδυνεύει; Μετράει 3000 χρόνια. Ο Λιάγκας και ο Τσαφούλιας που δεν είναι καλά σαν άνθρωποι επειδή το πάτησαν για 30-40 χρόνια θα κινδυνέψει το θέατρο από αυτούς. Το θέατρο είναι οι άνθρωποί του.
Το ζητούμενο είναι να προσέξουμε τι λέμε απέναντι σε αυτούς που υψώνουν ανάστημα. Το “κάτσε φρόνιμα” λοιπόν πρέπει να πάει σε όσους αδυνατούν να διαχωρίσουν το φλερτ από την παρενόχληση, σε αυτούς που απέναντι σε βιασμένες ψυχές και κορμιά αναζητούν ευκαιρίες να ξεθάψουν την καριέρα τους, σε αυτόν που δεν μπορεί να παραδεχτεί το λάθος του και να ζητήσει μια συγγνώμη.
Γιατί τώρα; Άκουσα ότι ένας άνθρωπος που φέρεται να έχει κάνει όλα αυτά θα αποταθεί σε κλινική απεξάρτησης από το σεξ. Εδώ κολλάει το γιατί τώρα; Γιατί δεν αποτάθηκε στην κλινική όταν ένιωσε την πρώτη ορμή; Μετά τον πρώτο βιασμό; Μετά τον δεύτερο, τον τρίτο. Γιατί τώρα;» είπε ακόμα.
Αγαπάμε τη Δικαιοσύνη αλλά φτιάχτηκε από ανθρώπους και είναι ατελής.
Ο σκηνοθέτης που τραυματίζει τον ηθοποιό δεν είναι σκηνοθέτης, είναι οπερατέρ. Καλλιτέχνης δεν είναι επάγγελμα, καλλιτέχνης είναι η εξέλιξη του ανθρώπου. Ο κύριος Μοθωναίος είναι τεράστιος καλλιτέχνης όχι γιατί ασκεί την υποκριτική αλλά διότι έχει υποστεί τόση ασχήμια από το ανθρώπινο είδος και ξυπνάει κάθε πρωί και λέει στον εαυτό του ότι αξίζει τη χαρά και δέχεται την αγκαλιά ενός ανθρώπου. Αυτό είναι καλλιτεχνία. Δεν είναι να στέκεσαι στην Επίδαυρο και να τραβάς μονολόγους και να συντονίζονται οι πέτρες. Οι πέτρες και τα σανίδια δεν είναι τίποτα χωρίς τους ανθρώπους».
Με πληροφορίες από το sdna.gr