Σάββατο, 25 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήLifestyleΕλλάδα: Εσβησε το ... φεγγάρι, αντίο στον Γιάννη Πουλόπουλο

Ελλάδα: Εσβησε το … φεγγάρι, αντίο στον Γιάννη Πουλόπουλο

|

Σε ηλικία 79 ετών και με χρόνια προβλήματα υγείας ο Γιάννης Πουλόπουλος, ο ερμηνευτής του πιο εμπορικού δίσκου όλων των εποχών άφησε την τελευταία του πνοή το βράδυ της Κυριακής στη ΜΕΘ του Αττικόν – Έπασχε από πνευμονολογικό πρόβλημα

Η πιο ερωτική και γλυκιά φωνή της Ελλάδας, ο ανθρωπος που μας ταξίδεψε έως το …φεγγάρι ή μας φιλοξένησε στη καμαρούλα που ήταν μια σταλιά, ή μας .. έβαλε για ύπνο μαζί με την Κατερίνα, έφυγε από κοντά μας…  Σε ηλικία 79 ετών λίγο μετά τις έντεκα το βράδυ της Κυριακής (23/8) ο Γιάννης Πουλόπουλος, ένας από τους μεγαλύτερους ερμηνευτές της ελληνικής μουσικής και απόλυτα ταυτισμένος με το Νέο Κύμα, άφησε την τελευταία του πνοή. Ο ερμηνευτής, ο οποίος είχε χρόνια προβλήματα υγείας, προδόθηκε από την καρδιά του σε ιδιωτικό θεραπευτήριο.

Πρόκειται για μία φωνή που απογείωσε τα τραγούδια του Μίμη Πλέσσα και του Λευτέρη Παπαδόπουλου στον περίφημο «Δρόμο», τον εμπορικότερο δίσκο όλων των εποχών, με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει το1.500.000 αντίτυπα, αν και δημοσιεύματα λένε ότι ο αριθμός είναι διπλάσιος.

Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι αν ο ελληνικός κινηματογράφος είχε φωνή αυτή ήταν σίγουρα η δική του, μια φωνή που «σφράγιζε» τα τραγούδια, προικισμένη με βαθιά συναισθηματικά ηχοχρώματα, που έμπαινε στο στούντιο και τα έλεγε με την μία.

Ο Γιάννης Πουλόπουλος με μια ματιά

Ο Γιάννης Πουλόπουλος γεννήθηκε στις 29 Ιουνίου του 1941 στην Καρδαμύλη Μεσσηνίας, στην περιοχή της Μάνης. Οι γονείς του, μεσσηνιακής καταγωγής, κατοικούσαν στην Αθήνα, στην περιοχή του Μεταξουργείου και ύστερα μετακόμισαν στο Περιστέρι και συγκεκριμένα στην περιοχή της Αγίας Τριάδας. Σε ηλικία 5 ετών μένει ορφανός από μητέρα και μεγαλώνει με τον πατέρα του Γιώργο και τον μικρό αδερφό του Βασίλη.

Ο Γιάννης Πουλόπουλος από μικρός είχε κλίση στο τραγούδι. Παρακινημένος από τους φίλους του, που τον άκουγαν να τραγουδάει, αλλά και έχοντας ο ίδιος μεγάλη πίστη στις φωνητικές του ικανότητες, πήγαινε στην εταιρεία Columbia το 1962 κάνοντας προσπάθειες για να πει κάποια τραγούδια που γίνονταν τότε ακροάσεις, ζητώντας να τον ακούσουν, αλλά κανείς δεν του έκλεισε κάποιο ραντεβού.

Ο Γιάννης Πουλόπουλος συνέχιζε να ζητάει ακρόαση σχεδόν καθημερινά, παρ’ όλα τα μεροκάματα που έχανε αφού δούλευε τότε σαν ελαιοχρωματιστής και οικοδόμος, ενώ παράλληλα έπαιζε ποδόσφαιρο στον Άγιο Ιερόθεο και στον Ατρόμητο. Την ίδια χρονική περίοδο φοιτούσε στη νυχτερινή σχολή ΝΤΗΖΕΛ, με ειδικότητα ηλεκτρολόγου.

Έτσι μπαίνει στο στούντιο για να ηχογραφήσει το πρώτο του τραγούδι, σε μουσική και στίχους του Μπάμπη Δαλιάνη, με τον τίτλο «Κορμί μου πονεμένο». Στην πίσω πλευρά του δίσκου 45 στροφών θα έμπαινε το τραγούδι «Στο άδειο προσκεφάλι», που όμως τελικά το πήρε επί πληρωμή ο Στέλιος Καζαντζίδης από τον συνθέτη. Τελικά το τραγούδι δεν κυκλοφορεί και μένει ως δείγμα στην Columbia. Ένας επιπλέον λόγος ήταν ότι ο Πουλόπουλος ακόμα ήταν ανήλικος και απαγορευόταν να εκδοθεί δίσκος με το αναγραφόμενο τραγούδι. Το δεύτερο τραγούδι ήταν ένα συρτοτσιφτετέλι του Πάνου Πετσά με τίτλο «Δως μου την καρδιά μου πίσω».

Με τον Θεοδωράκη

Κυκλοφορεί σε 45άρι και στην πίσω πλευρά είχε ένα «μπαγιό» του ίδιου του συνθέτη με την Πόλυ Πάνου και τη Βούλα Γκίκα, με τίτλο «Γεννήθηκα να σε αγαπώ». Εκείνη την περίοδο η Columbia, έχοντας στο δυναμικό της μεγάλο αριθμό άγνωστων και ανερχόμενων τραγουδιστών, αποφασίζει να κάνει εκκαθάριση και να κάνει νέες ακροάσεις, από τις οποίες θα κρατούσε 50 άτομα.

Την επιτροπή ακροάσεων αποτελούσαν ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Απόστολος Καλδάρας, ο Βασίλης Τσιτσάνης και ο Γιάννης Παπαϊωάννου. Τότε ο Γιάννης Πουλόπουλος διάλεξε να πει δύο δύσκολα τραγούδια: το «Μάνα μου και Παναγιά» και το «Παράπονο». Μόλις τελείωσε, τον πλησίασε ο Μίκης Θεοδωράκης λέγοντας: «Αυτόν εγώ θα τον κάνω τραγουδιστή», και τελικά ήταν ο μόνος που πέρασε από αυτή την ακρόαση.

Ο Μίκης Θεοδωράκης του δίνει να πει τρία τραγούδια στο θεατρικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη Η γειτονιά των αγγέλων, που εκείνη τη χρονιά (1963) ανεβαίνει στο θέατρο Ρεξ από τον θίασο Τζένης Καρέζη–Νίκου Κούρκουλου. Τα τραγούδια αυτά ήταν τα «Στρώσε το στρώμα σου για δυο», «Δόξα τω Θεώ» και «Το ψωμί είναι στο τραπέζι». Αυτά είναι και τα πρώτα τραγούδια που ηχογραφεί σε δίσκο ο Πουλόπουλος, τα οποία αργότερα θα δισκογραφήσει στην ίδια εταιρεία και ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης. Εκείνη την περίοδο ηχογραφεί το ένα και μοναδικό τραγούδι με τον Σταύρο Ξαρχάκο, το «Πρωινό τραγούδι», σε στίχους Νίκου Γκάτσου, το οποίο επίσης δεν κυκλοφορεί και μένει ως δείγμα και το 1963 συμπεριλαμβάνεται στο διπλό LP Χρυσές επιτυχίες του Σταύρου Ξαρχάκου.

Ο χειμώνας του 1963 τον βρίσκει να τραγουδά στο κέντρο Ξημερώματα, στα Άνω Πατήσια, μαζί με την Καίτη Γκρέυ, τον Γιάννη Αγγέλου στο μπουζούκι και τον Γιάννη Μπουρνέλη ως κονφερασιέ. Στην συνέχεια, απομακρύνεται από την Columbia, εξαιτίας του Γρήγορη Μπιθικώτση, ο οποίος έθεσε βέτο στην εταιρεία και στους αδελφούς Λαμπρόπουλους, ότι αυτόν δεν τον ήθελε εκεί. Το 1964 κατατάσσεται φαντάρος και απολύεται το 1966.

Η συνέχεια βρίσκει τον Γιάννη Πουλόπουλο να τραγουδάει σε αρκετές μπουάτ στην Πλάκα (Το στέκι του Γιάννη, Ταβάνια, κ.ά.) Στη Λύρα ηχογραφεί ξανά τα τρία τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη και άλλα δώδεκα του ίδιου συνθέτη, όπως τα «Βράχο βράχο τον καημό μου», «Βρέχει στη φτωχογειτονιά», «Καημός» κ.ά.

Το 1965 τραγουδάει τέσσερα τραγούδια του τότε πρωτοεμφανιζόμενου Μάνου Λοΐζου, ενώ το 1966 θα τραγουδήσει σε πρώτη εκτέλεση το «Ακορντεόν», στην ταινία μικρού μήκους Αθήνα, πόλη χαμόγελο, σε σκηνοθεσία του Λάμπρου Λιαρόπουλου για το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Σχεδόν παράλληλα κάνει μεγάλη επιτυχία με το «Μη μου θυμώνεις μάτια μου», του επίσης τότε πρωτοεμφανιζόμενου Σταύρου Κουγιουμτζή.

Το 1966 τραγουδά σε συναυλία του Μίκη Θεοδωράκη στο γήπεδο της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια, μαζί με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, τη Μαρία Φαραντούρη και τον πρωτοεμφανιζόμενο Δημήτρη Μητροπάνο. Την ίδια χρονιά μπαίνει για τα καλά στη δισκογραφία. Τα 45άρια δισκάκια του κυκλοφορούν σωρηδόν και εμφανίζεται για πρώτη φορά στις κινηματογραφικές ταινίες: Οι στιγματισμένοι (1966), με τον Γιώργο Φούντα και τη Μάρω Κοντού, όπου τραγουδάει μαζί με την Ελένη Κλάδη το «Πολύ αργά» και το «Σ’ αγαπώ»· Ο τετραπέρατος (1966), με τον Κώστα Χατζηχρήστο, όπου ερμηνεύει το τραγούδι του Γιώργου Κατσαρού «Στον Πειραιά, στον Πειραιά»· Εκείνος κι εκείνη (1966), με τη Τζένη Καρέζη και τον Φαίδωνα Γεωργίτση, όπου τραγουδάει τη σύνθεση του Γιάννη Μαρκόπουλου «Ξεγυμνώστε τα σπαθιά».

Η αποχώρηση

Ο Πουλόπουλος ήταν άνθρωπος χαμηλών τόνων και τα τελευταία χρόνια είχε αποτραβηχτεί από την δημοσιότητα-δεν ήταν και ποτέ φανατικός της οπαδός-και ζούσε μια ήσυχη ζωή μαζί με την σύζυγό του Μπέτυ και την κόρη του Άντα. Μίλαγε σπάνια και όταν το έκανε τα έλεγε έξω από τα δόντια για την κατάσταση στον χώρο του τραγουδιού: «Δισκογραφικές εταιρείες δεν υπάρχουν, μαγαζιά δουλεύουν δύο φορές την εβδομάδα. Πως, λοιπόν, να αναδειχθούν οι νέοι καλλιτέχνες; Κατέστρεψαν το τραγούδι, όπως κατέστρεψαν και την Ελλάδα! Είναι δυνατόν να περνούν οι Έλληνες όλα αυτά τα δεινά; Τους έχουν εξοντώσει και δεν ντρέπομαι να το πω και το θέμα δεν είναι οι μεγάλοι, είναι τα νέα παιδιά που δεν τους δίνεται το δικαίωμα να κάνουν πολλά πράγματα για να καταξιωθούν επαγγελματικά!…»

Έχοντας διαπιστώσει ότι η δισκογραφία μεταλλάσσεται και ότι η νύχτα ευτελίζεται αποφασίζει το 1999 να σταματήσει την μουσική του διαδρομή. Έκτοτε δεν επέστρεψε ποτέ πίσω, ασχολήθηκε με την οικογένειά του και μια ζωή μακριά από φλας και άσκοπες δημόσιες εμφανίσεις.

Ταλαιπωρήθηκε πολύ τα τελευταία χρόνια από ένα τροχαίο ατύχημα και το γλαύκωμα στα μάτια του, αυτά τα μελαγχολικά μάτια που αποτύπωσε η κάμερα του Γιάννη Δαλιανίδη να ερμηνεύουν τραγούδια που έμειναν για πάντα. Όπως το «Πάμε για ύπνο Κατερίνα» στο οποίο ο Γιάννης Πουλόπουλος με την συγκλονιστική ερμηνεία του αποτυπώνει ανάγλυφα την Ελλάδα που έζησε, την Ελλάδα που ονειρεύεται: «Πάμε για ύπνο Κατερίνα, πάμε να αλλάξουμε ζωή, να βρούμε όνειρα από κείνα που τελειώνουν το πρωί…».
 

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα “tanea.gr”


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κυκλάδες – Α ΕΛΜΕ: Κάλεσμα συμμετοχής στη διαμαρτυρία για τα θύματα των Τεμπών

Οι Εκπαιδευτικοί θα βρεθούν στις συγκεντρώσεις που είναι προγραμματισμένες για τη Κυριακή 26 Ιανουαρίου σε Ανδρο - Τήνο - Μύκονο - Σύρο - Νάξο και Σαντορίνη

Νάξος: Γνωριμία των μαθητών με την Φιλαρμονική του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Με πρωταγωνιστές τους Μαρία Ελευθερίου και Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλο, η φιλαρμονική του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ήρθε σε επαφή με μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων: Αίτημα για κατάργηση του Τέλους Ανθεκτικότητας από το 2026

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων ζητάει: Να καταργηθεί από 1.1.2026 το τέλος ανθεκτικότητας!

Πρόεδρος Δημοκρατίας: Αύριο (25/01) η πρώτη ψηφοφορία για εκλογή νέου Προέδρου

Βουλή των Ελλήνων: Αύριο Σάββατο (25/01) στις 11:00 η πρώτη ψηφοφορία για την εκλογή νέου Προέδρου της Δημοκρατίας -

Νάξος – Δημοτικό Συμβούλιο: Η ώρα της ψήφισης του προϋπολογισμού (2025) έφτασε

Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων: Ψηφίζεται την προσεχή Τρίτη (28/05) ο προϋπολογισμός του 2025

Πανναξιακός ΑΟΚ: Ο Γρούδος έφυγε, ο Κρανιάς έρχεται

Πανναξιακός ΑΟΚ: Ανακοινώθηκε η λύση της συνεργασίας με τον Δούκα Γρούδο - Ερχεται ο Κωνσταντίνος Κρανιάς και η μάχη με τον Πορφύρα

Σαντορίνη: Ανοιξε μετά από δύο εβδομάδες το αεροδρόμιο

Σαντορίνη: Μετά από δύο εβδομάδες εκ νέου σε λειτουργία το αεροδρόμιο

Σύλλογος Συγγενών Θυμάτων Τεμπών: Και η Νάξος συμμετέχει στην εκδήλωση διαμαρτυρίας

Την Κυριακή 26 Ιανουαρίου στη πλατεία Μανδηλαρά οι Ναξιώτες θα ενώσουν τη φωνή τους με όλη την Ελλάδα - Ποιος ο λόγος

Μέλανες: Ψήφισμα για τον θάνατο του Αντώνιου Βερύκοκκου

Εφυγε από τη ζωή ο Αντώνιος Βερύκοκκος - Το ψήφισμα του Ιερού Ναού Αγίων Αποστόλων Μελάνων και ο χρόνος της εξόδιου ακολουθίας

Μ. Καφούρος: Συνάντηση με Τσιάρα και επίκεντρο ο αμπελοοινικός κλάδος

Συνάντηση Μάρκου Καφούρου και των εκπροσώπων της ΚΕΟΣΟΕ με τον Κώστα Τσιάρα για τα προβλήματα του αμπελοοινικού κλάδου

Πάρος: Σοκ προκαλεί η αγορά οικοπέδου 115,6 τ.μ. έναντι 75 εκατ. ευρώ (!!!)

Τρομερό... στην Πάρο οικόπεδο 115,6 τ.μ. έπιασε τιμή 75 εκατ. ευρώ! - Η συμφωνία στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Μέλανες: Ψήφισμα για τον θάνατο του Αντώνιου Βερύκοκκου

Εφυγε από τη ζωή ο Αντώνιος Βερύκοκκος - Το ψήφισμα του Ιερού Ναού Αγίων Αποστόλων Μελάνων και ο χρόνος της εξόδιου ακολουθίας

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος: Πωλείται επικερδής γνωστή επιχείρηση

Πωλητήριο σε γνωστή επικερδής επιχείρηση - δείτε ποια είναι και τι ζητούν οι ιδιοκτήτες

Νάξος – Απείρανθος: Ερχεται η 1η βραδιά ΠεριΠοίησης για το 2025

Πότε και που θα γίνουμε μύστες της 1ης βραδιάς ΠεριΠοίησης για το 2025 στην Απείρανθο

Νάξος: Η καταγγελία για μη εξυπηρέτηση ασθενούς από το υγειονομικό σκάφος του Λιμενικού και η επίσημη απάντηση

Καταγγελία ότι δεν εξυπηρετήθηκε περιστατικό ασθενούς τις γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων - Τι απαντάει το Λιμενικό σε επιστολή του

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Τρίωρη διακοπή ρεύματος το πρωί του Σαββάτου (25/01)

ΔΕΔΔΗΕ: Πότε και που και πόση διάρκεια θα έχει η νέα προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος στη πόλη της Νάξου

Νάξος – Αρχαίος μόλος: Ανάγκη για σωστή ενημέρωση μέσω πινακίδας

Ο μοναχικός αρχαϊκός μόλος στο λιμάνι της Νάξου - Η πρόταση από τον Γιώργο Καρνέζη