Σε κλίμα έντασης πραγματοποιήθηκε χθες η γενική συνέλευση της ΑΝΜΕΖ στο θέατρο του Σαρακινάδου προκειμένου το διοικητικό συμβούλιο της ναυτιλιακής εταιρείας να αιτιολογήσει την απόφαση του για πώληση των πλοίων Διονύσιος Σολωμός και Αδαμάντιος Κοραής.
Λίγο πριν την έναρξη της συνεδρίασης ο πρόεδρος της ΑΝΜΕΖ, κ. Κάρδαρης απαίτησε να μην εισέλθουν στην αίθουσα κατά τη διεξαγωγή της γενικής συνέλευσης τα Μέσα Ενημέρωσης, γεγονός που προκάλεσε εύλογα ερωτηματικά αφενός, γιατί πρόκειται για μια εταιρεία λαϊκής βάσης και αφετέρου , διότι πολλοί εκ των μετόχων αδυνατώντας να δώσουν το «παρών», είχαν κάθε δικαίωμα να λάβουν άμεση ενημέρωση για τα τεκταινόμενα. Άλλωστε πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τις προηγούμενες μέρες, πανελλαδικά κυκλοφόρησε η πληροφορία της πώλησης προκαλώντας μεγάλο ενδιαφέρον στην κοινή γνώμη γενικότερα και στην τοπική κοινωνία της Ζακύνθου ειδικότερα.
Fast Ferries: Μία ανάσα από την αγορά των “Διονύσιος Σολωμός” και “Αδαμάντιος Κοραής”
Σκληρό μπρα ντε φερ από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες
Με βάση τα όσα ειπώθηκαν στην γενική συνέλευση, πολλές ήταν οι προσφορές που τέθηκαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, οι οποίες επαναπροσδιορίζονταν μέχρι τελευταίας στιγμής. Ειδικότερα το διοικητικό συμβούλιο της ΑΝΜΕΖ προέβη σε επαφές με την εταιρεία συμφερόντων Παναγιωτάκη αρχικά για 24 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μετά από διαπραγματεύσεις το τίμημα ανέβηκε φτάνοντας λίγο πάνω από τα 25 εκατομμύρια ευρώ και για τα δύο πλοία.
Από το συνολικό ποσό που προσέφερε αρχικά η αθηναϊκή εταιρία, αξίζει να σημειωθεί ότι περίπου τα 15 εκατομμύρια προορίζονται για το «Σολωμός» και περίπου τα 10 εκατομμύρια ευρώ για το «Κοραής». Η απόφαση για πώληση παρθηκε κατά πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου με 7 από τους 9 να τίθενται υπέρ. Το προσύμφωνο της πώλησης υπεγράφη τον Αύγουστο και , όπως υποστηρίζει το Διοικητικό Συμβούλιο, ελήφθησαν υπόψη όλες οι απαιτούμενες εγγυήσεις.
Στο μεταξύ η Ζακυνθινών συμφερόντων Levante Ferries, είχε ήδη καταθέσει την πρώτη της προσφορά που ξεπερνούσε κατά 1.500.000 ευρώ την πρόταση των Αθηναίων. Στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης αναγνώστηκε η αρχική προσφορά της Levante Ferries, με την Ζακυνθινή εταιρία να προβάλει ως επιχείρημα την εντοπιότητα και το γεγονός ότι τα πλοία πρέπει να μείνουν στην Ζάκυνθο αναδεικνύοντας τη σημασία της τοπικής ανάπτυξης και της ενίσχυσης της ναυτιλίας στην περιοχή. Στην εγγραφή απάντηση του διοικητικού συμβουλιου της ΑΝΜΕΖ στην πρόταση της Levante Ferries γνωστοποιήθηκε ότι είχε ήδη αποφασιστεί η πώληση στην εταιρεία Παναγιωτάκη και ότι η πρόταση ήταν πλέον άκαιρη.
Σε δεύτερο χρονο η Levante Ferries δείχνοντας το αυξημένο ενδιαφέρον της, έστειλε νέα εγγραφη πρόταση για την εξαγορά των δυο πλοίων της ΑΝΜΕΖ διευκρινίζοντας ότι αναλαμβάνει να καλύψει τις αποζημιώσεις για την κατάργηση του προσυμφώνου με την αθηναϊκή εταιρεία. Αμέσως μετά η εταιρεία Παναγιωτάκη προέβη σε νέα πρόταση και διαφοροποίησε το τίμημα καθορίζοντας το σε 26.080.000€ ενώ το παιχνίδι των διαπραγματεύσεων συνεχίστηκε μέχρι αργά το βράδυ του Σαββάτου , όταν κατετεθη νέα πρόταση απο τους Αθηναίους επιχειρηματίες ύψους 26.500.000€, προϊόν του αυξημένου ενδιαφέροντος που έδειξε η Ζακυνθινή εταιρεία.
Η νέα πρόταση της Levante Ferries
Τον «ασκό του Αιόλου» άνοιξε στην συνεδρίαση η τελευταία πρόταση της Levante Ferries, με το διοικητικό συμβούλιο να την απορρίπτει θεωρώντας αδικαιολόγητη την παρουσία του εκπροσώπου της εταιρείας στη συνεδρίαση.
«Φέραμε στο συμβούλιο μια προσφορά πολύ καλή για τους μικρομετόχους και για τους μεγάλους. Είναι παρά πολύ καλύτερη η τιμή από αυτές που υπάρχουν και θεωρούμε ότι ήταν σωστό η προσφορά της Levante Ferries να δοθεί στο διοικητικό συμβούλιο και στους μικρομετόχους», ανέφερε ο εκπρόσωπος της εταιρείας κος Γιάννης Πυλαρινός.
Παρολο που τα δεδομένα άλλαξαν, με τη νέα προσφορά της ζακυνθινής εταιρείας να ξεπερνά κατά πολύ όλες τις προηγούμενες και να αγγίζει τα 28 εκατομμύρια ευρώ, αμετακίνητη φάνηκε να είναι η θέση του διοικητικού συμβουλίου της ΑΝΜΕΖ.
Ειδικότερα το προεδρείο αρνήθηκε πεισματικά να ικανοποιήσει το αίτημα της δικηγόρου των μικρομετόχων κας Καπνίσης και όλων όσων εκπροσωπεί να ανοιχτεί και να εξεταστεί ο φάκελος που περιλάμβανε την νέα προσφορά. Καθώς μάλιστα η συνεδρίαση προχωρουσε, ιδιαίτερα έντονες ήταν οι λογομαχίες για το θέμα αυτο με το διοικητικό συμβούλιο να διακόπτει την συνεδρίαση και να αποχωρεί τελικά από τις πλαϊνές και όχι από την κεντρική πόρτα του θεάτρου, από την οποία είχε αρχικά εισέλθει, αλλά και να αποφεύγει οποιαδήποτε δήλωση(!)
Η κα Στεφάνια Καπνίση μιλώντας στην ΗΜΕΡΑ χαρακτήρισε αδικαιολόγητη την άρνηση του διοικητικού συμβουλίου να ανοιχτεί ο φάκελος με την νέα πρόσφορα της Levante Ferries στη γενική συνέλευση.
«Έγινε μια όχι εκτενής θα έλεγα ενημέρωση όσον αφορά τις προσφορές. Οι προσφορές που υπάρχουν από ότι μπορούμε να καταλάβουμε και να αντιληφθούμε όλοι είναι αρκετές συν μια επιπλέον προσφορά που κατατέθηκε κατά την διάρκεια διεξαγωγής της σημερινής συνελεύσεως την οποία όμως ο πρόεδρος και όλο το διοικητικό συμβούλιο για αγνώστους λόγους και αδικαιολογήτως αρνήθηκαν να ανοίξουν τον φάκελο και να γνωστοποιήσουν το περιεχόμενο αυτού».
Εκ νέου συνέλευση αιτείται η πλευρά των μικρομετόχων
Καθώς η συνέλευση έληξε με πολλά ερωτήματα των μικρομετόχων να μένουν αναπάντητα, την εκ νέου σύγκλησή της αιτήθηκε η δικηγόρος των μικρομετόχων προκειμένου να συζητηθεί αποκλειστικά το θέμα της πώλησης των πλοίων.
«Ζητάμε επίδειξη εγγράφων γιατί τόσο την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου οσο και το προσύμφωνο που έχει υπογραφεί για την πώληση των πλοίων αρνούνται να μας τα χορηγήσουν το διοικητικό συμβούλιο. Έχουμε αιτηθεί και εγγράφως και υπάρχει και σχετική δικαστική διαδικασία… Στο πλαίσιο αυτό και επειδή το διοικητικό συμβούλιο δεν είναι αρμόδιο να αποφασίσει για την πώληση των πλοίων τα οποία αποτελούν το σύνολο της περιουσίας της εταιρείας, υποβάλαμε αίτημα προφορικά για να καταχωρηθεί στα πρακτικά και θα καταθέσουμε και έγγραφα αίτημα των μετόχων τους οποίους εκπροσωπώ , προκειμένου να συγκληθεί το συμβούλιο για να συγκληθεί στην συνέχεια η συνέλευση με μοναδικό θέμα την πώληση των πλοίων την επόμενη Κυριακή. Στο θέμα αυτό της ημερήσιας διάταξης το οποιο προτείνουμε είναι θέμα η πώληση των πλοίων , καθώς επίσης η αξιολόγηση του συνόλου των προσφορών που έχουν κατατεθεί», σημείωσε η κα Καπνίση.
Παρόντα τα ερώτημα και μετά το πέρας της συνεδρίασης
Μετά το πέρας της συνεδρίασης και στο φως των νέων εξελίξεων πάντως, ακόμα πιο έντονα προβάλλονται τα ερωτήματα και επιτακτική ανάγκη μοιάζει να είναι η άμεση απάντηση τους.
– Δεν θα αποτελεί «οσμή σκανδάλου» η όποια «απόρριψη» πολύ μεγαλύτερης προσφοράς, που αυτονόητα ωφελεί μεγάλους και μικρούς μετόχους της εταιρείας;
– Υπάρχει προσωπικό θέμα κάποιου ή κάποιων «μεγαλομετόχων» ή μελών του ΔΣ, που για προσωπικούς ή εγωιστικούς λόγους, δεν θέλουν να δουν τα πλοία σε Ζακυνθινά χέρια;
– Μια τέτοια πιθανή εξέλιξη, δεν θα οδηγήσει σε σκέψεις για μυστικές συμφωνίες κάτω από τα τραπέζια;
– Το «πετυχημένο deal» και οικονομικό κλείσιμο μιας εταιρείας λαϊκής βάσης, που αποτελεί ταυτόχρονα ξεκίνημα ανάπτυξης (πάντα με γνώμονα τα Ζακυνθινά συμφέροντα) της τοπικής οικονομίας, δεν αποτελεί μια ισορροπημένη μετάβαση για όλους;
Στα παραπάνω προϋπάρχοντα ερωτήματα προστίθεται τέλος το ακόλουθο:
– πως γίνεται δεκτή η προσφορά της αθηναϊκής εταιρείας το αμέσως προηγούμενο βράδυ, ενώ η πολύ καλύτερη από άποψη οικονομική, προσφορά της Levante Ferries, η οποία ήρθε το αμέσως επόμενο πρωί απορρίφθηκε πριν καν εξεταστεί από το διοικητικό συμβούλιο;
Με πληροφορίες από τη σελίδα imerazante.gr