Κρατείστε την αναπνοή σας: “Ναι” σε εστιατόρια όπως το Vip Room, Bagatelle, Maddox, Hyde Beach, Okku, Novikov. Ερχονται τα ξενοδοχεία «Four Seasons» και «W», αλλά “πόρτα” στα McDonald’s
Η Μύκονος κινείται σε άλλα επίπεδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Κι αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι δεκάδες επιχειρηματίες θέλουν να ανοίξουν επιχειρήσεις στο «νησί των ανέμων». Την ώρα δηλαδή που οι Ελληνες φεύγουν από την χώρα μη αντέχοντας κυρίως τη φορολογία, η Μύκονος λειτουργεί ως μαγνήτης για τους ξένους που θέλουν να επενδύσουν στο νησί των Κυκλάδων… Η φήμη του έχει εξαπλωθεί στους τέσσερις ορίζοντες, ενώ οι υψηλών προδιαγραφών υπηρεσίες του μπορούν να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες και του πιο απαιτητικού μεγιστάνα. Η Μύκονος αποτελεί πλέον τον πιο hot καλοκαιρινό προορισμό των απανταχού vips, γι’ αυτό επιχειρήσεις και φίρμες του εξωτερικού επιθυμούν διακαώς να εισέλθουν στην αγορά της.
Η «απόβαση» των διεθνών ονομάτων έχει ήδη ξεκινήσει την τελευταία διετία με φημισμένους οίκους μόδας αλλά και διάσημα nightclubs και εστιατόρια να έχουν αποκτήσει τα δικά τους καταστήματα, τα περισσότερα σε συνεργασία με Ελληνες επιχειρηματίες, όπως το Buddha Bar στο ξενοδοχείο «Santa Marina», το Bonbonniere στην παλιά «Αίγλη» (ιδιοκτήτης του είναι ο εκατομμυριούχος σελέμπριτι Τζο Φουρνιέ), το Ling Ling by Hakkasan, το Toy Room, το Moni…
Μάχες έως …εσχάτων
Σε ακόμα μεγαλύτερη κλίμακα συνεχίζεται και φέτος η «κάθοδος» των ξένων εταιρειών, οι οποίες στην κυριολεξία κονταροχτυπιούνται προκειμένου να εξασφαλίσουν τα στρατηγικά σημεία στο νησί. Η μεγαλύτερη μάχη δίνεται από τις «καυτές» μαρκίζες του Λονδίνου, του Παρισιού και της Νέας Υόρκης, αφού διαπίστωσαν πως το «πείραμα» πέρυσι πέτυχε… και ότι οι πάμπλουτοι επισκέπτες της Μυκόνου, και δη οι προερχόμενοι από τον αραβικό κόσμο, απεδείχθησαν χρυσωρυχείο…
Ετσι, το καλοκαίρι του 2016 στο παιχνίδι μπαίνουν δυναμικά, απ’ ό,τι φαίνεται, τα διάσημα club-restaurants Vip Room, Bagatelle, Maddox, Hyde Beach, το υπερπολυτελές και βραβευμένο restaurant-bar ιαπωνικής κουζίνας Okku από το Ντουμπάι και πιθανόν το εστιατόριο Novikov, το πιο αγαπημένο στέκι αυτήν τη στιγμή στο Λονδίνο.
Το Vip Room, ένα από τα δημοφιλέστερα nightclubs στον κόσμο, το οποίο λειτουργεί σε Σεν Τροπέ, Παρίσι, Ντουμπάι, Κάνες και Νέα Υόρκη, λέγεται πως θα αποκτήσει σε συνεργασία με τον επιχειρηματία Μπάμπη Πασάογλου (ο ιδιοκτήτης του «Αστρα») τον δικό του χώρο και στη Μύκονο, εκεί όπου παλαιότερα στεγαζόταν το Space. Το Vip Room δημιουργήθηκε το 1998 στο Παρίσι από τον 49χρονο σήμερα Ζαν Ρος και είναι γνωστό διεθνώς για τη διάσημη πελατεία του.
Ο πολυτάλαντος ιδιοκτήτης του είναι μεταξύ άλλων τραγουδιστής, συνθέτης, dj, παραγωγός ηλεκτρονικής μουσικής αλλά και ιδρυτής της Jean Roch Records, ενώ ξεκίνησε την καριέρα τους ως ποδοσφαιριστής.
Μάλιστα, το 2003 κυκλοφόρησε το σινγκλ Can You Feel It προκειμένου να υποστηρίξει τη γαλλική ομάδα ποδοσφαίρου στο Euro 2004. Το 2008 ο Ρος εγκαινίασε το Vip Room Theater, όπου στον επάνω όροφό του φιλοξενεί το πρεστιζάτο εστιατόριο ιταλικής κουζίνας Le Gioia. Μεταξύ των πελατών του διάσημου κλαμπ είναι η Ριάνα, η Lady Gaga και η Κιμ Καρντάσιαν.
Με γαλλικό άρωμα
Το φημισμένο εστιατόριο και κλαμπ Bagatelle, που φιλοξενείται σε Νέα Υόρκη, Λος Αντζελες, Μαϊάμι, Σεν Μπαρτς, Σάο Παολο και Ντουμπάι, δίνει μάχη προκειμένου να εξασφαλίσει ένα από τα ωραιότερα καταστήματα στη Χώρα. Το Bagatelle ξεκίνησε ως εστιατόριο μεσογειακής κουζίνας με γευστικές επιρροές από τη Νότια Γαλλία και στην πορεία προσέθεσε μία ακόμα πτυχή στη διασκέδασή του, αυτήν του κλαμπ. Δημιουργοί του είναι οι Αϊμερίκ Κλεμέντε και Ρεμί Λαμπά, οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από την επιτυχία των Pink Elephant, Marquee και Lotus στη νυχτερινή ζωή της Νέας Υόρκης.
Και το Maddox Club London, ένα από τα πιο μοδάτα πριβέ κλαμπ της βρετανικής πρωτεύουσας, πρόκειται να «προσγειωθεί» το φετινό καλοκαίρι στο Νησί των Ανέμων.
Μάλιστα, φέρεται να έχει κλείσει τον χώρο όπου στεγαζόταν το Cabaret. Το Maddox ιδρύθηκε το 2007 από τον επιχειρηματία Φρεντ Μος, ο οποίος διανύει μια επιτυχημένη καριέρα ως ιδιοκτήτης νυχτερινών κλαμπ στην αριστοκρατική συνοικία Μέιφερ.
Στην αγορά της Μυκόνου επιθυμεί να εισέλθει και το φημισμένο Okku. Πρόκειται για το πολυβραβευμένο, πολυτελές εστιατόριο ιαπωνικής κουζίνας που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2009 στο 5άστερο ξενοδοχείο «H Hotel» στο Ντουμπάι και θεωρείται αντάξιο των Nobu and Zuma. Αποτελεί την επιτομή του στυλ, δημιουργήθηκε από τον Φινλανδό Μάρκους Θέσλεφ και τον Ιορδανό Ραμζί Αμπντούλ Ματζέντ. Οι δυο τους γνωρίστηκαν παίζοντας ράγκμπι στην Αγγλία το 1995. Σήμερα είναι συνιδιοκτήτες του Whissle Group, το οποίο εκτός από το Okku περιλαμβάνει μια σειρά ακόμα από υπερπολυτελείς χώρους εστίασης και διασκέδασης κυρίως στο Ντουμπάι. Στο δυναμικό του εντάσσονται σελέμπριτι σεφ οι οποίοι έχουν εργαστεί για την A-list του Χόλιγουντ, και όχι μόνο.
Ανάμεσα στα άλλα ονόματα που ακούγονται ότι θα συναντήσουμε φέτος στη Μύκονο είναι το Hyde Beach Club (του ξενοδοχείου «SLS Miami»), αλλά και μια ελληνική προσπάθεια, το εστιατόριο Vezene, που θα φιλοξενηθεί σε ένα όμορφο παραδοσιακό σπίτι της Χώρας.
Ενδιαφέρον για τη Μύκονο έχει δείξει και το restaurant-bar Novikov, το πιο αγαπημένο από το 2012 στέκι του Λονδίνου στην καρδιά του Μέιφερ. Το Novikov διαθέτει 2 εστιατόρια, ένα με κινέζικες και πανασιατικές γεύσεις και ένα με ιταλική κουζίνα, ενώ το σκηνικό συμπληρώνει το στιλάτο Lounge Bar με εκπληκτικά κοκτέιλ και διάσημους djs στα ντεκ. Ο δημιουργός του είναι ο 54χρονος Ρώσος εκατομμυριούχος Αρκάντι Νόβικοφ, ένας πραγματικός μεγιστάνας στον χώρο της εστίασης, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης των πιο επιτυχημένων εστιατορίων στο Λονδίνο.
Επιχειρηματικό παρασκήνιο
Στην αγορά της Μυκόνου θέλουν να εισέλθουν και διεθνείς φίρμες πεντάστερων ξενοδοχείων. Εδώ και καιρό το «Four Seasons» βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για μια έκταση δεκάδων στρεμμάτων στο Καλό Λιβάδι, ενώ το «W» προσπαθεί να εξασφαλίσει μια αντίστοιχη έκταση στην παραλία της Αγίας Αννας στον Καλαφάτη. Μάλιστα, το τελευταίο επιθυμεί να δημιουργήσει ένα μπουτίκ ξενοδοχείο 70 κλινών. Ομως, χώρος δεν υπάρχει για όλους… αφού γνωστές αλυσίδες φαστ φουντ όπως τα McDonald’s (οι φήμες θέλουν και τα KFC) φαίνεται πως βρήκαν την πόρτα κλειστή. Ο 33χρονος δήμαρχος του νησιού και δικηγόρος, Κωνσταντίνος Κουκάς, λέει στο «Εθνος της Κυριακής»: «Η αίτηση των McDonald’s απορρίφθηκε γιατί η Χώρα είναι προστατευμένος παραδοσιακός οικισμός και με Προεδρικό Διάταγμα του 1995 απαγορεύονται τα ταχυφαγεία. Την τελευταία πενταετία υπάρχει μεγάλη ζήτηση από επιχειρηματίες και ονόματα του εξωτερικού για να αποκτήσουν μια θέση στη Μύκονο. Κάποιοι ήδη έχουν κλείσει χώρους και ετοιμάζονται για το καλοκαίρι. Αυτό οφείλεται στο ότι ο κόσμος που επισκέπτεται το νησί είναι ακόμα πιο υψηλού οικονομικού επιπέδου απ’ ό,τι στο παρελθόν».
Υψηλού επιπέδου υπηρεσίες
Τον ρωτώ αν αυτή η ξαφνική «απόβαση» διεθνών ονομάτων αποτελεί απειλή για τον παραδοσιακό χαρακτήρα του νησιού αλλά και τους ντόπιους επιχειρηματίες: «Το θετικό είναι ότι οι περισσότερες απ’ αυτές τις επιχειρήσεις θέλουν να συνεργαστούν στη Μύκονο με Ελληνες επιχειρηματίες. Επειτα δεν μπορείς να αποφύγεις την εξέλιξη. Εχουμε έναν υψηλής οικονομικής επιφάνειας τουρισμό, τον οποίο καλώς ή κακώς αυτά τα brands τον ακολουθούν όπου και να πάει. Οι Μυκονιάτες όμως είναι έξυπνοι επιχειρηματίες και είναι ικανοί να παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες. Ηδη, από το 1932 είχαν τουριστική επιτροπή στον δήμο. Αυτός, λοιπόν, ο τουρισμός αποτελεί ένα κίνητρο να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την ποιότητα των υπηρεσιών τους. Τα θέματα που ως δήμαρχος θεωρώ πιο φλέγοντα είναι κυρίως η άναρχη δόμηση, η ενίσχυση της ασφάλειας του αεροδρομίου σε επίπεδο διαδρόμου, δημιουργίας μεγαλύτερου αεροσταθμού, καθώς και χώρου στάθμευσης για τα ιδιωτικά αεροπλάνα. Επίσης, σημαντικά ζητήματα για το νησί είναι η επαρκής στελέχωση των δομών Υγείας, ασφάλειας και Παιδείας, καθώς και τα θέματα υποδομών νερού, αποχέτευσης και οδικού δικτύου», καταλήγει ο κ. Κουκάς.
Πηγή: Εθνος – ΜΑΓΔΑ ΛΙΒΕΡΗ