Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΣαντορίνη: Σε ένα χρόνο (2022 - 2023) η κατανάλωση νερού αυξήθηκε κατά...

Σαντορίνη: Σε ένα χρόνο (2022 – 2023) η κατανάλωση νερού αυξήθηκε κατά 22%

|

Ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε. Πάνω σε αυτό το δίλημμα φαίνεται πως θα κινηθεί το φετινό καλοκαίρι στη Σαντορίνη, το Νο1 δημοφιλές νησί στο εξωτερικό που όμως βιώνει σε βαθμό εξαντλητικό τα αποτελέσματα αυτής της δημοφιλίας. Στη Σαντορίνη δεν μπήκε ποτέ φρένο, οι εκάστοτε δήμαρχοι είστε στήριζαν την παράδοση στους κατασκευαστές είτε δε μπορούσαν χωρίς την συνδρομή του κράτους να σταματήσουν την επέκταση του τσιμέντου και φτάνουμε στο 2024, όπου είτε θα αλλάξει ρότα το νησί είτε θα υπογραφεί η καταδίκη του.

Πριν λίγες εβδομάδες, ο δήμαρχος του νησιού, ο κ. Ζώρζος, που είναι ένας δήμαρχος που θέλει να αλλάξει τα πράγματα, όπως μας είχε πει εδώ οινοποιός, είχε αναφερθεί στο πρόβλημα με το νερό που υπάρχει στο νησί, το οποίο πια δεν φτάνει για τους ντόπιους με τόσο αυξημένες τουριστικές ανάγκες και με την χρήση του σε υποδομές.

«Από το 2012 ως το 2019 η κατανάλωση του νερού διπλασιάστηκε. Από το 2019 στο 2022 αυξήθηκε κατά 18%, από το 2022 στο 2023 κατά 22%. Η αφαλάτωση η οποία υπολογίζαμε ότι θα μας καλύψει για 15 χρόνια, τελικά έφθασε για 5 χρόνια. Η κατανάλωση ενέργειας στο νησί έφθασε από 32,5 MW στην αιχμή της σεζόν το 2019 στα 59 MW πέρυσι και φέτος θα ξεπεράσει τα 65 MW. Στην Οία, όπου συνεχίζουν να γίνονται τουριστικές επενδύσεις, τον Απρίλιο είχαμε αύξηση επισκεπτών κατά 31% σε σχέση με πέρυσι και τον Μάιο κατά 28%. Το σοβαρότερο ζήτημα όμως είναι η υπερδόμηση, κι αυτό γιατί προκαλείται ανήκεστος βλάβη, το τοπίο δεν αποκαθίσταται».

Η Σαντορίνη στη στιγμή των πιο μεγάλων αποφάσεων

Επιπλέον, ο κ. Ζώρζος είχε τονίσει με σχετική απελπισία πως δε γίνεται το σκεπτικό όλων να είναι στη βελτίωση των υποδομών και όχι στην απαγόρευση νέων κατασκευών που μειώνουν το φυσικό περιβάλλον στη Σαντορίνη και σπαταλά πολύτιμους πόρους.

Είναι χαρακτηριστικό πως η Σαντορίνη έχει κάθε χρόνο 63 ημέρες υψηλού τουρισμού με αφίξεις δεκάδων χιλιάδων τουριστών. Υπάρχουν μέρες που με τα κρουαζιερόπλοια κατεβαίνουν στο νησί ως και 19.000 τουρίστες, αριθμός τεράστιος για να καλυφθεί από τους ανθρώπους που δουλεύουν στις επιχειρήσεις του νησιού. Και οι τουρίστες συσσωρεύονται και δεν μπορούν να απολαύσουν κανένα ηλιοβασίλεμα, αλλά και οι άνθρωποι που δουλεύουν, υπερβάλλουν εαυτόν και κουράζονται βάναυσα. Και δίνεται και σήμα στους αγωγιάτες να κακοποιούν περισσότερο τα ιπποειδή που μεταφέρουν αναίσθητους τουρίστες από το λιμάνι στην Καλντέρα.

Μπροστά σε αυτές τις συνθήκες είτε θα πρέπει να πέσουν κατά πολύ οι ημέρες υψηλού τουρισμού για να είναι τα πράγματα πιο βιώσιμα – ο δήμαρχος τοποθέτησε το ταβάνι στις 48 – είτε θα πρέπει να πέσει ο αριθμός τουριστών που κατεβαίνουν από τα κρουαζιερόπλοια στο νησί σε 4ψήφιο αριθμό μάξιμουμ.

Είναι ξεκάθαρο πως η Σαντορίνη θα χρειαστεί την παρέμβαση της κυβέρνησης για να «σωθεί», ειδάλλως θα πρέπει σιγά σιγά να βασιστεί σε ένα διάστημα αρνητικής διαφήμισης, για να μειωθεί ο ακραίος τουρισμός και να πάει σε αριθμούς που δεν παρεμποδίζουν τη βιωσιμότητά της.

Φυσικά, υπάρχει και η ατομική ευθύνη, ειδικά των Ελλήνων που επισκέπτονται τη Σαντορίνη. Όσο για παράδειγμα στηρίζεται ο high luxury τουρισμός στο νησί, τόσο θα αυξάνονται τα ξενοδοχεία με πισίνες, άρα θα αντλούνται υδάτινοι πόροι για κάτι αχρείαστο, ενώ θα μπορούσε αυτό το νερό να θρέψει τα χωράφια. Πρέπει η δική μας καλοπέρασε να μπει σε δεύτερη μέρα και να πάρει προτεραιότητα η βιωσιμότητα στη Σαντορίνη, αλλά και σε κάθε νησί στην Ελλάδα, γιατί αυτό που βλέπουμε στη Σαντορίνη, το βλέπουμε να ξεκινάει σε κάμποσα ακόμα νησιά.

Η τουριστική ευαισθησία και συνείδηση είναι κάτι που το έχουμε αγνοήσει μπροστά στην επιθυμία μας να απολαμβάνουμε φοβούμενοι μια νέα πανδημία, αλλά είναι αναγκαίο να επανέλθει και να έχουμε μια sustainable προσέγγιση στις ταξιδιωτικές μας επιλογές. Δύσκολο, προφανώς, αλλά αν δεν αρχίσουμε να το κατανοούμε, δε θα ξεκινήσουμε ποτέ να το εφαρμόζουμε.

Με πληροφορίες από τη σελίδα intronews.gr 

 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – Απείρανθος: Ερχεται η 1η βραδιά ΠεριΠοίησης για το 2025

Πότε και που θα γίνουμε μύστες της 1ης βραδιάς ΠεριΠοίησης για το 2025 στην Απείρανθο

Τρίποδες – Δημοτικό Σχολείο: Κάλεσμα συμμετοχής στον μαθητικό διαγωνισμό «Πυθαγόρας»

Το Δημοτικό Σχολείο Βίβλου Νάξου καλεί μαθητές (Δημοτικού και Γυμνασίου) να συμμετάσχουν στο μαθητικό διαγωνισμό «Πυθαγόρας» - Χρονοδιάγραμμα

Λέσβος – Σεισμός: Ενταση 5,1 R, αισθητός έως Κομοτηνή, κλειστά τα σχολεία σήμερα

Σεισμός 5,1 Ρίχτερ στη Λέσβο: Έπεσαν βράχοι, κλειστά σήμερα τα σχολεία -Τι λένε οι σεισμολόγοι

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Παραδόθηκε στον Στυλιανίδη το σχέδιο αναβάθμισης των άγονων γραμμών

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Πρώτη διευρυμένη συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Υποθηκοφυλακεία: Μπήκε λουκέτο σε 392 γραφεία σε όλη την Ελλάδα

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Οριστικό τέλος για 392 υποθηκοφυλακεία σε όλη τη χώρα - Πέρασαν στο ψηφιακό Κτηματολόγιο

Αεροδρόμια Κυκλάδες: Διπλάσια η επιβατική κίνηση της Πάρου σε σχέση με τη Νάξο

Mtc Group: Η εικόνα των αεροδρομίων στις Κυκλάδες το τελευταίο τρίμηνο του 2024 με βάση την επιβατική κίνηση - Η "μάχη" Σαντορίνης - Μυκόνου και η πίεση από .. Πάρο και Μήλο προς τη Νάξο

Τήνος: Επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Φιλήμονα Ζαννετίδη

Ενημέρωση από τον Δήμο Τήνου για την επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Φιλήμονα Ζαννετίδη

Minoan Lines: Το …κέρδος της παρουσίας της με τη προσθήκη της Μήλου

Tα δυο πλοία της Minoan, η Μήλος και η «σφήνα» στη Sea Jets

Νάξος – Εμβολιασμός: Ενημέρωση για τις ευάλωτες ομάδες σχετικά με τα προτεινόμενα εμβόλια

Εμβολιασμός - με βάση την επίσημη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας έναντι λοιμώξεων του αναπνευστικού για τη περίοδο 2024-2025

Σύρος – Στυλιανίδης: Τι είπε για ενδοκυκλαδικά, Μεταφορικό Ισοδύναμο και αυξήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Χρήστος Στυλιανίδης: «Έως 2 δις ευρώ από δημόσιους ευρωπαϊκούς και ιδιωτικούς πόρους για επενδύσεις στις θαλάσσιες συγκοινωνίες και στη νησιωτική πολιτική»

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Σίφνος: Σε ποια περιοχή εγκρίθηκε κατασκευή 4αστερου ξενοδοχείου

“Στα σκαριά” επένδυση για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Σίφνο

Eurovision 2025: Στην 12αδα του τελικού το “High Road” του Ναξιώτη John Βλασερού και της Georgina Kalais (video)

Στον τελικό της 30ης Ιανουαρίου για την πρόκριση στην φετινή Eurovision ο Ναξιώτης John Vlasseros με την Georgina Kalais και το τραγούδι "High Road" (video)

Νάξος – Αρχαίος μόλος: Ανάγκη για σωστή ενημέρωση μέσω πινακίδας

Ο μοναχικός αρχαϊκός μόλος στο λιμάνι της Νάξου - Η πρόταση από τον Γιώργο Καρνέζη