Σημαντικά βήματα για την ανάπτυξη και του κλάδου της κρουαζιέρας έχει κάνει τα τελευταία χρόνια η Πάρος. Η έμφαση δίνεται, κυρίως, στην προσέλκυση επιβατών με ποιοτικά χαρακτηριστικά και η πρόσφατη εικόνα από το θαλάσσιο χώρο του νησιού ήταν εύγλωττη.
“Είμαστε ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού με ειδικά ενδιαφέροντα από Ελλάδα και εξωτερικό” δηλώνει ο δήμαρχος Πάρου, Μάρκος Κωβαίος ο οποίος συμπληρώνει πως: “αυτό αποτελεί τρανή απόδειξη της συστηματικής δουλειάς που κάνουμε, αποφεύγοντας – όπως επανειλημμένα έχω δηλώσει – τυμπανοκρουσίες κενές περιεχομένου. Τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους”.
Σημειώνεται ότι η περιήγηση των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων περιλαμβάνει και τα σημαντικά θρησκευτικά μνημεία της Πάρου με ειδική ξενάγηση στην Εκατονταπυλιανή και επισκέψεις στα Μοναστήρια του νησιού, πράγμα που, όπως ανέφερε ο κ. Κωβαίος, “αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής μας για την προσέλκυση κοινού με ειδικά ενδιαφέροντα”.
Το τελευταίο διάστημα η Πάρος έχει δυναμική παρουσία και σε πληθώρα διεθνών ταξιδιωτικών οδηγών.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα το Voyagetips του Γάλλου φωτογράφου, Vincent που δίνει συμβουλές και προτάσεις για το νησί (https://www.voyagetips.com/en/things-to-do-in-paros/), το theworldpursuit όπου ο Cameron Seagle και η Natasha Alden παραθέτουν τις εμπειρίες τους, με φωτογραφικό υλικό και ενημερωτικούς ταξιδιωτικούς οδηγούς από ταξίδια που έκαναν σε περισσότερες από 90 χώρες και χαρακτηρίζουν την Πάρο ως “ένα δελεαστικό μείγμα από γοητευτικές πόλεις, που προσκαλούν ντόπιους, θαλάσσια σπορ, μπουτίκ και αμμώδεις παραλίες” (https://theworldpursuit.com/best-things-to-do-in-paros-island), το kimkim που αποτελείται από μια ομάδα έμπειρων ταξιδιωτικών επιχειρηματιών με έδρα το Palo Alto της Καλιφόρνια.
Στο παρελθόν, δημιούργησαν μερικές από τις πιο επιτυχημένες ταξιδιωτικές εφαρμογές στον κόσμο με εκατοντάδες εκατομμύρια λήψεις (TripAdvisor , EveryTrail και TrekkingPartners) και γράφουν για την Πάρο ότι είναι “ένα από τα πιο ήσυχα νησιά των Κυκλάδων που συμπληρώνει τέλεια την πολυσύχναστη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Είναι δημοφιλής για τη φύση, τις παραλίες, τη νυχτερινή ζωή και την παραδοσιακή αρχιτεκτονική του”. (https://www.kimkim.com/ab/getting-to-paros).
Η αποθέωση του νησιού συνεχίζεται και από το ταξιδιωτικό blog suewherewhywhat (https://www.suewherewhywhat.com/what-to-do-in-paros-for-2-days/) του οποίου η Sue, που το διαχειρίζεται, έχει επισκεφθεί την Πάρο τέσσερις φορές και, όπως δηλώνει, θα το επαναλάβει. “Αν θέλετε μια πιο εκλεπτυσμένη εμπειρία στο νησί – γράφει – με όμορφες παραλίες, αρχετυπικά μικρά ψαροχώρια, μπαρ και ταβέρνες δίπλα στη θάλασσα & μερικά από τα καλύτερα ψώνια σε όλα τα νησιά των Κυκλάδων, τότε η Πάρος πρέπει να είναι στην ατζέντα σας”.
Το αρχαιολογικό στοιχείο της Πάρου εμπνέει τον Henry Miller που έγραψε ότι «χρειάζεται μια ζωή για να ανακαλύψεις την Ελλάδα, αλλά χρειάζεται μόνο μια στιγμή για να την ερωτευτείς, και περίπου το ίδιο θα μπορούσαμε να πούμε για την Πάρο” (https://www.insidehook.com/article/travel/elysian-greek-island-paros-cosme).
“Οι Ίωνες, οι Πέρσες και οι Ρωμαίοι – έγραψε -πέρασαν όλοι, κατέκτησαν και άφησαν το στίγμα τους.
Το παριανό μάρμαρο εκτιμήθηκε επίσης πολύ και χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή αρχαίων ελληνικών συγκροτημάτων όπως η Ακρόπολη και ο ναός του Διός στην Ολυμπία και για τη γλυπτική διάσημων αγαλμάτων συμπεριλαμβανομένης της Αφροδίτης της Μήλου”.
Η Πάρος γοήτευσε και το Lemon8 που είναι ένα app των social media που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν εύκολα και να μοιράζονται οπτικό περιεχόμενο με τους followers τους.
Με μερικά taps, οι χρήστες μπορούν να ποστάρουν πανοραμικές φωτογραφίες ή video και να προσθέτουν φίλτρα, κείμενο, αυτοκόλλητα ή μουσική στα posts τους. Η ανάρτηση στην εν λόγω σελίδα ( https://www.lemon8-app.com/.trip.co/7243996618268246534?region=us) έγινε από τον όμιλο trip.com μία από τις κορυφαίες ταξιδιωτικές εταιρείες στον κόσμο.