Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΝ. Συρμαλένιος: «Το σύνολο του κόστους των μετακινήσεων των αθλητικών σωματείων να...

Ν. Συρμαλένιος: «Το σύνολο του κόστους των μετακινήσεων των αθλητικών σωματείων να καλύπτονται από την Πολιτεία»

|

Για το υπέρογκο κόστος μετακίνησης των αθλητικών σωματείων των νησιών, την έλλειψη οικονομικών πόρων και την υποχρηματοδότησή τους, έκανε λόγο ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, ο οποίος μίλησε στη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Βουλής με θέμα ημερήσιας διάταξης το κόστος μετακίνησης των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων στα νησιά του Αιγαίου.

Και πρόσθεσε ότι η Πολιτεία θα πρέπει να καλύπτει το σύνολο των εξόδων των μετακινήσεων των αθλητικών σωματείων, διότι μόνο όσοι ζουν στα νησιά μπορούν να καταλάβουν τι σημαίνει να είσαι αθλητής σε ένα νησί, οι αντιξοότητες και οι δυσκολίες είναι τέτοιες, που πολλές φορές, οδηγούν τα νέα παιδιά σε απογοήτευση και εγκατάλειψη του αθλητισμού.

Ο Νίκος Συρμαλένιος αναφέρθηκε και στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, το οποίο έχει βοηθήσει πραγματικά στην ελάφρυνση του κόστους των μετακινήσεων, όμως υπάρχουν δύο σοβαρά σημεία. Το ένα είναι ότι υλοποιείται παρά πολύ καθυστερημένα από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, περνάνε 10 μήνες και ένας χρόνος για να καταβληθούν τα αντίστοιχα ποσά του μεταφορικού ισοδύναμου, με αποτέλεσμα στην πράξη να απαξιώνεται ως μέτρο και δεύτερον, δεν ισχύει όταν υπάρχουν εκπτώσεις ναύλων από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Δείτε την ομιλία του Νίκου Συρμαλένιου:

 «Καλημερίζω  όλους τους συμμετέχοντες, είτε δια ζώσης, είτε μέσω του διαδικτύου. Πράγματι σήμερα υπάρχει μια πολυμελής Υπουργική αντιπροσωπεία, όπως επίσης και πολυάριθμη αντιπροσωπεία Προέδρων Ομοσπονδιών και είναι σημαντικό αυτό. Θεωρώ όμως, κύριε Πρόεδρε ότι, η συνεδρίαση αυτή που γίνεται τέλος Γενάρη του 2023, σε ένα προεκλογικό χρόνο  που ενδεχομένως σε δύο, δυόμισι μήνες, να έχουμε εκλογές αυτό δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμα, πολλά ακούγονται αλλά ακόμα δεν έχει οριστεί. Θεωρώ ότι είναι μια πολύ καθυστερημένη συζήτηση σε σχέση με τις ανάγκες των αθλητικών σωματείων, ιδιαίτερα στα νησιά μας.

Είναι ένα πρόβλημα βεβαίως, που έρχεται από πολύ μακριά. Δεν είναι τωρινό το θέμα και φοβάμαι ότι, η σημερινή παρουσία και ο τρόπος που γίνεται, εκλαμβάνεται σε σημαντικό βαθμό ως προεκλογική παρουσία των Υπουργών και όχι ως δεσμεύσεις που μπορεί  να ισχύσουν στο μέλλον. Θα ήθελα σε αυτό το σημείο και πριν μπω στο κυρίως θέμα να πω ότι, βεβαίως σε αυτά που είπε ο κύριος Πέτσας,  ότι υπάρχει μεγάλη πρόοδος  στην περιφερειακή ανάπτυξη και τα κ.λπ. Βεβαίως υπάρχει χρηματοδότηση, κυρίως από το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης. Είναι, ένα άλλο θέμα κατά πόσον η χρηματοδότηση αυτή αξιολογείται, αν θα έπρεπε να έχει τις Α η τις Β προτεραιότητες.

Αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα το οποίο είναι πολύ μεγάλη κουβέντα να το δούμε, γιατί τελικά, ποια είναι η στόχευση και ποιο είναι το όραμα της περιφερειακής ανάπτυξης   κάθε Δήμου, είναι ένα ζήτημα το οποίο η πολιτεία θα πρέπει να το αντιμετωπίσει, με βάση τις συνθήκες,  τις συνθήκες ιδιαίτερα μιας και μιλάμε σήμερα για τα νησιά μας, της νησιωτικής ιδιαιτερότητας και όχι γενικώς, με κάποια γενικευμένα κριτήρια.

Και θέλω να πω ότι, το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης, είναι συνέχεια του προγράμματος Φιλόδημος,  το οποίο στην αρχή η Κυβέρνηση ξέρουμε πόσο το λοιδώρησε  και πόσο ουσιαστικά το μηδένισε λέγοντας ότι, είναι ένα πρόγραμμα το οποίο δεν έχει προϋπολογισμούς και ότι στέκεται στον αέρα κ.λπ.  Στη συνέχεια βέβαια, δεν μπορούσε διότι έπρεπε να δεχθεί την πραγματικότητα και η πραγματικότητα ήταν, ότι το πρόγραμμα Φιλόδημος, έδωσε πάρα πολλά χρήματα για το διάστημα το οποίο λειτούργησε, σε όλη την Τοπική Αυτοδιοίκηση και αυτό το παραδέχθηκαν Δήμαρχοι, ανεξαρτήτως πολιτικής και κομματικής προέλευσης.

Έτσι έγινε αποδεκτό τελικά, ότι το πρόγραμμα Φιλόδημος, ήταν ένα πρόγραμμα ουσιαστικό και όχι πρόγραμμα κοροϊδία, όπως ειπώθηκε στην αρχή και στη συνέχεια μετονομάστηκε ως  πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης `ακριβώς γιατί, η Νέα Δημοκρατία, είχε και έχει πάντα τη λογική ότι, απελθέτω από εμού, ότι  θετικό υπάρχει από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Μπαίνω τώρα στο θέμα και θέλω να πω κύριε Πρόεδρε, όπως και εσείς είπατε στην αρχή ότι η αθλητική δραστηριότητα προφανώς δεν είναι χόμπι.

Η αθλητική δραστηριότητα, ιδιαίτερα στα νησιά μας για τη νεολαία των νησιών μας, είναι μια κοινωνική ανάγκη, είναι μια επιθετική διέξοδος ζωής για τη νεολαία, που πραγματικά ανυψώνει το ηθικό, πνευματικό και σωματικό, προσόν των νέων ανθρώπων. Και το λέω αυτό, διότι η Πολιτεία έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζει τη νεολαία, να την αντιμετωπίζει απλόχερα, με σοβαρή μέριμνα, διαρκή σοβαρή μέριμνα, που πρέπει να κατοχυρωθεί διαχρονικά και από όλες τις κυβερνήσεις, αλλά και με όραμα, με όραμα οι νέοι στα νησιά μας να μπορούν να βιώνουν με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε πραγματικά να μην νιώθουν ότι είναι παιδιά δεύτερης και τρίτης κατηγορίας, σε σχέση με τα παιδιά που υπάρχουν στην ηπειρωτική χώρα.

Φυσικά σήμερα εδώ, παρότι έγιναν νύξεις και από άλλους προηγούμενους ομιλητές, δεν μιλάμε για το σύνολο των προβλημάτων, ιδιαίτερα του ερασιτεχνικού αθλητισμού στα νησιά μας, δεν μιλάμε κυρίως για τις αθλητικές υποδομές, μιλάμε και νομίζω ότι το κεντρικό πρόβλημα, για το οποίο κληθήκαμε ως συνεδρίαση Υποεπιτροπής Νησιωτικών Περιοχών, να δούμε το πρόβλημα των μετακινήσεων των αθλητικών ομάδων και σωματείων είτε οι μετακινήσεις αυτές είναι ενδονησιωτικές είτε είναι μετακινήσεις προς την ηπειρωτική χώρα και όπως πολύ σωστά λέει και το υπόμνημα του ΣΕΓΑΣ των Κυκλάδων που υπογράφεται από τον Πρόεδρο τον κύριο Πάπα, που θεωρώ και εγώ όπως είπε και η προηγούμενη ομιλήτρια ότι είναι ένα σημαντικό κείμενο και υπόμνημα, αυτό το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσουμε είναι πρώτον, το υψηλό κόστος μετακίνησης και δεύτερον, η έλλειψη οικονομικών πόρων και η υποχρηματοδότηση.

Αυτά τα 2 είναι τα βασικά ζητήματα, για τα οποία δεν ακούσαμε ουσιαστική πρόταση η μόνη πρόταση. Η μόνη πρόταση που ακούστηκε από τον κύριο Αυγενάκη ήταν ότι στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του Υπουργείου Αθλητισμού μιλάμε για κάποια επιχορήγηση, μέσω τοπικής αυτοδιοίκησης. Θα έλεγα ότι η τοπική αυτοδιοίκηση πράγματι μπορεί να το κάνει αυτό και του δευτέρου βαθμού και του πρώτου βαθμού, αλλά η τοπική αυτοδιοίκηση έχει μια σειρά από ευθύνες και αρμοδιότητες, που καλό θα ήταν να μην εξαρτάται, δηλαδή να μην προσθέτει επιβαρύνσεις τέτοιες, μπροστά στο σύνολο των προβλημάτων που έχει να αντιμετωπίσει. Θεωρώ δηλαδή ότι κυρίως η Πολιτεία είναι αυτή η οποίοι πρέπει να σταθεί και να δώσει απευθείας πόρους προς τα σωματεία και τους συλλόγους και όχι τόσο μέσω τοπικής αυτοδιοίκησης, γιατί επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τα έξοδα, που έχει η τοπική αυτοδιοίκηση.

Εδώ θέλω να πω ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο έχει βοηθήσει πραγματικά στις μετακινήσεις και στην ελάφρυνση του κόστους των μετακινήσεων, όμως υπάρχουν 2 σοβαρά σημεία. Το ένα είναι ότι υλοποιείται παρά πολύ καθυστερημένα από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, περνάνε 10 μήνες και ένας χρόνος για να καταβληθούν τα αντίστοιχα ποσά του μεταφορικού ισοδύναμου, με αποτέλεσμα στην πράξη να απαξιώνεται ως μέτρο και δεύτερον, από ό,τι ξέρω δεν ισχύει όταν υπάρχουν εκπτώσεις το μεταφορικό ισοδύναμο και εκπτώσεις, καλώς γίνονται και εδώ πρέπει να πούμε ότι και οι ακτοπλοϊκές εταιρίες βοηθάνε, κατά το δυνατόν, στις μετακινήσεις αυτές, με τις εκπτώσεις, όμως, δεν μπορεί το μεταφορικό ισοδύναμο να αναιρείται όταν υπάρχουν τέτοιες εκπτώσεις.

Το ζητούμενο είναι να καλύπτεται το σύνολο των εξόδων των μετακινήσεων -αυτό είναι πολύ σοβαρό θέμα- διότι πραγματικά μόνο όσοι βιώνουν στα νησιά μπορούν να καταλάβουν τι σημαίνει να είσαι αθλητής σε ένα νησί και δεν έχει σημασία βεβαίως τα μικρά νησιά, όπως είπε και ο δήμαρχος των Λειψών, η μικρονησιωτικότητα είναι κάτι επιπλέον από τη νησιωτικότητα, αλλά είτε μεγαλύτερα είναι τα νησιά είτε μικρά είναι τα νησιά, οι αντιξοότητες και οι δυσκολίες είναι τέτοιες, που πολλές φορές, πραγματικά, τα νέα παιδιά μπαίνουν σε πολύ μεγάλο προβληματισμό και απογοήτευση, εάν θα ασχοληθούν σοβαρά με τα ζητήματα αυτά. Υπάρχουν τα απαγορευτικά, που μπορούν να κρατήσουν το χειμώνα 4 και 5 μέρες, υπάρχουν μια σειρά δυσκολίες, έτσι ώστε τα προβλήματα αυτά να πολλαπλασιάζονται, εκτός από την έλλειψη των αθλητικών υποδομών, που είναι σε πολύ μεγάλη έκταση των νησιών μας.

Με αυτές τις σκέψεις θέλω να πω ότι η Πολιτεία πρέπει να αναλάβει το κύριο βάρος. Ξέρουμε ότι δεν έχουμε κοινωνική ακτοπλοΐα, έχουμε ακτοπλοΐα που καθορίζεται από την αγορά, δηλαδή, αποκλειστικά στη χώρα μας έχουμε ιδιώτες εφοπλιστές και ακτοπλόους. Η κοινωνική ακτοπλοΐα θα μπορούσε να υπάρχει και να επικουρεί μαζί με την ιδιωτική ακτοπλοΐα στο μεγάλο έργο της μεταφοράς και της μετακίνησης, διότι και η μεταφορά είναι κοινωνικό αγαθό, δεν είναι η μεταφορά ένα μέσο πολυτελείας, είναι ανάγκη για πάρα πολλούς λόγους, λόγους υγείας και μια σειρά άλλους οικονομικούς λόγους και λοιπά και στον αθλητισμό αποτελεί κοινωνικό αγαθό, άρα, θα πρέπει να βρεθεί τρόπος το μεγαλύτερο ή το σύνολο των εισιτηρίων να καλύπτονται από την Πολιτεία. Ευχαριστώ.».

Δείτε το σχετικό video


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Μουσική Βραδιά με τον Γιάννη Τεργιάκη και την Άννα Μαρία Ντεληγιώργη στο AMEN Nightclub στη Νάξο

Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025, η καρδιά της μουσικής χτυπά στη Νάξο! Ο Γιάννης Τεργιάκης και η Άννα Μαρία Ντεληγιώργη ενώνουν τις δυνάμεις τους για μια εκρηκτική εμφάνιση στο AMEN Nightclub, το απόλυτο hot spot του νησιού.

Εταιρεία Κυκλαδικών Μελετών: Το Σεπτέμβριο ανοίγει τις εργασίες του το Ε΄ Διεθνές Κυκλαδολογικό Συνέδριο

Στον Αδάμαντα της Μήλου από την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025 έως και το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025 με τίτλο: ΚΥΚΛΑΔΕΣ : Αειφορία - Πολιτισμός

Μήλος: Η κίνηση της Δημοτικής Αρχή με βάση το περιβάλλον και τη προστασία του

Επείγον δημοτικό κάλεσμα για την περιβαλλοντική προστασία της Μήλου - Ποιος ο λόγος; τι θέλει να πετύχει;

Με την ηγεσία των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Εργασίας συναντήθηκε ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Φυτωρίου

Στη συνάντησή του με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, ο Πρόεδρος έθεσε ζητήματα του πρωτογενούς τομέα της εταιρίας και ενημέρωσε τον Υπουργό για τις δραστηριότητες του φυτώριου.

Ξενοδοχεία: Επενδύσεις ύψους 8 εκ. ευρώ σε μονάδες στην Σχοινούσα και Μήλο

Πέντε (5) νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο, Κω, Μήλο, Σχοινούσα, Χαλκίδα

Εγγραφή στο «Μητρώο 11» για την αποφυγή ανεπιθύμητων κλήσεων – Η διαδικασία

Ασπίδα για τις ενοχλητικές κλήσεις αυτού του είδους αποτελεί η ένταξη των συνδρομητών στο ειδικό «μητρώο 11» των εταιρειών κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας

Τουρισμός: 1.300 νέες απευθείας πτήσεις σε 8 μεγάλα Ελληνικά αεροδρόμια φέτος

Το μεγαλύτερο αριθμό νέων πτήσεων το 2025 συγκεντρώνει το αεροδρόμιο Ηρακλείου, με συνολικά 343 νέες πτήσεις και 10 νέες συνδέσεις

Ακτοπλόοι για αύξηση εισιτηρίων: Να ακολουθήσει η Κυβέρνηση το μοντέλο Ιταλών και Γερμανών

Ακτοπλοϊκές: Τα 5 μέτρα που προτείνουν για να μην γίνουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων

Σύρος: Η μπασκετική γιορτή Stoiximan AegeanBall Festival επιστρέφει στις 27-29 Ιουνίου 2025

Φέτος, η διοργάνωση ανεβάζει τον πήχη ακόμα ψηλότερα, με καλεσμένους-έκπληξη, πλούσιες παράλληλες εκδηλώσεις και νέες εμπειρίες

Π.Ν.Αι. – Ρόδος: Συνεδρίαση για την αποκατάσταση ζημιών από την θεομηνία Bora

Κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός για την καθαίρεση της κατεστραμμένης γέφυρας στο Φαληράκι. Εντός των ημερών εγκαθίσταται ο ανάδοχος

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Eurovision 2025: Στην 12αδα του τελικού το “High Road” του Ναξιώτη John Βλασερού και της Georgina Kalais (video)

Στον τελικό της 30ης Ιανουαρίου για την πρόκριση στην φετινή Eurovision ο Ναξιώτης John Vlasseros με την Georgina Kalais και το τραγούδι "High Road" (video)

Νάξος – Αρχαίος μόλος: Ανάγκη για σωστή ενημέρωση μέσω πινακίδας

Ο μοναχικός αρχαϊκός μόλος στο λιμάνι της Νάξου - Η πρόταση από τον Γιώργο Καρνέζη

Νάξος – Ευαγγελία Γατσωτή: Πρεμιέρα σήμερα (17/01) για τη παράσταση “Γιάννης το βούδι”

Δύο παραστάσεις έργων με την υπογραφή της ανερχόμενης συγγραφέα από τη Νάξο Ευαγγελίας Γατσωτή ανεβαίνουν αυτή την εβδομάδα: «Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ» (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 20/1) και «Γιάννης το βούδι» (Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από 17/1)