H τελευταία έρευνα της Panadvert αποκαλύπτει μια έντονη πτώση των early bookings στο νησί της Μυκόνου σε σχέση με το προηγούμενο έτος, τόσο σε επίπεδο όγκου αιτημάτων αναζήτησης (search inquiries) όσο και ζήτησης για καταλύματα στο νησί.
Σύμφωνα με την έρευνα, η μεγαλύτερη μείωση στη ζήτηση παρατηρήθηκε τον Απρίλιο του 2024, με πτώση της τάξεως του 28%, ενώ οι αναζητήσεις για καταλύματα κατά τους μήνες Δεκέμβριο και Ιανουάριο έδειξαν μείωση 18% και 17%, αντίστοιχα, σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στους αριθμούς. Εστιάζοντας στη ζήτηση βάσει ημερομηνιών που οι δυνητικοί ταξιδιώτες έψαξαν για κατάλυμα στο νησί, παρατηρείται σημαντική μείωση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Προκειμένου η ανάλυση να είναι ακριβής, οι περίοδοι αναζήτησης είναι οι ίδιες για και τα δύο έτη. Το κύριο σημείο είναι να δούμε τη ζήτηση στη Μύκονο για τις ίδιες ημερομηνίες αναζήτησης. Οι περίοδοι αναζήτησης που έχουν επιλεγεί είναι από τον Νοέμβριο του 2023 (τέλος της περιόδου του καλοκαιριού) μέχρι τον Μάρτιο του 2024. Το ίδιο ισχύει και για το προηγούμενο έτος, όπου εξετάζουμε τη ζήτηση για τη θερινή περίοδο από Μάιο έως το τέλος του Σεπτεμβρίου. Τα αποτελέσματα είναι πραγματικά ενδιαφέροντα, όπως φαίνεται από τα γραφήματα και τον πίνακα παρακάτω.
Mykonos Demand.
Μήνας | Ποσοστιαία Διαφορά (%) |
Απρίλιος | -27.87% |
Μάιος | -0.43% |
Ιούνιος | -10.39% |
Ιούλιος | -12.98% |
Αύγουστος | -9.74% |
Σεπτέμβριος | -10.25% |
Η ανάλυση υποδεικνύει μια σημαντική μείωση στη ζήτηση για καταλύματα στο νησί της Μυκόνου σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με μειώσεις σε όλους τους μήνες, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της περιόδου του καλοκαιριού. Αυτά τα ευρήματα υπογραμμίζουν την επείγουσα ανάγκη για προληπτικά μέτρα ως προς την ενίσχυση του ενδιαφέροντος και την προσέλκυση επισκεπτών, ενδεχομένως μέσω προσαρμογών δυναμικής τιμολόγησης και στοχευμένων προωθητικών προσπαθειών.
Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται τον Απρίλιο, με πτώση -28%. Αυτό θα μπορούσε να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες, όπως το γεγονός ότι ο καιρός εξακολουθεί να είναι ασταθής κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα, καθώς και ότι πολλά ξενοδοχεία συντονίζουν τα εγκαίνιά τους με το Σαββατοκύριακο του Πάσχα, το οποίο φέτος ήταν αργότερα από το συνηθισμένο, τις πρώτες ημέρες του Μαΐου.
Επισκέπτες
Όσον αφορά τους επισκέπτες που προτιμούν τη Μύκονο για τις διακοπές τους, αυτοί δεν άλλαξαν από πέρυσι, με τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ελλάδα, την Ιταλία και την Γαλλία να αποτελούν την κορυφαία πεντάδα. Η ζήτηση, ωστόσο, έχει μειωθεί σημαντικά φέτος, με τις ΗΠΑ να καταγράφουν τη μεγαλύτερη πτώση – σχεδόν 19% – ακολουθούμενες από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία με πτώση 12,3%, αντίστοιχα. Η Ιταλία είναι η μόνη αγορά που κατέγραψε αύξηση της ζήτησης για τη Μύκονο με +10%.
Τέλος, αναλύσαμε τις αγορές που έκαναν τις περισσότερες αναζητήσεις καταλυμάτων στη Μύκονο και το συγκρίνουμε με την προηγούμενη χρονιά. Σύμφωνα με την ανάλυσή μας, οι κορυφαίες αγορές τόσο φέτος όσο και πέρυσι είναι οι εξής:
- ΗΠΑ
- Ηνωμένο Βασίλειο
- Ελλάδα
- Ιταλία
- Γαλλία
Στον ακόλουθο πίνακα φαίνεται η διαφορά στον όγκο της ζήτησης:
Ζήτηση Χωρών
Χώρες | Ποσοστιαία Διαφορά (%) |
Η.Π.Α. | -18.43% |
Ηνωμένο Βασίλειο | -12.38% |
Ελλάδα | -4.48% |
Ιταλία | 10.38% |
Γαλλία | -12.31% |
Συμπέρασμα
Όπως ανέφερε ο κ. Στέλιος Γιαννάτος, υπεύθυνος Έρευνας και τεχνολογίας της Panadvert, “Συνοψίζοντας, η ανάλυσή μας της δυναμικής του τουρισμού στη Μύκονο δίνει μια εικόνα των προκλήσεων και των ευκαιριών που αντιμετωπίζει ο προορισμός. Η εξέταση τόσο της ζήτησης καταλυμάτων όσο και του χρόνου υποβολής αιτήσεων κράτησης αποκαλύπτει μια σταθερή τάση μειωμένου ενδιαφέροντος σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, υπογραμμίζοντας την επιτακτική ανάγκη για προληπτικά μέτρα για την τόνωση του τουρισμού.
Προχωρώντας προς τα εμπρός, οι ενδιαφερόμενοι φορείς της τουριστικής βιομηχανίας πρέπει να αξιοποιήσουν αυτές τις γνώσεις για να χαράξουν στοχευμένες στρατηγικές που θα προωθήσουν το νησί της Μυκόνου ως κορυφαίο προορισμό. Προσαρμόζοντας τις προσπάθειες μάρκετινγκ, τις στρατηγικές τιμολόγησης και τις εκστρατείες προώθησης ώστε να ευθυγραμμίζονται με τη μεταβαλλόμενη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν το ανανεωμένο ενδιαφέρον και να διασφαλίσουν τη διαρκή ελκυστικότητα του νησιού σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο τουριστικό τοπίο.”
Διαβάστε ολόκληρη την έρευνα της Panadvert εδώ: https://bit.ly/45pRqAP
- Η Panadvert είναι ένα βραβευμένο boutique marketing agency με εξειδίκευση στο performance και data-driven marketing καθώς και στην παραγωγή περιεχομένου για τον ξενοδοχειακό και τουριστικό κλάδο.
Με πληροφορίες από τη σελίδα tornosnews.gr