Σάββατο, 31 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΜε γνώμονα τον ρεαλισμό

Με γνώμονα τον ρεαλισμό

|

Ο Δήμαρχος Μυκόνου κος Κουκάς εξηγεί γιατί αποδέχεται την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου του νησιού του 

Δεν είναι εύκολο να αποδέχεσαι μία πραγματικότητα που υπό άλλες συνθήκες ούτε θα ήθελες να ακούσεις… Στην Κέρκυρα οι παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αντιμετωπίζουν  ως…κατακτητή την κοινοπραξία Fraport-Slentel. Και μπορεί να έχουν δίκιο. Όμως, στη Μύκονο και τη Σαντορίνη, δύο κυκλαδίτικα νησιά- ισχυρά, παγκοσμίως, brands του ελληνικού τουρισμού, η ελληνογερμανική κοινοπραξία αποτελεί ευπρόσδεκτο εταίρο που, υπό συγκεκριμένους όρους, μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των αεροδρομίων τους. Η θέση αυτή, παρότι ακόμη και για υπουργούς όπως ο Χρήστος Σπίρτζής είναι δυσκολοκατανόητη, είναι, μάλλον, αποτέλεσμα κοινής λογικής: κρατικά λεφτά για επενδύσεις στα παρηκμασμένα αεροδρόμια δεν υπάρχουν, άρα θα πρέπει να διασφαλιστεί χρηματοδότηση από εναλλακτικές πηγές. Επομένως ο ρεαλισμός είναι αυτός που έχει κυρίαρχο ρόλο…

“Δεν μας τιμά το αεροδρόμιο να μην έχει κλιματισμό”

Ο 33χρονος Δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κουκάς διοικεί, εδώ και περίπου 19 μήνες, το νησί με τους λίγο περισσότερους από 10.000 μόνιμους κατοίκους αλλά με περίπου 1,7 εκατομμύριο επισκέπτες το καλοκαίρι. Το διάστημα αυτό υπήρξε αρκετό για να αντιληφθεί το πλήγμα που προκαλεί στην εικόνα ενός, από τους πλέον δημοφιλείς, παγκοσμίως, τουριστικούς προορισμούς η κακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται το αεροδρόμιο. Τον περασμένο Αύγουστο αποκολλήθηκε τμήμα 20 τετραγωνικών μέτρων ασφάλτου κατά την απογείωση ενός αεροπλάνου…

“Το Δημόσιο δεν κατάφερε να διαχειριστεί το αεροδρόμιο της Μυκόνου που αποτελεί παγκόσμιο προορισμό με αυξημένες προσδοκίες για τους κατοίκους του. Και δεν μας τιμάει να μην υπάρχει στο αεροδρόμιο κλιματισμός το καλοκαίρι. Το αεροδρόμιο έχει συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της Μυκόνου και οι κάτοικοι  έχουν κάνει θυσίες για να κατασκευαστεί, δίνοντας τη γη τους” αναφέρει.

Όπως εξηγεί, οι υποδομές του αεροδρομίου δεν επαρκούν “για να καλύψουν όχι τις ανάγκες των  υψηλής στάθμης επισκεπτών αλλά ούτε καν του μεσαίου επισκέπτη”.

“Εφόσον το κράτος έχει αποτύχει, η κοινοπραξία βάσει της εμπειρίας που διαθέτει, των διασφαλίσεων που μας έχει παράσχει και με σεβασμό στον τόπο θα προχωρήσει στην ανάπλαση του αερολιμένα, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι το ζητούμενο” σημειώνει.

Ο Δήμος Μυκόνου είναι ο μοναδικός που δεν έχει εκδώσει απόφαση κατά της ιδιωτικοποίησης, ενώ τα δημοτικά συμβούλια που διαχειρίζονται τα υπόλοιπα 13 αεροδρόμια – τα περισσότερα από τα οποία έχουν διαφοροποιήσει σήμερα τη στάση τους –  αρχικά είχαν εκδώσει αποφάσεις κατά της αποκρατικοποίησης.

“Αυτό, ενδεχομένως, να οφείλεται στο γεγονός ότι 26 από τα 27 μέλη του δ.σ. αναπτύσσουν επιχειρηματική δραστηριότητα, διαθέτοντας μία διαφορετική αντίληψη για την ανάπτυξη που αποτελεί, ίσως, και έναν από τους λόγους για τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης του νησιού” σημειώνει.

Οι επενδύσεις

Στο δια ταύτα, ο κ. Κουκάς ζήτησε από την ελληνογερμανική κοινοπραξία, οι μελλοντικές αναπτύξεις να είναι συμβατές με την παραδοσιακή μυκονιάτικη αρχιτεκτονική, να προστεθεί η Δήλος στο πλάνο προώθησης της εταιρείας και εξωραϊστούν οι όμορες του αεροδρομίου περιοχές.

Την ίδια στιγμή, θετικό χαρακτήρα είχε και η συνάντηση των στελεχών της Fraport-Slentel με τη δημοτική αρχή της Θήρας και της Κω.

Βασικό πρόβλημα σχεδόν όλων των περιφερειακών αερολιμένων είναι ότι δεν συμμορφώνονται με τις διεθνείς προδιαγραφές, καθώς η αναλογία τετραγωνικά μέτρα προς αριθμό επισκεπτών είναι πολύ μικρή. Για παράδειγμα, στην Κέρκυρα το αεροδρόμιο δεν υπακούει στους διεθνείς κανονισμούς ασφάλειας και η αίθουσα αναχωρήσεων είναι ιδιαίτερα μικρή. Αντίστοιχα, η αίθουσα αναχωρήσεων του  αεροδρομίου Σαντορίνης διαθέτει μόλις 60 καθίσματα…

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, ο ανάδοχος θα πρέπει να πραγματοποιήσει συνολικά στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια επενδύσεις ύψους 330 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη πενταετία, ενώ με την ανάληψη της παραχώρησης – τοποθετείται μέσα του επόμενου Φθινοπώρου – θα καταβάλλει εφάπαξ τίμημα 1,23 δισ.ευρώ.

Με πληροφορίες από το capital.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

42 εκατομμύρια ευρώ επιστρέφονται στους νησιώτες μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου – Ξεκινούν οι πληρωμές

Δημοσιεύθηκε η ΚΥΑ για το Μ.Ι. – Από Δευτέρα στους λογαριασμούς 325.405 πολιτών η επιστροφή του κόστους μετακίνησης για το 2024.

Νέο πλωτό ασθενοφόρο στους Φούρνους: Σημαντική ενίσχυση για την υγειονομική ασφάλεια του ακριτικού νησιού

Πραγματοποιήθηκε ο αγιασμός του υπερσύγχρονου περιπολικού σκάφους–ασθενοφόρου που ενισχύει τις διακομιδές από Φούρνους και Θύμαινα. Παρών ο Υφυπουργός Στέφανος Γκίκας.

Μάνος Κόνσολας: Υπέρ της κοινής διεκδίκησης για κρίσιμα νησιωτικά ζητήματα

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου στηρίζει συντονισμένες πρωτοβουλίες για ΦΠΑ, ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δημόσια υγεία – Πρόταση για νέες παροχές και κίνητρα σε γιατρούς στα νησιά.

Καινοτόμο έργο διαχείρισης όμβριων υδάτων από το ΕΜΠ στη Νάξο

Η Νάξος στο επίκεντρο ερευνητικού έργου του ΕΜΠ με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Horizon – Πιλοτική εφαρμογή συστημάτων συλλογής και αξιοποίησης ομβρίων υδάτων για την καταπολέμηση της λειψυδρίας.

Μύκονος 2025: Ρεκόρ τιμών τον Ιούλιο, αλλά με “κενά” στον Σεπτέμβριο

Παρά τη δυναμική εκκίνηση της σεζόν και τις υψηλές τιμές στα πεντάστερα, η περιορισμένη ζήτηση του φθινοπώρου επαναφέρει το ζήτημα της εποχικότητας

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος – Πύργος Μπαζαίου: Ξεκινάει σήμερα η διήμερη συνάντηση για τη βιώσιμη ανάπτυξη (πρόγραμμα)

Ειδικοί επιστήμονες, φορείς και πολίτες συνδιαμορφώνουν τις προτάσεις για το μέλλον του νησιού – 31 Μαΐου & 1 Ιουνίου 2025 (πρόγραμμα)

«Κλείνουμε – γιατί αλλιώς θα μας κλείσουν»: Η εστίαση στην Πάρο κατεβάζει ρολά στις 5 Ιουνίου

Οι επαγγελματίες διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις και τα εξοντωτικά πρόστιμα που απειλούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους – Ζητούν άμεσες λύσεις

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση: Εκπαιδευτικό Σεμινάριο στο ΕΕΕΕΚ Νάξου

Η ομάδα της Cyberno παρουσιάζει εφαρμογές AI στην τάξη και το ευρωπαϊκό πρόγραμμα THINKSAFE – Ανοιχτό κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς του νησιού

Κυκλάδες – “Μαριέττα Γιαννάκου”: Ξεκινά η ανακαίνιση 17 σχολείων μέσω του προγράμματος (πίνακας)

Υπογράφηκε η σύμβαση για την υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων σε 426 σχολικές μονάδες πανελλαδικά – Εργασίες και σε σχολεία Πάρου, Νάξου, Μυκόνου, Σύρου, Τήνου, Θήρας και Ίου

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Παροναξία: “Ηλεκτρική” νύχτα με βροχόπτωση και …λάσπη (πίνακας)

Έντονα φαινόμενα, αστραπές και «λασποβροχές» χτύπησαν τα νησιά των Κυκλάδων – Τα ύψη υετού από το NaxosWeather (πίνακας)

Γ. Παπαδόπουλος: “Μειωμένη κατανάλωση και έλλειψη προσωπικού, αλλάζουν τα δεδομένα στην εστίαση”

Ο πρόεδρος του Σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου και περιφερειάρχης της ΠΟΕΣΕ στο Νότιο Αιγαίο μιλά για τις νέες τουριστικές συνήθειες, τις προσαρμογές των επιχειρήσεων και την πίεση που δέχεται ο κλάδος ενόψει καλοκαιριού.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Γεύσεις Ναξιώτικες, με υπογραφή: Η συνεργασία του “Φάρου του Αλυκού” με τη “Φάρμα Ρώτα”

Με αγάπη για την τοπική παραγωγή και αφοσίωση στη γαστρονομική ποιότητα, το εστιατόριο του Αλυκού ξεκινά δυναμικά τη σεζόν με πρώτες ύλες από τη φημισμένη φάρμα της Νάξου

Πάρος: «Διακομιδές ντροπής»: Δύο ημέρες ταλαιπωρίας για ηλικιωμένη ασθενή που ταξίδεψε στη Σύρο (!!!)

Σφοδρή κριτική από τον Κώστα Αργουζή για την άρνηση ενεργοποίησης του υγειονομικού ελικοπτέρου Πάρου – Τι καταγγέλλει για την αλυσιδωτή διακομιδή και το κόστος για κράτος και ασθενή

Νάξος – Λυώνας: Όταν ο φράχτης γίνεται σύμβολο απομόνωσης και αντίστασης

Η περίφραξη στην παραλία του Λυώνα της Κορώνου και η οργισμένη αντίδραση των κατοίκων – Ένα πανό που φωνάζει πιο δυνατά από τις λέξεις.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.