Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚυκλάδεςΜε γνώμονα τον ρεαλισμό

Με γνώμονα τον ρεαλισμό

|

Ο Δήμαρχος Μυκόνου κος Κουκάς εξηγεί γιατί αποδέχεται την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου του νησιού του 

Δεν είναι εύκολο να αποδέχεσαι μία πραγματικότητα που υπό άλλες συνθήκες ούτε θα ήθελες να ακούσεις… Στην Κέρκυρα οι παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αντιμετωπίζουν  ως…κατακτητή την κοινοπραξία Fraport-Slentel. Και μπορεί να έχουν δίκιο. Όμως, στη Μύκονο και τη Σαντορίνη, δύο κυκλαδίτικα νησιά- ισχυρά, παγκοσμίως, brands του ελληνικού τουρισμού, η ελληνογερμανική κοινοπραξία αποτελεί ευπρόσδεκτο εταίρο που, υπό συγκεκριμένους όρους, μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των αεροδρομίων τους. Η θέση αυτή, παρότι ακόμη και για υπουργούς όπως ο Χρήστος Σπίρτζής είναι δυσκολοκατανόητη, είναι, μάλλον, αποτέλεσμα κοινής λογικής: κρατικά λεφτά για επενδύσεις στα παρηκμασμένα αεροδρόμια δεν υπάρχουν, άρα θα πρέπει να διασφαλιστεί χρηματοδότηση από εναλλακτικές πηγές. Επομένως ο ρεαλισμός είναι αυτός που έχει κυρίαρχο ρόλο…

“Δεν μας τιμά το αεροδρόμιο να μην έχει κλιματισμό”

Ο 33χρονος Δήμαρχος Μυκόνου Κωνσταντίνος Κουκάς διοικεί, εδώ και περίπου 19 μήνες, το νησί με τους λίγο περισσότερους από 10.000 μόνιμους κατοίκους αλλά με περίπου 1,7 εκατομμύριο επισκέπτες το καλοκαίρι. Το διάστημα αυτό υπήρξε αρκετό για να αντιληφθεί το πλήγμα που προκαλεί στην εικόνα ενός, από τους πλέον δημοφιλείς, παγκοσμίως, τουριστικούς προορισμούς η κακή κατάσταση στην οποία βρίσκεται το αεροδρόμιο. Τον περασμένο Αύγουστο αποκολλήθηκε τμήμα 20 τετραγωνικών μέτρων ασφάλτου κατά την απογείωση ενός αεροπλάνου…

“Το Δημόσιο δεν κατάφερε να διαχειριστεί το αεροδρόμιο της Μυκόνου που αποτελεί παγκόσμιο προορισμό με αυξημένες προσδοκίες για τους κατοίκους του. Και δεν μας τιμάει να μην υπάρχει στο αεροδρόμιο κλιματισμός το καλοκαίρι. Το αεροδρόμιο έχει συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της Μυκόνου και οι κάτοικοι  έχουν κάνει θυσίες για να κατασκευαστεί, δίνοντας τη γη τους” αναφέρει.

Όπως εξηγεί, οι υποδομές του αεροδρομίου δεν επαρκούν “για να καλύψουν όχι τις ανάγκες των  υψηλής στάθμης επισκεπτών αλλά ούτε καν του μεσαίου επισκέπτη”.

“Εφόσον το κράτος έχει αποτύχει, η κοινοπραξία βάσει της εμπειρίας που διαθέτει, των διασφαλίσεων που μας έχει παράσχει και με σεβασμό στον τόπο θα προχωρήσει στην ανάπλαση του αερολιμένα, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι το ζητούμενο” σημειώνει.

Ο Δήμος Μυκόνου είναι ο μοναδικός που δεν έχει εκδώσει απόφαση κατά της ιδιωτικοποίησης, ενώ τα δημοτικά συμβούλια που διαχειρίζονται τα υπόλοιπα 13 αεροδρόμια – τα περισσότερα από τα οποία έχουν διαφοροποιήσει σήμερα τη στάση τους –  αρχικά είχαν εκδώσει αποφάσεις κατά της αποκρατικοποίησης.

“Αυτό, ενδεχομένως, να οφείλεται στο γεγονός ότι 26 από τα 27 μέλη του δ.σ. αναπτύσσουν επιχειρηματική δραστηριότητα, διαθέτοντας μία διαφορετική αντίληψη για την ανάπτυξη που αποτελεί, ίσως, και έναν από τους λόγους για τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης του νησιού” σημειώνει.

Οι επενδύσεις

Στο δια ταύτα, ο κ. Κουκάς ζήτησε από την ελληνογερμανική κοινοπραξία, οι μελλοντικές αναπτύξεις να είναι συμβατές με την παραδοσιακή μυκονιάτικη αρχιτεκτονική, να προστεθεί η Δήλος στο πλάνο προώθησης της εταιρείας και εξωραϊστούν οι όμορες του αεροδρομίου περιοχές.

Την ίδια στιγμή, θετικό χαρακτήρα είχε και η συνάντηση των στελεχών της Fraport-Slentel με τη δημοτική αρχή της Θήρας και της Κω.

Βασικό πρόβλημα σχεδόν όλων των περιφερειακών αερολιμένων είναι ότι δεν συμμορφώνονται με τις διεθνείς προδιαγραφές, καθώς η αναλογία τετραγωνικά μέτρα προς αριθμό επισκεπτών είναι πολύ μικρή. Για παράδειγμα, στην Κέρκυρα το αεροδρόμιο δεν υπακούει στους διεθνείς κανονισμούς ασφάλειας και η αίθουσα αναχωρήσεων είναι ιδιαίτερα μικρή. Αντίστοιχα, η αίθουσα αναχωρήσεων του  αεροδρομίου Σαντορίνης διαθέτει μόλις 60 καθίσματα…

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, ο ανάδοχος θα πρέπει να πραγματοποιήσει συνολικά στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια επενδύσεις ύψους 330 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη πενταετία, ενώ με την ανάληψη της παραχώρησης – τοποθετείται μέσα του επόμενου Φθινοπώρου – θα καταβάλλει εφάπαξ τίμημα 1,23 δισ.ευρώ.

Με πληροφορίες από το capital.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Μητσοτάκης σε Λιανό “Είναι δέσμευσή μου το φράγμα αυτό επιτέλους να ολοκληρωθεί “

Τι είπε ο Μητσοτάκης για τα προβλήματα που υπάρχουν στα νησιά και δη στη Νάξο - Φθηνό ρεύμα και καλό, ποιοτικό, καθαρό νερό για τα νησιά μας

Μονογυιού: “Σημαντική η δέσμευση του Πρωθυπουργού για την ολοκλήρωση του φράγματος Τσικαλαριού”

Κατερίνα Μονογυιού: Στην εκδήλωση για την υπογραφή σύμβασης για τη σύσταση του Ταμείου Απανθρακοποίησης Ελληνικών Νησιών

Νάξος: Ο Γ. Λεονταρίτης στην τελετή υπογραφής της σύμβασης σύστασης Ταμείου Απανθρακοποίησης Νησιών

Η συμφωνία αποσκοπεί στην επιτάχυνση της απεξάρτησης των ελληνικών νησιών από τις εκπομπές άνθρακα κάνοντας πράξη την πράσινη μετάβαση και κλιματική προσαρμογή τους.

Νάξος – Στ. Γκίκας: “Θα αλλάξει η εικόνα των νησιών μας, στο σύνολό τους”

Μιλώντας για «το μοντέλο των “έξυπνων” και ”πράσινων” νησιών» ο Στέφανος Γκίκας δήλωσε πως «δημιουργεί σημαντική προστιθέμενη αξία για τα νησιά μας»

Νάξος – Μητσοτάκης: “Στεκόμαστε δίπλα στους νησιώτες” (video)

Ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και πως η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες

Blue Star Ferries: Δίωρη καθυστέρηση στην αναχώρηση του “Paros”

Στις 7.30 το απόγευμα θα αναχωρήσει σήμερα (21/11) το Blue Star Paros από τον Πειραιά για το ταξίδι στις Κυκλάδες

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Μ. Ψαράκης: Ενας 81χρονος μαραθωνοδρόμος εξομολογείται …

Ο Μανούσος Ψαράκης μιλάει για την εμπειρία του ως μαραθωνοδρόμος ... Και δηλώνει "Έτρεχα μαραθώνιο και τραγουδούσα Βέρντι"

ΣΥΡΙΖΑ: Ανεξαρτητοποιήθηκαν οι βουλευτές Τζάκρη και Πούλου

Ανεξαρτητοποιήθηκαν Τζάκρη και Πούλου - Η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ και αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

Πανναξιακός ΑΟ: Με “τριπλό” Μανωλά το …τρίποντο κόντρα στον Πανθηραϊκό

Με χατ τρικ του Μανωλά ο Πανναξιακός 5-2 τον Πανθηραϊκό - Η αφιέρωση στην επέτειο του Πολυτεχνείου (video)

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας