Κυριακή, 4 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΛιμάνι Τήνου: Απλά δεν ..υπάρχει

Λιμάνι Τήνου: Απλά δεν ..υπάρχει

|

Υπηρεσία Δημοσίου προς πρώην Δήμαρχο Τήνου: «Πώς να θεωρήσουμε λιμάνι ένα έργο για το οποίο το αρμόδιο Υπουργείο και οι πλοίαρχοι ζητούν την επαναφορά του στην προτέρα κατάσταση και που δεν το θεωρούν ασφαλές;»

Σύμφωνα με όλες σχεδόν τις εκθέσεις της ΠΕΠΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικής Ναυτιλίας) το συγκεκριμένο λιμάνι χαρακτηρίζεται μονολεκτικά: «φάκα» ή, «παγίδα» και περιληπτικά «το πλέον ανασφαλές και επικίνδυνο σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια»… Δεν μιλάμε για κάποιο λιμάνι σε αφρικανική χώρα, αλλά για το κεντρικό λιμάνι της Τήνου, ενός νησιού που βρίσκεται στις Κυκλάδες… Ξέρετε εδώ δίπλα μας… Τα τελευταία χρόνια έχει χυθεί άπλετο μελάνι για το συγκεκριμένο σημείο αλλά οι εξελίξεις μάλλον έχουν ξεφύγει και οδηγούνται σε περιοχές που δεν έχουμε δει έως τώρα. Τι εννοούμε; Μα πολύ απλά θαυμάστε απάντηση προς τον πρώην Δήμαρχο Τήνου κο Παναγιώτη Κροντηρά από αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών σε ερώτηση σχετικά με το λιμάνι της Τήνου «  Πώς να θεωρήσουμε λιμάνι ένα έργο για το οποίο το αρμόδιο Υπουργείο και οι πλοίαρχοι ζητούν την επαναφορά του στην προτέρα κατάσταση και που δεν το θεωρούν ασφαλές;» Κάθεστε; Οκ… Απλά να έχετε αυτή την απάντηση στο μυαλό σας γιατί ένα πουλάκι μου μετέφερε ότι αντίστοιχες απαντήσεις μπορεί να έρχονται σε κάθε λιμάνι ή έργο που έχει κατασκευαστεί στην νησιωτική Ελλάδα και χαρακτηρίζεται ως «μη νόμιμο». Κι εάν σας θυμίζει κάτι αυτό, ας δούμε τα έργα που έγιναν στην Νάξο εδώ και χρόνια, από την επέκταση της παραλίας έως το λιμάνι του Απόλλωνα και γίνεται προσπάθεια μέσω της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για νομιμοποίηση…

Επιστρέφουμε όμως στο λιμάνι της Τήνου και τον κο Κροντηρά. Που έκανε αυτή την τοποθέτηση; Μα στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο της 20ης Απριλίου όταν και αναφέρθηκε στο θέμα του λιμανιού του νησιού  του. Και μάλιστα όπως υπογραμμίζει το δημοσίευμα του tinostoday.gr  η πρόταση του κου Κροντηρά βρήκε ανταπόκριση αλλά η πλειοψηφία επιφυλάχτηκε να τοποθετηθεί επίσημα προκειμένου να συμβουλευτεί τους νομικούς της… Να σημειώσουμε επίσης ότι ο κος Κροντηράς να διαβιβαστεί αντίγραφο του φακέλου λιμάνι της Τήνου, στους Επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης, προκειμένου να ερευνήσουν σε βάθος τις πράξεις και τις παραλείψεις που μας οδήγησαν στην θέση που είμαστε σήμερα. Το πόρισμα αυτό, εφόσον διαπιστώσει ευθύνες, κοινοποιείται στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

Αναλυτικά η τοποθέτηση του κου Κροντηρά είναι η εξής:
«Θέλω να τοποθετηθώ πάνω στο ζήτημα του λιμανιού της Τήνου. Πέρα από το μόνιμο και πάγιο προβληματισμό μου για το θέμα και τις ασταμάτητες προσπάθειές μου επί δημαρχίας μου στο Δήμο Τήνου, αφορμή για την παρούσα τοποθέτηση αποτέλεσε το ότι διαπίστωσα προ ημερών με έκπληξη στην συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου ότι το λιμάνι της Τήνου απουσιάζει από τον Περιφερειακό Σχεδιασμό Μεταφορών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Σε επικοινωνία μου με αρμόδια υπηρεσία έλαβα την αποστομωτική απάντηση ότι το λιμάνι της Τήνου αυτή την στιγμή δεν συνιστά έργο ή δεν θεωρείται καν λιμάνι εν εξελίξει. Μου ειπώθηκε χαρακτηριστικά: Υπηρεσία Δημοσίου προς πρώην Δήμαρχο Τήνου: «Πώς να θεωρήσουμε λιμάνι ένα έργο για το οποίο το αρμόδιο Υπουργείο και οι πλοίαρχοι ζητούν την επαναφορά του στην προτέρα κατάσταση και που δεν το θεωρούν ασφαλές;»

Έχω την εντύπωση ότι έχουμε εγκλωβιστεί πλήρως. Ουδείς ασχολείται με το θέμα και αυτή τη στιγμή που μιλάμε υπάρχει πλήρης απαξίωση του προβλήματος. Κανένας φορέας, ούτε και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου που έφερε το λιμάνι σε αυτό το σημείο, δεν προετοιμάζει το παραμικρό και δεν έχουμε τίποτα να περιμένουμε από κανέναν. Ούτε με τα χρήματα που δαπανήθηκαν για το αποτέλεσμα αυτό ασχολείται κανείς!

Θα μου πει κανείς ότι η Χώρα έχει τώρα (όπως εδώ και 6 χρόνια) τόσο σοβαρά προβλήματα που δεν μπορεί να ασχοληθεί με το λιμάνι ενός νησιού, της τάξης μεγέθους της Τήνου. Ίσως να είναι και έτσι. Όμως, αν επικεντρωθούμε στην Τήνο, το μείζον θέμα της είναι το λιμάνι και δεν δικαιούμαστε να συνθηκολογούμε με την απραξία και με την στασιμότητα. Στο κάτω κάτω διαχειριστήκαμε και διαχειριζόμαστε τις τύχες αυτού του νησιού και τα ερωτήματα είναι συγκεκριμένα:

– Έχουμε αντιληφθεί ότι, όπως διαμορφώνεται η οικονομία της χώρας μας, η μόνη προοπτική μας είναι ο Τουρισμός; Μπορεί να ακούγεται σκληρό αλλά είναι η αλήθεια. Υπάρχει τουρισμός σε στέρεες βάσεις χωρίς λιμάνι;

– Τί λιμάνι θα παραδώσουμε στους νεώτερους, αν αποδεχθούμε το σημερινό μνημείο προχειρότητας ως τετελεσμένο;

– Πώς μπορεί να γίνεται λόγος για ανάπτυξη σε ένα νησί, προικισμένο με τις χάρες της Τήνου, χωρίς λιμάνι;

– Πόσο μπορεί να βοηθούν οι προβολές και οι εκθέσεις (που καλώς γίνονται, για να μην παρεξηγηθώ), όταν στο θέμα λιμάνι, που είναι το Α και το Ω ενός νησιού, είμαστε εκεί που ήμασταν αν όχι σε χειρότερη θέση; Μήπως όλες οι προσπάθειες είναι εκ προοιμίου καταδικασμένες ή έστω ημιτελείς όσο δεν υπάρχει προοπτική απόκτησης λιμανιού;

Έχω την εντύπωση ότι σε μια δημοκρατία υπάρχει η αρχή της χρηστής διοίκησης όπως και η αρχή της εμπιστοσύνης του πολίτη στην διοίκηση. Σε μια δημοκρατία έχεις την αξίωση για μια τέτοια αποτυχημένη εξέλιξη, για ένα φιάσκο κυριολεκτικά, κάποιος κάποτε να λογοδοτήσει.

Το έψαξα και θέτω την άποψή μου ευθέως και χωρίς περιστροφές. Ζητώ από όλο το Δημοτικό Συμβούλιο να ληφθεί απόφαση και να διαβιβαστεί αντίγραφο του φακέλου λιμάνι της Τήνου, στους Επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης, προκειμένου να ερευνήσουν σε βάθος τις πράξεις και τις παραλείψεις που μας οδήγησαν στην θέση που είμαστε σήμερα. Το πόρισμα αυτό, εφόσον διαπιστώσει ευθύνες, κοινοποιείται στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

Η πρότασή μου αποβλέπει:

Πρώτον, στην απόδοση πράγματι των ευθυνών εκεί που θα βρεθεί ότι ανήκουν. Και δεύτερον, στην επικαιροποίηση του προβλήματος, στην ευαισθητοποίηση της κρατικής μηχανής και στην εξάντληση της όποιας πιθανότητας υπάρχει να ξεμπλοκάρουμε το λιμάνι.

Στην Τήνο δεν ταιριάζει η συνθηκολόγηση και ο συμβιβασμός με κάτι για το οποίο δεν ευθύνεται η ίδια. Και μέλλον δεν υπάρχει για το νησί μας χωρίς ολοκλήρωση του λιμανιού της Τήνου. Αν μείνουμε έτσι και σε 10 χρόνια θα είμαστε στην αυτή ή και σε χειρότερη κατάσταση.

Ας συμπράξουμε ομόφωνα, αναλογιζόμενοι τη διάσταση του θέματος και ας βομβαρδίσουμε τις αρμόδιες Υπηρεσίες, γνωστοποιώντας, μέχρι και στην ΕΕ, την κατάσταση αυτή».

Με πληροφορίες από το tinostoday.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

To… αδελφάκι της Παρί Σεν Ζερμέν στην πρώτη κατηγορία!

Η Paris FC, η δεύτερη ομάδα του Παρισιού, εξασφάλισε την άνοδό του στη Ligue 1, μια διοργάνωση στην οποία είχε να συμμετάσχει από το 1979. Το παριζιάνικο ντέρμπι απέναντι στην Παρί Σεν Ζερμέν είναι πλέον γεγονός.

Λεονάρντο ντα Βίντσι, o… “βολεψάκιας”

Ντα Βίντσι: Ο «βολεμένος» της Αναγέννησης που ζωγράφισε τη Μόνα Λίζα με πατρική σύσταση

Ανακαλύφθηκε η πόλη της γιαγιάς του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Ανακάλυψη στη Β. Μακεδονία σχετικά με την αρχαία πόλη της Λύγκου, γεννέτειρα της Ευρυδίκης της Α'

Γιάννης Βρούτσης: “Η παραμελημένη Νάξος μπαίνει στον αθλητικό χάρτη της χώρας” (video)

Το έργο χαρακτηρίζεται κομβικής σημασίας για την αθλητική κοινότητα της Νάξου, καθώς αναμένεται να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των τοπικών αθλητικών σωματείων

«Να γίνουμε Κυκλαδοκεντρικοί»: Ο Δημήτρης Ρουσουνέλος για την τυροκομία και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά (video)

Ο συγγραφέας και «γευσιθήρας» μιλά για τη σημασία της συνεργασίας και της ανάδειξης της παραδοσιακής Κυκλαδίτικης τυροκομίας μέσω της UNESCO

Κέα – “Βρετανικός”: Από τo Μπέλφαστ στο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων Πειραιά

Αντικείμενα από το ναυάγιο του «Βρετανικού» θα ανελκυστούν με σκοπό να εκτεθούν στο υπό κατασκευήν ίδρυμα – Για πρώτη φορά θα γίνει επιχείρηση σε τέτοιο βάθος

Μήλος – Σαρακήνικο: Όταν η φύση διψά για Δικαιοσύνη

Η κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχείου σε έναν από τους πιο εμβληματικούς φυσικούς σχηματισμούς της Μήλου ξεσηκώνει αντιδράσεις, καταγγελίες και έναν αγώνα για να σωθεί ό,τι δεν έχει ακόμα χαθεί.

Καθολική Εκκλησία: Το πρώτο παγκάρι με POS είναι γεγονός στην Αθήνα (video)

Το ζήτησαν οι τουρίστες, το έκανε πράξη η Εκκλησία - Σε ποιο ναό τοποθετήθηκε (video)

Νάξος – Λαϊκή Συσπείρωση: Αντιδράσεις για το ΠΔ 129/2025, “Απαξιώνουν τις μικροϊδιοκτησίες στους οικισμούς”

Η Λαϊκή Συσπείρωση Νάξου καταγγέλλει ότι με το νέο Προεδρικό Διάταγμα χιλιάδες ιδιοκτήτες μικρών οικοπέδων χάνουν το δικαίωμα δόμησης, οδηγώντας σε συγκέντρωση γης στα χέρια λίγων

Πανελλαδικές 2025: Πότε ξεκινούν και ποιο το πρόγραμμα με τα μαθήματα

Πανελλαδικές 2025: Η ημερομηνία που ξεκινούν και το πρόγραμμα με τα μαθήματα

Νάξος – Κινητοποίηση στη ΔΟΥ: Διαμαρτυρία επαγγελματιών για το ψηφιακό πελατολόγιο (video)

Επιχειρηματίες και επαγγελματίες από τη Νάξο διαμαρτύρονται για ένα μέτρο που χαρακτηρίζουν άδικο και ανεφάρμοστο – «Επιβαρύνει αδικαιολόγητα τις μικρές επιχειρήσεις», δηλώνει ο Κ. Φαρκώνας.

Αμοργός – Νέα Πνοή: Κίνδυνος απαξίωσης της περιουσίας από το Π.Δ. 129/2025

Ο κίνδυνος απώλειας οικοδομησιμότητας στους οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων προκαλεί αναστάτωση και έντονες αντιδράσεις στην Αμοργό - Δελτίο Τύπου από την παράταξη "Νέα Πνοή"

Κίνηση για τη Προστασία των Νησίδων – Νάξος: “Όχι στη θυσία της Δονούσας”, έρχονται ενημερωτικές συναντήσεις

Δύο εκδηλώσεις στη Νάξο για την απειλή που συνιστούν τα πλωτά αιολικά στη Δονούσα και οι νέες ανεμογεννήτριες στο Αιγαίο - Πότε και Που ;

Blue Star Naxos: Ο Cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης μιλά για τη ζωή στη θάλασσα και τις δυσκολίες της ακτοπλοΐας (video)

Ο cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης άνοιξε την καρδιά του στην κάμερα της ΕΡΤ3, περιγράφοντας τη μοναξιά του ναυτικού και τα προβλήματα των λιμενικών υποδομών. (video)

Κουφονήσι: Μπαίνει νέο πλοίο; από 3 Ιουνίου το πρωινό δρομολόγιο του Blue Star Naxos

Ενημέρωση από τον ΣΤΕΚ για τις φετινές συνδέσεις, τις ανησυχίες των επαγγελματιών και τις επερχόμενες ανακοινώσεις της Hellenic Seaways – Blue Star Ferries σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Κουφονησίου

Blue Star Ferries: Τροποποίηση δρομολογίων σε πλοία προς Βόρειο Αιγαίο και Δωδεκάνησα

Με την ένταξη των ανέμων να αγγίζει και τα 9 μποφόρ έχουμε τροποποίηση δρομολογίων από τον Πειραιά προς Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο

Μ. Καπίρης: Ως “Κλοπή” χαρακτηρίζει το ΠΔ που απαγορεύει την οικοδόμηση σε μικρούς οικισμούς

Σφοδρή αντίδραση από τον περιφερειακό Σύμβουλο Μιχάλη Καπίρη για το ΠΔ που "παγώνει" την οικοδόμηση σε οικόπεδα ακόμα και εντός νόμιμων οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων

Τάβλι – 11ο Πανναξιακό Πρωτάθλημα: Ο Παναγιώτης “Βράχος” Σορώκος νέος πρωταθλητής!

Το κονκλάβιο στο Βατικανό μπορεί να περιμένει – στη Νάξο έχουμε νέο βασιλιά του τάβλι και το όνομά του γράφτηκε με ζάρια και μαεστρία!

Νάξος: Ο Προφήτης Ηλίας “ζητά βοήθεια” – Ένα μνημείο κινδυνεύει να σωπάσει

Ο ιστορικός ναός στην Παλιά Χώρα στέκει πληγωμένος από τον χρόνο και τη σιωπή, καθώς οι προσπάθειες αποκατάστασής του παραμένουν στάσιμες για πάνω από μία δεκαετία.

Golden Star Ferries: Ανεκτέλεστο και το απογευματινό δρομολόγιο του “Ανδρος Κουίν”

Στο λιμάνι της Ραφήνας θα παραμείνει σήμερα το "Ανδρος Κουίν" όπως ανακοίνωσε η Golden Star Ferries λόγω καιρικών συνθηκών