Παρασκευή, 18 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΚυκλάδες: Θα αντέξουν τα νησιά λόγω ανεπάρκειας νερού και δόμησης χωρίς έλεγχο;

Κυκλάδες: Θα αντέξουν τα νησιά λόγω ανεπάρκειας νερού και δόμησης χωρίς έλεγχο;

|

H επιθετική τουριστική ανάπτυξη σαν αυτή της Σαντορίνης έχει οδηγήσει σε κατάχρηση των πόρων της, είπε ο δήμαρχος Θήρας Νίκος Ζώρζος μιλώντας στην ημερίδα της ΕΛΛΕΤ και του τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου με τίτλο «Νησιωτικότητα και Βιωσιμότητα: Νησιά στο μεταίχμιο» που έγινε χθες στο μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας.

Σύμφωνα με τον Νίκο Ζώρζο, η κατανάλωση νερού στην Οία αυξήθηκε τον Απρίλιο του 2024 έναντι του Απριλίου του 2023 κατά 31%, και τον Μάιο κατά 28%. Ο δήμαρχος είπε ότι η επέκταση του δικτύου των αφαλατώσεων του νησιού είχε σχεδιασθεί με ορίζοντα 15ετίας, αλλά με τη ραγδαία αύξηση της κατανάλωσης οι αφαλατώσεις θα μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του νησιού για 5 χρόνια. 

Ο δήμαρχος Σερίφου Κωνσταντίνος Ρεβίνθης εξέφρασε το άγχος του σχετικά με την επάρκεια νερού το καλοκαίρι: «Σε όλα τα νησιά θα υπάρξει ανεπάρκεια νερού. Μου έβαλαν χέρι οι επαγγελματίες ότι κάνω δυσφήμηση στο νησί. Τους απάντησα ότι οφείλουμε να ενημερώσουμε τους επισκέπτες που πληρώνουν από 100 έως 300 ευρώ τη βραδιά, διότι η ζημιά θα είναι μεγαλύτερη αν ανακαλύψουν ξαφνικά ότι δεν μπορούν να κάνουν ντους. Αυτό κι αν θα είναι καταστροφή!».

Εξίσου δραματική είναι η κατάσταση με την κατανάλωση ενέργειας. «Το 2013 η Σαντορίνη έφτασε σε κατανάλωση τα 32,5 Megawatt για 50 μέρες. Το 2019 έφθασε τα 53, το 2022 τα 55 και το 2023 τα 65 Megawatt» είπε ο Νίκος Ζώρζος. «Δεν είναι δυνατόν να επιδοτούν οι καταναλωτές της ηπειρωτικής Ελλάδας το ρεύμα των ξενοδοχείων και των καταλυμάτων της Σαντορίνης» είπε στις «Βιώσιμες Κυκλάδες» κυβερνητική πηγή, υπόψιν της οποίας τέθηκαν τα στοιχεία που παρέθεσε ο δήμαρχος.

Για το ζήτημα της δόμησης ο δήμαρχος Θήρας επανέλαβε ότι οι μισές οικοδομικές άδειες που έχουν εκδοθεί στη Σαντορίνη παρουσιάζουν προβλήματα νομιμότητας. «Αν γίνει δυνατή η έκδοση αδειών επειδή θα ανοίξουμε ένα πρόσωπο στον δρόμο, τελειώσαμε» προειδοποίησε σχετικά με την πρόταση που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την εκτός σχεδίου δόμηση που έχει διαρρεύσει.

Ο κ. Ρεβίνθης είπε ότι η Σέριφος δεν έχει φτάσει ακόμα στο σημείο της Σαντορίνης, αλλά μία μεγάλη μερίδα των κατοίκων ανησυχούν για τον δρόμο που έχει πάρει το νησί. «Υπάρχει βέβαια και μια μερίδα που θεωρεί ότι πρέπει να συνεχισθεί το business as usual» επιμένοντας σε αυτό που ο συν-διοργανωτής της ημερίδας, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου Γιάννης Σπιλάνης αποκαλεί «τουριστική μεγέθυνση» – είπε ότι σκόπιμα δεν χρησιμοποιεί τη λέξη «ανάπτυξη» καθώς αυτή έχει και ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Απαντώντας στο επιχείρημα του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων ότι οι βελτιωμένες υποδομές θα αμβλύνουν το πρόβλημα της διαχείρισης των τουριστικών ροών, ο δήμαρχος Σαντορίνης Νίκος Ζώρζος απάντησε ότι «με βελτιωμένες υποδομές θα δίναμε μια διέξοδο να μεγεθυνθεί το πρόβλημα». Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης του Γιάννη Σπιλάνη, στη Σαντορίνη το 20,22% της επιφάνειας του νησιού έχει κάλυψη από μπετόν (το 23,29% στη Μύκονο και το 15,55% της Σύρου). «Μπορούν οι βελτιωμένες υποδομές να ισορροπήσουν το τοπίο που θα χαθεί; Πρέπει να βελτιώσουμε τις ήδη υφιστάμενες και να τις αναβαθμίσουμε αισθητικά» είπε ο Ζώρζος.

Ο ΓΓ Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης Μύρων Φλουρής, παρότι ομολόγησε ότι μπορούν να βελτιωθούν οι υποδομές, είπε ότι «η Ελλάδα δεν πουλάει υποδομές, αλλά εμπειρία».

Ο ΓΓ Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης αναρωτήθηκε για τις ευθύνες των τοπικών αρχών διότι «δίνουν έγκριση για νερό στις πισίνες» προσθέτοντας ότι η διαχείριση της προσφοράς στο νερό γίνεται από λάθος βάση: «Ο ντόπιος στην κατοικία του καταναλώνει 150 λίτρα την ημέρα, ο κάτοχος δεύτερης κατοικίας και το ξενοδοχείο 250 με 400 λίτρα» είπε, σημειώνοντας ότι «το υδατικό αποτύπωμα (water footprint) είναι από τα πιο κρίσιμα προβλήματα των νησιών».

Με πληροφορίες από τη σελίδα “Βιώσιμες Κυκλάδες” 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πρέβελης: Το πλοίο που αγαπήθηκε και μισήθηκε όσο κανένα άλλο

Το "Πρέβελις" βρίσκεται στην Ελευσίνα, έτοιμο για το τελευταίο του ταξίδι προς τη Τουρκία και μία αναπληρώτρια καθηγήτρια στην Ανάφη μοιράζεται τις σκέψεις της για το πλοίο

Νάξος – Airbnb: Εσοδα σε ετήσια βάση που αγγίζουν και τα 33.000 ευρώ (!!!)

Σύμφωνα με στοιχεία από το τελευταίο 12μηνο, νησιωτικοί προορισμοί, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, προσφέρουν τα υψηλότερα έσοδα στην Ελλάδα, με ετήσιο τζίρο ανά καταχώρηση που ξεπερνά τις 43.000 ευρώ.

Υπουργείο Παιδείας: Παράταση ενός έτους για 22.000 “αιώνιους” φοιτητές

Τι προβλέπει η ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας ώστε να μη διαγραφούν αυτομάτως όλοι οι «λιμνάζοντες» φοιτητές

Naxos Vibe: Οι σεισμοί στη περιοχή της Σαντορίνης και η “απάντηση” της Νάξου

Πώς οι Σεισμοί στη Σαντορίνη Επηρέασαν τις Κρατήσεις και Πώς η Νάξος Απαντά με Μια Δυνατή Σεζόν

Νάξος – Καστράκι: Ο Εσταυρωμένος στο Καστράκι

Μεγάλη Πέμπτη και με τη δύση του ηλίου ο Εσταυρωμένος στέκεται στη παραλία του Καστρακίου

Νάξος – Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή (video)

Νάξος - Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου στο Καστράκι στην Παναγία Γρηγορούσα (χρονοδιάγραμμα)

Blue Star Ferries: Εκτακτα δρομολόγια σήμερα και αύριο για “Blue Star Paros” και “Blue Star 2” στις Κυκλάδες

Δύο έκτακτα δρομολόγια σήμερα Μεγάλη Πέμπτη και αύριο Μεγάλη Παρασκευή από πλοία της Blue Star Ferries σε νησιά των Κυκλάδων - Πως διαμορφώνονται τα δρομολόγια

Aegean Air – Αγιο Φως: Μεταφορά το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου στη Σαντορίνη

Με τακτικές αλλά και έκτακτες ειδικές πτήσεις Aegean και Olympic Air θα μεταφέρουν το Άγιο Φως σε Θεσσαλονίκη, Χανιά, Λάρισα, Ιωάννινα, Ζάκυνθο, Καλαμάτα, Λήμνο και Σαντορίνη.

Νάξος – Β. Κατσαράς: Επίσκεψη του Τζερόμ Καλούτα, γυρίσματα της εκπομπής Φτάσαμε”

Η Νάξος στην Ελληνική τηλεόραση μέσω της εκπομπής "Φτάσαμε" - Τι αναφέρει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Βαγγέλης Κατσαράς

Στοίχημα – Ευρώπη: Τριάδα επιλογών με επίκεντρο Γιουνάιτεντ και Φιορεντίνα

Μία τριάδα επιλογών από τις σημερινές αναμετρήσεις σε Europa League και Conference - Ποια είναι τα προτεινόμενα παιχνίδια

Αμοργός: Με πυροτεχνήματα και λουλούδια, η υποδοχή του “Express Skopelitis” (video)

Αργά το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης (15/04) το Express Skopelitis μετά από σαράντα και πλέον ημέρες έφτασε στα Κατάπολα - δείτε την υποδοχή από τους κατοίκους (video)

Νάξος: Ενα ακόμη ξενοδοχείο 4 αστέρων “έρχεται” στο νησί

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο

Νάξος – Πανναξιακό τουρνουά Τάβλι: Παν. Σορώκος ή Κοντόπουλος ο νέος πρωταθλητής;

Ο μεγάλος τελικός του 11ου Πανναξιακού Τουρνουά Τάβλι ξεκινάει: Παναγιώτης Σορώκος ή Πέτρος Κοντόπουλος ο μεγάλος νικητής; Η πορεία έως την κατάκτηση του τροπαίου

Φιλώτι: Εφυγε από τη ζωή ανήμερα της ονομαστικής του εορτής ο Λεωνίδας Ανωμερίτης

Ο ΣΦΕΑ αποχαιρετά τον συναγωνιστή του Λεωνίδα Δ. Ανωμερίτη - Μεγάλη Πέμπτη η κηδεία του στο κοιμητήριο της Νέας Σμύρνης

Fast Ferries – Νάξος: Ξεκίνησαν οι προσεγγίσεις του “Andros” δύο φορές την εβδομάδα

Ξεκίνησε τις προσεγγίσεις του στην Νάξο το FAST FERRIES ANDROS - Μέχρι πότε θα έρχεται στη Νάξο, ποιο πλοίο θα το αντικαταστήσει

Νάξος: Λιανός και Ανδρουλάκης σε εθιμοτυπική συνάντηση στο Δημαρχείο (video)

Εθιμοτυπική συνάντηση με μικρές ειδήσεις στο Δημαρχείο Νάξου - Τι είπαν Ανδρουλάκης και Λιανός για θέματα υποδομών (video)

Μέλανες – Πολιτιστικός Σύλλογος: Το “αντίο” στον Ιωάννη “Ντεκές” Βασιλάκη

Πολιτιστικός Σύλλογος Μελάνων Νάξου: Έφυγε από τη ζωή ο Ιωάννης "Ντεκές" Βασιλάκης

Νάξος: Οι Γερμανοί απολαμβάνουν την φιλοξενία και την ομορφιά του νησιού μας (video)

Ύμνοι της γερμανικής τηλεόρασης για το «ονειρεμένο» Πάσχα στη Νάξο (video) - Τι λέει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Βαγγέλης Κατσαράς

Νάξος – Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου την Μεγάλη Παρασκευή (video)

Νάξος - Καστράκι: Πότε θα γίνει η περιφορά του Επιταφίου στο Καστράκι στην Παναγία Γρηγορούσα (χρονοδιάγραμμα)

Κυκλάδες – Πάσχα: “Κόντρες” μεταξύ SeaJets και Attica Group για τα έκτακτα δρομολόγια

«Η ενέργεια της Attica δεν αποτελεί απλώς μία επιθετική επιχειρηματική κίνηση, αλλά μια ευθεία υπονόμευση του κοινωνικού ρόλου της ακτοπλοΐας και πλήγμα στην νησιωτικότητα», δηλώνει ο Όμιλος Sea Jets - Η απάντηση της Attica Group