Με το επιμορφωτικό ταξίδι 10 εκπαιδευτών του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας της Σύρου, της Νάξου και της Σαντορίνης, ολοκληρώθηκε ο κύκλος της περιόδου 2023-2024.
Οι νέες αυτές εμπειρίες που αποκόμισαν οι καθηγητές από τις επαφές τους με την αντίστοιχη εκπαιδευτική κοινότητα της Πορτογαλίας, θα παρουσιαστούν σήμερα κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
Για το επιμορφωτικό σεμινάριο μέσω του προγράμματος Erasmus, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” ο διευθυντής του ΣΔΕ, Γιώργος Στεφάνου.
Εμπειρίες και νέες μεθοδολογίες
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus και της υλοποίησης του εγκεκριμένου από το ΙΚΥ σχεδίου, το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Σύρου, Νάξου και Σαντορίνης, πραγματοποίησε ροή κινητικότητας στην Braga της Πορτογαλίας με την συμμετοχή 10 εκπαιδευτικών για την παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου στην εκπαίδευση Ενηλίκων με θέμα “Βελτίωση του επιπέδου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων μέσα από τη συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα”.
Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε σε εκπαιδευτικό κέντρο της BragaMob και η θεματολογία σχετιζόταν με τις μεθοδολογίες και τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα τους στόχους και τις πολιτικές ενός διαφορετικού εκπαιδευτικού συστήματος και μιας διαφορετικής κουλτούρας όπως αυτά της Πορτογαλίας.
Ο διευθυντής του ΣΔΕ, Γιώργος Στεφάνου, σκιαγραφώντας το επιμορφωτικό πρόγραμμα στο οποίο συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, υπογράμμισε μέσω της εφημερίδας, ότι το συγκεκριμένο είχε ως αντικείμενο την επιμόρφωση πάνω στην εκπαίδευση ενηλίκων.
“Από το σχολείο μας συμμετείχαμε εκπαιδευτικοί από τη Σύρο, τη Νάξο και τη Σαντορίνη. Οπότε βρεθήκαμε στην Braga της Πορτογαλίας και κατά τη διάρκεια της 10ημερης παραμονής μας ενημερωθήκαμε τόσο για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, όσο και για την εκπαίδευση ενηλίκων”, τόνισε χαρακτηριστικά.
Στην ερώτηση ποιες διαφορές εντόπισαν ανάμεσα στο εκπαιδευτικό σύστημα της Πορτογαλίας και στο αντίστοιχο της Ελλάδας, ο κ. Στεφάνου επεσήμανε ότι “εκ μέρους των Πορτογάλων έγινε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων του εκπαιδευτικού συστήματος μέσω των εξετάσεων της PISA, όπου φάνηκε ο προβληματισμός τους, λόγω του ότι η χώρα τους υποχώρησε κάποιες θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη. Αυτό τους οδήγησε στον προγραμματισμό αλλαγών στο εκπαιδευτικό τους σύστημα, με την προοπτική και την αισιοδοξία να κερδίσουν το χαμένο “έδαφος” και να κατακτήσουν και πάλι τις πρώτες θέσεις στο παγκόσμιο εκπαιδευτικό σύστημα”.
Σύμφωνα με τον ίδιο οι διαφορές μεταξύ των δύο χωρών, Ελλάδας και Πορτογαλίας, είναι αρκετά σημαντικές ως προς τις εκπαιδευτικές δομές.
“Ενώ εδώ στην Ελλάδα έχουμε μικρά σχολεία, αντίστοιχα στην Πορτογαλία λειτουργούν δομές που φθάνουν έως και τους 700 μαθητές, οι Σύλλογοι των καθηγητών φθάνουν έως και τους 100 και όπως μας εξήγησαν, με αυτό τον τρόπο έχουν την ευχέρεια να λειτουργούν με ένα διαφορετικό σύστημα που τους παρέχει μετρήσεις με ψυχολόγους και ειδικούς, πετυχαίνοντας καλύτερα αποτελέσματα.”, υπογράμμισε πρωτίστως, επισημαίνοντας παράλληλα ότι το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ταξίδι τους πρόσφερε σημαντικές εμπειρίες και μεθοδολογίες, οι οποίες θα πρέπει να εφαρμοστούν από τους εκπαιδευτικούς και στην πράξη.
Ολοκληρώνοντας, ο κ. Στεφάνου δήλωσε ότι η σχολική χρονιά έκλεισε την περασμένη Πέμπτη, με μία ανοικτή εκδήλωση, όπου οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν στα υπόλοιπα μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων, αλλά και στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας των νησιών όπου δραστηριοποιείται το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, τις εμπειρίες τους από το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ταξίδι.
“Για εμάς πρόκειται για μία γιορτινή ημέρα, καθώς 10 μαθητές μας αποφοιτούν. Όταν ολοκληρώνεται αυτός ο διετής γυμνασιακός κύκλος είναι ευχάριστο γιατί εντοπίζουμε στους μαθητές μας μία βελτίωση, τόσο στην αυτοπεποίθησή τους, όσο και στην αισιοδοξία τους για ένα καλύτερο επαγγελματικό μέλλον και είναι κάτι που μας γεμίζει, ως εκπαιδευτική κοινότητα, δύναμη για να συνεχίσουμε να προσφέρουμε”, σημείωσε ο κ. Στεφάνου.
Τέλος, ο διευθυντής της σχολικής μονάδας υπογράμμισε ότι η σχολική περίοδος 2023-2024 ήταν μία ομαλή σχολική χρονιά, η οποία όμως δημιούργησε και προβληματισμούς οι οποίοι έχουν να κάνουν με τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι μαθητές σε σχέση με τον περιορισμένο χρόνο εκπαίδευσης που είχαν, λόγω αυξημένων επαγγελματικών υποχρεώσεων.
“Μετά από τα υγειονομικά μέτρα που προκάλεσε ο κορωνοϊός, έχει επιστρέψει η κανονικότητα. Όμως εκείνο που μας προβληματίζει είναι οι μαθητές μας, όπως συμβαίνει στην τοπική κοινωνία και αυτό το γνωρίζουμε, υπεραπασχολούνται στις εργασίες τους και αυτό τους δημιουργούσε καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς αρκετά εμπόδια στο να μπορούν να είναι περισσότερο κοντά στο σχολείο και τα μαθήματά τους. Εμείς από την πλευρά μας δείξαμε μεγάλη κατανόηση, διότι έχουμε να κάνουμε καθαρά με την επιβίωσή τους, κάτι που είναι απολύτως κατανοητό”, υποστήριξε, σημειώνοντας ότι μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον, το θετικό στοιχείο είναι ο ικανοποιητικός ο αριθμός αυτών που θα εγγραφούν στα Εσπερινά Λύκεια, μεγαλώνοντας η αλυσίδα των εκπαιδευόμενων.