Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΚυκλάδες - Πολεοδομικό: Τι χτίζεις και που σε Μύκονο και Σαντορίνη

Κυκλάδες – Πολεοδομικό: Τι χτίζεις και που σε Μύκονο και Σαντορίνη

|

Στα 8 στρέμματα ανεβάζουν την αρτιότητα των προς οικοδόμηση οικοπέδων για κατοικίες στη Μύκονο και τη Σαντορίνη και στα 30 και 40 στρέμματα αντίστοιχα για την ανέγερση ξενοδοχείων τα νέα ειδικά πολεοδομικά σχέδια που ετοιμάζει το αρμόδιο υπουργείο και τίθενται για διαβούλευση.

Πρόκειται για ένα διαφορετικό πλαίσιο δόμησης, αισθητά περιοριστικό στην ανάπτυξη τουριστικών καταλυμάτων, ξενοδοχείων αλλά και κατοικίας, που στόχο έχει να βάλει όρια στα υπερκορεσμένα νησιά των Κυκλάδων, φωτογραφίζοντας το μοντέλο ανάπτυξης των επόμενων δεκαετιών.

Στο πνεύμα των πρωθυπουργικών εξαγγελιών για εξορθολογισμό της δόμησης που θα επιτευχθεί με την εκπόνηση των τοπικών πολεοδομικών σχεδίων τα επόμενα 2 έως 3 χρόνια, συνιστώντας τη μεγαλύτερη πολεοδομική μεταρρύθμιση στην ιστορία του κράτους, η κυβέρνηση προχωρά στον καθορισμό κανόνων με στόχο να ενσωματώσει τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας και να θωρακίσει οικισμούς που χρειάζεται να προστατευτούν από την ένταση της τουριστικής και οικιστικής δραστηριότητας η οποία υπερβαίνει τη φέρουσα ικανότητα των νησιών, το μέγιστο δηλαδή ανεκτό όριο επιβαρύνσεων που μπορεί να δεχτούν τα νησιά πέραν των οποίων παύει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στο περιβάλλον, στην οικονομία και την κοινωνία της, με αποτέλεσμα να ασκούνται αρνητικές πιέσεις στους μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες.

Η πρόταση

Για τα δύο Κυκλαδονήσια που αποτελούν τις ναυαρχίδες του ελληνικού τουρισμού, τα προτεινόμενα μέτρα προβλέπουν ανάπτυξη τουριστικών καταλυμάτων κατά προτεραιότητα εντός των οικισμών, αύξηση αρτιότητας σε τουριστικές εγκαταστάσεις με σταδιακό περιορισμό της εκτός σχεδίου δόμησης, κατάργηση παρεκκλίσεων αρτιότητας αλλά και περιορισμούς στο σύστημα των βραχυχρόνιων μισθώσεων, καθώς η πρόβλεψη είναι ότι οι νέες προς οικοδόμηση κατοικίες δεν θα μπορούν να ενταχθούν στο σύστημα Αirbnb.

Πλέγμα μέτρων σχεδιάζεται και στον τομέα των μεταφορών, καθώς το αυξημένο τουριστικό ρεύμα, σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα μορφολογικά και γεωλογικά χαρακτηριστικά των νησιών και το προβληματικό οδικό δίκτυο, προκαλεί συνθήκες χάους στα λιμάνια και τα αεροδρόμια

Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζονται παράλληλα μέτρα για όριο του στόλου οχημάτων ανά επιχείρηση, των οχημάτων που αποβιβάζονται στο λιμάνι, αλλά και έλεγχο του επιτρεπόμενου αριθμού αυτοκινήτων που μεταφέρουν τουρίστες στα τουριστικά καταλύματα (τύπου transfer).

Το τοπίο διαρθρώνεται σε κατά τόπους ενότητες, με ιδιαίτερα μορφολογικά χαρακτηριστικά και φυσιογνωμία, ως υποδοχείς ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού και γεωργικής δραστηριότητας.

Ειδικότερα, καθορίζονται τρεις επιμέρους περιοχές τοπίου καλλιέργειας αμπελιών για τη Σαντορίνη, με προοπτική να εξελιχθούν σε ΠΟΠ, και συμπληρώνονται με μία επιπλέον ζώνη γεωργικής δραστηριότητας και συμβατών χρήσεων στην ανατολική ακτή της Θήρας.

Επίσης καθορίζονται ζώνες δραστηριοτήτων τουρισμού-αναψυχής σε συγκεκριμένες παραθαλάσσιες περιοχές που ήδη λειτουργούν ως τουριστικές (Περίσσα, Μονόλιθος) και ένας εμπορικός λιμένας στον γειτονικό Μονόλιθο.

Προβλέπονται, επίσης, αφαλατώσεις, αναβάθμιση μονάδας τριτοβάθμιας επεξεργασίας λυμάτων και αναπλάσεις παραλιακού μετώπου και αποκατάσταση χωματερής και για τη Μύκονο.
Σαντορίνη - Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο
Σαντορίνη – ΕΠΣ

Ορια αρτιότητας

«Θα μπουν περιορισμοί στη δόμηση γιατί υπάρχουν πολλά νησιά που πρακτικά δεν έχουν οικοδομηθεί, οικισμοί που πρέπει να προστατευτούν», είχε δηλώσει προ εβδομάδων ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης προσθέτοντας: «Προτιμώ σε ένα νησί του Αιγαίου να “σπρώξω” τους ενδιαφερόμενους να αποκτήσουν ένα εξοχικό σε κάποιον οικισμό παρά να χτίζει ο καθένας σε ένα οικόπεδο 4 στρεμμάτων, όπου θέλει, όπως θέλει».

Στο πνεύμα αυτό οι προτεινόμενοι κανόνες -καθώς τα δύο σχέδια θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση για να οριστικοποιηθούν τους επόμενους μήνες και θα εγκριθούν με Προεδρικά Διατάγματα- ορίζουν την αρτιότητα για τα ξενοδοχεία στα 30 από 10 στρέμματα στη Μύκονο και αντίστοιχα στα 40 στρέμματα στη Σαντορίνη. 

Σήμερα, δικαίωμα δόμησης τουριστικών εγκαταστάσεων στο νησί παρέχουν τα 8 στρέμματα που βρίσκονται σε ζώνη πλάτους 200 μέτρων από τους οικισμούς έως και τα 15 στρέμματα που βρίσκονται στις υπόλοιπες εκτός σχεδίου περιοχές, αποδεικνύοντας την αυστηρότητα των προτάσεων που επεκτείνονται και στην κατοικία.

Εδώ το ελάχιστο όριο αρτιότητας και στα δύο νησιά αυξάνεται στα 8 από τα 4 στρέμματα, ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου στις τοπικές κοινωνίες.

Αυτό σημαίνει ότι μια έκταση που σήμερα προοριζόταν να δομηθεί για τουριστικό κατάλυμα (και χρειαζόταν, για παράδειγμα, 10 στρέμματα) με τη θέσπιση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ) το μόνο που θα μπορεί κανείς να χτίσει (λόγω αύξησης της αρτιότητας στα 30 ή 40 στρέμματα) είναι ένα σπίτι (που θα χρειάζεται 8 στρέμματα).

Οι πολίτες της Μυκόνου και της Σαντορίνης ζητούν, ωστόσο, η αρτιότητα για την κατοικία να επιστρέψει στα 4 στρέμματα και εκτιμούν ότι το προτεινόμενο μέτρο πλήττει καίρια τις μικρές ιδιοκτησίες και εμποδίζει την ανέγερση ακόμη και πρώτης κατοικίας για τα παιδιά τους.

Εργα υποδομής

Το υπουργείο, ωστόσο, ανοίγει παράθυρο στην επικείμενη ρύθμιση μιλώντας για ευελιξία στον σχεδιασμό.

Επειτα από πέντε χρόνια η αρτιότητα του πολεοδομικού σχεδίου θα μπορεί, όπως αναφέρεται, να μειωθεί στο μισό και οι χρήσεις γης να επανεξεταστούν εφόσον διαπιστωθεί ότι έχουν εκτελεστεί τα προτεινόμενα από το πολεοδομικό σχέδιο έργα υποδομής (δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης, αφαλατώσεις, χώροι στάθμευσης, δρόμοι, δίκτυα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας κ.ά.). Ταυτόχρονα, προβλέπεται η απαγόρευση κολυμβητικών δεξαμενών σε όλες τις νέες άδειες λόγω λειψυδρίας.

Το ΕΠΣ προτείνει περιορισμένες επεκτάσεις οικισμών στις περιοχές Οία, Θόλος, Ημεροβίγλι, Θήρα, που δικαιολογούνται από τα πληθυσμιακά μεγέθη, ενώ για τη Μύκονο προβλέπονται επεκτάσεις κατά 363 στρέμματα προς την Ανω Μερά και κατά 118 στρέμματα για τη Χώρα, με πρόβλεψη για τις αναγκαίες υποδομές

Για τη Μύκονο ο συντελεστής δόμησης για τουριστικά καταλύματα μειώνεται από 0,15 σε 0,12 στην τουριστική ζώνη, αντιστοιχώντας σε 150 κλίνες και έως 0,10 στις υπόλοιπες ζώνες με 50 κλίνες.

Στη Σαντορίνη για τα τουριστικά καταλύματα ο συντελεστής δόμησης είναι 0,15 και αντιστοιχεί επίσης σε 150 κλίνες. Είναι αξιοσημείωτο ότι στην Καλντέρα για λόγους τόσο ασφάλειας από κατολισθητικά φαινόμενα όσο και προστασίας του τοπίου προτείνεται απαγόρευση της δόμησης.

Θα επιτρέπονται, για λόγους προστασίας, έργα αντιστήριξης των πρανών της Καλντέρας αλλά μόνο στα σημεία όπου υπάρχει κίνδυνος κατάρρευσης, λιμενικές εγκαταστάσεις, οδικές παρεμβάσεις κ.λπ.

O γενικός γραμματέας Χωρoταξίας του ΥΠΕΝ Ευθύμης Μπακογιάννης, που παρουσίασε τον σχεδιασμό στα δύο νησιά, δεν έκρυψε κατά την αποκάλυψη του προτεινόμενου πολεοδομικού σχεδίου ότι οι περιορισμοί δόμησης αναστέλλουν επενδυτικά σχέδια και στρατηγικές επενδύσεις τονίζοντας ότι είναι απόφαση του πρωθυπουργού να μπουν σε διαδικασία αναμονής μέχρι να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός και σε κάποιες περιοχές να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα της φέρουσας ικανότητας.

Οπου δεν έχουν θεσμοθετηθεί στρατηγικές επενδύσεις, ακόμη και να έχουν περάσει από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων, αυτές δεν θα μπορέσουν να υλοποιηθούν, δήλωσε σε πείσμα του ακροατηρίου της Σαντορίνης που υποστήριξε ότι ιδιώτες έχουν ξεκινήσει να κάνουν γεωτρήσεις στην περιοχή της Βλυχάδας που δρομολογείται ένα αντίστοιχο έργο.

Ελεγχοι στην Καλντέρα

Πληγή και για τα δύο νησιά του Αιγαίου αποτελεί αναμφισβήτητα η αυθαίρετη δόμηση, η οποία έχει σοβαρές επιπτώσεις και στη φέρουσα ικανότητα.

Στη Μύκονο, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η αυθαιρεσία είναι ίση με τη νόμιμη δόμηση! Και στη Σαντορίνη, όμως, οι δείκτες δόμησης έχουν υπερκαλυφθεί είτε με νόμιμο είτε με παράνομο τρόπο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Δημοτική Κοινότητα Μυκονίων αντιστοιχούν 111 τ.μ. κτιρίων για κάθε μόνιμο κάτοικο, τα οποία με τις αυθαίρετες κατασκευές εκτινάσσονται στα 198 τ.μ. ανά κάτοικο.

Αντίστοιχα στην Ανω Μερά είναι 119 τ.μ. ανά κάτοικο και αυξάνονται στα 184,6 τ.μ. με τις αυθαιρεσίες, όταν το ανεκτό όριο δόμησης είναι 40-80 τ.μ. ανά κάτοικο!

Το ΥΠΕΝ κινείται, πάντως, προς την κατεύθυνση της αξιοποίησης των πόρων από το Πράσινο Ταμείο από τα έσοδα μέσω προστίμων για αυθαίρετα και από τους διατιθέμενους πόρους προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ώστε να αποκτήσει χρηματοδοτικά εργαλεία για την υλοποίηση των έργων υποδομής που απαιτούνται για να χωρέσει μεγαλύτερος αριθμός πληθυσμού.

Φρόντισε, πάντως, να στείλει και το μήνυμα του αδιεξόδου για όσους έχουν παραβεί τους πολεοδομικούς κανόνες.

«Οσοι χτίσανε μετά το 2011 έχουν λίγες ώρες ζωής», ανέφερε ο κ. Μπακογιάννης προαναγγέλλοντας νέο κύκλο ελέγχων την επόμενη εβδομάδα στα καταλύματα και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος της Καλντέρας.

«Οχι άλλους επενδυτές»

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Σαντορίνης Νίκο Ζώρζο, η έντονη χωρική αταξία στο νησί προέκυψε «όχι γιατί δεν υπήρχε το πλαίσιο προστασίας, αλλά διότι η ασάφεια οδηγεί στην επιλογή της παρέκκλισης».

Η Σαντορίνη, όπως τόνισε κατά την παρουσίαση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, δεν χρειάζεται καμία νέα κλίνη, θέμα για το οποίο έχει πάρει ήδη απόφαση το δημοτικό συμβούλιο και έχουν συμφωνήσει και οι παραγωγικοί φορείς.

Εκείνο που χρειάζεται είναι ένα σχέδιο άρνησης της ανορθολογικής αυτής ανάπτυξης, με τους πολίτες να αντικρούουν ότι το φαινόμενο της αταξίας είναι αποτέλεσμα πίεσης των μεγάλων συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στο νησί, «την ώρα που ο Σαντορινιός δεν μπορεί να χτίσει».

Ο κ. Ζώρζος ζήτησε να προστατευτούν οι υπάρχουσες επιχειρήσεις εκείνων που έχουν επενδύσει και όχι των μελλοντικών επενδυτών. «Δεν χρειαζόμαστε άλλους επενδυτές, η Σαντορίνη έχει επενδύσεις. Χρειάζονται όμως εξορθολογισμός και υποδομές βελτίωσης του δημόσιου χώρου».

Χωρίς μεγάλη διάθεση συνεργασίας εμφανίστηκε ο δήμαρχος Μυκόνου Χρήστος Βερώνης. «Οι αιφνιδιασμοί και οι δυσάρεστες εκπλήξεις είναι συνεχείς», είπε στους μελετητές και τους κυβερνητικούς αξιωματούχους.

Και συνέχισε: «Η Μύκονος με το ισχύον πλαίσιο είναι αδόμητη κατά 53%. Ηδη έχει συντελεστεί εξοντωτική ρύθμιση εις βάρος της περιουσίας των Μυκονιατών και ελπίζουμε το πολεοδομικό σχέδιο να μην περιλαμβάνει τέτοιες αυθαιρεσίες».

Κατά τις πολύωρες παρουσιάσεις των Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων οι κάτοικοι μίλησαν έξω από τα δόντια. Κάρφωσαν αυθαίρετα κτίσματα μέσα σε αρχαιολογικούς χώρους, αποθήκες σε αμπελώνες που μετατράπηκαν σε διαμερίσματα, ζήτησαν να αποσυρθεί από τον βυθό της Σαντορίνης το «Sea Diamond», ενώ αναφέρθηκαν στην απειλή της λειψυδρίας που πλανάται πάνω από κάθε παραγωγική δραστηριότητα και βάζει σε κίνδυνο και τον τομέα της αγροτικής παραγωγής.

Αμπέλια - Κυκλάδες
Αμπέλια – Κυκλάδες

Η μεγάλη μεταρρύθμιση

Ο πολεοδομικός σχεδιασμός, μέρος του οποίου είναι τα ΕΠΣ, αποτελεί συνταγματική επιταγή από το 1975 αλλά μέχρι σήμερα η Πολιτεία έχει καταφέρει να τον υλοποιήσει σε λιγότερο από το 30% της χώρας!

Το ΥΠΕΝ με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και σε στενή συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) ανέλαβε να υλοποιήσει τον πολεοδομικό σχεδιασμό για το 70% της χώρας που υπολείπεται με σχεδιαζόμενη διάρκεια υλοποίησης μέχρι το 2026, δηλαδή σε χρόνο ρεκόρ.

Οπως αναφέρει και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός, αν δεν υπήρχαν οι πόροι του ΤΑΑ και η ανάληψη της ευθύνης από το ΤΕΕ, το υπουργείο και οι δήμοι της χώρας θα χρειάζονταν, με συντηρητικούς υπολογισμούς, σχεδόν 100 χρόνια για να ολοκληρώσουν, μαζί με τις ενδιάμεσες αναθεωρήσεις και δεδομένων των ρυθμών των τελευταίων δεκαετιών, τον πολεοδομικό σχεδιασμό στο σύνολο της επικράτειας.

Σήμερα, με βάση τον προγραμματισμό που έχει υποβληθεί και στην Ε.Ε., οι μελέτες, τα τοπικά και Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια, που θα υλοποιήσουν τη συνταγματική επιταγή, θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του 2025.

Με την ολοκλήρωση των μελετών πολεοδομικού σχεδιασμού και τη δημοσίευση των αντίστοιχων Προεδρικών Διαταγμάτων, μαζί με τα υφιστάμενα σχέδια πόλης κ.λπ., ολόκληρη η έκταση της επικράτειας (πλην περιοχών που βρίσκονται εκτός σχεδιασμού) θα έχει αποτυπωμένους και συγκεκριμένους όρους και περιορισμούς δόμησης και δραστηριοτήτων.

Με λίγα λόγια, θα ξέρει τόσο η Πολιτεία όσο και ο κάθε ενδιαφερόμενος τι μπορεί να γίνει και πού, με ποιους όρους και ποιες προϋποθέσεις.

Πηγή: Protothema.gr 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Γιώργος Λάνθιμος – “Bugonia”: Από την Ακρόπολη στην Μήλο για γυρίσματα

Μετά την απορριπτική απόφαση του ΚΑΣ για γυρίσματα στην Ακρόπολη, ο Γιώργος Λάνθιμος στράφηκε στο πανέμορφο νησί των Κυκλάδων για τη ταινία «Bugonia»

Στην Ίο ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων – Επαφές με επιχειρήσεις και ανοιχτή εκδήλωση για τις προκλήσεις του νησιού

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων επισκέφθηκε την Ίο στις 6–7 Μαΐου, με επαφές με επιχειρήσεις, φορείς και τον Δήμαρχο, καταγράφοντας ανάγκες και προοπτικές του νησιού ενόψει της τουριστικής περιόδου.

Νάξος: Διακοπή κυκλοφορίας στην παραλιακή την Τετάρτη 14/5 λόγω ασφαλτόστρωσης

Εργασίες στο πλαίσιο αποκατάστασης ζημιών στο κρηπίδωμα έναντι της Μυρτιδιώτισσας – Αλλαγές στην κυκλοφορία από τις 07:30 έως τις 14:00

Αναπτυξιακός Νόμος: Νέα 5άστερη ξενοδοχειακή επένδυση στη Φολέγανδρο

Η επένδυση της Varsity Hellas Investments εντάχθηκε στο καθεστώς «Ενίσχυση Τουριστικών Επενδύσεων» του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022

Απευθείας πτήσεις Θεσσαλονίκη – Σύρος από 3 Ιουνίου: Νέα σελίδα για τη συνδεσιμότητα των Κυκλάδων

Η Zela Aviation και η Aegean Airlines φέρνουν πιο κοντά τη Βόρεια Ελλάδα με την «καρδιά» των Κυκλάδων – Η πρώτη πτήση ανοίγει νέους τουριστικούς ορίζοντες

ΓΕΛ Νάξου “Μανώλης Γλέζος”: Υποδέχθηκε μαθητές από την Ιταλία στο πλαίσιο του Erasmus+

Ένα εναλλακτικό ταξίδι στη Μεσόγειο με όχημα την Τεχνητή Νοημοσύνη, τη φιλοξενία και τη βιωσιμότητα

Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος: Ο «Άνθρωπος ορχήστρα» μιλά για τη μουσική άνοιξη των Κυκλάδων (video)

Μια ιστορική εμφάνιση της Φιλαρμονικής του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων στο 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικών Συνόλων και το όραμα για ένα μουσικό Αιγαίο

Η Κέα “ταξιδεύει” στον προαστιακό: Δεύτερη συνεχής προβολή του νησιού στην καρδιά της Αθήνας

Ο Δήμος Κέας συνεχίζει τη στρατηγική του τουριστική καμπάνια μέσα από 11 σταθμούς του προαστιακού, προσεγγίζοντας χιλιάδες επιβάτες καθημερινά. (video)

Κραυγή αγωνίας από τη Φολέγανδρο: Ανεπαρκής η ενδοκυκλαδική ακτοπλοϊκή σύνδεση ενόψει τουριστικής σεζόν

Ο Σύλλογος Εμπορικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων του νησιού καλεί το Υπουργείο Ναυτιλίας να δώσει άμεση λύση – Αποκλεισμός σε περίοδο αιχμής

Πανναξιακός ΑΟΚ: Έντονη διαμαρτυρία για επεισόδια στον αγώνα με τον Ιωνικό Νίκαιας

Προπηλακισμοί, ύβρεις και επικίνδυνα περιστατικά καταγγέλλει ο Πανναξιακός – Καλεί τις αρχές να αναλάβουν δράση

Νάξος – Κυρ. Σκληράκη: “Οι καθηγητές να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά” (video)

«Θα ήθελα να πω στους καθηγητές πως πρέπει να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά και να δουλεύει το μυαλό τους για το τι θα τους προσφέρουν» είναι η συμβουλή της κυρίας Κυριακής Σκληράκη προς τους νέους συναδέλφους της.

Άνδρος: 68χρονη έπεσε με το αυτοκίνητό της στη θάλασσα και ανασύρθηκε νεκρή

Η γυναίκα από το Γαύριο έχασε τη ζωή της καθώς το όχημά της κατέληξε στη θάλασσα από ύψος 25 μέτρων ενώ προσπαθούσε να παρκάρει

Νάξος: Επιτέλους, τελειώνει της χερσαίας ζώνης, ας αναλογιστούν… «νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες», τις ευθύνες που τους αναλογούν

Φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής.. Το 3Α που πέφτει και οι ..στάσεις έως να ολοκληρωθεί ένα έργο σημαντικό για τη πόλη της Νάξου

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Μια δεύτερη ζωή για το “Πρέβελης”; Μετατρέπεται σε πλωτό ξενοδοχείο;

Το ιστορικό πλοίο της ΑΝΕΚ ίσως μετατραπεί σε πλωτό ξενοδοχείο στη Σάμο, χαρίζοντας του έναν νέο ρόλο γεμάτο μνήμες και φιλοξενία.

Θλίψη στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την απώλεια του Κώστα Αρτσάνου, το “αντίο” από τον Δήμαρχο Δημήτρη Λιανό

Συγκλονισμένος ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός αποχαιρετά τον ακούραστο υπάλληλο του Δήμου και αγαπητό συμπολίτη

Εκτακτο: Τέλος στα σουβλάκια της θείας Τασίας, ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι

Ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι Με catering και τιμολόγιο, το κοψίδι πλέον θα έχει και ΦΠΑ...

Μ. Κατσούλης: “Οταν πάρω σύνταξη θα μετρήσω τα Κύπελλα που έχουμε πάρει”

Ο γυμναστής του ΓΕΛ Νάξου Μανώλης Κατσούλης μιλάει για την πορεία του, τον ρόλο του εκπαιδευτικού, τις αθλητικές επιτυχίες του σχολείου και την «αθλητομάνα» Νάξο

Νάξος – Νοσοκομείο: Λαπαροσκοπικός Πύργος μπαίνει σε λειτουργία μέσω δωρεάς

Με τη δωρεά του Κωνσταντίνου Μαρτίνου, το Νοσοκομείο Νάξου αποκτά σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό που αλλάζει τα δεδομένα στις χειρουργικές επεμβάσεις

Νάξος – Lennart Neubauer: Ο παγκόσμιος πρωταθλητής που έγινε το πρόσωπο του νέου windsurfing

Μια ζωή πάνω στα κύματα, ένα μέλλον γεμάτο διακρίσεις – Ο Lennart από τη Νάξο εμπνέει με ταλέντο, ήθος και διεθνή αναγνώριση