Την ανάγκη ίδρυσης Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) στη Σαντορίνη, επεσήμανε η βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ, Κατερίνα Μονογυιού, με ερώτησή της προς τον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκο Πιερρακάκη.
Τα ερωτήματα που έθεσε η βουλευτής Κυκλάδων είναι: α) Αν υπάρχει στον σχεδιασμό του Υπουργείου η ίδρυση ΚΕΔΑΣΥ στη Σαντορίνη, β) Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την έναρξη λειτουργίας της δομής και γ) Ποιες πρόσθετες ενέργειες εξετάζονται για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών δομών στις Κυκλάδες, με έμφαση στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
Η κα. Μονογυιού τόνισε ότι η Σαντορίνη, ως ένα από τα μεγαλύτερα νησιά των Κυκλάδων, δικαιούται να διαθέτει υποδομές που διασφαλίζουν την ισότητα, τη συμπερίληψη και τη στήριξη σε κάθε μαθητή. «Η ίδρυση ΚΕΔΑΣΥ στη Σαντορίνη είναι ζήτημα εκπαιδευτικής δικαιοσύνης και ισότιμης πρόσβασης στις υπηρεσίες ειδικής αγωγής για όλα τα παιδιά μας», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Τα βασικά επιχειρήματα της βουλευτού για την ανάγκη ίδρυσης ΚΕΔΑΣΥ στη Σαντορίνη περιλαμβάνουν:
• Γεωγραφική θέση και οικονομικό κόστος: Οι οικογένειες της Σαντορίνης και των γύρω νησιών (Θηρασιά, Ίος, Σίκινος, Φολέγανδρος, Αμοργός) αναγκάζονται να μετακινούνται στο ΚΕΔΑΣΥ Σύρου, με σημαντικό οικονομικό και ψυχολογικό κόστος.
• Αυξημένες ανάγκες: Με μαθητικό πληθυσμό άνω των 4.500 παιδιών και περισσότερες από 700 αιτήσεις στο ΚΕΔΑΣΥ Σύρου την τελευταία εξαετία, η Σαντορίνη εμφανίζει αυξανόμενες απαιτήσεις σε υπηρεσίες ειδικής αγωγής.
• Τοπική στήριξη: Η παρουσία διεπιστημονικής ομάδας (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ειδικοί παιδαγωγοί) στη Σαντορίνη θα προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες στους μαθητές και στις οικογένειές τους, θα ενισχύσει τη συνεργασία μεταξύ σχολείων και γονέων, και θα αντιμετωπίσει φαινόμενα όπως ο σχολικός εκφοβισμός.
Η κα. Μονογυιού αναγνώρισε τις σημαντικές προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα, σημειώνοντας ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει ουσιαστικά βήματα για τη στήριξη της ειδικής αγωγής και την προώθηση της εκπαιδευτικής ισότητας. Επιπλέον, επαίνεσε τη συνέπεια και το όραμα του Υπουργού κ. Κυριάκου Πιερρακάκη, ο οποίος έχει θέσει ως προτεραιότητα τη βελτίωση των εκπαιδευτικών δομών στις νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές.