Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Τήνου – Ανδρου παρά την ένσταση του Λιμενάρχη Τήνου ενέκρινε κατά πλειοψηφία την παραχώρηση τμήματος στο λιμάνι της Τήνου για τη δημιουργία υδατοδρομίου
Την ώρα που η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει αποφασίσει να πάει σε …κεντρική διαχείριση όσον αφορά την κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση των υδατοδρομίων στα όρια της, κίνηση που όπως όλα δείχνουν θα πάει πίσω το project «υδροπλάνα στο Νότιο Αιγαίο» ακόμη και δύο χρόνια, έρχεται το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Τήνου – Άνδρου να κάνει την υπέρβαση. Και μετά από πρόσφατη συνεδρίασή του να εγκρίνει κατά πλειοψηφία την παραχώρηση τμήματος του λιμένα Τήνου, στην εταιρία «Υδατοδρόμιο Τήνου ΙΚΕ» για κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση υδατοδρομίου. Και είναι ουσιαστικά το πρώτο νησί στις Κυκλάδες που ακολουθεί αυτή την αυτόνομη διαδρομή και με το κλείσιμο του κύκλου των εγκρίσεων από πλευράς Δήμου και Λιμενικού Ταμείου, μπαίνει στην τελική ευθεία, έτσι ώστε να ξεκινήσουν τα έργα για την κατασκευή υδατοδρομίου, από την εταιρία και να είναι έτοιμα τον προσεχή Μάρτιο (2015) και η Τήνος να ενταχθεί σε δρομολόγιο με αφετηρία τον Πειραιά και τερματισμό την Πάτμο στα Δωδεκάνησα. Δρομολόγιο που είναι το πρώτο στο Νότιο Αιγαίο.
Υπήρχαν όμως και ενστάσεις και δη από τον Λιμενάρχη Τήνου, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Κοινή Γνώμη» που τονίζει ότι η μόνη διαφοροποίηση, προήλθε από τον Λιμενάρχη Τήνου, ο οποίος έφερε ένσταση, διαφωνώντας με την επιλεγμένη θέση, που είχε προαποφασίσει το Δ.Σ. για την κατασκευή και λειτουργία του υδατοδρομίου. Ο κ. Αποστολόπουλος έθεσε λόγους ασφαλείας, καθώς όπως ανέφερε, στο συγκεκριμένο σημείο διακινούνται σκάφη αναψυχής, αλιευτικά, ιστιοπλοϊκά και μικρά επιβατικά σκάφη, έχοντας ως αποτέλεσμα την συμφόρηση του λιμένα, όπως επίσης και τον αδύνατο συντονισμό όλων αυτών, λόγω ενδεχόμενης καθυστέρησης στα δρομολόγια των ταχυπλόων και δύσκολης επικοινωνίας με τα ιδιωτικά τουριστικά ή αλιευτικά σκάφη.
Ο Λιμενάρχης αντιπρότεινε ως θέση την νέα Βορειοδυτική προβλήτα του εξωτερικού λιμένα ως καταλληλότερη για τη λειτουργία του υδατοδρομίου, διότι, όπως εξήγησε, πρόκειται για ένα ανεκμετάλλευτο τμήμα του ευρύτερου εξωτερικού λιμένα, στον οποίο θα μπορεί να υπάρχει καλύτερος έλεγχος από την Λιμενική Αρχή.
Προς απάντηση στον Λιμενάχη, τον λόγο έλαβε ο Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, ο οποίος με έκπληξη ρώτησε τον κ. Αποστολόπουλο, «μετά από όλες τις προηγούμενες συζητήσεις που έχουμε κάνει επί του θέματος σε προηγούμενες συνεδριάσεις, απορώ πως δεν είχατε θίξει ποτέ το θέμα της θέσης του υδατοδρομίου και έρχεστε σήμερα και θέτετε θέματα ασφαλείας. Στις υπ’ αριθμ 76/14 και 204/14 προηγούμενες αποφάσεις μας, που αφορούν στην έγκριση των όρων διακήρυξης και στην έγκριση των πρακτικών της δημοπρασίας αντίστοιχα, δεν είχατε θέσει κανένα ενδοιασμό και είχατε συμφωνήσει, τι άλλαξε από τότε;», με τον Λιμενάρχη να αποκρίνεται, πως είχε θεωρήσει τις αποφάσεις εκείνες, ως μέρος της διαδικασίας για την ανάδειξη της εταιρίας που θα αναλάμβανε την λειτουργία του υδατοδρομίου και όχι δεσμευτικές για τον συγκεκριμένο χώρο.
Αφού άκουσε την εισήγηση του Προέδρου, την παρέμβαση του Λιμενάρχη, καθώς επίσης και τις διατάξεις των αποφάσεων, τις οποίες επικαλέστηκε ο Πρόεδρος, ώστε να αποδείξει στον κ. Αποστολόπουλο την δεσμευτικότητα τους για τον χώρο, το Διοικητικό Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου Τήνου – Άνδρου, ενέκρινε κατά πλειοψηφία, με μόνη αρνητική ψήφο αυτή του Λιμενάρχη, την παραχώρηση ιδιαίτερου δικαιώματος χρήσης τμήματος χερσαίας ζώνης του λιμένα Τήνου στην εταιρεία «Υδατοδρόμιο Τήνου ΙΚΕ με κατασκευή έργων».
Η παραχώρηση αφορά χώρο εμβαδού 222,43τ.μ στον προβλήτα του Βίντσι και συγκεκριμένα στην ανατολική πλευρά αυτού και ισχύει για 12 έτη, αρχής γενομένης από την ημερομηνία υπογραφής του πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής του παραχωρουμένου χώρου, με ετήσιο τέλος παραχώρησης το ποσό των €4.671,03. Η καταβολή του τέλους παραχώρησης θα γίνει προκαταβολικά για το πρώτο έτος της παραχώρησης, ενώ για τα επόμενα έτη θα καταβάλλεται εντός 10 εργασίμων ημερών από την συμπλήρωση εκάστοτε έτους.
Στους όρους παραχώρησης περικλείεται και η υποχρέωση της εταιρίας να αναλάβει το σύνολο των δαπανών για την ίδρυση, αδειοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση του υδατοδρομίου, ενώ ξεκαθαρίζεται, πως «τα έργα που θα εκτελεστούν θα περιέχονται στη κυριότητα του Δημοσίου, το οποίο μπορεί να τα καταργεί ή να τα μετατρέπει οποτεδήποτε για λόγους δημοσίου συμφέροντος και ασφάλειας ή εθνικής άμυνας χωρίς καμία υποχρέωσή του για αποζημίωση ή για καταβολή της δαπάνης του ιδιώτη».