Τετάρτη, 2 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΗ πολιτική για Μύκονο και Σαντορίνη

Η πολιτική για Μύκονο και Σαντορίνη

|

Ξεκινάει με γρήγορους ρυθμούς ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την κοινοπραξία Fraport-Slentel – Τι σκέφτονται για τα αεροδρόμια του Αιγαίου και δη των Κυκλάδων 

O στρατηγικός σχεδιασμός της κοινοπραξίας Fraport-Slentel, η οποία αναλαμβάνει από τον Οκτώβριο τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια για 40 χρόνια, βρέθηκε στο επίκεντρο ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα την περασμένη Πέμπτη (25/02) με τη συμμετοχή του διευθύνοντος συμβούλου της Fraport Στέφαν Σούλτε και του προέδρου της Slentel και του ομίλου, Δημ. Κοπελούζου. Η σύμβαση και το επενδυτικό σχέδιο 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020 και 1,4 δισ. στη διάρκεια της παραχώρησης, συζητήθηκαν εκτενώς. Σύμφωνα με τη στρατηγική ανάλυση της κοινοπραξίας για τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο παραχωρησιούχος θα επιχειρήσει να αξιοποιήσει το πλεονέκτημα του ελληνικού κλίματος και του καλού καιρού ως κύριο εργαλείο μάρκετινγκ για τους 14 προορισμούς, με στόχο την επέκταση της σεζόν τόσο στους ανοιξιάτικους όσο και στους φθινοπωρινούς μήνες, ώστε να αντιμετωπιστεί η εποχικότητα της τουριστικής περιόδου.

Επίσης, θα δώσει έμφαση στις τιμές των 14 προορισμών, στην ασφάλεια, και κυρίως στο ποικιλόμορφο τοπίο, αλλά και στον πολιτιστικό και ιστορικό πλούτο, καθώς διαπιστώθηκε ότι υπάρχει τουριστικό δυναμικό που δεν έχει ακόμη πλήρως αξιοποιηθεί, επιδιώκοντας να αυξήσει το επίπεδο αναγνωρισιμότητας της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.Τα συγκεκριμένα αεροδρόμια αποτελούν σήμερα βασικές πηγές εσόδων του ελληνικού τουρισμού, αντιπροσωπεύοντας το 75%-78% της συνολικής κίνησης και εξυπηρετώντας το 2015 πάνω οπό 23 εκατ. επιβάτες. Σύμφωνα με στοιχεία, το 2015 από το «Μακεδονία» διακινήθηκαν 5,59 εκατ. επιβάτες, από τη Ρόδο 4,57 εκατ. και από τα Χανιά 2,75 εκατ.

Οργανωτική δομή

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, τα αεροδρόμια θα αναπτυχθούν ανεξάρτητα και με εξειδικευμένο κατά περίπτωση πλάνο, κάτω από μία ενιαία διοικητική ομπρέλα, ενώ οι αποφάσεις για την παραχώρηση θέσεων στις αεροπορικές εταιρείες θα καθοδηγούνται από τη ζήτηση της αγοράς. Η οργανωτική δομή της κοινοπραξίας θα περιλαμβάνει ένα διοικητικό και ένα εκτελεστικό συμβούλιο, ενώ θα συσταθούν ξεχωριστές διοικήσεις για κάθε αεροδρόμιο. Το εκτελεστικό συμβούλιο θα αποτελείται από έναν διευθύνοντα σύμβουλο, έναν οικονομικό διευθυντή και έναν γενικό διευθυντή επιχειρήσεων. Κατά τη μεταβατική περίοδο, μία ομάδα από εξειδικευμένους εμπειρογνώμονες διαχείρισης αεροδρομίων θα τους υποβοηθήσει. Οι βασικές λειτουργίες με υψηλές δυνατότητες συνέργειας θα ομαδοποιούνται και θα συγκεντρώνονται σε business units στα κεντρικά για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας, ενώ οι υπόλοιπες λειτουργίες με τοπικό ενδιαφέρον θα παραμένουν στα αεροδρόμια. Οι διευθυντές των περιφερειακών αεροδρομίων θα αναφέρονται στον διευθύνοντα σύμβουλο, ενώ μεταξύ άλλων θα υπάρχει ειδικό τμήμα συνδέσμου με την Πολεμική Αεροπορία και την ΥΠΑ.

Ειδική ομάδα διαχείρισης

Κάθε αεροδρόμιο θα διαθέτει ειδική ομάδα διαχείρισης, που θα είναι εξειδικευμένη στη λειτουργία και στα τεχνικά θέματα των αεροδρομίων, με επικεφαλής διευθυντή αεροδρομίου, ο οποίος θα έχει την πλήρη ευθύνη για το εκάστοτε αεροδρόμιο και θα ενεργεί ως εκπρόσωπος της κοινοπραξίας απέναντι στις τοπικές αρχές. Για την απρόσκοπτη λειτουργία των αεροδρομίων σε 24ωρη βάση θα υπάρχουν δύο διευθυντές επιχειρήσεων ανά βάρδια, οι οποίοι θα είναι και αναπληρωτές διευθυντές αεροδρομίου.

Επίσης, θα υπάρχει ομάδα τεχνικών και μηχανικών σε ετοιμότητα επί τόπου. Εξωτερικοί συνεργάτες ή τρίτοι θα αναλάβουν υπηρεσίες διάσωσης και πυρόσβεσης, ασφαλείας, εξυπηρέτησης εδάφους, ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κτλ. Η κοινοπραξία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα βασιστεί στους υφιστάμενους εργαζομένους της ΥΠΑ και στις ικανότητές τους, καθώς θεωρεί ότι εκτελούν εξαιρετική δουλειά σε δύσκολο περιβάλλον.

Διαφορετικό project plan παρεμβάσεων για κάθε χώρο

Για κάθε αεροδρόμιο έχει διαμορφωθεί ένα συγκεκριμένο project plan που περιλαμβάνει πλήθος ηλεκτρομηχανικών και κτηριακών παρεμβάσεων, το οποίο και θα εξελίσσεται στη συνέχεια, ανάλογα με τη μακροπρόθεσμη πρόβλεψη της αεροπορικής-επιβατικής κίνησης. Ας δούμε τις σκέψεις για τα αεροδρόμια που βρίσκονται στα νησιά του Αιγαίου και Κρήτης και δη αυτά στις Κυκλάδες που μας ενδιαφέρουν άμεσα… 

 

* Χανιά, αεροδρόμιο «I. Δασκαλογιάννης»: Σχεδιάζεται επέκταση του αεροσταθμού στα 80.000 τ.μ., σε δύο φάσεις, εγκατάσταση ραδιοβοηθημάτων για τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας και αύξηση των χώρων στάθμευσης αεροσκαφών.

* Ρόδος, αεροδρόμιο «Διαγόρας»: Προβλέπεται αποκατάσταση και διαπλάτυνση του διαδρόμου τροχοδρόμησης και επέκταση του αεροσταθμού κατά 11.000 τ.μ., σε πρώτη φάση.

* Αεροδρόμιο Σαντορίνης: Προβλέπεται αναβάθμιση και επέκταση των βασικών χώρων του αεροσταθμού κατά 17.000 τ.μ., ενώ θα ακολουθήσουν άλλες δύο, καθώς και αναδιαμόρφωση και επέκταση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα.

 

* Αεροδρόμιο Μυκόνου: Σχεδιάζεται άμεση ανακαίνιση και αντικατάσταση του οδοστρώματος του διαδρόμου και του χώρου ελιγμών, αλλά και μελλοντική επέκτασή τους με απαλλοτρίωση 13 στρ., επέκταση του αεροσταθμού κατά 9.000 τ.μ., επείγουσες παρεμβάσεις σε συστήματα φωτισμού και σήμανσης.

* Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης»: Προβλέπεται αναδιάταξη και επέκταση του αεροσταθμού κατά 7.000 τ.μ., βαριά συντήρηση και επέκταση του διαδρόμου προς υφιστάμενη έκταση του αεροδρομίου.

* Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»: Δρομολογείται αναβάθμιση του αεροσταθμού (αίθουσες αναμονής), εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης αποσκευών και διαπλάτυνση του διαδρόμου (δεν υπάρχει παράλληλος τροχόδρομος), ώστε να ανταποκρίνεται στοιχειωδώς στα διεθνή πρότυπα.

* Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»: Προγραμματίζεται επέκταση κτηριακών εγκαταστάσεων, αρχικά, κατά 18.000 τ.μ. και θα ακολουθήσουν άλλες δύο, παράλληλος διάδρομος τροχοδρόμησης, διαπλάτυνση διαδρόμου κατά 75 μέτρα.

* Αεροδρόμιο Σκιάθου «Αλ. Παπαδιαμάντης»: Χρήζει ειδικής αντιμετώπισης, καθώς η θέση του σχεδόν εντός του αστικού ιστού (2 χλμ από το κέντρο της πόλης) και περικυκλωμένο από θάλασσα και δρόμους περιορίζει τις δυνατότητες. Προτεραιότητα είναι η διαπλάτυνση του διαδρόμου για να ανταποκρίνεται στους διεθνείς κανόνες.

Ριζική αναβάθμιση υποδομών

Τη σύσκεψη απασχόλησε και η σημερινή κατάσταση των αεροδρομίων, μετά και τις επισκέψεις του ίδιου του διευθύνοντος συμβούλου της Fraport, τα περισσότερα εκ των οποίων όπως διαπιστώθηκε βρίσκονται σε κατάσταση εγκατάλειψης και παρακμής με ελλιπέστατες υποδομές και δεκάδες προβλήματα, από τους διαδρόμους προσαπογειώσεως μέχρι τους ασυντήρητους ιμάντες αποσκευών και της τριτοκοσμικής κατάστασης τουαλέτες.

Στόχος των Fraport-Slentel (όμιλος Κοπελούζου) είναι η απόλυτη ανατροπή αυτής της εικόνας και ο ριζικός εκσυγχρονισμός τους, με βασικούς πυλώνες:

α) την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων διαχείρισης επιβατών διεθνών προδιαγραφών και υψηλής ποιότητας,

β) την αναβάθμιση των υποδομών (από διαδρόμους μέχρι συστήματα φωτισμού και πυροσβεστικούς σταθμούς) ώστε να συμμορφωθούν με τα αυστηρότερα πρότυπα ασφαλείας της ΙΑΤΑ,

γ) την αύξηση του τουριστικού ρεύματος, μέσω επέκτασης της σεζόν την άνοιξη και το φθινόπωρο και του ανοίγματος σε καινούργιες αγορές (προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών).

Στρατηγική κατεύθυνση αποτελεί η επέκταση των εμπορικών δραστηριοτήτων, καθώς, όπως δείχνουν τα στοιχεία από Ευρώπη και Αμερική, το 60% περίπου των εσόδων των αεροδρομίων προέρχονται από τα ρυθμιζόμενα τέλη (επιβατών, προσγείωσης και στάθμευσης αεροσκαφών), και το υπόλοιπο 40% (με ανοδική τάση) από τις μη αεροπορικές δραστηριότητες, όπως πάρκινγκ, ενοικίαση αυτοκινήτων, εστίαση, duty free και άλλα καταστήματα.

Πηγή: Εντυπη έκδοση «Ναυτεμπορικής»

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πρόταση Ημέρες: Φακές με καλαμαράκια και … μυρωδικά

Οι φακές δεν θέλουν μούλιασμα, οπότε αυτό το ωραίο νηστίσιμο και ιδιαίτερα θρεπτικό πιάτο, που τις συνδυάζει με καλαμαράκια, είναι έτοιμο σε μισή ώρα και κάτι.

Νάξος – Μητρόπολη Παροναξίας: Εκδήλωση Σχολής Βυζαντινής Μουσικής

Βυζαντινοί Ύμνοι της Μεγάλης Εβδομάδας σε μουσικοθρησκευτική εκδήλωση της Ιεράς Μητρόπολης Παροναξίας - Πότε και που;

Αμερική: Εφυγε από τη ζωή ο ηθοποιός Βαλ Κίλμερ

Πέθανε ο ηθοποιός Βαλ Κίλμερ σε ηλικία 65 ετών - Φόρεσε τη πανοπλία του Μπάτμαν και τραγούδησε ως άλλος Μόρισον

“Express Skopelitis”: Παράταση ακινησίας για μερικές ακόμη ημέρες

Μικρές Κυκλάδες – “Express Skopelitis”: Παράταση ακινησίας για μερικές ακόμη ημέρες

Ο Ντιν Σπανός φέρνει τo NFL στην Ελλάδα   

Η Ελλάδα προστέθηκε στο πρόγραμμα το 2025, με τους Los Angeles Chargers να είναι η πρώτη ομάδα που αποκτά τέτοια δικαιώματα στη χώρα.

Μετάθεση της έναρξης του ψηφιακού δελτίου αποστολής

Παρατείνονται οι προθεσμίες για την ψηφιακή αποστολή δελτίων αποστολής στο myDATA – Αναλυτικά οι ημερομηνίες για Α' και Β' Φάση ανά κατηγορία επιχείρησης.

Υπεγράφη η ΚΥΑ για την ασθένεια του λογιστή

Υπεγράφη η ΚΥΑ για την προστασία λογιστών-φοροτεχνικών λόγω ασθένειας – Ανακοίνωση Πιερρακάκη σε συνάντηση με το ΟΕΕ

Η Πορτάρα… Viral σε Ghibli style

Η Πορτάρα «ντύνεται» με τα χρώματα της φαντασίας και μεταμορφώνεται σε σκηνή βγαλμένη από ταινία του Studio Ghibli, μαγεύοντας το ελληνικό και διεθνές κοινό.

Κακοκαιρία – Μύκονος: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης το “νησί των Ανέμων”

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και η Μύκονος μετά τις καταστροφικές πλημμύρες

Νάξος – Προστασία Αγριας Ζωής: Εβδομήντα φοινικόπτερα απολαμβάνουν την ηρεμία τους στην Αλυκή (video)

Απρόσμενη επίσκεψη φοινικόπτερων (Φλαμίγκ) στην Αλυκή της Νάξου - Δείτε το σχετικό video από τον Σύλλογο Προστασίας Αγριας Ζωής Νάξου

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Στέλιος Δεγαϊτας

Ενας νέος άνθρωπος - ο Στέλιος Δεγαίτας - έφυγε από τη ζωή το πρωί της Παρασκευής σε ηλικία μόλις 63 ετών

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο Μιχάλης Βαλέτας

Ο αγαπημένος φούρναρης των παλιών χωραϊτών, ο Μιχάλης Βαλέτας έφυγε από τη ζωή - Τι αναφέρει στην ανάρτησή του ο Στράτος Φουτάκογλου

Νάξος – Σκαδό: Πένθος με την απώλεια του Νίκου Φάρκωνα

Φτωχότερη από σήμερα η τοπική κοινωνία του Σκαδού Νάξου - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Φάρκωνα

Νάξος – Αεροδρόμιο: Ανανεωμένο ανοίγει …πύλες την Δευτέρα 31 Μαρτίου (Photos)

Το Αεροδρόμιο "Απόλλων" της Νάξου ανοίγει τις.. πόρτες από την Δευτέρα 31 Μαρτίου - Τα έργα που γίνονται κι έρχονται (Photos)

Πάρος – Νάουσα: Καταστροφικό πέρασμα βροχής, ήχησε και το 112 (video)

Μεγάλες ζημιές από την κακοκαιρία στην Πάρο: Ορμητικοί χείμαρροι οι δρόμοι, μήνυμα του 112 για απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων

Πάρος: Η έντονη βροχόπτωση στη περιοχή της Νάουσας παρασύρει αυτοκίνητα (video)

Η έντονη βροχόπτωση παρασύρει αυτοκίνητα στην Νάουσα της Πάρου - Προσοχή (video)

Νάξος – Λιμενικό Σώμα: Η ανακοίνωση για τον θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα

Η επίσημη ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος για τον αιφνίδιο θάνατο του Στέλιου Δεγαϊτα...

Εκτακτο – Αμοργός: Ισχυρός σεισμός 4.5 R με μικρό εστιακό βάθος

Σεισμός 4,5 Ρίχτερ στο γνωστό ρήγμα Ανύδρου πιο κοντά όμως στην Σαντορίνη - Το εστιακό βάθος του σεισμού εντοπίζεται στα 5,6 χιλιόμετρα

Τζώρτζια Αργυροπούλου: “Εφυγε” από τη ζωή η σύντροφος του Μανώλη Γλέζου

Σε ηλικία 79 ετών έφυγε πριν από λίγο από τη ζωή η "Τζώρτζια", το στήριγμα του Μανώλη Γλέζου...

Κυκλάδες – Δόμηση 2024: Πρωταθλήτρια η Πάρος, εντυπωσιακή αύξηση σε Μήλο, Τήνο και Σύρο

Εντυπωσιακή πτώση παρατηρήθηκε στη Μύκονο, όπου εκδόθηκαν μόλις 23 άδειες, πιθανότατα λόγω του κορεσμού της αγοράς ακινήτων και των πολύ υψηλών αξιών της γης.