Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΗ πολιτική για Μύκονο και Σαντορίνη

Η πολιτική για Μύκονο και Σαντορίνη

|

Ξεκινάει με γρήγορους ρυθμούς ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την κοινοπραξία Fraport-Slentel – Τι σκέφτονται για τα αεροδρόμια του Αιγαίου και δη των Κυκλάδων 

O στρατηγικός σχεδιασμός της κοινοπραξίας Fraport-Slentel, η οποία αναλαμβάνει από τον Οκτώβριο τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια για 40 χρόνια, βρέθηκε στο επίκεντρο ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα την περασμένη Πέμπτη (25/02) με τη συμμετοχή του διευθύνοντος συμβούλου της Fraport Στέφαν Σούλτε και του προέδρου της Slentel και του ομίλου, Δημ. Κοπελούζου. Η σύμβαση και το επενδυτικό σχέδιο 330 εκατ. ευρώ μέχρι το 2020 και 1,4 δισ. στη διάρκεια της παραχώρησης, συζητήθηκαν εκτενώς. Σύμφωνα με τη στρατηγική ανάλυση της κοινοπραξίας για τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο παραχωρησιούχος θα επιχειρήσει να αξιοποιήσει το πλεονέκτημα του ελληνικού κλίματος και του καλού καιρού ως κύριο εργαλείο μάρκετινγκ για τους 14 προορισμούς, με στόχο την επέκταση της σεζόν τόσο στους ανοιξιάτικους όσο και στους φθινοπωρινούς μήνες, ώστε να αντιμετωπιστεί η εποχικότητα της τουριστικής περιόδου.

Επίσης, θα δώσει έμφαση στις τιμές των 14 προορισμών, στην ασφάλεια, και κυρίως στο ποικιλόμορφο τοπίο, αλλά και στον πολιτιστικό και ιστορικό πλούτο, καθώς διαπιστώθηκε ότι υπάρχει τουριστικό δυναμικό που δεν έχει ακόμη πλήρως αξιοποιηθεί, επιδιώκοντας να αυξήσει το επίπεδο αναγνωρισιμότητας της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.Τα συγκεκριμένα αεροδρόμια αποτελούν σήμερα βασικές πηγές εσόδων του ελληνικού τουρισμού, αντιπροσωπεύοντας το 75%-78% της συνολικής κίνησης και εξυπηρετώντας το 2015 πάνω οπό 23 εκατ. επιβάτες. Σύμφωνα με στοιχεία, το 2015 από το «Μακεδονία» διακινήθηκαν 5,59 εκατ. επιβάτες, από τη Ρόδο 4,57 εκατ. και από τα Χανιά 2,75 εκατ.

Οργανωτική δομή

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, τα αεροδρόμια θα αναπτυχθούν ανεξάρτητα και με εξειδικευμένο κατά περίπτωση πλάνο, κάτω από μία ενιαία διοικητική ομπρέλα, ενώ οι αποφάσεις για την παραχώρηση θέσεων στις αεροπορικές εταιρείες θα καθοδηγούνται από τη ζήτηση της αγοράς. Η οργανωτική δομή της κοινοπραξίας θα περιλαμβάνει ένα διοικητικό και ένα εκτελεστικό συμβούλιο, ενώ θα συσταθούν ξεχωριστές διοικήσεις για κάθε αεροδρόμιο. Το εκτελεστικό συμβούλιο θα αποτελείται από έναν διευθύνοντα σύμβουλο, έναν οικονομικό διευθυντή και έναν γενικό διευθυντή επιχειρήσεων. Κατά τη μεταβατική περίοδο, μία ομάδα από εξειδικευμένους εμπειρογνώμονες διαχείρισης αεροδρομίων θα τους υποβοηθήσει. Οι βασικές λειτουργίες με υψηλές δυνατότητες συνέργειας θα ομαδοποιούνται και θα συγκεντρώνονται σε business units στα κεντρικά για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας, ενώ οι υπόλοιπες λειτουργίες με τοπικό ενδιαφέρον θα παραμένουν στα αεροδρόμια. Οι διευθυντές των περιφερειακών αεροδρομίων θα αναφέρονται στον διευθύνοντα σύμβουλο, ενώ μεταξύ άλλων θα υπάρχει ειδικό τμήμα συνδέσμου με την Πολεμική Αεροπορία και την ΥΠΑ.

Ειδική ομάδα διαχείρισης

Κάθε αεροδρόμιο θα διαθέτει ειδική ομάδα διαχείρισης, που θα είναι εξειδικευμένη στη λειτουργία και στα τεχνικά θέματα των αεροδρομίων, με επικεφαλής διευθυντή αεροδρομίου, ο οποίος θα έχει την πλήρη ευθύνη για το εκάστοτε αεροδρόμιο και θα ενεργεί ως εκπρόσωπος της κοινοπραξίας απέναντι στις τοπικές αρχές. Για την απρόσκοπτη λειτουργία των αεροδρομίων σε 24ωρη βάση θα υπάρχουν δύο διευθυντές επιχειρήσεων ανά βάρδια, οι οποίοι θα είναι και αναπληρωτές διευθυντές αεροδρομίου.

Επίσης, θα υπάρχει ομάδα τεχνικών και μηχανικών σε ετοιμότητα επί τόπου. Εξωτερικοί συνεργάτες ή τρίτοι θα αναλάβουν υπηρεσίες διάσωσης και πυρόσβεσης, ασφαλείας, εξυπηρέτησης εδάφους, ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κτλ. Η κοινοπραξία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα βασιστεί στους υφιστάμενους εργαζομένους της ΥΠΑ και στις ικανότητές τους, καθώς θεωρεί ότι εκτελούν εξαιρετική δουλειά σε δύσκολο περιβάλλον.

Διαφορετικό project plan παρεμβάσεων για κάθε χώρο

Για κάθε αεροδρόμιο έχει διαμορφωθεί ένα συγκεκριμένο project plan που περιλαμβάνει πλήθος ηλεκτρομηχανικών και κτηριακών παρεμβάσεων, το οποίο και θα εξελίσσεται στη συνέχεια, ανάλογα με τη μακροπρόθεσμη πρόβλεψη της αεροπορικής-επιβατικής κίνησης. Ας δούμε τις σκέψεις για τα αεροδρόμια που βρίσκονται στα νησιά του Αιγαίου και Κρήτης και δη αυτά στις Κυκλάδες που μας ενδιαφέρουν άμεσα… 

 

* Χανιά, αεροδρόμιο «I. Δασκαλογιάννης»: Σχεδιάζεται επέκταση του αεροσταθμού στα 80.000 τ.μ., σε δύο φάσεις, εγκατάσταση ραδιοβοηθημάτων για τις ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας και αύξηση των χώρων στάθμευσης αεροσκαφών.

* Ρόδος, αεροδρόμιο «Διαγόρας»: Προβλέπεται αποκατάσταση και διαπλάτυνση του διαδρόμου τροχοδρόμησης και επέκταση του αεροσταθμού κατά 11.000 τ.μ., σε πρώτη φάση.

* Αεροδρόμιο Σαντορίνης: Προβλέπεται αναβάθμιση και επέκταση των βασικών χώρων του αεροσταθμού κατά 17.000 τ.μ., ενώ θα ακολουθήσουν άλλες δύο, καθώς και αναδιαμόρφωση και επέκταση του διαδρόμου κατά 75 μέτρα.

 

* Αεροδρόμιο Μυκόνου: Σχεδιάζεται άμεση ανακαίνιση και αντικατάσταση του οδοστρώματος του διαδρόμου και του χώρου ελιγμών, αλλά και μελλοντική επέκτασή τους με απαλλοτρίωση 13 στρ., επέκταση του αεροσταθμού κατά 9.000 τ.μ., επείγουσες παρεμβάσεις σε συστήματα φωτισμού και σήμανσης.

* Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης»: Προβλέπεται αναδιάταξη και επέκταση του αεροσταθμού κατά 7.000 τ.μ., βαριά συντήρηση και επέκταση του διαδρόμου προς υφιστάμενη έκταση του αεροδρομίου.

* Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»: Δρομολογείται αναβάθμιση του αεροσταθμού (αίθουσες αναμονής), εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης αποσκευών και διαπλάτυνση του διαδρόμου (δεν υπάρχει παράλληλος τροχόδρομος), ώστε να ανταποκρίνεται στοιχειωδώς στα διεθνή πρότυπα.

* Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»: Προγραμματίζεται επέκταση κτηριακών εγκαταστάσεων, αρχικά, κατά 18.000 τ.μ. και θα ακολουθήσουν άλλες δύο, παράλληλος διάδρομος τροχοδρόμησης, διαπλάτυνση διαδρόμου κατά 75 μέτρα.

* Αεροδρόμιο Σκιάθου «Αλ. Παπαδιαμάντης»: Χρήζει ειδικής αντιμετώπισης, καθώς η θέση του σχεδόν εντός του αστικού ιστού (2 χλμ από το κέντρο της πόλης) και περικυκλωμένο από θάλασσα και δρόμους περιορίζει τις δυνατότητες. Προτεραιότητα είναι η διαπλάτυνση του διαδρόμου για να ανταποκρίνεται στους διεθνείς κανόνες.

Ριζική αναβάθμιση υποδομών

Τη σύσκεψη απασχόλησε και η σημερινή κατάσταση των αεροδρομίων, μετά και τις επισκέψεις του ίδιου του διευθύνοντος συμβούλου της Fraport, τα περισσότερα εκ των οποίων όπως διαπιστώθηκε βρίσκονται σε κατάσταση εγκατάλειψης και παρακμής με ελλιπέστατες υποδομές και δεκάδες προβλήματα, από τους διαδρόμους προσαπογειώσεως μέχρι τους ασυντήρητους ιμάντες αποσκευών και της τριτοκοσμικής κατάστασης τουαλέτες.

Στόχος των Fraport-Slentel (όμιλος Κοπελούζου) είναι η απόλυτη ανατροπή αυτής της εικόνας και ο ριζικός εκσυγχρονισμός τους, με βασικούς πυλώνες:

α) την κατασκευή νέων εγκαταστάσεων διαχείρισης επιβατών διεθνών προδιαγραφών και υψηλής ποιότητας,

β) την αναβάθμιση των υποδομών (από διαδρόμους μέχρι συστήματα φωτισμού και πυροσβεστικούς σταθμούς) ώστε να συμμορφωθούν με τα αυστηρότερα πρότυπα ασφαλείας της ΙΑΤΑ,

γ) την αύξηση του τουριστικού ρεύματος, μέσω επέκτασης της σεζόν την άνοιξη και το φθινόπωρο και του ανοίγματος σε καινούργιες αγορές (προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών).

Στρατηγική κατεύθυνση αποτελεί η επέκταση των εμπορικών δραστηριοτήτων, καθώς, όπως δείχνουν τα στοιχεία από Ευρώπη και Αμερική, το 60% περίπου των εσόδων των αεροδρομίων προέρχονται από τα ρυθμιζόμενα τέλη (επιβατών, προσγείωσης και στάθμευσης αεροσκαφών), και το υπόλοιπο 40% (με ανοδική τάση) από τις μη αεροπορικές δραστηριότητες, όπως πάρκινγκ, ενοικίαση αυτοκινήτων, εστίαση, duty free και άλλα καταστήματα.

Πηγή: Εντυπη έκδοση «Ναυτεμπορικής»

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Βατικανό: “Κρίσιμη” χαρακτηρίζεται η κατάσταση της υγείας του Πάπα Φραγκίσκου

Η Αγία Εδρα ανακοίνωσε ότι ο ποντίφικας υπέστη «παρατεταμένη αναπνευστική κρίση που μοιάζει με άσθμα» και ότι, λόγω χαμηλών αιμοπεταλίων, χρειάστηκε να του γίνει μετάγγιση αίματος

Ελληνικός Στίβος: Στα 6,01 μ. “πέταξε” ο εντυπωσιακός Εμμανουήλ Καραλής (video)

Ο Εμμανουήλ Καραλής πέτυχε αρχικά πανελλήνιο ρεκόρ στο επί κοντώ με άλμα στα 5.95μ και μέσα σε λίγα λεπτά το κατέρριψε αφού πέρασε τα 6.01μ (video)

Σεισμική ακολουθία: Κλειστά τα σχολεία έως 28 Φεβρουαρίου σε Αμοργό, Ανάφη, Ιο και Σαντορίνη

Σε ύφεση η σεισμική ακολουθία - Η απόφαση μετά από την κοινή συνεδρίαση των δύο Επιτροπών για τη σεισμική δραστηριότητα στο θαλάσσιο χώρο μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού

Μ. Μαυρογιάννης: Γιατί μιλάει για πολιτική .. παράσταση μέσω social media

Μάκης Μαυρογιάννης: “Θεσμικοί έλεγχοι στα σχολεία – Πολιτική παράσταση στα social media” - Σε ποιους αναφέρεται και γιατί;

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Στη δημοσιότητα το πρόγραμμα των αποκριάτικων εκδηλώσεων

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των αποκριάτικων εκδηλώσεων Νάξου και Μικρών Κυκλάδων - Πότε ξεκινούν, οι διαδρομές των Κορδελάτων και το Καρναβάλι

Σύρος: Συνάντηση Χατζηδάκη – Αθανασίου και το αεροδρόμιο που πάει σύντομα σε ιδιώτες

Στον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης ο Κωστής Χατζηδάκης - Ποια ήταν τα θέματα που έπεσαν στο τραπέζι - Τι ανέφερε ο κος Αθανασίου

Κυκλάδες: Ο Βαγγέλης Κονιτόπουλος τραγουδάει “Λατρεμένη Σαντορίνη” (video)

"Λατρεμένη Σαντορίνη " Το τραγούδι του Βαγγέλη Κονιτόπουλου (σε στίχους Θανάση Περιστεράκη) για την δοκιμαζόμενη Σαντορίνη (video)

Δωδεκάνησα – Νίσυρος: Ο Δήμος δημιουργεί ενεργειακή κοινότητα

Ο Δήμος Νισύρου δημιουργεί ενεργειακή κοινότητα - Τι επιδιώκει

Νάξος: Έρχονται (25/02) τα “Άγουρα κεράσια” με τους Καζάκο – Τρύπη

Πότε και που θα δούμε τη παράσταση "Αγουρα Κεράσια" στη Νάξο - Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές

Νάξος – Δημοτική Επιτροπή: Η Ναυαγοσωστική κάλυψη στο τραπέζι της συζήτησης

Συνεδριάζει την Τρίτη 25 Μαρτίου η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Νάξου – Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης

Ολυμπιακός: Ένα ποδοσφαιρικό διαμάντι από τη Νάξο γεννιέται στον “Θρύλο”

Ποιος είναι ο 13χρονος που φοράει τη φανέλα του Ολυμπιακού και κάνει τα πρώτα του βήματα

Νάξος – Αεροδρόμιο: Τον Μάρτιο θα κλείσει για τρεις εβδομάδες λόγω εργασιών αναβάθμισης

Οι εργασίες καλά κρατούν στο αεροδρόμιο της Νάξου - Ερχεται αναστολή λειτουργίας λόγω εργασιών στο διάδρομο προσγείωσης - απογείωσης για δια πλάτυνση

Κυκλάδες (Σαντορίνη – Αμοργός): Παγώνουν οι κρατήσεις, τι λένε οι αρμόδιοι

Μείωση 15% από τους tour operators και 50% από τους μεμονωμένους τουρίστες - Τι λένε σε Σαντορίνη - Αμοργό και Πάρο

Η μεγάλη απόδραση: 27.000 σολομοί το «έσκασαν» από ιχθυοτροφείο

Οι περιβαλλοντολόγοι εκφράζουν ανησυχία για τις επιπτώσεις στο οικοσύστημα.

Κακοκαιρία “Coral”: Η Νάξος ξύπνησε με 0 βαθμούς θερμοκρασία και αίσθηση ψύχους στους – 4

Πως ξύπνησαν σήμερα (21/02) οι Κυκλάδες - Με αίσθηση ψύχους στους -4 βαθμούς η Απείρανθος και Κωμιακή... Πως είναι οι υπόλοιπες Κυκλάδες

Άκης Τσελέντης: “Ας ελπίσουμε ότι πιθανή εκροή λάβας τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες να είναι ήπια “

"Μπορεί τα τελευταία δύο 24ωρα να βιώσατε μια δραστική μείωση των σεισμών, αυτοί όμως εξακολουθούν να συμβαίνουν με μεγέθη που δεν τους καταλαβαίνετε."

Νάξος: Παγετός στο δρόμο προς Κεραμωτή, προσοχή στους οδηγούς (video)

Ορεινή Νάξος.. Χιόνισε τα ξημερώματα του Σαββάτου, η θερμοκρασία στους μηδέν βαθμούς και παγετός στο δρόμο. Προσοχή (video)

Sea Jets: Σε Σχοινούσα και Ηρακλειά φέτος θα δούμε το “Champion Jet 3” (pinakas)

To "Champion Jet 3" αναλαμβάνει να καλύψει τις δρομολογιακές ανάγκες του καλοκαιριού σε Σχοινούσα - Ηρακλειά ενώνοντας με Νάξο και Κουφονήσια (πίνακας)

Σαντορίνη – Λέκκας: Δύο τα σενάρια “Σταδιακή αποκλιμάκωση ή σεισμός 6 Ρίχτερ”

Επίσκεψη Λέκκα - Ευελπίδου στην Σαντορίνη - Οι συζητήσεις, οι διαπιστώσεις και τα δύο βασικά σενάρια που υπάρχουν στο τραπέζι από ΕΚΠΑ

Ε. Νομικού: «Να μην μπερδεύουμε την ηφαιστειακή δραστηριότητα με τις μαγματικές διεργασίες που συμβαίνουν στα έγκατα της γης»

"Δεν είναι όλοι αυτοί οι μεγάλοι σεισμοί μέσα στο κέντρο της καλντέρας της Σαντορίνης, όπου πραγματικά έχεις ένα ηφαίστειο που λέγεται Νέα Καμένη"