Όπως δείχνουν τα άρθρα στα ΜΜΕ, το πρόβλημα με την ακτοπλοΐα της Μήλου και των Δυτικών Κυκλάδων δεν είναι των τελευταίων χρόνων, αλλά υπάρχει από το 1884.
Συγκεκριμένα, η εφημερίδα «ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ» σε άρθρο της στις 22 Ιανουαρίου 1884, αναφέρει ότι οι κάτοικοι της Μήλου, «αγανακτισμένοι» εξέφρασαν τα παράπονά τους στην τότε κυβέρνηση για την «αταξία» όπως γράφει το άρθρο, στην «Ατμοπλοΐα».
Το Δημοτικό Συμβούλιο σε μία συνεδρίασή του, εκφράζει την «ευχήν», όπως η κυβέρνηση συνεννοηθεί με τη «Διεύθυνση Ελληνικής Ατμοπλοΐας», να διατάξει Κανονισμό ο οποίος θα καταστήσει τακτικότερη την ατμοπλοϊκή τότε ανταπόκριση μεταξύ των νησιών Σύρου και Μήλου.
Από το παραπάνω άρθρο βλέπομε ότι η διασύνδεση της Μήλου ενδοκυκλαδικά αλλά και με την Κρήτη ήταν από τότε στα αιτήματα των πολιτών.
Αργότερα στις 22 Ιανουαρίου του 1967, διαβάζομε τη μεγάλη αναστάτωση των κατοίκων της Μήλου, αλλά και όσων Μηλιών έμεναν στην Αθήνα, ή τον Πειραιά, καθώς η εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» θα αναφέρει σε άρθρο της, τις απεγνωσμένες προσπάθειες των κατοίκων του νησιού να αποκατασταθεί άμεσα η ακτοπλοϊκή γραμμή όχι μόνον της Μήλου αλλά και των Δυτικών Κυκλάδων γενικότερα.
Αξιοπρόσεκτη στο άρθρο είναι η δεύτερη παράγραφος που αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Επειγόμενοι πολλοί ναυτικοί, ή στρατεύσιμοι να φθάσουν στον Πειραιά και μη βρίσκοντες πλοίο της γραμμής μπαίνουν συχνά σε πετρελαιοκίνητα, με κίνδυνο να χάσουν τη ζωή τους από τρικυμίες που μαίνονται στο Αιγαίο αυτή την εποχή. Έτσι πριν λίγο καιρό πνίγηκαν μερικοί Μήλιοι που ταξίδευαν με το πετρελαιοκίνητο «Άγιος Αθανάσιος», όταν το μικρό σκαρί καταποντίστηκε στην διάρκεια μεγάλης θαλασσοταραχής.».
Παρακάτω στο ίδιο άρθρο, αναφέρει ούτε λίγο, ούτε πολύ τη σκανδαλώδη αδιαφορία του Ελληνικού κράτους, κάνοντας λόγο για τα εκατομμύρια που εισπράττει από τις μεταλλευτικές δραστηριότητες στη Μήλο, κωφεύοντας στις εκκλήσεις των Μηλιών για καλύτερη ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. Πράγμα που θα πρέπει να ληφθεί και σήμερα υπόψη, για περισσότερα πράγματα.
Στην προτελευταία παράγραφο γίνεται αναφορά από τον Μ. Παπαγεωργίου για το θέμα.
«Οι Συμπατριώτες μου – λέγει ο Πρόεδρος Μηλίων Αθηνών κ. Μ. Παπαγεωργίου – βρίσκονται τρομερά αναστατωμένοι και δεν ξέρουν πού θα οδηγήσει αυτή η κατάστασις, αν δεν μπουν αμέσως σκάφη στη γραμμή της Μήλου……….».
Και από τα δύο άρθρα, συμπεραίνομε ότι τη χειμερινή περίοδο, η Μήλος βρισκόταν κατά κάποιον τρόπο σε καθεστώς απομόνωσης από το κέντρο. Δημιουργώντας στους κατοίκους του νησιού, κυρίως το αίσθημα της ανασφάλειας, καθώς γίνεται λόγος ακόμη και για την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη, η οποία εξαρτάται άμεσα από τη συχνότητα των ακτοπλοϊκών γραμμών.
Πηγή: https://milosvoice.gr
Θεμιστοκλής Παναγιώτου