Παρασκευή, 15 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΕπιμελητήριο Κυκλάδων: Με επιστολή εκφράζει την αντίθεσή του στο Τέλος Κρουαζιέρας

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Με επιστολή εκφράζει την αντίθεσή του στο Τέλος Κρουαζιέρας

|

“…. Η επιβολή τόσο υψηλού τέλους ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά την ανταγωνιστικότητα των δύο προορισμών, που συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων προορισμών κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, καθώς μπορεί να αποθαρρύνει εταιρείες κρουαζιέρας και τουρίστες από το να τις επιλέξουν. Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν άλλοι προορισμοί με τέτοιες επιβαρύνσεις, η πρόσθετη χρέωση θα μπορούσε να αποτελέσει αντικίνητρο για τους επισκέπτες, πλήττοντας τις τοπικές επιχειρήσεις…”.

Ποιος το λέει και γιατί; Την αντίθεσή του στην επιβολή του νέου τέλους στη κρουαζιέρα, εξέφρασε με επιστολή του, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος, τόσο προς τους αρμόδιους υπουργούς Τουρισμού και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όσο και προς τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Ρούσσος, η επιβολή τόσο υψηλού τέλους ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά την ανταγωνιστικότητα σε Μύκονο και Σαντορίνη, που συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων προορισμών κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.

Σημειώνει δε χαρακτηριστικά “Ανησυχούμε ιδιαίτερα καθώς η αιφνίδια επιβολή ενός τόσο υψηλού τέλους μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση και δυσαρέσκεια στους επισκέπτες των οποίων οι αρνητικές εντυπώσεις θα μπορούσαν να επηρεάσουν την εικόνα των νησιών”.

Αναλυτικά η επιστολή (φέρει την υπογραφή του κου Γιάννη Ρούσσου) 

Η ανακοίνωση επιβολής του νέου τέλους στους επιβάτες της κρουαζιέρας και το ιδιαίτερα υψηλό ποσό των 20 ευρώ όσων επισκέπτονται τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, έχει προκαλέσει αρκετή συζήτηση καθώς συνδέεται με τη βιωσιμότητα του τουρισμού στα νησιά, τις τοπικές οικονομίες και τις υποδομές τους και πρέπει να εξεταστεί με μεγάλη προσοχή, δεδομένων των πιθανών αρνητικών επιπτώσεων στην ανταγωνιστικότητα, την τουριστική κίνηση και τις τοπικές οικονομίες.

Η επιβολή τόσο υψηλού τέλους ενδέχεται να επηρεάσει αρνητικά την ανταγωνιστικότητα των δύο προορισμών, που συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων προορισμών κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, καθώς μπορεί να αποθαρρύνει εταιρείες κρουαζιέρας και τουρίστες από το να τις επιλέξουν. Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν άλλοι προορισμοί με τέτοιες επιβαρύνσεις, η πρόσθετη χρέωση θα μπορούσε να αποτελέσει αντικίνητρο για τους επισκέπτες, πλήττοντας τις τοπικές επιχειρήσεις.

Έχει άραγε εξεταστεί και προσμετρηθεί η πιθανότητα μείωσης του αριθμού των επισκεπτών λόγω της αύξησης του κόστους; Τα νησιά εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τον τουρισμό, και μια μείωση στον αριθμό των τουριστών μπορεί να έχει άμεσες επιπτώσεις στις τοπικές οικονομίες. Ειδικά για τις μικρότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του λιανικού εμπορίου, των υπηρεσιών φιλοξενίας αλλά και της εστίασης, οποιαδήποτε μείωση της τουριστικής κίνησης θα μπορούσε να αποδειχθεί ιδιαίτερα επιβαρυντική.

Ανησυχούμε ιδιαίτερα καθώς η αιφνίδια επιβολή ενός τόσο υψηλού τέλους μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση και δυσαρέσκεια στους επισκέπτες των οποίων οι αρνητικές εντυπώσεις θα μπορούσαν να επηρεάσουν την εικόνα των νησιών.

Παράλληλα πληθαίνουν ολοένα οι αντιδράσεις από τα άμεσα εμπλεκόμενα με την κρουαζιέρα μέρη και δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει το ενδεχόμενο οι εταιρείες κρουαζιέρας να αποφασίσουν να προχωρήσουν σε ένα τύπου embargo όπως έχει συμβεί και σε άλλους σημαντικούς διεθνείς προορισμούς στο παρελθόν. Ιδιαίτερα σήμερα που οι γεωπολιτικές εξελίξεις (πολεμικές συρράξεις σε Μαύρη Θάλασσα και Μέση Ανατολή) επηρεάζουν άμεσα τις τουριστικές τάσεις, δεν χρειάζεται να υπάρχουν και άλλοι λόγοι ώστε να εξεταστεί η μετατόπιση δραστηριότητας με αναδρομολόγηση κρουαζιερόπλοιων βόρεια και δυτικότερα μας.

Σε κάθε περίπτωση, η συζήτηση γύρω από το ενδεχόμενο επιβολής τέλους πρέπει να γίνει στο πλαίσιο ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού για την επόμενη ημέρα όλων των νησιών συμπεριλαμβανομένου της Μυκόνου και της Σαντορίνης, όπως έχουμε επανειλημμένα προτείνει. Τα νησιά αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις, κυρίως όσον αφορά την πίεση στις υποδομές τους λόγω του αυξημένου τουριστικού ρεύματος. Ως εκ τούτου, οποιαδήποτε απόφαση πρέπει να λαμβάνει υπόψη την φέρουσα ικανότητα του κάθε νησιού, την ενίσχυση των υποδομών, την καλύτερη διαχείριση των ροών και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Η λογική του διαμοιρασμού του τέλους δεν μας βρίσκει σύμφωνους καθώς είναι ζωτικής σημασίας τα έσοδα αυτά να αποδοθούν εξ’ ολοκλήρου στα νησιά και να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση των τοπικών υποδομών, ενισχύοντας τη βιωσιμότητα των προορισμών και βελτιώνοντας εντέλει την εμπειρία των επισκεπτών.

Ενώ είναι αποδεδειγμένη η σημαντική συνεισφορά των Κυκλάδων στο ΑΕΠ, δεν έχουν κατ’ αντιστοιχία υλοποιηθεί οι απαραίτητες επενδύσεις σε υποδομές από το κεντρικό κράτος διαχρονικά. Η οικονομική σταθερότητα των νησιών πρέπει να ενισχυθεί μακροπρόθεσμα με ανάπτυξη υποδομών, όπως σύγχρονα λιμάνια και κέντρα εξυπηρέτησης τουριστών κ.τ.λ., αλλά και επενδύσεις που θα συμβάλουν στη προστασία του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς, δημιουργώντας έτσι νέες ευκαιρίες προσελκύοντας ποιοτικό τουρισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και ενισχύοντας παράλληλα την ιδιαίτερη ταυτότητα των νησιών.

Είναι απαραίτητο να εμπλακούν όλοι οι τοπικοί φορείς στη διαδικασία λήψης αποφάσεων δίνοντας χρόνο σε μία ουσιαστική διαβούλευση. Μια συνολική και συμμετοχική προσέγγιση θα εξασφαλίσει ότι οι ανάγκες όλων των ενδιαφερομένων μερών λαμβάνονται υπόψη και ότι τα μέτρα που θα εφαρμοστούν θα είναι προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.

Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση και δηλώνουμε πρόθυμοι να συμμετάσχουμε σε οποιαδήποτε διαδικασία, συνεισφέροντας με την εμπειρία μας από την διαχρονικά ενεργή ενασχόληση μας σε θέματα που άπτονται του θαλάσσιου τουρισμού και της κρουαζιέρας, επ’ ωφελεία της επιχειρηματικής κοινότητας των Κυκλάδων”.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Δεκαπενταύγουστος 2025: 81.500 επιβάτες φεύγουν για τα νησιά – Η μεγάλη καλοκαιρινή έξοδος

Γεμάτα δρομολόγια από Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο – Αυξημένη κίνηση και μετά την αργία

Κάδος στο κεδροδάσος: 30 μέτρα που αποκαλύπτουν την έλλειψη παιδείας

Όταν ο εθελοντισμός δεν φτάνει και η αδιαφορία σκορπίζει σκουπίδια στον αέρα

Άνοδος 6,5% στην επιβατική κίνηση των αεροδρομίων ΥΠΑ, «Πετάει» η Σύρος με 125,5% αύξηση

Ρεκόρ για τη Σύρο και σταθερή άνοδος σε Πάρο, Νάξο και Μήλο – Συνολικά 44,7 εκατ. επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια το επτάμηνο.

Μήνυμα Δημάρχου Τήνου για τον Δεκαπενταύγουστο και την Παναγία της Μεγαλόχαρης

Ο Παναγιώτης Κροντηράς στέλνει ευχές και μήνυμα αλληλεγγύης στους πληγέντες από τις πυρκαγιές, τιμώντας ταυτόχρονα την επέτειο του τορπιλισμού της «Έλλης».

Η Πορτάρα της Νάξου: Το μνημείο των 26 αιώνων που φυλάει μυστικά και θρύλους

Από τον Διόνυσο και την Αριάδνη έως τις σύγχρονες μάχες για την προστασία του εμβληματικού μνημείου που στέκει αγέρωχο στο Αιγαίο

Δωρεάν βραδινά δρομολόγια Σαντορίνης – Θηρασιάς με το «ΑΛΜΙ»

Ο Δήμος Θήρας επεκτείνει τη θαλάσσια σύνδεση των δύο νησιών, προσφέροντας βραδινά δρομολόγια χωρίς κόστος για κατοίκους και επισκέπτες.

Χίος: Αγώνας για τον πλήρη έλεγχο της μεγάλης πυρκαγιάς, 42.000 καμένα στρέμματα γης

Μειώθηκε η ένταση της φωτιάς στη Βόρεια Χίο – Εκτεταμένες οι καταστροφές σε σπίτια, δάση και δίκτυο ηλεκτροδότησης.

ΑΜΣ Φιλωτίου: Άνοιξαν οι εγγραφές για τη νέα σεζόν στην Ακαδημία Ποδοσφαίρου

Η αθλητική οικογένεια του Φιλωτίου καλεί παλιούς και νέους αθλητές να φορέσουν ξανά τα ποδοσφαιρικά τους παπούτσια.

Καβαλώντας τα κύματα, μιλώντας στον άνεμο, μία μέρα με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Lennart Neubauer (photos)

Από τους λόφους της Νάξου μέχρι την αλμυρή άκρη της Λαγκούνας, πέρασα μια ολόκληρη μέρα με τον Lennart Neubauer, τον 21χρονο Παγκόσμιο και Ευρωπαίο Πρωταθλητή Windsurf Freestyle, ανάμεσα σε σανίδες, ιστορίες και τον ρυθμό του Bob Marley.

Ίος: Το νησί που ζει το πιο φωτεινό του καλοκαίρι

Αυθεντική κυκλαδίτικη ψυχή, χρυσές παραλίες και γιορτές που γεμίζουν το Αιγαίο με χαμόγελα.

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Κυκλοφοριακό χάος στο Χαλκί Νάξου: Εικόνες αγανάκτησης και πλήγμα στον τουρισμό

Ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, εγκλωβισμένοι οδηγοί και επισκέπτες – Ζητούνται λύσεις για υποδομές και συγκοινωνία στο μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

Attica Group: Ανεκτέλεστα τα δρομολόγια της Παρασκευής 8/8 λόγω απαγορευτικού απόπλου

Ανακοινώθηκε η αναστολή σημαντικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων προς και από τις Κυκλάδες – Σε αναμονή νεότερων οδηγιών οι επιβάτες.

Blue Star Ferries: Αναστολή δρομολογίων για σήμερα (08/08), στις 4 το απόγευμα αναχωρεί το “Blue Star Delos”

Ακυρώνονται τα περισσότερα δρομολόγια της Blue Star λόγω απαγορευτικού – Το μόνο που ταξιδεύει είναι το Blue Star Delos με καθυστέρηση και τροποποιημένο δρομολόγιο

Απαγορευτικό απόπλου: Νυχτερινές λύσεις για Άνδρο από Ραφήνα

Καθηλωμένα 25 πλοία στον Πειραιά και 13 στη Ραφήνα – Τρία έκτακτα δρομολόγια μεταμεσονύχτια για Άνδρο για να εξυπηρετηθούν αποκλεισμένοι επιβάτες