Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚυκλάδεςΕ όχι και δύο πτήσεις την εβδομάδα;

Ε όχι και δύο πτήσεις την εβδομάδα;

|

Μαχαίρι στις επιδοτούμενες αεροπορικές άγονες γραμμές εξετάζει το Υπουργείο Μεταφορών και προβλέπει για: Νάξο από δύο έως έξι πτήσεις την εβομάδα, Σύρο τρεις για όλο το χρόνο, Μήλο από τέσσερις έως επτά και Πάρο από επτά έως δεκατέσσερις (!!!)  – Τι ειπώθηκε στο δημοτικό συμβούλιο Σύρου – Ερμούπολης για το θέμα 

Η αλήθεια είναι ότι η Κυβέρνηση να μειώσει το κόστος των άγονων αεροπορικών γραμμών. Πιέζεται και από την Ευρωπαϊκή Ενωση που ζητάει την είσοδο ξένων αεροπορικών εταιρειών. Οπότε είναι λογικό να υπάρχουν σχέδια… Και αυτά τα σχέδια εξορθολογισμού είναι γνωστά. Ακόμη και για ακτινωτές γραμμές που θα συνδέουν περισσότερα από ένα νησιά έχουμε ακούσει. Ομως, η ουσία είναι ότι ποτέ δεν τα είδαμε έστω και σε μορφή μακέτας, Το βράδυ της Δευτέρας (09/05) στη Σύρο και στο Δημοτικό Συμβούλιο ακούστηκε και συζητήθηκε το σχέδιο της ανανέωσης των συμβάσεων για τις 28 άγονες αεροπορικές γραμμές που γνωστοποίησε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, στις οποίες ανήκουν και οι τέσσερις γραμμές των Κυκλάδων, των νησιών Σύρου, Μήλου, Νάξου και Πάρου. Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, αποφάσισε την παράταση από την 1η Οκτωβρίου 2016 και την τροποποίηση των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας, που έχουν επιβληθεί σε 28 τακτικές αεροπορικές γραμμές στο εσωτερικό της Ελλάδας, θέτοντας το παρόν σχέδιο σε διαβούλευση.

Το σχέδιο προβλέπει τη μείωση της επιδότησης περίπου κατά 50%, γεγονός που περιορίζει κατά το ήμισυ τα δρομολόγια που επιδοτούνται. Η μείωση αυτή δεν συνεπάγεται μείωση των δρομολογίων που εκτελούνται κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά του αριθμού αυτών που λαμβάνουν την επιδότηση.

Προς αντιμετώπιση των αεροπορικών δεδομένων, όπως αυτά διαμορφώνονται για τα 4 νησιά των Κυκλάδων, ο Δήμαρχος Σύρου-Ερμούπολης, Γιώργος Μαραγκός, ενημερώνοντας σχετικά κατά τη προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, γνωστοποίησε την απόφαση των 4 δημάρχων και του Επιμελητηρίου Κυκλάδων να προβούν από κοινού στις απαιτούμενες ενέργειες. Εκ μέρους του Δημάρχου δεν αποκλείστηκε η περίπτωση να υπάρξει από πλευράς τους η κατάθεση μίας αντιπρότασης επί της σύμβασης που βρίσκεται σε διαβούλευση, η οποία θα επικεντρώνει στην αναγκαιότητα κάλυψης μέσω επιδότησης των χειμερινών αεροπορικών συνδέσεων.

Αυτό διότι κατά τους θερινούς μήνες παρατηρείται μία ικανοποιητική πληρότητα των γραμμών αυτών, λόγω της αυξημένης επισκεψιμότητας των νησιών, γεγονός που δεν καθιστά τόσο αναγκαία την επιδότηση. Το επόμενο διάστημα και μετά τις συνεννοήσεις με τα άλλα νησιά και το Επιμελητήριο, ο Δήμαρχος δεσμεύτηκε να γνωστοποιήσει και να ενημερώσει σχετικά με τις αποφάσεις που θα λάβουν για τον καλύτερο και αποδοτικότερο τρόπο αντίδρασης ώστε να επιτευχθεί «το μέγιστο δυνατό για το νησί αλλά και για το νομό». Στην χθεσινή έκδοση της εφημερίδας “Κοινή Γνώμη” υπάρχει και το σχέδιο για τις πτήσεις, την τιμολογιακή πολιτική και ότι χρειάζεται να ξέρουμε για το ..μέλλον. 

Συχνότητα πτήσεων

Η ελάχιστη συχνότητα πτήσεων και οι ελάχιστες προσφερόμενες θέσεις εβδομαδιαίως ανά γραμμή είναι:

Αθήνα – Μήλος: Τέσσερις (4) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 120 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.

Πέντε (5) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 150 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.

Επτά (7) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως με ένα σύνολο 210 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.

Αθήνα – Νάξος: Δύο (2) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 60 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.

Τρεις (3) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 90 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.

Έξι (6) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 180 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.

Αθήνα – Πάρος: Επτά (7) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 140 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.

Δέκα (10) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 200 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.

Δεκατέσσερις (14) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως με ένα σύνολο 280 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.

Αθήνα – Σύρος: Τρεις (3) πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 60 προσφερομένων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Ως χαμηλή περίοδος λογίζονται οι μήνες Νοέμβριος, Δεκέμβριος, Ιανουάριος, Φεβρουάριος και Μάρτιος.

Ως μέση περίοδος λογίζονται οι μήνες Απρίλιος, Μάιος και Οκτώβριος και ως υψηλή θερινή περίοδος λογίζονται οι μήνες Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος.

Σε περίπτωση που οι πτήσεις δεν εκτελεσθούν λόγω μετεωρολογικών συνθηκών, θα πρέπει να εκτελούνται κατά τις αμέσως επόμενες ημέρες, κατά τρόπο ώστε να ικανοποιείται η εβδομαδιαία ζήτηση, λαμβάνοντας υπόψη τις ελάχιστες εβδομαδιαίως προσφερόμενες θέσεις που προβλέποντα.

Ωράρια και ναύλοι

Όσον αφορά στα ωράρια εκτέλεσης των δρομολογίων οι αφίξεις/αναχωρήσεις των δρομολογίων προς/από τα αεροδρόμια μη εικοσιτετραώρου λειτουργίας θα πρέπει να πραγματοποιούνται πριν από τις 18:30 κατά την χειμερινή περίοδο ΙΑΤΑ και πριν από τις 21:00 κατά τη θερινή περίοδο.

Τα δρομολόγια της Παρασκευής και Κυριακής θα πρέπει να πραγματοποιούνται απογευματινές ώρες. Στις περιπτώσεις εκτέλεσης 2 ή 3 εβδομαδιαίων δρομολογίων, αυτά δεν πρέπει να εκτελούνται σε συνεχόμενες ημέρες της εβδομάδας.

Όσον αφορά στους ναύλους η τιμή αναφοράς απλής διαδρομής οικονομικής θέσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα ποσά όπως αυτά ορίζονται.

Στις γραμμές Αθήνα – Σύρος και Αθήνα – Μήλος, η μέγιστη τιμή ναύλου χαμηλής και μέσης περιόδου είναι 55 ευρώ και μέγιστη τιμή ναύλου υψηλής θερινής περιόδου στα 70 ευρώ.

Στις γραμμές Αθήνα – Νάξος και Αθήνα – Πάρος, η μέγιστη τιμή ναύλου χαμηλής και μέσης περιόδου είναι 65 ευρώ και μέγιστη τιμή ναύλου υψηλής θερινής περιόδου στα 80 ευρώ.

Οι ανωτέρω τιμές μπορούν να αυξηθούν σε περίπτωση απρόβλεπτης αύξησης του κόστους λειτουργίας της γραμμής, για την οποία δεν ευθύνεται ο αερομεταφορέας. Η αύξηση αυτή κοινοποιείται στον αερομεταφορέα που εκμεταλλεύεται τη γραμμή και τίθεται σε ισχύ μετά τη δημοσίευσή της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Υποβολή προσφορών

Εάν κανένας αερομεταφορέας δεν έχει εκδηλώσει εγγράφως μέχρι την 30 Ιουλίου 2016 στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Διεύθυνση Αεροπορικής Εκμετάλλευσης, την πρόθεσή του για εκτέλεση τακτικών πτήσεων σε μία ή περισσότερες από τις ανωτέρω γραμμές και χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, η Ελλάδα έχει αποφασίσει, να περιορίσει από 1ης Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2020 την πρόσβαση σε ένα μόνον αερομεταφορέα για κάθε μια ή περισσότερες από τις ανωτέρω γραμμές και να χορηγήσει, κατόπιν πρόσκλησης υποβολής προσφορών, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των γραμμών αυτών από την 1η Οκτωβρίου 2016.

Κριτήριο επιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων, που κρίνεται ότι είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη και σύμφωνα με τις επιβληθείσες υποχρεώσεις παροχή των υπηρεσιών για κάθε προκηρυχθείσα γραμμή, είναι το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για τη γραμμή αυτή.

To μέγιστο καταβλητέο οικονομικό αντιστάθμισμα ετησίως ανά γραμμή καθορίζεται για τη γραμμή Αθήνα – Μήλος στο ποσό των 1.000.000 ευρώ, για τη γραμμή Αθήνα – Νάξος στο ποσό των 400.000 ευρώ, για τη γραμμή Αθήνα – Πάρος στο ποσό των 12.000 ευρώ και για τη γραμμή Αθήνα – Σύρος στο ποσό των 200.000 ευρώ.

Σε περίπτωση ισοδύναμων προσφορών ή προσφορών χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, ως κριτήρια επιλογής μεταξύ αερομεταφορέων για την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, που θα λαμβάνονται υπόψη είναι οι προτεινόμενες τιμές των ναύλων, ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων και η συχνότητα δρομολογίων εβδομαδιαίως καθώς και το δίκτυο πωλήσεων, η δυνατότητα σύνδεσης με γραμμές του εξωτερικού, η αξιοπιστία του αερομεταφορέα σε προηγούμενη ανάθεση εκμετάλλευσης γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η οικονομική κατάσταση του αερομεταφορέα.

Η σύμβαση θα αρχίσει να ισχύει από την 1η Οκτωβρίου 2016 και λήγει σε κάθε περίπτωση την 30η Σεπτεμβρίου 2020.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Έρευνα ΣΕΤΕ: Υπερτουρισμός. Υπάρχει, αλλά στην… άλλη γειτονιά

Τι δείχνει η έρευνα κοινού του ΣΕΤΕ για την Ελλάδα

Φιλόλογος έμαθε σε μαθητές το τραγούδι «Ω έλατο» στη νοηματική

Το τραγούδι είναι ένας όμορφος και βιωματικός τρόπος για να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη νοηματική γλώσσα

Σαντορίνη 2025: Έτος Ανάδειξης και Υποστήριξης της Αυθεντικότητας – πρόσκληση για σχεδιασμό λογοτύπου

Η σύνθεση που θα επιλεγεί θα πρέπει να ενσωματώνει το πνεύμα του έτους όπως αποτυπώνεται στη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θήρας.

Σαντορίνη: «Νησιώτικο Γλέντι»στο «Χριστουγεννιάτικο Πάρκο»

Ο Αργύρης Αρβανίτης (βιολί) και ο Αντώνης Ξαγοράρης (Λαούτο) θα ταξιδέψουν μικρούς και μεγάλους στα νησιά του Αιγαίου

Νάξος – “Αλσος των Χριστουγέννων”: Απόψε έχει δράσεις με Ελευθερίου, Κωνσταντόπουλου αλλά και ΛΕ.ΜΟ.Ν

Συνεχίζονται οι εορταστικές εκδηλώσεις με επίκεντρο το "Αλσος των Χριστουγέννων" στη Νάξο - Τι περιλαμβάνει το σημερινό πρόγραμμα

Πανναξιακός ΑΟΚ: Πάλεψε αλλά λύγισε στο τέλος από τον αήττητο Ιωνικό Νικαίας

Δεύτερη συνεχόμενη ήττα για τον Πανναξιακό ΑΟΚ, αυτή τη φορά εντός έδρας από τον Ιωνικό Νικαίας (77-70) - Παραμένει στην πρώτη τριάδα - υποδέχεται με το νέο έτος το Πικέρμι

Πάρος – Μάρπησσα: Πέντε οι συλλήψεις ανηλίκων, οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών στη Σύρο

Πέντε οι συλλήψεις ανηλίκων για την αιματηρή επίθεση στα δύο αδέλφια στην Μάρπησσα Πάρου - Από τη Νέα Σμύρνη ο ένας εκ των δύο δραστών (!!!)

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας αναχώρησης του Blue Star Delos από τη Σαντορίνη

Τροποποίηση του σημερινού (22/12) δρομολογίου του Blue Star Delos .. Ποιος είναι ο λόγος;

Σύμπλευση: “Η καρδιά μας χτυπά στα νησιά για 10 χρόνια” (απολογισμός)

10 ΧΡΟΝΙΑ +ΠΛΕΥΣΗ 10 χρόνια η καρδιά μας χτυπάει στα νησιά - Τι έγινε στην εκδήλωση (photos)

Σίκινος: Νεικώ και Επισκοπή “έκλεψαν” τη παράσταση στο Λονδίνο

Η Νεικώ και η Επισκοπή Σικίνου πρωταγωνίστησαν σε μια διάλεξη στο Λονδίνο - Η τοποθέτηση του Δημήτρη Αθανασούλη

Εκτακτο – Blue Star Ferries: Στις 4 το απόγευμα του Σαββάτου θα αναχωρήσει το Delos από Πειραιά (!!!)

Λόγω καιρικών συνθηκών η Blue Star Ferries προχώρησε σε ανακοίνωση σχετικά με την αλλαγή ώρας του δρομολογίου του Blue Star Ferries - Τι αλλάζει

Νάξος: Συνεργασία Βασαλάκη – Πιτταρά και έρχεται το πρώτο τυποποιημένο κρέας στην αγορά

Λανσάρει η Νάξος το δικό της τυποποιημένο κρέας στην αγορά - Ποιοι συνεργάζονται

Νάξος: Δάκρυα για τον 38χρονο Νίκο που έφυγε νωρίς

Θλίψη στους κατοίκους της Νάξου για τον θάνατο του 38χρονου Νίκου, ο οποίος έγινε γνωστό σήμερα ότι έφυγε από τη ζωή

Νάξος: Ανοιξαν οι ουρανοί τη Κυριακή και “πνίγηκαν” οι Τρίποδες

Εντονη Βροχόπτωση χθες Κυριακή στη Νάξο - Εικόνες που σοκάρουν στις Τρίποδες (vfideo)

Νάξος: Ανοίγει σήμερα τις πύλες του το «Άλσος των Χριστουγέννων»!

Με φαντασία, δημιουργικότητα και άρωμα γιορτινό, το Άλσος των Χριστουγέννων είναι έτοιμο να χαρίσει σε όλους μοναδικές στιγμές που θα μείνουν αξέχαστες.

Νάξος – Καλόξυλος: Αύριο Κυριακή (22/12) το τελευταίο αντίο στον 38χρονο Νίκο Βασαλάκη

Αύριο Κυριακή (22/12) η εξόδιος ακολουθία του Νίκου Βασαλάκη στον Καλόξυλο Νάξου

Νάξος: Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου ανοίγει τις πόρτες το “Αλσος των Χριστουγέννων” (video)

Πρεμιέρα για το "Αλσος των Χριστουγέννων" την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου - Ανοιγμα με video όπου ακούγεται ο Ναξιώτης ηθοποιός Γιάννης Φραγκίσκος να καλεί το κόσμο

Ακαδημία Αθηνών: Βραβείο στον Ναξιώτη μαθηματικό Ευθύμη Σοφό

Η Ακαδημία Αθηνών βράβευσε τη Πέμπτη (19/12) τον Ναξιώτη (με καταγωγή από τη Κεραμωτή) μαθηματικό Ευθύμη Σοφό - Τι αναφέρει ο βραβευμένος καθηγητής

Εφυγε από τη ζωή ο Ναξιώτης ηθοποιός Δημήτρης Ημελλος

Πέθανε σε ηλικία 57 ετών, ο ηθοποιός Δημήτρης Ημελλος, με καταγωγή από τη Νάξο