Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚυκλάδεςΑποχωρεί η Blue Star Ferries από Ραφήνα (!!!)

Αποχωρεί η Blue Star Ferries από Ραφήνα (!!!)

|

Το φετινό καλοκαίρι αναμένεται σκληρό σε επίπεδο ανταγωνισμού για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, στην Ραφήνα θα έχουμε καθημερινά ουκ ολίγα δρομολόγια αλλά φημολογείται έντονα ότι αποχωρεί η Blue Star Ferries λόγω ναύλωσης (ενοικίαση) του “ΔΙΑΓΟΡΑΣ” – Το ντόμινο των αλλαγών που επηρεάζει κυρίως την Ιο

Η αλήθεια είναι ότι η είδηση δεν ακούγεται για πρώτη φορά… Ποια είναι αυτή; «Αποχωρεί η Blue Star Ferries από τη γραμμή της Ραφήνας προς τις Κυκλάδες και δη την Παροναξία μέσω Μυκόνου». Είχε ακουστεί και τα προηγούμενα χρόνια αλλά πάντα δίνει το παρών και έχει κυρίαρχο ρόλο. Όμως και φέτος η φήμη αυτή ακούγεται και ίσως πιο έντονα από ποτέ. Ο λόγος; Όχι βέβαια ο φόβος του ανταγωνισμού. Μην ξεχνάμε ότι φέτος στη Ραφήνα θα έχουμε τουλάχιστον μία δεκάδα πλοίων που θα έχουν προορισμό τις κεντρικές Κυκλάδες και μάλιστα δίνουν το παρών πιο έντονα από ποτέ και τα ταχύπλοα ανεβάζοντας ακόμη πιο ψηλά το πήχη. Τότε; Γιατί αυτή η φήμη έχει περισσότερες από ποτέ πιθανότητες να γίνει πραγματικότητα αφήνοντας τη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος-Πάρος-Νάξος-Ίος που εκτελεί με συνέπεια εδώ και μία δεκαετία τουλάχιστον το Blue Star Paros για τους καλοκαιρινούς μήνες? Ο λόγος δεν είναι άλλος από την ναύλωση του πλοίου «Διαγόρας» για τα επόμενα τέσσερα χρόνια σε ακτοπλοϊκή εταιρεία που δραστηριοποιείται στο Λιβυκό Πέλαγος. Και με βάση αυτή την κίνηση έχουμε ένα ντόμινο αλλαγών που φέρνει την εταιρεία μπροστά στην απόφαση να αφήσει τη γραμμή της Ραφήνας. Ποιες είναι οι επερχόμενες αλλαγές; Το «Διαγόρας» κινείται στα Δωδεκάνησα. Οπότε στη θέση του πηγαίνει το «Blue Star Patmos». Από εκεί και πέρα, το απογευματινό (στο πρωινό παραμένει το Delos) δρομολόγιο στη Παροναξία από τον Πειραιά για την καλοκαιρινή περίοδο αναλαμβάνει το “Blue Star Paros” και στη γραμμή των Βορείων Κυκλάδων από το Πειραιά αναλαμβάνει το «Blue Star Naxos”. Και έτσι μένει κενή η Ραφήνα και ενδεχομένως αδικημένη και η Παροναξία αφού χάνει ένα μεγάλο πλοίο στο απογευματινό του δρομολόγιο. Κυρίως όμως νοκ άουτ τίθεται η Ίος που δεν θα έχει σύνδεση σε καθημερινή βάση. Εκεί μπορεί να γίνει αλλαγή με το πρωινό δρομολόγιο του Delos από τον Πειραιά ενώ στα πλαίσια συνεργασιών μπορεί να δει κανείς ακόμη και το «Αικατερίνη Π» να φτάνει έως την Ίο… Όμως, αυτά είναι φήμες και σχέδια… Εάν γίνουν πραγματικότητα θα το δούμε τις επόμενες εβδομάδες…

Έως τότε, διαβάστε το σχετικό άρθρο που υπογράφει ο Σπύρος Ρούσσος και δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα nautilia.gr με τίτλο «Ναυμαχία στη Ραφήνα»

«Η θερινή σεζόν βρίσκεται προ των πυλών και το λιμάνι της Ραφήνας προετοιμάζεται  πυρετωδώς, προκειμένου να υποδεχθεί –για πρώτη φορά- 11 επιβατηγά/οχηματαγωγά πλοία, που θα εκτελούν καθημερινά δρομολόγια προς τις Κυκλάδες και την Εύβοια. Ήδη από το 2015 οι κινήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο “βασίλειο” της Ραφήνας αποκάλυπταν τις “πολεμικές” διαθέσεις τους, καθώς οι Κυκλάδες ανέκαθεν αποτελούσαν γραμμές “φιλέτο”. Γεγονός, που επιβεβαιώνει ότι το φετινό καλοκαίρι στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής θα είναι ιδιαίτερα “θερμό”. Η προσθήκη νέων πλοίων στη γραμμή, σε συνδυασμό με τη σημαντική πτώση της τιμής του πετρελαίου το προηγούμενο διάστημα, δημιουργεί συνθήκες ιδανικές που πυροδοτούν τον ανταγωνισμό και προμηνύουν μεγάλες ανακατατάξεις στις γραμμές των Βορείων Κυκλάδων.

Fast Ferries

Ενισχυμένη εμφανίζεται η Fast Ferries στη γραμμή της ανδροτυνομυκονίας, καθώς έδρασε άμεσα προσθέτοντας πέρυσι στον στόλο της το FAST FERRIES ANDROS. Σήμερα, διαθέτει τρία καταξιωμένα πλοία στη γραμμή (ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π. και ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π.) και επιδιώκει να κυριαρχήσει στο “οχυρό” της Ραφήνας. Η δυναμικά αναπτυσσόμενη εταιρεία, με 3 πλοία πλέον, διαθέτει πλεόνασμα χωρητικότητας (3.527επιβάτες/1.880γραμμικά μέτρα) και παρουσιάζεται έτοιμη να σηκώσει οποιαδήποτε μεταβολή της κίνησης ανά πάσα ώρα και στιγμή. Παράλληλα, έχει τη δυνατότητα να εκτελέσει περισσότερες από δυο καθημερινές αναχωρήσεις για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο και αντίστροφα. Γεγονός που ταυτόχρονα ενθαρρύνει το φετινό τολμηρό εγχείρημα της, να συνδέσει τη Ραφήνα με τη Νάξο, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την ενδοκυκλαδική επικοινωνία με το λιμάνι της Ραφήνας. Έτσι από τις 25 Απριλίου 2016 το πλήρως ανακαινισμένο ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. εκτελεί καθημερινά πρωινά δρομολόγια από τη Ραφήνα προς Τήνο-Μύκονο-Νάξο, προσφέροντας μια ακόμη εναλλακτική πρόταση με ελκυστικούς ναύλους και δρομολόγια. Πρωτοβουλία που εύλογα προκαλεί ανησυχία στα στρατόπεδα του ανταγωνισμού, τα οποία προετοιμάζουν προσεκτικά τη δική τους αντεπίθεση.

Golden Star Ferries

Στην αντίπερα όχθη, η Golden Star Ferries φέτος αναμένεται να εκπροσωπηθεί στη Ραφήνα από δυο πλοία. Έχοντας μπει και αυτή στην κούρσα της ανανέωσης, ετοιμάζει τη δική της “ομοβροντία”. Η νεοαποκτηθείσα ναυαρχίδα της από την Ιαπωνία, SUPERFERRY, προετοιμάζεται πυρετωδώς αυτή την περίοδο στο Πέραμα με χρονικό ορίζοντα για να ενταχθεί στον στόλο της μέσα στο καλοκαίρι. Διαθέτοντας, μέχρι σήμερα, μόνο ένα πλοίο στη γραμμή της Ανδροτυνομυκονίας (SUPERFERRY II) η ανδριώτικη εταιρεία παρουσιάζεται πιο συγκρατημένη. Όμως, είναι αποφασισμένη να “ριχτεί” για τα καλά στη μάχη του ανταγωνισμού, δρομολογώντας ένα ομολογουμένως σύγχρονο πλοίο στη γραμμή. Πλοίο που όλοι αναμένουν με μεγάλο ενδιαφέρον. Το καινούργιο SUPERFERRY μετά την ολοκλήρωση των εργασιών μετασκευής του πιθανότατα θα λάβει το απογευματινό δρομολόγιο από Ραφήνα για τα νησιά Άνδρος-Τήνος-Μύκονος-Νάξος-Πάρος. Επισημαίνεται, ότι η Golden Star Ferries τον Ιούνιο του 2011 είχε συνδέσει πρώτη τη Ραφήνα και τις Βόρειες Κυκλάδες με το νησί της Νάξου. Σύνδεση που διατήρησε μέχρι και τη θερινή σεζόν του 2012. Έκτοτε διέκοψε τη συγκεκριμένη σύνδεση και παρά τις φήμες ότι θα την ενεργοποιούσε ξανά, αυτό δεν έγινε ποτέ. Φέτος, προς έκπληξη όλων, η γραμμή ενεργοποιήθηκε από τη Fast Ferries με το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. Γεγονός, που προαναγγέλλει ότι ο ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη γραμμή αναμένεται ιδιαίτερα σκληρός.

Με τους δυο βασικούς ανταγωνιστές της γραμμής αναμένεται να “ξιφουλκίσει” και φέτος εκτός απροόπτου η Blue Star Ferries. Η εταιρεία των μπλε πλοίων, πιθανότατα θα ανταγωνιστεί και πάλι τους αντιπάλους της δρομολογώντας το υπερσύγχρονο BLUE STAR NAXOS. – για του τρεις θερινούς μήνες – στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος-Πάρος-Νάξος-Ίος. Στόχος της παραμένει το “φιλέτο” της Μυκόνου, από την οποία εδώ και τέσσερις σεζόν τώρα καρπούται σημαντικό κομμάτι της πίτας του ανταγωνισμού. Μέχρι στιγμής, όμως, η δρομολόγηση του μπλε πλοίου αναμένεται με αγωνία, την ώρα μάλιστα που οι υπόλοιπες εταιρείες ετοιμάζονται για μια μετωπική μεταξύ τους επίθεση για την ανάληψη των μεριδίων της φετινής κίνησης στη γραμμή.

Hellenic Seaways

Το “χορό” των δρομολογήσεων στη Ραφήνα συμπληρώνουν και φέτος τα ταχύπλοα σκάφη. O “βασιλιάς” των ταχυπλόων στα δρομολόγια των Κυκλάδων Hellenic Seaways (HSW) επιστρέφει στη γραμμή Ραφήνα – Κυκλάδες, μετά από τρία χρόνια, με ένα μεγάλο ταχύπλοο monohull, το HELLENIC HIGHSPEED. Επισημαίνεται ότι στο κοντινό παρελθόν η εταιρεία είχε δραστηριοποιηθεί στη Ραφήνα –για σύντομο χρονικό διάστημα – από το HIGHSPEED 5, ενώ στη συνέχεια παρέμεινε αρχικά με το FLYING CAT 3 και αργότερα με το FLYING CAT 4. Φέτος η εταιρεία έχοντας περάσει σε περίοδο ανάπτυξης, “δείχνει ξανά το δόντια της” στον ανταγωνισμό, δρομολογώντας ένα πλοίο υψηλών επιδόσεων από Ραφήνα προς Τήνο-Μύκονο-Πάρο-Ίο-Σαντορίνη. Στόχος της HSW είναι να περιφρουρήσει τα κεκτημένα της στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, που παραδοσιακά αποτελούν “προνομιακό της χώρο. Ως εκ τούτου, η φετινή δρομολόγηση του σύγχρονου HELLENIC HIGHSPEED βάζει “φωτιά” στον ανταγωνισμό και μάλιστα σε μια γραμμή, όπως είναι οι Κυκλάδες, όπου δραστηριοποιούνται πολλές εταιρείες.

Sea Jets

Με τη HSW ετοιμάζεται να “μετρήσει” τις δυνάμεις της και φέτος η SEA JETS, η οποία θα εκπροσωπηθεί στη Ραφήνα από δυο ταχύπλοα σκάφη, τα CHAMPION JET 1 και SEA JET. Η εταιρεία που τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη, επιδιώκει να “ρίξει” από το θρόνο της τη HSW και να αποσπάσει σημαντικό μερίδιο από τα κεκτημένα της, τόσο στις Κυκλάδες, όσο και στην Κρήτη. Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογεί φέτος στη Ραφήνα επίσης ένα μεγάλο ταχύπλοο (CHAMPION JET 1) πλάι στον ανταγωνιστή HELLENIC HIGHSPEED.

Πριν από μερικά χρόνια μια τέτοια κίνηση θα ισοδυναμούσε με “αυτοκτονία”, καθώς η οικονομική κρίση συμπίεζε σημαντικά τα κέρδη των εταιρειών και τις ανάγκαζε ακόμη και να πουλήσουν κάποια από τα πλοία τους, προκειμένου να εξασφαλίσουν ή ακόμη και να ενισχύσουν τη ρευστότητα τους. Σήμερα, η κατάσταση αυτή δείχνει να βελτιώνεται. Οι εταιρείες δείχνουν σημάδια οικονομικής ανάκαμψης, ενώ η σημαντική υποχώρηση στην τιμή του πετρελαίου, δημιούργησε τις προϋποθέσεις για φθηνότερα καύσιμα και μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα για τα ενεργοβόρα πλοία αυτής της κατηγορίας, που πλέον καθίστανται βιώσιμα.

Τέλος, η γραμμή Ραφήνα-Μαρμάρι θα εξυπηρετηθεί και φέτος από τα αξιόπιστα ΠΑΝΟΡΑΜΑ και ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ, τα οποία αποτελούν σταθερή αξία τα τελευταία χρόνια.

Βελτιώσεις / υποδομές

Ωστόσο, το λιμάνι της Ραφήνας καλείται να ανταπεξέλθει σε ιδιαίτερα αυξημένες απαιτήσεις, καθώς προβλέπονται 6 πρωινές αναχωρήσεις (07:05 έως 08:10) πλέον τις απογευματινές, με αποτέλεσμα να κρίνονται αναγκαίες σημαντικές βελτιώσεις και αλλαγές. Σε πρώτη φάση κατέπλευσε στο λιμάνι -από τον Μάρτιο- ο πλωτός γερανός F/C “Κωνσταντίνος” της Ergomare με στόχο την εκβάθυνση του λιμένα στις θέσεις 1,2 και 3. Επιπλέον, επιδιώκεται και η αύξηση των θέσεων πρόσβασης σε δυο ακόμη, με στόχο την επίτευξη του ασφαλούς ελλιμενισμού 6 επιβατηγών/οχηματαγωγών πλοίων ταυτόχρονα.

Όμως, αυτή και μόνο η παρέμβαση δεν είναι αρκετή, καθώς οι υπόλοιπες υποδομές στην περιοχή αδυνατούν να “σηκώσουν” το βάρος της αυξημένης κίνησης που αναπόφευκτα θα δημιουργηθεί και που με τη σειρά της θα προκαλέσει κυκλοφοριακό “έμφραγμα” στην περιοχή. Οι παρεμβάσεις που πρέπει να πραγματοποιηθούν, και μάλιστα άμεσα, αν οι ιθύνοντες επιθυμούν να υποστηριχθεί η ανάπτυξη, είναι ακόμη αρκετές και αφορούν κυρίως στο οδικό δίκτυο, καθώς και στην επέκταση του δικτύου των μέσων μεταφοράς, προκειμένου να επιτευχθεί η ασφαλής και απροβλημάτιστη πρόσβαση επιβατών και οχημάτων στο λιμάνι. Διαφορετικά, για μια φορά ακόμη θα έχει γίνει “μια τρύπα στο νερό” και ο ανταγωνισμός θα πάει “περίπατο”…..»


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Περιφερειακά Αεροδρόμια: Διψήφια άνοδος επισκεπτών στην Ρόδο, οριακή μείωση στην Μύκονο

Νέο ρεκόρ κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια - Στο δεκάμηνο ο συνολικός αριθμός επιβατών ανήλθε σε 34,3 εκατομμύρια

Αρχαίοι σκελετοί “ρίχνουν φως” σε σύγχρονα ιατρικά μυστήρια

Οι ερευνητές δημοσίευσαν μια μελέτη για τη σκλήρυνση κατά πλάκας, καθώς και τρεις ακόμα μελέτες πάνω σε θέματα γενετικής και υγείας των αρχαίων λαών

Το Δένδρο της Μνήμης: Δωρεά γλυπτού μνημείου θυμάτων Τεμπών στον Δήμο Θεσσαλονίκης

Αποτελεί μνημείο προς τιμήν των θυμάτων των Τεμπών, συντίθεται μεταξύ άλλων από έναν ασύμμετρο βράχο στον οποίο θα στηριχθεί ένα μεταλλικό δέντρο ύψους 4 μέτρων

Επιμελητήριο Κυκλάδων – Εκλογές: Μόνο επείγουσες υποθέσεις θα εξυπηρετούνται στις 15,18 & 19 Νοεμβρίου

Οι υποθέσεις που αφορούν την εκλογική διαδικασία θα εξυπηρετούνται κανονικά στα τηλέφωνα των γραφείων του Επιμελητηρίου Κυκλάδων

Νάξος – Κωμιακή: Προληπτικός – διαγνωστικός έλεγχος για τον σακχαρώδη διαβήτη

Προληπτικός – διαγνωστικός έλεγχος για τον σακχαρώδη διαβήτη στο Π.Π.Ι. Κορωνίδας αύριο Παρασκευή 15 Νοεμβρίου

Μ. Φραγκίσκος: Το ταραγμένο πέλαγος και το χωροταξικό πλαίσιο τουρισμού

Η συζήτηση και η Απόφαση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για το χωροταξικό πλαίσιο - Αρθρο του Μιχάλη Φραγκίσμου

Νάξος – Πετράκης: Αγάπησε το κρασί, δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο

Ο Μανώλης Πετράκης - πρώτης γενιάς οινοποιός - αγάπησε το κρασί και δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο στη Νάξο ..

Δονούσα: Ενημέρωση για την κατασκευή υπεράκτιων αιολικών πάρκων

ενημέρωση για την κατασκευή υπεράκτιων αιολικών πάρκων κοντά στη Δονούσα - Πότε και που

Σαντορίνη: Ανοιχτή επιστολή έστειλαν φορείς για τη παρουσίαση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου

Ανοιχτή επιστολή φορέων εν όψει της παρουσίασης του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου Θήρας - Τι αναφέρουν

Νάξος – Αγερσανί: Το τελευταίο “αντίο” σήμερα στον Γιάννη Καρεγλά

Το μεσημέρι της Κυριακής συγγενείς και φίλοι στον Αγιο Αρσένιο αποχαιρετούν τον αγαπητό Γιάννη Καρεγλά

Ακτοπλοϊα – Παρατηρητήριο Τιμών: Αυξήθηκε η τιμή στο εισιτήριο Πειραιάς – Ρόδος, μείωση στο Πειραιάς – Πάρος

Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης των τιμών στην ακτοπλοΐα με βάση το Παρατηρητήριο Τιμών - Η εικόνα στις Κυκλάδες σε συμβατικά και ταχύπλοα

ΔΕΔΔΗΕ: Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα θα ξημερώσει αύριο (09/11) η πόλη της Νάξου

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα η πόλη της Νάξου, τα Αγγίδια και η Στελίδα αύριο Σάββατο

Ιος: Εγκρίθηκε η κατασκευή νέου ξενοδοχείου

Εγκρίθηκε έργο για νέο ξενοδοχείο στην Ίο – Σε ποιά περιοχή θα γίνει

Γιάννα Σταυράκη: “Τα τελευταία χρόνια δηλώνω Ναξιώτισσα” (video)

Η αγαπημένη ηθοποιός Γιάννα Σταυράκη εξηγεί στον Νίκο Σκορδιαλό γιατί αγαπάει τη Νάξο (video)

Νάξος – “Μία βραδιά κάτω από την Ελιά”: Ερχονται σεμινάρια, ο Luca Piscazzi νέος “πρεσβευτής” γαστρονομίας

Ο Luca Piscazzi είναι ο νέος πρεσβευτής των γαστρονομικών δράσεων του Φεστιβάλ Γαστρονομίας - Τι περιμένουμε τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο

Taste Atlas: Αρσενικό Νάξου, το ημίσκληρο τυρί, 2ο καλύτερο στον κόσμο

Με βαθμολογία 4.6/5: Το ελληνικό ημίσκληρο τυρί που είναι 2ο καλύτερο στον κόσμο – Το μέλλον του Αρσενικού Νάξου αβέβαιο

Αμοργός: Τιμητική βραδιά για τον cpt Γιάννη Φωστιέρη

Η Αμοργός, ο Δήμος και ο Αθλητικός Ναυτικός Πολιτιστικός Όμιλος θα τιμήσουν τον cpt Γιάννη Φωστιέρη

Νάξος – Κεραμωτή: Γερακίνα τραυματίστηκε από 11 σκάγια (!!!)

Πυροβολημένη με 11 σκάγια από κυνηγετικό όπλο βρέθηκε μία Γερακίνα – Σε σοβαρή κατάσταση η υγεία της

Κώστας Τέο: Ενιωσε αδιαθεσία, δεν πρόλαβε, η καρδιά του τον πρόδωσε στα 44 του χρόνια

Πέθανε ο αθλητικογράφος Κώστας Τέο - Κάλυπτε το ρεπορτάζ της ΑΕΚ