Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΑνδρος: Σε εφαρμογή το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων

Ανδρος: Σε εφαρμογή το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων

|

Το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων είναι πλέον γεγονός στην Άνδρο, αλλά όπως όλα τα συστήματα, έτσι και αυτό, για να λειτουργεί σωστά πρέπει να βασίζεται σε συγκεκριμένους κανόνες που θα ορίζουν την ασφάλεια, τον τρόπο χρήσης, αλλά και τα πιθανά πρόστιμα για τους παραβάτες.

Συγκεκριμένα, στην πρόσφατη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, παρουσιάστηκε ο κανονισμός λειτουργίας του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων στο πλαίσιο της σύμβασης για την προμήθεια ηλεκτρικών ποδηλάτων και λοιπών συστημάτων κοινόχρηστων ποδηλάτων στο Δήμο Άνδρου και αποφασίστηκε ομόφωνα, να μεταβιβαστεί ο κανονισμός στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο για να εγκριθεί και επισήμως.

Η αρμοδιότητα εφαρμογής αυτού του κανονισμού θα ανήκει στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου και τα ποσά αποζημίωσης που προβλέπονται σε αυτόν μπορούν να αναπροσαρμόζονται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Οι χρήστες των ποδηλάτων θα ενημερώνονται για όλες τις τροποποιήσεις των όρων στην ιστοσελίδα του Δήμου και για τα σχετικά ποσά αποζημίωσης που προβλέπονται από τις διατάξεις του.

Η απαραίτητη απόφαση για τον κανονισμό

Ο Δήμος Άνδρου με τον συγκεκριμένο κανονισμό προσδιορίζει τους όρους χρήσης και λειτουργίας του Συστήματος Κοινόχρηστων Ποδηλάτων (ΣΚΠ), με σκοπό αφενός τη διαχείριση και την προστασία της δημοτικής περιουσίας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και αφετέρου τη διατύπωση με σαφήνεια των υποχρεώσεων και των δικαιωμάτων των χρηστών.

Στον κανονισμό καθορίζονται η διάρκεια λειτουργίας του συστήματος σε ημερήσια βάση, οι ώρες χρήσης του από τους κατοίκους και επισκέπτες, οι προϋποθέσεις και ο τρόπος απόκτησης δικαιώματος χρήσης, η διαδικασία και ο τρόπος χρήσης του συστήματος. Ακόμη αναφέρονται ρητά οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των χρηστών. Τέλος, καθορίζεται η έννοια του τέλους χρήσης και τα αναλογούντα πρόστιμα για κάθε παράβαση, καθώς και η επιτροπή για την επιβολή τους.

Το σύστημα περιλαμβάνει 30 ηλεκτρικά ποδήλατα και 5 σταθμούς ποδηλατών. Οι σταθμοί ποδηλάτων βρίσκονται στις παρακάτω θέσεις του Δήμου Άνδρου:

1. Χώρα Ανδρου (αγορά)

2. Χώρα Ανδρου (Νειμπορειό)

3. Μπατσί

4. Γαύριο

5. Ορμος Κορθίου

Διαδικασία εγγραφής στην Υπηρεσία και τρόπος πρόσβασης

Κάθε πολίτης που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το σύστημα, θα πρέπει να κατεβάσει την ειδική εφαρμογή Bike Andros και να προχωρήσει σε εγγραφή, δίνοντας στο σύστημα τα βασικά στοιχεία του. Δεν θα υπάρχει κράτηση χρημάτων για οτιδήποτε, αφού οι λειτουργίες του συστήματος, παρέχονται στους πολίτες δωρεάν, ενώ στη συνέχεια θα πρέπει να επιλέξει τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιεί το σύστημα. Υπάρχουν δύο τρόποι:

A. Με τη χρήση της εφαρμογής Bike Andros στο κινητό του χρήστη, η οποία προσφέρεται δωρεάν από το Play Store ή από το Apple Store. Όταν ο χρήστης θέλει να χρησιμοποιήσει ένα ποδήλατο, απλά σαρώνει τον κωδικό QR που βρίσκεται στο ποδήλατο. Η θέση κλειδώματος ξεκλειδώνει το ποδήλατο και αρχίζει η χρήση. Η χρήση της εφαρμογής είναι αυστηρά προσωπική και σημειώνεται δε, ότι η αυθεντικοποίηση του χρήστη πραγματοποιείται με δύο εναλλακτικούς τρόπους, είτε με ταυτοποίηση μέσω κωδικών taxisnet, είτε με ταυτοποίηση μέσω τραπεζικής κάρτας. Με τη χρήση της κάρτας μπορεί να γίνεται δέσμευση ποσού ύψους 50 ευρώ ανά ενοικίαση, το οποίο αποδεσμεύεται αυτόματα με την επιστροφή του ποδηλάτου.

B. Με τη χρήση κάρτας RFID στο τερματικό μίσθωσης, η οποία προμηθεύεται από εξουσιοδοτημένα σημεία του Δήμου, αφού έχει ολοκληρωθεί η ταυτοποίηση και εγγραφή του χρήστη στο σύστημα. Η κάρτα είναι αυστηρά προσωπική. Οι χρήστες, μετά το πέρας των τριών ωρών που έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο, θα πρέπει να το επιστρέψουν σε οποιαδήποτε βάση ποδηλάτου και να το ασφαλίσουν σε μια κενή θέση. Έτσι σταματάει η χρέωση του ποδηλάτου σε αυτούς. Σε περίπτωση που ο χρήστης δεν επιστρέψει το ποδήλατο εντός τριών ωρών και αν για οποιοδήποτε λόγο οι χρήστες δεν μπορούν να ασφαλίσουν το ποδήλατο σε μια θέση, θα πρέπει να επικοινωνήσουν άμεσα με το γραφείο υποστήριξης και να παραδώσουν το ποδήλατο με τον τρόπο που θα τους υποδειχθεί.

Η λειτουργία της υπηρεσίας επιτρέπεται μόνο σε άτομα ηλικίας άνω των 18 ετών, γνώστες της χρήσης ποδηλάτων και τα οποία δεν έχουν οποιαδήποτε αντίθετη προς τη χρήση τους ιατρική οδηγία (σε αντίθετη περίπτωση ο Δήμος δεν φέρει καμία ευθύνη).

Υποχρεώσεις του Δήμου

Ο Δήμος δεσμεύεται για την παροχή των υπηρεσιών Bike Andros, σύμφωνα με τους προβλεπόμενους όρους, ενώ δεσμεύεται να καταβάλει τις καλύτερες προσπάθειες για τη διασφάλιση της διάρκειας και της ποιότητας της υπηρεσίας κοινόχρηστων ποδηλάτων.

Ο Δήμος δεν φέρει καμία ευθύνη:

  • σε περίπτωση κακής χρήσης των προτεινόμενων υπηρεσιών από τον πελάτη,
  • σε περίπτωση κακής, πλημμελούς ή παραβατικής συμπεριφοράς του χρήστη του ποδηλάτου,
  • σε περίπτωση μη τήρησης, από τον χρήστη, των υποχρεώσεών του όπως αναγράφονται στο παρόν,
  • σε περίπτωση χρήσης της υπηρεσίας από μη εξουσιοδοτημένο πρόσωπο,
  • για ατυχήματα (τροχαία ή άλλα) που ενδέχεται να συμβούν στους χρήστες κατά τη διάρκεια της χρήσης,
  • σε περίπτωση βλαβών, κορεσμών, δυσλειτουργιών ή αναστολής του συστήματος λόγω διακοπής των επικοινωνιών στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, δημόσιας τηλεφωνίας, GSM, GPRS, SMS ή κάθε νέας γενιάς δικτύων που αναπτύσσονται από τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας,
  • σε περίπτωση ανωτέρας βίας.

Υποχρεώσεις του χρήστη

Μέγιστος χρόνος χρήσης κάθε ποδηλάτου ορίζονται οι τρεις ώρες και ο χρήστης δεσμεύεται να επιστρέψει το ποδήλατο στον προκαθορισμένο χρόνο. Σε περίπτωση καταστροφής μέρους ή του συνόλου του υλικού, το ποσό των ζημιών που προκλήθηκε αξιολογείται από τον Δήμο, χρεώνεται και τιμολογείται συμπληρωματικά στον πελάτη βάσει των όρων.

Παράλληλα:

  • Ο χρήστης-οδηγός δεσμεύεται στη χρήση του ποδηλάτου με αυξημένη προσοχή. Δεσμεύεται για την τήρηση των κανόνων ασφαλείας και οδικής κυκλοφορίας.
  • Ο χρήστης δεσμεύεται για έλεγχο του ποδηλάτου πριν την έναρξη χρήσης του. Πιο συγκεκριμένα οφείλει να ελέγξει την ορθή λειτουργία του συστήματος μετάδοσης κίνησης, του πλαισίου και των ελαστικών, τα φρένα, το φωτισμό και γενικότερα κάθε μέσο απαραίτητο για την ασφαλή χρήση του ποδηλάτου. Σε περίπτωση δυσλειτουργιών του ποδηλάτου οφείλει εντός διαστήματος 10 λεπτών να το επιστρέψει στο σύστημα. Στη συνέχεια μπορεί να ειδοποιήσει την υπηρεσία υποστήριξης.
  • Ο χρήστης δεσμεύεται επίσης για τη χρήση του ποδηλάτου αποκλειστικά εντός της περιοχής της πόλης του.
  • Ο χρήστης αναλαμβάνει τη φύλαξη του ποδηλάτου, υποχρεούται να το προστατεύει προς αποφυγή κλοπών κατά τη διάρκεια της χρήσης του και δεσμεύεται κατά την επιστροφή του ποδηλάτου στο σταθμό να χρησιμοποιεί το αντικλεπτικό σύστημα του ποδηλάτου (ασφάλιση ποδηλάτου σε μια κενή θέση).
  • Ο χρήστης δεσμεύεται για την ορθή χρήση του ποδηλάτου και την προστασία του.
  • Ο χρήστης αναλαμβάνει πλήρη ευθύνη για οποιεσδήποτε βλάβες ή ζημίες προκληθούν στο ποδήλατο ή σε άλλους κατά τη διάρκεια της χρήσης του.
  • Ο χρήστης δεσμεύεται να επιστρέψει το ποδήλατο σε κάθε στιγμή εφόσον παρατηρηθεί κατάχρηση των όρων χρήσης του συστήματος, σε πρώτη ζήτηση του Δήμου που πραγματοποιείται μέσω οποιοδήποτε τρόπου επικοινωνίας μαζί του (τηλεφώνου, e-mail, μέσω ταχυδρομείου/courier κ.λπ.)
  • Ο χρήστης δεσμεύεται για την αναφορά κάθε απώλειας, κλοπής ή άλλου προβλήματος ή περιστατικού σχετικού με το ποδήλατο στον Δήμο. Η επισήμανση θα πρέπει να γίνεται άμεσα, στον τηλεφωνικό αριθμό που θα αναγράφεται στη σελίδα του Δήμου, στην βάση των ποδηλάτων κτλ. Ωστόσο μέχρι και την παράδοση του ποδηλάτου από τον Δήμο, το ποδήλατο μένει υπό την ευθύνη του χρήστη σύμφωνα με τους όρους του παρόντος κανονισμού.
  • Ο χρήστης-οδηγός ευθύνεται έναντι του Δήμου για οποιαδήποτε ζημιά προκαλέσει σε βάρος τρίτων και υποχρεούται σε αποζημίωση του Δήμου για οποιοδήποτε ποσό ο τελευταίος καταβάλει σε οποιοδήποτε τρίτο από την κυκλοφορία του ποδηλάτου είτε δικαστικώς είτε εξωδίκως. Ο Δήμος στην περίπτωση αυτή έχει δικαίωμα αναγωγής κατά του υπόχρεου χρήστη ποδηλάτου.

Με πληροφορίες από την Εφημερίδα “Κοινή Γνώμη”


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αύγουστος στα αεροδρόμια Fraport: Ρεκόρ 6,78 εκατ. επιβατών – Σε πτώση Σαντορίνη και Μύκονος

Η κορύφωση της τουριστικής σεζόν έφερε αύξηση 4% στην κίνηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, αλλά και έντονες διαφοροποιήσεις ανά προορισμό.

Η Κέρος «μίλησε», συναυλία-ορόσημο στο 10ο Φεστιβάλ Κουφονησίων

Η μνήμη του Lord Colin Renfrew τιμήθηκε σε μια μοναδική μουσική εμπειρία στον ιερό τόπο της Κέρου, όπου η μουσική έγινε φωνή της Ιστορίας.

Ο ΑΠ.Α.Σ. Νάξου ενισχύεται με τον Ντίνο Ολύμπιο

Ο 27χρονος forward με εμπειρία σε πολλές ομάδες και άνοδο στην Elite League, έρχεται να δώσει νέα δυναμική στο ρόστερ της ομάδας.

Πιπεριές Φλωρίνης με ξινοτύρι Πιτταρά και με την υπογραφή της Μαριέττας Γαλάνη

Η συνεργάτιδα του naxospress και ερευνήτρια της τοπικής κουζίνας μας χαρίζει μια παραδοσιακή συνταγή με ιστορία, μυστικά και γεύση που ταξιδεύει.

Νάξος – Σαγκρί: Μαθήματα προσφοράς από τα παιδιά, δώρισαν στο σχολείο πολυμηχάνημα από το χαρτζιλίκι τους

Πέντε μικρές φίλες πέρασαν το καλοκαίρι τους δημιουργικά και στήριξαν με αγάπη το Δημοτικό Σχολείο του χωριού.

Λεβερκούζεν – Άιντραχτ Φρανκφούρτης: Η αλλαγή προπονητή φέρνει νέα δεδομένα και πίστη στην έδρα

Οι «ασπιρίνες» ψάχνουν την πρώτη νίκη, απέναντι στην αήττητη Άιντραχτ που βρίσκεται στην κορυφή.

Νάξος – Κωμιακή: “Έφυγε” πλήρης ημερών η Μαρία Κορρέ

Μέσα σε λίγες ώρες, το χωριό βυθίστηκε στη θλίψη με τον χαμό δύο αγαπημένων μορφών της τοπικής κοινωνίας.

Ηρακλειά: Με έναν μαθητή ξεκίνησε το Δημοτικό Σχολείο, δύο στο νηπιαγωγείο, τη Δευτέρα (15/09) ο αγιασμός (video)

Η νέα σχολική χρονιά βρίσκει τη μικρή Ηρακλειά με μόλις τρία παιδιά σε σχολική τάξη – Ο πρόεδρος της κοινότητας Δημήτρης Γαβαλάς μιλά για τη μοναξιά του ενός μαθητή και τις προκλήσεις της νησιωτικότητας (video)

Πρώτη επιτυχής τηλε-θρομβόλυση στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου

Με τη χρήση τηλεϊατρικής, οι γιατροί απέτρεψαν μόνιμη βλάβη σε ασθενή με οξύ ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο – Σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση της υγειονομικής φροντίδας στις Κυκλάδες.

Το Brainobrain έρχεται για πρώτη φορά στη Νάξο – Ένα πρόγραμμα που αναπτύσσει το μυαλό και την προσωπικότητα των παιδιών

Το διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραμμα που συνδυάζει τον άβακα, το NLP και την ανάπτυξη soft skills ανοίγει τις πόρτες του στη Χώρα Νάξου.

Η Παπαβασιλείου αλλάζει όψη: Έρχεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στη Νάξο

Μετά την «παύση» λόγω σεισμών, ξεκινούν τα έργα υπογείωσης καλωδίων και ανακατασκευής πεζοδρομίων – Προϋπολογισμός 2,15 εκατ. ευρώ.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Μείωση ΦΠΑ κατά 30% σε νησιά με λιγότερους από 20.000 κατοίκους – Εκτός σχεδιασμού οι Κυκλάδες

Η εξαγγελία από τη ΔΕΘ και ο πίνακας με τα νησιά που εντάσσονται - Δείτε ποια νησιά εντάσσονται και συνολικά κερδισμένοι είναι 67.000 κάτοικοι

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος της κοινότητας, Εμμανουήλ Φακίνος

Μεγάλη θλίψη στην τοπική κοινωνία για την ξαφνική απώλεια του Προέδρου της Κεραμωτής, που υπήρξε σύμβολο ανθρωπιάς και προσφοράς. - Σήμερα η εξόδιος ακολουθία

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Μ. Κουτουλάκης: «Ιστορική μείωση ΦΠΑ 30% στα νησιά έως 20.000 κατοίκους»

Ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής σχολιάζει τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ και μιλά για «μια νέα αρχή» στην ολοκληρωμένη νησιωτική πολιτική.

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

«Βιώσιμες Κυκλάδες»: Το Φιλώτι της Νάξου στο πρώτο ντοκιμαντέρ της Πρωτοβουλίας για τη Δημοσιογραφία (video)

Η καρδιά της κτηνοτροφίας, η κρίση νερού και η μάχη για διατήρηση της ταυτότητας