Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚυκλάδεςΑμοργός - Κατάπολα: Το σχέδιο επέκτασης του λιμανιού και ο περιφερειακός δρόμος...

Αμοργός – Κατάπολα: Το σχέδιο επέκτασης του λιμανιού και ο περιφερειακός δρόμος φέρνουν αντιδράσεις

|

Αναστάτωση έχει προκαλέσει στην Αμοργό το σχέδιο του δήμου σχετικά με την επέκταση του λιμανιού στα Κατάπολα για την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων και μικρού μεγέθους κρουαζιέρας και τη δημιουργία νέας περιφερειακής οδού.

Σημαντική μερίδα της τοπικής κοινωνίας υποστηρίζει ότι αυτά τα έργα είναι εκτός κλίμακας και προωθούν ένα μοντέλο τουριστικοποίησης του νησιού. Από την πλευρά του ο δήμος υποστηρίζει ότι το έργο δεν αφορά κανονικά κρουαζιερόπλοια, ενώ η περιφερειακή οδός είναι απαραίτητη για να μην υποβαθμίζεται ο οικισμός από την κυκλοφορία των οχημάτων.

Η “Μελέτη αναβάθμισης λιμενικών εγκαταστάσεων λιμένα Καταπόλων Αμοργού” δόθηκε πριν από λίγες ημέρες σε δημόσια διαβούλευση από τον δήμο. Περιλαμβάνει τέσσερις εναλλακτικές προτάσεις για την αύξηση της χωρητικότητας του λιμανιού. Οπως επισημαίνει, “οι υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις του λιμένα των Καταπόλων έχουν διαμορφωθεί κατά τη δεκαετία του ’80 και συνίστανται σε έναν μόλο διαστάσεων 61 X 15 μέτρων, στον οποίο μπορεί να πρυμνοδετήσει μόνο ένα σκάφος της ακτοπλοΐας ή να πλαγιοδετήσει ένα catamaran. Ιδιαιτέρως, το πλοίο “Σκοπελίτης” αναγκάζεται να πρυμνοδετεί επί της παραλιακής οδού, εκτείνοντας τον καταπέλτη του επί του πεζοδρομίου, στο οποίο άλλωστε αγκυροβολούν τα σκάφη και οι βάρκες. Δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις για την παραμονή των επιβατών, ενώ και τα οχήματα προς φόρτωση σταθμεύουν επί της παραλιακής οδού, αναγκάζοντας τους επιβάτες να “ακροβατούν” μεταξύ των οχημάτων, διακινδυνεύοντας τη σωματική τους ακεραιότητα. Κατά τον κατάπλου των πλοίων παρατηρείται μεγάλη συμφόρηση οχημάτων στην παραλιακή οδό, εμποδίζοντας την είσοδο και την έξοδο από τον οικισμό”.

Συνοδευτικό έργο
Επιπλέον, ως συνοδευτικό έργο προτείνεται η χάραξη μιας περιφερειακής οδού που θα οδηγεί τα αυτοκίνητα απευθείας στην επαρχιακή, μήκους 1.750 μέτρων. Μάλιστα, ως επιχείρημα αναφέρεται ότι και η μελέτη φέρουσας ικανότητας του νησιού που έγινε το 2017 (η οποία χαρακτηρίζεται «ξεπερασμένη», παρότι δεν φαίνεται να έχει συμβεί κάτι την τελευταία πενταετία που να… αυξήσει τη φέρουσα ικανότητα του νησιού) αναγνωρίζει τη σημαντική επιβάρυνση του οδικού δικτύου του νησιού από τον Ιούνιο έως τον Αύγουστο.

Σχόλια

Η μελέτη δεν δείχνει να έχει ιδιαίτερα θετική ανταπόκριση. Στα περίπου 50 σχόλια που έχουν κατατεθεί από πολίτες, τα περισσότερα είναι αρνητικά. Πολλοί εκτιμούν ότι τα έργα θα οδηγήσουν στην τουριστικοποίηση της Αμοργού. «Η Αμοργός βαδίζει με αργά, αλλά σταθερά βήματα προς αυτό που ονομάζεται “υπερτουρισμός”, με μοναδικό οδηγό την άναρχη ανάπτυξη και έναν ιδιότυπο μικρομεγαλισμό, που οδηγούν νομοτελειακά στην καταστροφή του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος», αναφέρει ο Βαγγέλης Δεσποτίδης. «Τα Κατάπολα θα υποβαθμιστούν τουριστικά καθώς από ένα γραφικό, κυκλαδίτικο λιμάνι θα γίνουν ένα λιμάνι “υψηλών” ροών», τονίζει ο Γιώργος Δαμίγος.

Τι λέει ο δήμαρχος
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Αμοργού, Λευτέρης Καραΐσκος, εκτιμά ότι το έργο είναι απαραίτητο και δεν θα οδηγήσει σε τουριστικοποίηση του νησιού. “Τα τελευταία 6-7 χρόνια η αύξηση του τουρισμού είναι μεγάλη. Το λιμάνι βρίσκεται μέσα στον οικισμό και η κυκλοφορία των οχημάτων δημιουργεί σήμερα πρόβλημα στους κατοίκους, τους επισκέπτες και στα καταστήματα. Με την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων θα μπορούν να “δέσουν” μεγαλύτερα πλοία, όπως το “Blue Star Δήλος”, ενώ θα υπάρξει χωροθέτηση για υδροπλάνα. Περαιτέρω θα δημιουργήσουμε εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας μικρής κλίμακας, δηλαδή για πλοία των 50-200 επισκεπτών. Η νομοθεσία απαιτεί τη δημιουργία μιας περιφραγμένης ζώνης για τον έλεγχο των διαβατηρίων, κάτι που σήμερα κάνουμε με αυτοσχέδιες εγκαταστάσεις. Δεν είναι ο στόχος μας τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια”.

Οσον αφορά τον περιφερειακό δρόμο, για τον οποίο έχει στο παρελθόν γνωμοδοτήσει αρνητικά η αρχαιολογική υπηρεσία, ο κ. Καραΐσκος υποστηρίζει ότι θα χαραχθεί σε συνεννόηση με το υπουργείο Πολιτισμού και καταλήγει “Δυστυχώς, ο κόσμος δαιμονοποιεί τα πράγματα”.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Φαγητό: Ποια είναι η Πισπιλίτα που μας έρχεται από το Μέτσοβο

Πισπιλίτα, μια χορτόπιτα χωρίς φύλλο από το Μέτσοβο

Απεργία: “Χειρόφρενο” στις συγκοινωνίες σήμερα Τετάρτη…

Σε απεργιακό κλοιό η χώρα σήμερα Τετάρτη, χειρόφρενο στις συγκοινωνίες - Από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ

Blue Star Ferries: Το βράδυ της Τετάρτης αναχωρεί το “Paros” για Πάρο – Νάξο – Μικρές Κυκλάδες – Αμοργό (πρόγραμμα)

Πως διαμορφώνονται τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries λόγω απεργίας (πίνακας)

Νάξος & Μικρές Κυκλάδες: Ο Δήμος μοιράζει 60.000 ευρώ στα αθλητικά σωματεία

Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων: Δίνει 60.000 ευρώ στα αθλητικά σωματεία για το 2024 σε μορφή επιδότησης

Alltours: Αποκτά νέα ξενοδοχεία σε Κρήτη, Ρόδο, επεκτείνεται και σε Πάρο – Νάξο

4 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα το 2025 για την Alltouris – Για πρώτη φορά δυναμική παρουσία σε μικρότερα νησιά όπως η Πάρος και η Νάξος

Δονούσα: Στη βουλή μέσω ερώτησης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση μέσω ερώτησης από τον Μ. Καφούρο

Μ. Καφούρος: "Άνιση μεταχείριση επί σειρά ετών υφίσταται η Δονούσα στις ακτοπλοϊκές της συνδέσεις"

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Τι κάνουν Αμερικανοί Φοιτητές στη Σύρο;

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου συνεργάζεται με την τοπική κοινωνία της Σύρου και υποδέχεται φοιτητές του Πανεπιστημίου WPI

Νάξος – Β. Κατσαράς: “Διευρύνεται η σεζόν μέσα από σταθερά βήματα προβολής” (video)

Ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Βαγγέλης Κατσαράς μιλάει για την διεθνή έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο και τη προσπάθεια που γίνεται για την διεύρυνση της σεζόν μέσα από σταθερά βήματα και με κατεύθυνση στον εναλλακτικό τουρισμό (video)

Κυκλάδες – Πολεοδομικό: Τι χτίζεις και που σε Μύκονο και Σαντορίνη

Τα δύο σχέδια της πολεοδομικής μεταρρύθμισης θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση και θα εγκριθούν με Π.Δ. - Οι νέες κατοικίες δεν θα μπορούν να ενταχθούν στο σύστημα Αirbnb, ενώ απαγορεύονται οι πισίνες σε όλες τις νέες άδειες λόγω λειψυδρίας

Νάξος – Φιλώτι: Γιατί πρέπει να σωθεί η “Πηγή της Καμίνου”;

Ο δάσκαλος Αντώνης Τζιώτης αναλύει τους λόγους για την άμεση αναστήλωση της "Πηγής της Καμίνου" στο Φιλώτι

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Blue Star Ferries – Απεργία: Αλλαγές στα δρομολόγια, τι ώρα αναχωρούν Blue Star Paros και Αρτεμις

Τα δρομολόγια των πλοίων της Blue Star Ferries όπως διαμορφώνονται με βάση την απεργία της 20ης Νοεμβρίου

Νάξος – Πετράκης: Αγάπησε το κρασί, δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο

Ο Μανώλης Πετράκης - πρώτης γενιάς οινοποιός - αγάπησε το κρασί και δημιούργησε το δικό του οινικό καταφύγιο στη Νάξο ..

JYSK: Ερχεται Κυκλάδες, σε ποιο νησί ανοίγει κατάστημα;

Συνεχίζει τη στρατηγική των μικρών καταστημάτων τύπου «σούπερ μάρκετ» - Τι είπε ο διευθυντής μάρκετινγκ της JYSK στην Ελλάδα, κ. Κώστας Δημόπουλος.

Ινδία: Ποιο νησί των Κυκλάδων δίνει το όνομά του σε αυτοκίνητο; (video)

Το ελληνικό κυκλαδίτικο νησί που θα δώσει το όνομά του στο νέο SUV (εικόνες & βίντεο)

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Αμοργός: Ποια δώρισε 198.000 ευρώ στο Δήμο για κατασκευή σχολείου στην Αρκεσίνη;

Δωρεά από Σοφία Κέλερη στον Δήμο Αμοργού για την κατασκευή σχολείου ή άλλου έργου στην Αρκεσίνη

Νάξος: Σύλληψη για εξόρυξη πετρωμάτων (!!!)

Σύλληψη ημεδαπού για εξόρυξη πετρωμάτων στη Νάξο

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα