Κυριακή, 1 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΑμοργός: Η τοποθέτηση του Δήμου σχετικά με το Χωροταξικό (ΣΧΟΟΑΠ)

Αμοργός: Η τοποθέτηση του Δήμου σχετικά με το Χωροταξικό (ΣΧΟΟΑΠ)

|

“… Ο Δήμος (σ.σ. Αμοργού) σε καμία περίπτωση δεν είχε ενημέρωση πριν ή και κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του συμβουλίου για την ανωτέρω αλλαγή του κειμένου. Μάλιστα ο κος Δήμαρχος και ο επιβλέπων μηχανικός της μελέτης κος Χάλαρης Γιώργος συμμετείχαν διαδικτυακά κατά την έναρξη της συνεδρίασης και δεν τους αναφέρθηκε τίποτα σχετικό (δεν επιτρεπόταν η παράσταση καθόλη τη διάρκεια της συνεδρίασης). Επίσης ο ίδιος ο πρόεδρος του συμβουλίου σε επικοινωνία με την τεχνική υπηρεσία πριν το συμβούλιο, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι όλα θα πήγαιναν καλά και δεν θα είχαμε πρόβλημα. Τα παραπάνω προκύπτουν και από τα πρακτικά της συνεδρίασης που ζητήσαμε και μας απεστάλησαν εκ των υστέρων…”

Ποιος τα αναφέρει αυτά; Μα ο Δήμος Αμοργού σε σχετική ενημέρωση προς τους πολίτες του νησιού για τις τελευταίες εξελίξεις πάνω στο Σχέδιο Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ). Καταλήγει δε λέγοντας “Από τα παραπάνω καθίσταται πλήρως σαφές ότι ο Δήμος Αμοργού και οι υπηρεσίες του δεν φέρουν καμία ευθύνη για την επίμαχη διάταξη, ενώ αντίθετα ήταν ο Δήμος που ενώ δεν είχε καμία ενημέρωση διαπίστωσε το πρόβλημα και κίνησε τις διαδικασίες για την σχετική προσφυγή”.

Αναλυτικά… 

“Με αφορμή διάφορα σχόλια και ανακρίβειες που κυκλοφορούν τελευταία αναφορικά με το Σχέδιο Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ) του Δήμου μας, θα θέλαμε να ενημερώσουμε υπεύθυνα τους πολίτες σχετικά με το θέμα.

Όπως είναι γνωστό στις 26-6-2023 δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 539Δ η απόφαση έγκρισης του ΣΧΟΟΑΠ Δήμου Αμοργού. Είχε προηγηθεί η αποστολή της σχετικής μελέτης από το Δήμο στην αρμόδια υπηρεσία,η οποία είναι η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Νοτίου Αιγαίου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου με έδρα τη Σύρο. Η εν λόγω υπηρεσία αφού διαμόρφωσε το κείμενο της μελέτης σύμφωνα και με τις παρατηρήσεις – γνωμοδοτήσεις των διάφορων υπηρεσιών, εισήγαγε τη μελέτη του ΣΧΟΟΑΠ προς έγκριση στο αρμόδιο συμβούλιο που είναι το Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) Α Περιφερειακής Ενότητας Σύρου που ήταν υπεύθυνο για την τελική έγκριση.

Σε αυτό το σημείο κρίνεται σκόπιμο να κάνουμε την εξής διευκρίνηση : Την τελική απόφαση για το πώς θα διαμορφωθεί το τελικό κείμενο-χάρτες του ΣΧΟΟΑΠ και το οποίο δημοσιεύεται σε ΦΕΚ την έχει το ανωτέρω συμβούλιο και όχι ο Δήμος.

Στο κείμενο που έστειλε η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού Νοτίου Αιγαίου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου προς το ΣΥΠΟΘΑ προς έγκριση, στο κεφάλαιο Π4.4 Ζώνες κινήτρων και εν γένει πολεοδομικών μηχανισμών στην παράγραφο 5 αναφερόταν τα εξής : “Στην ίδια φιλοσοφία προτείνεται η υιοθέτηση των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. Β του 10-5/17-5-2002 Π.Δ/τος (ΦΕΚ 402Δ) που αναφέρονται σε μορφολογικούς και κατασκευαστικούς περιορισμούς (που ισχύει για την εκτός σχεδίου περιοχή) στους υφιστάμενους και στους νέους οικιστικούς υποδοχείς με στόχο την προστασία του δομημένου πολεοδομικού ιστού και τη δημιουργία ενός ελκυστικού περιβάλλοντος που θα αναδεικνύει τα παραδοσιακά στοιχεία της κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής. Η παρούσα ρύθμιση αφορά νέες οικοδομικές άδειες και τίθεται σε ισχύ μετά την δημοσίευση του παρόντος”. Δηλαδή στο σημείο αυτό του κειμένου του ΣΧΟΟΑΠ ο μελετητής έθετε κάποιους επιπλέον περιορισμούς για τα νέα κτίρια εντός οικισμών όπως αυτοί ήδη ίσχυαν στην εκτός σχεδίου δόμηση θέλοντας να προστατέψει περαιτέρω τους οικισμούς και την αρχιτεκτονική τους.Οι περιορισμοί αυτοί αφορούσαν μόνο μορφολογικούς και κατασκευαστικούς κανόνες όπως π.χ. υποχρέωση διάσπασης όγκων, χωριάτικο σοβά, κανόνες για τα κουφώματα κ.α.

Νάξος - Αμοργός
Νάξος – Αμοργός

Όμως το τελικό κείμενο μετά την απόφαση του ΣΥΠΟΘΑ (3η συνεδρίαση 2023 στις 9-6-2023) που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ539Δ αναφέρει στο αντίστοιχο σημείο : “Ισχύουν οι διατάξεις των παρ. Α και παρ. Βτου άρθρου 2 του 10-5/17.5.2002 π.δ/τος (Δ΄ 402) που αναφέρονται σε μορφολογικούς και κατασκευαστικούςπεριορισμούς (που ισχύει σήμερα για την εκτός σχεδίουπεριοχή) στους υφιστάμενους και στους νέους οικιστικούς υποδοχείς με στόχο την προστασία του δομημένου πολεοδομικού ιστού και την δημιουργία ενός ελκυστικού περιβάλλοντος που θα αναδεικνύει τα παραδοσιακά στοιχεία της κυκλαδικής αρχιτεκτονικής. Η παρούσα ρύθμιση αφορά νέες οικοδομικές άδειες και τίθεται σε ισχύ μετά από την δημοσίευση του παρόντος”.

Όπως εύκολα διαπιστώνει κανείς η διαφορά μεταξύ των 2 κειμένων είναι ότι στο τελικό κείμενο προστέθηκε η παρ. Α. Στην παράγραφο Α του ΦΕΚ402Δ μεταξύ των άλλων αναφέρεται ότι η μέγιστη δόμηση κάθε άρτιου και οικοδομήσιμου οικοπέδου είναι 150 μ2 και τα κτίσματα να είναι μονώροφα. Δηλαδή με βάση τη συγκεκριμένη διάταξη πλέον η μέγιστη δόμηση σε κάθε οικόπεδο εντός όλων των οικισμών της Αμοργού είναι 150 μ2 και μόνο ισόγεια κτίσματα. Όπως καταλαβαίνει κανείς τα παραπάνω δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην δόμηση του νησιού, ενώ είναι σαφές ότι σε κάθε περίπτωση δεν συνάδουν με τον χαρακτήρα των οικισμών (αφού π.χ. σε όλους τους οικισμούς υπάρχουν παλιά διώροφα κτίσματα).

Σε αυτό το σημείο πρέπει να επισημάνουμε τα εξής : Ο Δήμος σε καμία περίπτωση δεν είχε ενημέρωση πριν ή και κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του συμβουλίου για την ανωτέρω αλλαγή του κειμένου. Μάλιστα ο κος Δήμαρχος και ο επιβλέπων μηχανικός της μελέτης κος Χάλαρης Γιώργος συμμετείχαν διαδικτυακά κατά την έναρξη της συνεδρίασης και δεν τους αναφέρθηκε τίποτα σχετικό (δεν επιτρεπόταν η παράσταση καθόλη τη διάρκεια της συνεδρίασης). Επίσης ο ίδιος ο πρόεδρος του συμβουλίου σε επικοινωνία με την τεχνική υπηρεσία πριν το συμβούλιο, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι όλα θα πήγαιναν καλά και δεν θα είχαμε πρόβλημα. Τα παραπάνω προκύπτουν και από τα πρακτικά της συνεδρίασης που ζητήσαμε και μας απεστάλησαν εκ των υστέρων. Σε αυτά αναφέρεται στις 2 τελευταίες σελίδες ότι το σχέδιο εγκρίνεται ομόφωνα ως έχει, με επιπλέον τις εξής προσθήκες, μία εκ των οποίων (η υπ’ αριθμ. 5 προσθήκη) είναι η επίμαχη. Επιπλέον κανένας από το συμβούλιο δεν ενημέρωσε το Δήμο μετά τη συνεδρίαση για την αλλαγή αυτή. Η επίμαχη αλλαγή διαπιστώθηκε μετά την έκδοση του ΦΕΚ από την αρχιτέκτονα μηχανικό του Δήμου Λίλιαν Γαρυφαλλίδου και τον δημοτικό σύμβουλο κ. Λουδάρο Γιώργο κατά τη ανάλυση των διατάξεων του κειμένου του ΣΧΟΟΑΠ.

Κατόπιν των ανωτέρω ο Δήμος κατανοώντας το πρόβλημα και θεωρώντας ότι η ανωτέρω διάταξη όπως τελικά διαμορφώθηκε είναι απαράδεκτη και ύστερα από τις σχετικές αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής και του Δημοτικού Συμβουλίου, έχει προχωρήσει τη διαδικασία κατάθεσης προσφυγής ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά της επίμαχης διάταξης. Η προσφυγή συνοδεύεται και με τη σχετική αίτηση αναστολής της συγκεκριμένης διάταξης.

Από τα παραπάνω καθίσταται πλήρως σαφές ότι ο Δήμος Αμοργού και οι υπηρεσίες του δεν φέρουν καμία ευθύνη για την επίμαχη διάταξη, ενώ αντίθετα ήταν ο Δήμος που ενώ δεν είχε καμία ενημέρωση διαπίστωσε το πρόβλημα και κίνησε τις διαδικασίες για την σχετική προσφυγή”.

 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΑΟ Μυκόνου: Ο Πέτρος Γερομιχαλός αποτελεί το πρώτο μεταγραφικό απόκτημα για τη νέα χρονιά

Ο έμπειρος φόργουορντ ενισχύει τη Μύκονο στην παρθενική της σεζόν στη μεγάλη κατηγορία, φέρνοντας εμπειρία και ποιότητα στη γραμμή των ψηλών

Ο Μάιος έφυγε αφήνοντας λίγες σταγόνες και πολλά… σημάδια για το καλοκαίρι (πίνακες)

Περισσότερη ζέστη, λιγότερες βροχές και μια υδρολογική εικόνα με ενδείξεις για ένα ακόμα ξηρό καλοκαίρι στην Παροναξία

42 εκατομμύρια ευρώ επιστρέφονται στους νησιώτες μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου – Ξεκινούν οι πληρωμές

Δημοσιεύθηκε η ΚΥΑ για το Μ.Ι. – Από Δευτέρα στους λογαριασμούς 325.405 πολιτών η επιστροφή του κόστους μετακίνησης για το 2024.

Νέο πλωτό ασθενοφόρο στους Φούρνους: Σημαντική ενίσχυση για την υγειονομική ασφάλεια του ακριτικού νησιού

Πραγματοποιήθηκε ο αγιασμός του υπερσύγχρονου περιπολικού σκάφους–ασθενοφόρου που ενισχύει τις διακομιδές από Φούρνους και Θύμαινα. Παρών ο Υφυπουργός Στέφανος Γκίκας.

Μάνος Κόνσολας: Υπέρ της κοινής διεκδίκησης για κρίσιμα νησιωτικά ζητήματα

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου στηρίζει συντονισμένες πρωτοβουλίες για ΦΠΑ, ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δημόσια υγεία – Πρόταση για νέες παροχές και κίνητρα σε γιατρούς στα νησιά.

Καινοτόμο έργο διαχείρισης όμβριων υδάτων από το ΕΜΠ στη Νάξο

Η Νάξος στο επίκεντρο ερευνητικού έργου του ΕΜΠ με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Horizon – Πιλοτική εφαρμογή συστημάτων συλλογής και αξιοποίησης ομβρίων υδάτων για την καταπολέμηση της λειψυδρίας.

Μύκονος 2025: Ρεκόρ τιμών τον Ιούλιο, αλλά με “κενά” στον Σεπτέμβριο

Παρά τη δυναμική εκκίνηση της σεζόν και τις υψηλές τιμές στα πεντάστερα, η περιορισμένη ζήτηση του φθινοπώρου επαναφέρει το ζήτημα της εποχικότητας

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος – Πύργος Μπαζαίου: Ξεκινάει σήμερα η διήμερη συνάντηση για τη βιώσιμη ανάπτυξη (πρόγραμμα)

Ειδικοί επιστήμονες, φορείς και πολίτες συνδιαμορφώνουν τις προτάσεις για το μέλλον του νησιού – 31 Μαΐου & 1 Ιουνίου 2025 (πρόγραμμα)

«Κλείνουμε – γιατί αλλιώς θα μας κλείσουν»: Η εστίαση στην Πάρο κατεβάζει ρολά στις 5 Ιουνίου

Οι επαγγελματίες διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις και τα εξοντωτικά πρόστιμα που απειλούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους – Ζητούν άμεσες λύσεις

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Παροναξία: “Ηλεκτρική” νύχτα με βροχόπτωση και …λάσπη (πίνακας)

Έντονα φαινόμενα, αστραπές και «λασποβροχές» χτύπησαν τα νησιά των Κυκλάδων – Τα ύψη υετού από το NaxosWeather (πίνακας)

Γ. Παπαδόπουλος: “Μειωμένη κατανάλωση και έλλειψη προσωπικού, αλλάζουν τα δεδομένα στην εστίαση”

Ο πρόεδρος του Σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου και περιφερειάρχης της ΠΟΕΣΕ στο Νότιο Αιγαίο μιλά για τις νέες τουριστικές συνήθειες, τις προσαρμογές των επιχειρήσεων και την πίεση που δέχεται ο κλάδος ενόψει καλοκαιριού.

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Γεύσεις Ναξιώτικες, με υπογραφή: Η συνεργασία του “Φάρου του Αλυκού” με τη “Φάρμα Ρώτα”

Με αγάπη για την τοπική παραγωγή και αφοσίωση στη γαστρονομική ποιότητα, το εστιατόριο του Αλυκού ξεκινά δυναμικά τη σεζόν με πρώτες ύλες από τη φημισμένη φάρμα της Νάξου

Νάξος – Λυώνας: Όταν ο φράχτης γίνεται σύμβολο απομόνωσης και αντίστασης

Η περίφραξη στην παραλία του Λυώνα της Κορώνου και η οργισμένη αντίδραση των κατοίκων – Ένα πανό που φωνάζει πιο δυνατά από τις λέξεις.

Πάρος: «Διακομιδές ντροπής»: Δύο ημέρες ταλαιπωρίας για ηλικιωμένη ασθενή που ταξίδεψε στη Σύρο (!!!)

Σφοδρή κριτική από τον Κώστα Αργουζή για την άρνηση ενεργοποίησης του υγειονομικού ελικοπτέρου Πάρου – Τι καταγγέλλει για την αλυσιδωτή διακομιδή και το κόστος για κράτος και ασθενή