Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΚυκλάδεςΑμοργός: Γαλλική "παρέμβαση" στη διαβούλευση σχετικά με το νέο λιμάνι

Αμοργός: Γαλλική “παρέμβαση” στη διαβούλευση σχετικά με το νέο λιμάνι

|

Αναστάτωση έχει προκαλέσει στην Αμοργό το σχέδιο του δήμου σχετικά με την επέκταση του λιμανιού στα Κατάπολα για την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων και μικρού μεγέθους κρουαζιέρας και τη δημιουργία νέας περιφερειακής οδού.

Σημαντική μερίδα της τοπικής κοινωνίας υποστηρίζει ότι αυτά τα έργα είναι εκτός κλίμακας και προωθούν ένα μοντέλο τουριστικοποίησης του νησιού. Από την πλευρά του ο δήμος υποστηρίζει ότι το έργο δεν αφορά κανονικά κρουαζιερόπλοια, ενώ η περιφερειακή οδός είναι απαραίτητη για να μην υποβαθμίζεται ο οικισμός από την κυκλοφορία των οχημάτων.

Ενδιαφέρον είναι ότι το σχετικό θέμα έχει φτάσει έως τη Γαλλία. Και πρόσφατα δημοσιεύτηκε άρθρο στην ιστοσελίδα lechotouristique.com με τίτλο ” Αμοργός: Το νέο λιμάνι για τη κρουαζιέρα χωρίζει το ελληνικό νησί”

Τι διαβάζουμε εκεί; 

Αποκαλύφθηκε στους Γάλλους τουρίστες το 1988 από την ταινία του Luc Besson Le Grand Bleu, η Αμοργός είναι πλέον ένα από τα πιο δημοφιλή ελληνικά νησιά για τους Γάλλους. Ωστόσο, το νησί, του οποίου τα τρία κύρια τουριστικά αξιοθέατα είναι τα Κατάπολα, η Αιγιάλη και η Χώρα, είναι προσβάσιμο μόνο με πλοίο. Και ένα νέο μεγάλο έργο στοχεύει να επιτρέψει την άφιξη κρουαζιερόπλοιων στο μικρό λιμάνι των Καταπόλων.

Ο δήμος εύχεται πράγματι την επέκταση του λιμανιού των Καταπόλων και τη δημιουργία νέας παράκαμψης. Ωστόσο, μεγάλο μέρος του πληθυσμού του νησιού θεωρεί ότι τα έργα αυτά είναι δυσανάλογα και προωθούν ένα ολοένα και πιο τουριστικό μοντέλο του νησιού. Από την πλευρά του, το δημαρχείο υποστηρίζει ότι το έργο δεν αφορά κανονικά κρουαζιερόπλοια. Και ότι ο περιφερειακός δρόμος είναι απαραίτητος για να μην υποβαθμίζεται ο οικισμός από την κυκλοφορία των οχημάτων.

Η Αμοργός θέλει μεγαλύτερα σκάφη
Από την πλευρά του, το δημαρχείο υπερασπίζεται το διπλό του έργο, σε τοπική εφημερίδα (σ.σ. εννοεί την “Καθημερινή”): «Οι υπάρχουσες λιμενικές εγκαταστάσεις του λιμανιού των Καταπόλων σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του 1980 και αποτελούνται από μια προβλήτα μήκους 61 μέτρων, κατά μήκος της οποίας ένα μόνο πλοίο μπορεί να αράζω. Δεν υπάρχουν εγκαταστάσεις επιβατών και τα οχήματα προς φόρτωση είναι σταθμευμένα στον παραλιακό δρόμο, αναγκάζοντας τους επιβάτες να «σκαρφαλώνουν» ανάμεσα στα οχήματα, διακινδυνεύοντας τη σωματική τους ακεραιότητα. Όταν ελλιμενίζονται τα πλοία, υπάρχει μεγάλο μποτιλιάρισμα οχημάτων στον παραλιακό δρόμο, εμποδίζοντας την είσοδο και την έξοδο από τον οικισμό. »

Με τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών εγκαταστάσεων, το δημαρχείο επιθυμεί να «δέσει» μεγαλύτερα πλοία, όπως το «Blue Star Delos» (περισσότερα από 2000 άτομα). «Θα δημιουργήσουμε εγκαταστάσεις για να εξυπηρετήσουμε κρουαζιέρες μικρής κλίμακας, δηλαδή για πλοία με 50 έως 200 επιβάτες», εξηγεί.

Οι κάτοικοι μάλλον κατά
Η κοινή γνώμη είναι μάλλον αρνητική. Από τα περισσότερα από 300 σχόλια που υποβλήθηκαν από ντόπιους πολίτες, τα περισσότερα είναι αρνητικά . Πολλοί πιστεύουν ότι τα έργα θα οδηγήσουν στην έλευση του μαζικού τουρισμού στην Αμοργό.

«Η Αμοργός βαδίζει με αργά, αλλά σταθερά βήματα προς αυτό που ονομάζεται “υπερτουρισμός”, με μοναδικό οδηγό την άναρχη ανάπτυξη και έναν ιδιότυπο μικρομεγαλισμό, που οδηγούν νομοτελειακά στην καταστροφή του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος», αναφέρει ο Βαγγέλης Δεσποτίδης. «Τα Κατάπολα θα υποβαθμιστούν τουριστικά καθώς από ένα γραφικό, κυκλαδίτικο λιμάνι θα γίνουν ένα λιμάνι “υψηλών” ροών», τονίζει ο Γιώργος Δαμίγος.

Στα κοινωνικά δίκτυα ο Διευθύνων Σύμβουλος του Voyageurs du Monde Ζαν Φρανσουά Ριάλ ήταν αγανακτισμένος με την είδηση. «Αυτό το έργο είναι τριπλά θανατηφόρο», λέει. Η Αμοργός είναι μικρή, αυθεντική και ακατάλληλη για μαζικό τουρισμό. Αυτό το έργο θα παραμορφώσει αυτό το μικρό λιμάνι. Όλα τα έργα disneylandization βλάπτουν τον τουρισμό. Αυτό το έργο είναι μια πολύ κακή ιδέα για το τι ακριβώς δεν πρέπει να γίνει για τον ενάρετο και μη ληστρικό τουρισμό. » 

Αμοργός - Κατάπολα
Αμοργός – Κατάπολα

Και από το …Λούβρο 

Ομως ακόμη πιο ηχηρή είναι η παρέμβαση του Πάολο Νανταλίνι, διευθυντής στο Μουσείο του Λούβρου και καθηγητής της Σχολής Κοντέ στο Παρίσι όπου αναφέρει:

“Από την εποχή που εργαζόμουν στο Μουσείο της Δήλου (1983 – 1984) είχα ακούσει για την Αμοργό από αυτούς που είχαν την τύχη – μέσω της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής Αθηνών – να πάρουν αποστολές για αρχαιολογικές έρευνες υπό τη διεύθυνση της καθηγήτριας κυρίας Λίλας Μαραγκού.

Χρειάστηκε να περιμένω το 2004 για να γνωρίσω επιτέλους κι εγώ αυτό το νησί που έκτοτε έχει μείνει χαραγμένο στη μνήμη μου.

Πραγματικά η Αμοργός επέτυχε να κρατήσει ατόφιο τον χαρακτήρα της έως σήμερα χάρη στις προσωπικότητες που γεννήθηκαν εκεί. Ο τοπικός χαρακτήρας του νησιού που ύμνησε ο Λα Καριέρ κινδυνεύει να καταστραφεί από τα μελλοντικά έργα για τα οποία γινεται λόγος από τις 24 Μαρτίου.
Πώς είναι δυνατόν να δεχτεί κανείς την αναστάτωση σε ό τι έχει απομείνει όσον αφορά την τοπική οικονομία, την καταστροφή του θαλάσσιου βυθού καθως και των μοναδικών τοπίων, κι ακόμη, του αρχαιολογικού ενδιαφέροντος ;
Δυσκολεύομαι να παραδεχτώ ότι οι Αμοργιανοί επιθυμούν πράγματι να ακολουθήσουν το παράδειγμα τών γειτονικών νησιών όπως π. χ. η Μύκονος, η Σαντορίνη ή η Πάρος με αποτέλεσμα να καταστρέψουν ό τι αποτελεί τον νησιωτικό χαρακτήρα με σκοπό να ακολουθήσουν το “όνειρο του τουρισμού”. 

Να σημειώσουμε τέλος ότι στην εν λόγω διαβούλευση που κράτησε ελάχιστες ημέρες (και μάλιστα εντός τριημέρου αργίας) υπάρχουν τέσσερις προτάσεις για το νέο λιμάνι. Η 4η προέρχεται από μηχανικούς, οι οποίοι όμως διαψεύθουν ότι έχουν καταθέσει μία τέτοια πρόταση…

Υγ. Μπορείτε εδώ να δείτε τα σχόλια σχετικά με τη διαβούλευση

Διαβούλευση για τις λιμενικές μελέτες των Καταπόλων.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Μουσική Βραδιά με τον Γιάννη Τεργιάκη και την Άννα Μαρία Ντεληγιώργη στο AMEN Nightclub στη Νάξο

Το Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025, η καρδιά της μουσικής χτυπά στη Νάξο! Ο Γιάννης Τεργιάκης και η Άννα Μαρία Ντεληγιώργη ενώνουν τις δυνάμεις τους για μια εκρηκτική εμφάνιση στο AMEN Nightclub, το απόλυτο hot spot του νησιού.

Εταιρεία Κυκλαδικών Μελετών: Το Σεπτέμβριο ανοίγει τις εργασίες του το Ε΄ Διεθνές Κυκλαδολογικό Συνέδριο

Στον Αδάμαντα της Μήλου από την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2025 έως και το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025 με τίτλο: ΚΥΚΛΑΔΕΣ : Αειφορία - Πολιτισμός

Μήλος: Η κίνηση της Δημοτικής Αρχή με βάση το περιβάλλον και τη προστασία του

Επείγον δημοτικό κάλεσμα για την περιβαλλοντική προστασία της Μήλου - Ποιος ο λόγος; τι θέλει να πετύχει;

Με την ηγεσία των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Εργασίας συναντήθηκε ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Φυτωρίου

Στη συνάντησή του με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, ο Πρόεδρος έθεσε ζητήματα του πρωτογενούς τομέα της εταιρίας και ενημέρωσε τον Υπουργό για τις δραστηριότητες του φυτώριου.

Ξενοδοχεία: Επενδύσεις ύψους 8 εκ. ευρώ σε μονάδες στην Σχοινούσα και Μήλο

Πέντε (5) νέες ξενοδοχειακές επενδύσεις σε Ρόδο, Κω, Μήλο, Σχοινούσα, Χαλκίδα

Εγγραφή στο «Μητρώο 11» για την αποφυγή ανεπιθύμητων κλήσεων – Η διαδικασία

Ασπίδα για τις ενοχλητικές κλήσεις αυτού του είδους αποτελεί η ένταξη των συνδρομητών στο ειδικό «μητρώο 11» των εταιρειών κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας

Τουρισμός: 1.300 νέες απευθείας πτήσεις σε 8 μεγάλα Ελληνικά αεροδρόμια φέτος

Το μεγαλύτερο αριθμό νέων πτήσεων το 2025 συγκεντρώνει το αεροδρόμιο Ηρακλείου, με συνολικά 343 νέες πτήσεις και 10 νέες συνδέσεις

Ακτοπλόοι για αύξηση εισιτηρίων: Να ακολουθήσει η Κυβέρνηση το μοντέλο Ιταλών και Γερμανών

Ακτοπλοϊκές: Τα 5 μέτρα που προτείνουν για να μην γίνουν αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων

Σύρος: Η μπασκετική γιορτή Stoiximan AegeanBall Festival επιστρέφει στις 27-29 Ιουνίου 2025

Φέτος, η διοργάνωση ανεβάζει τον πήχη ακόμα ψηλότερα, με καλεσμένους-έκπληξη, πλούσιες παράλληλες εκδηλώσεις και νέες εμπειρίες

Π.Ν.Αι. – Ρόδος: Συνεδρίαση για την αποκατάσταση ζημιών από την θεομηνία Bora

Κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός για την καθαίρεση της κατεστραμμένης γέφυρας στο Φαληράκι. Εντός των ημερών εγκαθίσταται ο ανάδοχος

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Eurovision 2025: Στην 12αδα του τελικού το “High Road” του Ναξιώτη John Βλασερού και της Georgina Kalais (video)

Στον τελικό της 30ης Ιανουαρίου για την πρόκριση στην φετινή Eurovision ο Ναξιώτης John Vlasseros με την Georgina Kalais και το τραγούδι "High Road" (video)

Νάξος – Αρχαίος μόλος: Ανάγκη για σωστή ενημέρωση μέσω πινακίδας

Ο μοναχικός αρχαϊκός μόλος στο λιμάνι της Νάξου - Η πρόταση από τον Γιώργο Καρνέζη

Νάξος – Ευαγγελία Γατσωτή: Πρεμιέρα σήμερα (17/01) για τη παράσταση “Γιάννης το βούδι”

Δύο παραστάσεις έργων με την υπογραφή της ανερχόμενης συγγραφέα από τη Νάξο Ευαγγελίας Γατσωτή ανεβαίνουν αυτή την εβδομάδα: «Κόκκινες γραμμές ή Λέξεις που κάνουν τζιζ» (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 20/1) και «Γιάννης το βούδι» (Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης», από 17/1)