Παράταση των ισχυόντων επιδοτούμενων αεροπορικών δρομολογίων μέχρι 31 Οκτωβρίου, ζητά το Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου από το Υπουργείο Μεταφορών – Συν 10 ευρώ σε Μήλο, Ικαρία, Αστυπάλαια, Λέρο και Σκύρο από 27 Μαρτίου
Μεγάλη κουβέντα έχει ανοίξει για το μέλλον των άγονων ή πιο σωστά επιδοτούμενων αεροπορικών γραμμών και οι αντιδράσεις είναι μεγάλες κυρίως από τα νησιά . Μόλις χθες το Έπαρχος Πάρου με επιστολή του ζητούσε διευκρινήσεις από τον αρμόδιο υπουργό και ανέφερε ότι δεν πρέπει να καταργηθεί η συγκεκριμένη γραμμή (Αθήνα – Πάρου) παραθέτοντας επιχειρήματα… Τώρα έρχεται το Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου, όπου κατά την σημερινή συνεδρίασή του, ενέκρινε την πρόταση του Περιφερειάρχη κ. Γιώργου Χατζημάρκου για την υποβολή αιτήματος προς το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων παράτασης των ισχυουσών συμβάσεων για την κάλυψη των επιδοτούμενων αεροπορικών γραμμών μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2016, προκειμένου να συνεχισθούν απρόσκοπτα τα αεροπορικά δρομολόγια που εξυπηρετούν τα μικρά νησιά της Περιφέρειας.
Επιβεβλημένη παράταση
Κατά την εισήγησή του ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι οι ισχύουσες συμβάσεις λήγουν στις 31 Μαρτίου 2016 και ότι η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού – που μέχρι σήμερα δεν έχει προκηρυχθεί – δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί νωρίτερα από το τέλος του έτους. Ως εκ τούτου, είναι επιβεβλημένη η παράταση των συμβάσεων που έχουν συναφθεί με τις αεροπορικές εταιρείες για την κάλυψη των επιδοτούμενων γραμμών, ώστε η εξυπηρέτηση κατοίκων και επισκεπτών να συνεχιστεί κανονικά και χωρίς προβλήματα, πολύ δε περισσότερο καθώς βρισκόμαστε ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου.
Στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τις 31 Οκτωβρίου, θα επιδιωχθεί, σε στενή συνεργασία με την κυβέρνηση και τους εμπλεκόμενους φορείς, ο επανασχεδιασμός του δικτύου των επιδοτούμενων αεροπορικών γραμμών, στο πλαίσιο της ανάγκης εξορθολογισμού τους και περικοπής του συνολικού κόστους των επιδοτήσεων, όπως προσφάτως έκανε γνωστό ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στην Βουλή. Όπως τόνισε ο κ. Χατζημάρκος, μέσα από την συνεργασία με τον αρμόδιο Υπουργό θα διασφαλιστεί η συνέχιση της αεροπορικής εξυπηρέτησης των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, παράλληλα με την άρση των στρεβλώσεων του συστήματος, όπου πραγματικά απαιτείται.
Την πρόταση του Περιφερειάρχη ψήφισε κατά πλειοψηφία το Περιφερειακό Συμβούλιο. Καταψήφισαν μόνο οι δύο Περιφερειακοί σύμβουλοι της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση».
Χαράτσι
Να σημειώσουμε πάντως το οξύμωρο της υπόθεσης, ότι ενώ τέλη Μαρτίου τελειώνουν οι επιδοτήσεις, έχει ήδη αποφασιστεί η επιβολή …χαρατσιού δέκα ευρώ (9.82) για όλους τους επιβάτες που θα ταξιδεύουν αεροπορικώς από την Αθήνα προς τη Σκύρο, την Αστυπάλαια, την Ικαρία, τη Μήλο και τη Λέρο. Οι επιβάτες των συγκεκριμένων άγονων γραμμών είχαν εξαιρεθεί μέχρι σήμερα από την καταβολή του Τέλους Εξυπηρέτησης Επιβατών (ΤΕΑ) όταν ταξίδευαν από το Διεθνή Αερολιμένα της Αθήνας (ΔΑΑ). Όπως διευκρινίζει η Aegean Airlines, σε όλες τις άγονες γραμμές (δημόσιας υπηρεσίας) εξακολουθεί να μην καταβάλλεται το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων (το ΤΕΑΑ ή το κοινώς λεγόμενο Σπατόσημο) ύψους 12 ευρώ. Όμως, πέραν της συγκεκριμένης απαλλαγής, οι άγονες γραμμές της Σκύρου, της Αστυπάλαιας, της Ικαρίας, της Μήλου και της Λέρου, είχαν εξαιρεθεί και από ΤΕΑ, το οποίο αντίθετα πληρώνουν κανονικά οι επιβάτες όλων των υπολοίπων άγονων γραμμών. Συγκεκριμένα, στις γραμμές προς Κάρπαθο, Κύθηρα, Νάξο, Πάρο, Σκιάθο, Ζάκυνθο, Κάλυμνο και Σύρο δεν υπάρχει απαλλαγή για την πληρωμή του ΤΕΑ, δεδομένου ότι πρόκειται για γραμμές δημόσιας υπηρεσίας που καθιερώθηκαν μεταγενέστερα των πέντε.
Δελτίο Τύπου Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ