Στις 25 Ιουλίου στις 8 το πρωί η πρώτη προσγείωση του Dash 400 75 θέσεων στο νέο αεροδρόμιο της Πάρου – Κέρδη 70.000 επισκέψεων τη νέα χρονιά για τη Πάρο – Τι κερδίζει η Νάξος, οι κινήσεις για ακτοπλοϊκές συνδέσεις με άλλα νησιά
Μόλις χθες αναφέραμε την είδηση ότι στις 25 Ιουλίου θα έχουμε την πρώτη πτήση του μεγαλύτερου αεροσκάφους (Dash 400 χωρητικότητας 75 επιβατών) από την Αθήνα προς την Πάρο εγκαινιάζοντας μία νέα εποχή. Παράλληλα μερικές ημέρες νωρίτερα θα έχουμε δοκιμαστικές πτήσεις από ιδιωτικές μικρότερες αεροπορικές εταιρίες όπως η Astra Airlines η Minon ή και η Naxosair που θα επιχειρήσουν να …διαβάσουν το νέο διάδρομο για να δουν τις προοπτικές έλευσης στη Πάρο εάν είναι δυνατόν ακόμη και από την τρέχουσα τουριστική περίοδο…
Κορδέλα
Σήμερα όμως αντλήσαμε και νέα στοιχεία που μας δίνουν μία ολοκληρωμένη εικόνα του τι θα περιμένουμε … Αρχικά έχουμε το θέμα της …κορδέλας. Γιατί χωρίς κορδέλα δεν πάμε πουθενά στην Ελλάδα. Στις 21 Ιουλίου λοιπόν αναμένεται να κοπεί η κορδέλα του νέου αεροδρομίου με τον Υπουργό Υποδομών κο Σπρίτζη να είναι αυτός που θα την κόψει, αν και δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι ίσως κάνει την εμφάνισή του και ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. Βλέπετε λένε στη Πάρο, γιατί να κόψει τη κορδέλα του νοσοκομείου μία εβδομάδα νωρίτερα ο Αλέξης και να μην έρθει έως τη Πάρο; Οπότε δεν αποκλείεται να δούμε τον πρωθυπουργό σε ρόλο guest star.
Από εκεί και πέρα, το αεροδρόμιο (το παλιό) στη Πάρο θα ολοκληρώσει τη διαδρομή του στις 24 Ιουλίου στις 6.15 το απόγευμα. Αμέσως θα ξεκινήσει ένας αγώνας δρόμου από όλους τους φορείς και κυρίως τους εθελοντές της ΑΜΚΕ (σ.σ. έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο επιτυχίας) ώστε στις 8 το πρωί της επόμενης ημέρας το νέο αεροδρόμιο να μπορέσει να λειτουργήσει σαν να μην έχει αλλάξει τίποτα… Αυτές οι 14 ώρες θα είναι οι πιο αργές και βασανιστικές στην ιστορία του νησιού.
Κέρδη 75000 επισκεπτών
Από εκεί και πέρα, με βάση τα δεδομένα που έχουμε από το πτητικό τμήμα της Aegean ουσιαστικά δεν θα έχουμε αλλαγή στις δρομολογήσεις έως και τα τέλη Οκτωβρίου. Κι αυτό γιατί οποιαδήποτε αλλαγή σε κωδικούς ενδεχομένως να επηρεάσει το κοινό και τους ταξιδιωτικούς πράκτορες. Υπολογίζεται ότι τη νέα σεζόν, η Πάρος θα έχει επιπλέον 75.000 επισκέπτες μέσω του νέου αεροδρομίου και θα φτάσει τις 96.000 σε ετήσια βάση. Και αυτό είναι μόνο από την Aegean. Από εκεί και πέρα, όπως αναφέραμε αρκετές είναι οι εταιρίες που έχουν δείξει ενδιαφέρον για να συνδέσουν την Πάρο με άλλες περιοχές της Ελλάδας όπως η Θεσσαλονίκη ή η Ρόδος και η Κρήτη ή ακόμη και με το εξωτερικό μέσω ναυλωμένων πτήσεων τσάρτερ.
Το θέμα του διεθνές αεροδρομίου θα μας απασχολήσει από το 2017 όταν και θα λήξει η σύμβαση που υπάρχει στο Ελ Βενιζέλος και απαγορεύει τις διεθνείς προγραμματισμένες πτήσεις σε απόσταση 200 μιλίων. Με τα νέα δεδομένα που θα δημιουργηθούν από το 2018 η Πάρος θα διεκδικήσει το μερίδιό της από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί και η επέκταση του διαδρόμου κατά 450 μέτρα…
Νάξος και οι άλλοι
Όσο για τη Νάξο; Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι με το καλημέρα και εφόσον δεν έχουμε αλλαγές συνταρακτικές στην πολιτική των αερογραμμών, η Νάξος θα έχει την επόμενη χρονιά επιπλέον 20.000 επισκέπτες μέσω αεροπλάνου. Κι αυτό γιατί θα ελευθερωθεί ένα ακόμη Dash 100 ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες αρχικά σε Νάξο – Μήλο και σε δεύτερη φάση Σύρο – Αστυπάλαια. Σήμερα η Aegean έχει στη διάθεσή της 4 μικρά αεροσκάφη (38 θέσεων) εκ των οποίων τα τρία είναι στις Κυκλάδες και το ένα την καλοκαιρινή περίοδο στα Δωδεκάνησα. Πλέον όπως είναι γνωστό δεν υπάρχει παραγωγή άλλων σκαφών αυτού του είδους (συνολικά πετούν 9 στο κόσμο, τα 3 στη Νότια Αφρική και δύο στη Νορβηγία) ενώ ο «εθνικός» αερομεταφορέας μας προχώρησε πρόσφατα σε αγορά μεγαλύτερων αεροσκαφών με αποτέλεσμα τα 10 Dash 400 να είναι στο υπόστεγο και να υπολειτουργούν. Άρα; Εάν κινηθεί πιο γρήγορα η Νάξος για την επέκταση του διαδρόμου ίσως να έχει και μεγαλύτερα αποτελέσματα…
Πλοία
Υπάρχει όμως και το θέμα της διασύνδεσης. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει πέσει στο τραπέζι πρόταση για διασύνδεση της Πάρου με Νάξο (Αμπελάς ή Πίσω Λιβάδι), Σίφνου και Σερίφου (από Παροικιά) με πλοία κλειστού τύπου ώστε να γίνεται πιο γρήγορα η μεταφορά των επισκεπτών. Όπως γίνεται σήμερα από Μύκονο με τουριστικά σκάφη, Εταιρίες έχουν ήδη κινηθεί και περιμένουμε να δούμε τι μέλλει γενέσθαι…
Πληροφορίες, φωτο και video από ParosPress.blogspot.gr