Για 80 κενά καθηγητών στα σχολεία των Κυκλάδων, τρεις μήνες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, κάνει λόγο με καταγγελία της, η Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων. Σύμφωνα με την ίδια καταγγελία, δεν διδάσκονται φυσική σε πέντε σχολεία των Κυκλάδων! Οι μαθητές της Μήλου έχουν να διδαχθούν Μουσική και Καλλιτεχνικά επτά (7) χρόνια!!! Δεκάδες χαμένες ώρες μαθηματικών για τα παιδιά στο Γυμνάσιο Λ.Τ. Σερίφου Δεκάδες μαθητές χωρίς καθηγητές παράλληλης στήριξης.. Κι όλα αυτά εν έτη 2024…
Η καταγγελία
“Έχουν περάσει τρεις μήνες από έναρξη των σχολικών μαθημάτων και αντί η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να στείλει καθηγητές στα σχολεία στέλνει σημειώματα για ΕΔΕ και πειθαρχικά στους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται για το δημόσιο σχολείο. Ειδικότερα τα σχολεία των Κυκλάδων παρουσιάζουν περίπου 80 κενά σε γενική και ειδική αγωγή, καθώς και σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, σε όλες τις ειδικότητες.
Όπως είναι λογικό πολλά από τα σχολεία της περιοχής μας δεν μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά, κάτω από αυτές τις συνθήκες. Ενδεικτικά σε πέντε τουλάχιστον σχολεία στις Κυκλάδες δεν γίνεται καθόλου ή γινεται με περικοπές το μάθημα της Φυσικής, οι μαθητές στα σχολεία της Μήλου έχουν να διδαχθούν καλλιτεχνικά και μουσική επτά χρόνια και δεκάδες μαθητές με ειδικές ανάγκες παραμένουν χωρίς τον καθηγητής παράλληλης στήριξης.
Την ίδια στιγμή στα σχολεία των Κυκλάδων πολυάριθμα είναι τα κενά στα τμήματα ένταξης ενώ δεν έχουν προσληφθεί καθόλου καθηγητές παράλληλης στήριξης, με αποτέλεσμα δεκάδες μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες να μένουν μόνοι και αβοήθητοι στη σχολική τάξη. Σε πολλά σχολεία δεν διδάσκονται καθόλου ή διδάσκονται ελάχιστα τα μαθήματα των καλλιτεχνικών, της μουσικής της πληροφορικής, της τεχνολογίας…
Δυστυχώς για άλλη μια χρονιά η εκπαίδευση και οι μαθητές μας στη νησιωτική Ελλάδα βιώνουν τον αποκλεισμό από τη πρόσβαση στη γνώση και ιδιαίτερα από τα ειδικά μαθήματα αυτά που προωθούν την ανάπτυξη ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.
Τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά και οι σοβαρές ελλείψεις στην εκπαίδευση μπορούν να λυθούν μόνο με ένα τρόπο. Με μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών άμεσα.
Οι εκπαιδευτικές ανάγκες δεν υπολογίζονται με βάση τις ανάγκες και τις συνθήκες της αγοράς ούτε με το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό αλλά με βάση τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, του δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.
Απέναντι σε όλους τους σχεδιασμούς για ένα “φτηνό” και υποβαθμισμένο δημόσιο σχολείο εμείς συνεχίζουμε στο δρόμο της αντίστασης. Ο κόσμος της εκπαίδευσης, οι εργαζόμενοι και οι γονείς θα υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο. Θα ακυρώσουμε στην πράξη, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, κάθε πολιτικό σχεδιασμό που υπονομεύει το μέλλον της νέας γενιάς.
Απαιτούμε:
# κάλυψη όλων των κενών και των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών μας και παιδιών μας και μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών για όλα τα πραγματικά κενά.
# 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια!
# Προσλήψεις για τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης!
# Ένας καθηγητής παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή!
# Κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών και στα μικρά νησιά των Κυκλάδων!
# Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία!
# Προσλήψεις εκπαιδευτικών για όλα τα τμήματα υποδοχής”.