Τρίτη, 27 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΥπόθεση "Αγία Ζώνη 2": Επιστολή - βόμβα και ...γίνονται τέτοια πράγματα; Μπαααα

Υπόθεση “Αγία Ζώνη 2”: Επιστολή – βόμβα και …γίνονται τέτοια πράγματα; Μπαααα

|

Υπόθεση …. εργασίας από Πλοίαρχο Εμπορικού Ναυτικού, ο οποίος με επιστολή του προς την ιστοσελίδα zougla.gr βάζει ερωτήματα και παρουσιάζει μία εικόνα που προβληματίζει εάν έχει έστω και ίχνος αλήθειας 

Κουβέντα έχει ανοίξει γύρω από τα αίτια που οδήγησαν στο ναυάγιο του «Αγία Ζώνη 2»… Εάν ήταν αξιόπλοο; Τι φορτίο είχε; Γιατί από τα έντεκα μέλη του πληρώματος στο πλοίο ήταν μόλις τα δύο; Ο καθένας έχει μία διαφορετική άποψη… Όμως, ενδιαφέρον παρουσιάζει η επιστολή που έστειλε στην ιστοσελίδα zougla.gr, o Χαράλαμπος Λιβαδάς, Πλοίαρχος Α τάξεως Εμπορικού Ναυτικού με τεράστια εμπειρία στη ναυσιπλοΐα αλλά και στα ναυτικά ατυχήματα, διερωτάται για τους λόγους που οδήγησαν στη βύθιση του δεξαμενοπλοίου «Αγία Ζώνη 2», αναφέροντας ορισμένες λεπτομέρειες που θα προκαλέσουν ανατριχίλα στους αρμόδιους και τις Αρχές… Διαβάστε προσεχτικά τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγει ο έμπειρος ναυτικός:

 «Αξιότιμοι κύριοι αισθάνομαι επιτακτικά την ανάγκη να εκφράσω κ εγώ την άποψή μου γύρω από το πλέον μυστήριο κατ΄ άλλους ναυάγιο, αλλά όχι για μένα! Άκουσα σε τηλεοπτική εκπομπή την απολογητική ομιλία του πλοιοκτήτη κ. Κουντούρη. Σημείωσα ορισμένα στοιχεία τα οποία μου χτύπησαν έντονα και ως εκ τούτου κατέληξα στο ότι λείπουν κάποιοι κρίκοι από το ιστορικό του πλοιοκτήτη, αν και θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον αν άκουγα τον πρώτο μηχανικό του πλοίου να μας έλεγε κάτω από ποιες συνθήκες βούλιαξε το πλοίο.

Σκοπός αυτής της παρέμβασής μου είναι να βοηθήσω με την εμπειρία μου τις ανακριτικές αρχές στο δύσκολό τους έργο, έτσι ώστε να ρίξω άπλετο φως κάτω από ποιες συνθήκες θα μπορούσε να βουλιάξει το πλοίο στα καλά καθούμενα στο αγκυροβόλιο.

Εμένα προσωπικά δεν με απασχολεί το γεγονός αυτό ως ατύχημα. Με απασχολεί μόνον η περίπτωση αν θα μπορούσε να υπάρχει δολιοφθορά από κάποιους, οι οποίοι βέβαια θα πρέπει να είχαν σοβαρό κίνητρο και μεγάλο κέρδος, διότι αν δεν υπάρχουν αυτά τα δύο συστατικά, δεν υπάρχει και έγκλημα.

Άκουσα τον πλοιοκτήτη να λέει κλαίγοντας ότι το πλοίο δεν ήταν ασφαλισμένο και για αυτό καταστράφηκε, υπονοώντας ότι δεν θα εισπράξει την ασφάλεια του πλοίου! Αυτό εγώ προσωπικά το θεώρησα μεγάλη υποκρισία εκ μέρους του πλοιοκτήτη, διότι περίμενα ότι στη συνέχεια θα μας έλεγε και κάτι άλλο πολύ πιο ενδιαφέρον για την ανάκριση από το ότι το πλοίο ήταν ανασφάλιστο, δηλαδή θα προτιμούσα να μας έλεγε αν το φορτίο ήταν ασφαλισμένο και σε ποιους ‘’Underwriters’’ (Ασφαλιστές του φορτίου) και επιπρόσθετα (όχι με μεγάλο ενδιαφέρον βέβαια) και σε ποιο (P&I clamp) ήταν ασφαλισμένος και ως προς τι ήταν ασφαλισμένος!

Την υπόθεση αυτή θα την διαχωρίσω σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος θα αφορά το σενάριο της κομπίνας, δηλαδή το εξαιρετικά μεγάλο κίνητρο με το επίσης εξαιρετικά μεγάλο κέρδος! Και το δεύτερο μέρος αφορά τον τρόπο καταβύθισης του πλοίου!

Βάσει των ανωτέρω θα σας παρομοιάσω την κομπίνα ως μια ληστεία τράπεζας με ένα αυτοκίνητο κάποια αξίας. Πιστεύετε λοιπόν ότι αυτοί οι οποίοι λήστεψαν την τράπεζα και σήκωσαν 5.000.000 Ευρώ ότι θα δίσταζαν να έκαιγαν το αυτοκίνητο προκειμένου να εξαλείψουν τα στοιχεία;

Επομένως η αξία του πλοίου ήταν αμελητέα συγκριτικά με το φορτίο του πλοίου, κι έτσι αποδεικνύεται ότι το κίνητρο υπάρχει και είναι η αξία του φορτίου η οποία είναι σκέτο χρυσάφι! Και τότε τίθεται το ερώτημα: Καλά αφού το φορτίο έφυγε και πήγε στην θάλασσα και βρώμισε και τις ακτές, πως θα κέρδιζαν λεφτά από αυτό;

Απάντηση: Το φορτίο πουλήθηκε κρυφώς και πιθανόν μεταφορτώθηκε σε άλλο πλοίο ‘’Μάνα’’ πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Σαλαμίνα. Έτσι όλοι πίστευαν ότι στα αμπάρια του πλοίου βρισκόταν φορτίο πετρελαίου, ενώ στην πραγματικότητα τα αμπάρια του πλοίου ήταν φορτωμένα με 2500 ΜΤ θαλασσινό νερό αναμεμειγμένο με 100 ΜΤ περίπου φορτίου πετρελαίου! Ενώ το πραγματικό φορτίο είχε κάνει φτερά και ήταν στις τσέπες αυτών οι οποίοι έστησαν την κομπίνα! Όποιοι κι αν είναι αυτοί.

Στις περιπτώσεις αυτές συνήθως απομακρύνονται όλοι από το πλοίο, πλοίαρχος, Α’ μηχανικός και Β’ μηχανικός, προκειμένου να μην έχουν ευθύνη! Έτσι στο πλοίο παρέμειναν οι πλέον έμπιστοι -1 ή 2 άτομα-, οι οποίοι ύστερα από υποδείξεις των Α ή Β μηχανικών, ή οποιονδήποτε άλλων γνώριζαν την διαδικασία αυτήν, οι οποίοι ενημερώθηκαν ποιες είναι οι συγκεκριμένες αυτές στρόφιγγες (Βάρδουλες) οι οποίες συγκοινωνούν απευθείας την θάλασσα τόσο με το μηχανοστάσιο όσο και με τα αμπάρια του πλοίου. Από εκεί και ύστερα η καταβύθιση του πλοίου ήταν δεδομένη. Δηλαδή πριν αρχίσει το τελευταίο στάδιο της καταβύθισης του πλοίου, είχαν προηγηθεί οι εξής εργασίες:

Γέμισαν όλα τα διπύθμενα του πλοίου με θάλασσα! Γέμισαν όλα τα αμπάρια του πλοίου με νερό, τόσο αυτά που είχαν υπολείματα φορτίου, όσον και αυτά τα οποία δεν είχαν φορτίο, επιπρόσθετα είχαν γεμίσει και όλες τις δεξαμενές έρματος με θαλασσινό νερό. Οι ενέργειες αυτές θα είχαν σαν αποτέλεσμα να εξαντλήσουν τη μεταφορική ικανότητα του πλοίου σε βάρος και το πλοίο πλέον να επιπλέει μόνον βασιζόμενο στην εφεδρική ευστάθεια του πλοίου, η οποία προερχόταν από τις καμπίνες του πλοίου, αίθουσες ενδιαίτησης, κυρίως όμως από το μηχανοστάσιο του πλοίου.

Έτσι το πλοίο περίμενε τη χαριστική βολή, η οποία ήταν να συγκοινωνήσουν την θάλασσα με το μηχανοστάσιο. Την κίνηση αυτή την έκαναν τουλάχιστον μια ώρα πριν ειδοποιήσουν ότι το πλοίο βυθίζεται, έτσι ώστε να μην χαθεί χρόνος έως τη στιγμή της καταβύθισής του, από την στιγμή που θα ειδοποιούσαν τι αρχές, μέχρι και την στιγμή της τελικής βύθισης του πλοίου…

Μετά τιμής

Πλοίαρχος Α τάξεως ΕΝ

Λιβαδάς Χαράλαμπος».


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

«Φιλοξενία με αξία για όλους»: Ο τουρισμός στην πρώτη γραμμή για ένα βιώσιμο αύριο

Στη Ρόδο το Συνέδριο του ΞΕΕ και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ανέδειξε τον ρόλο του ξενοδοχειακού κλάδου στην πράσινη μετάβαση και τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη

Γ. Μαργαρίτης: Παρουσία στο Συνέδριο του ΞΕΕ στη Ρόδο, στο επίκεντρο η βιώσιμη φιλοξενία”

Μήνυμα ευθύνης για το μέλλον του τουρισμού από τον Γιάννη Μαργαρίτη στο συνέδριο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος με τίτλο «Χαράσσοντας τον δρόμο για ένα Βιώσιμο Αύριο»

Νάξος – Αεροδρόμιο: Προσωρινός φορητός φωτισμός στον διάδρομο για νυχτερινές αεροδιακομιδές

Τοποθετήθηκε φορητό σύστημα φωτισμού στον διάδρομο του αεροδρομίου Νάξου για νυχτερινές αεροδιακομιδές ασθενών. Το μέτρο είναι προσωρινό και έρχεται εν αναμονή της μόνιμης φωτοσήμανσης μετά την αναβάθμιση των υποδομών.

Αντίδραση της ΠΕΠΕΝ: «Όχι στο στοχοποιημένο κυνήγι των Πλοιάρχων»

Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων καταγγέλλει τις μεθοδεύσεις που στρέφονται κατά των Πλοιάρχων για ζητήματα ασφάλειας, μετά το περιστατικό με το CHAMPION JET 2 στη Μήλο

Σαντορίνη: Ξεκινούν οι εγγραφές στο “Santorini Summer Camp” (χρονοδιάγραμμα)

Το πρόγραμμα, το οποίο αφορά παιδιά που θα φοιτήσουν στην Α’ τάξη Δημοτικού μέχρι και παιδιά που τελείωσαν την Στ’ τάξη, θα πραγματοποιηθεί σε δύο περιόδους

Τήνος – Λιμάνι: Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για την αποκατάσταση του προσήνεμου μώλου

Με (αυτό) χρηματοδότηση από το Λιμενικό Ταμείο Τήνου και προϋπολογισμό 2,5 εκατ. ευρώ, ξεκινά ένα σημαντικό έργο υποδομής για την ασφάλεια και τη λειτουργικότητα του "Έξω Λιμανιού"

Η Μήλος, το “πολύχρωμο μυστικό του Αιγαίου” που προτείνει το National Geographic

Από τα ηφαιστειακά τοπία ως τα ψαροχώρια με τα σύρματα, η Μήλος ξεδιπλώνει την αυθεντική της ψυχή ως μια ήρεμη εναλλακτική για διακοπές

Σύρος – Τουριστική Επιτροπή: Πρώτη συνεδρίαση με προοπτικές εξωστρέφειας και στοχευμένες δράσεις

Η πρώτη συνάντηση της ανανεωμένης Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης ανοίγει τον δρόμο για μια ποιοτική και στοχευμένη τουριστική στρατηγική

ΟΠΕΚΕΠΕ: Σήμερα ανοίγουν οι δηλώσεις ΟΣΔΕ (!!!)

Κ. Τσιάρας: «Καθαρή λύση, πλήρης διαφάνεια και νέα εποχή για τον ΟΠΕΚΕΠΕ»- Σήμερα ανοίγουν οι δηλώσεις ΟΣΔΕ, δύο μήνες νωρίτερα σε σχέση με πέρυσι

Σαντορίνη: Μελωδίες στο Φως και στη Θάλασσα από τη χορωδία του Δήμου Θήρας

Η Χορωδία του Δήμου Θήρας υφαίνει μουσικές γέφυρες ανάμεσα στη φωτογραφία, την παράδοση και το Αιγαίο

Οι Πυξ Λαξ έρχονται στη Νάξο, πότε και που;

Την Δευτέρα 11 Αυγούστου στο 1ο Γυμνάσιο Νάξου – Μουσική, μνήμες και νέες αγάπες με το συγκρότημα-σύμβολο της ελληνικής ροκ σκηνής

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Πάρος: Ένα νησί στο όριο της αντοχής του

Οι κάτοικοι εκπέμπουν SOS για τον υπερτουρισμό, την άναρχη δόμηση και την απώλεια της ταυτότητας του νησιού

Νάξος: «Έφυγε» ο Αντώνης Καρούσης, θλίψη στην Κωμιακή για τον αγαπητό συγχωριανό

Ο ήσυχος και αγαπητός Αντώνης Καρούσης, με ρίζες στην Κωμιακή και παρουσία στην Αθήνα, έφυγε λίγο πριν επιστρέψει στο χωριό του – Η εξόδιος ακολουθία τελείται σήμερα

Εκτακτο: Σεισμός 6 R ανοιχτά της Κρήτης, αισθητός σε όλο το Νότιο Αιγαίο

Σεισμική δόνηση μεγάλης διάρκειας λίγο μετά τις 6 το πρωί, με επίκεντρο το κρητικό πέλαγος

Νάξος – Πλάκα: Καταστροφή στο όνομα της “καθαριότητας”, καταγγελίες για παράνομες παρεμβάσεις

Μαζική απομάκρυνση φυκιών Ποσειδωνίας με τσουγκράνες, εγκαταστάσεις εν μέσω ωοτοκίας και περιβαλλοντική αδιαφορία σε προστατευόμενη ζώνη Natura.

Νάξος: “Το μέρος που με διάλεξε και το διάλεξα κι εγώ”

Η Στέλλα Νικολάκη γράφει για την δική της Νάξο...

Νάξος: Δωρεάν προληπτικές εξετάσεις από το “Naxos Medical” μέσω του προγράμματος «Προλαμβάνω»

Έγκαιρη πρόληψη για τα καρδιαγγειακά νοσήματα με αξιοπιστία και ανθρώπινη φροντίδα – Δωρεάν αιματολογικός έλεγχος για όλους τους πολίτες

Ιος – Γκίκας Γκίκας: “Μας ενδιαφέρει τι θα γίνει στη “βιτρίνα” του νησιού μας”

Η γνωμοδότηση για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων συνοδεύεται από προϋποθέσεις, με αιτήματα για πολεοδομική συνοχή και κοινωνικό σεβασμό.