Σκέπτονται και… συσκέπτονται οι αρμόδιοι φορείς για να βρουν λύσεις ώστε να εξυπηρετηθούν καλύτερα τα μικρά νησιά των άγονων γραμμών, όμως όλα τα σχέδια προσκρούουν στην έλλειψη λιμενικών υποδομών.
Σκέπτονται και… συσκέπτονται οι αρμόδιοι φορείς για να βρουν λύσεις ώστε να εξυπηρετηθούν καλύτερα τα μικρά νησιά των άγονων γραμμών, όμως όλα τα σχέδια προσκρούουν στην έλλειψη λιμενικών υποδομών.
Όπως επεσήμανε μιλώντας σε ημερίδα στη Νάξο ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης «το μεγάλο πρόβλημα της Ακτοπλοΐας είναι βέβαια στα λιμάνια μας. Η έλλειψη υποδομών θα δημιουργήσει τεράστιες δυσκολίες στην οργάνωση δρομολογίων με ανταποκρίσεις. Στο δρομολόγιο που μελετήσαμε φανταστείτε το τοπικό πλοίο να φτάνει στη Νάξο (ΦΩΤΟ) με 1.000 άτομα και 150 ΙΧ και κάποια φορτηγά και αυτά να πρέπει να σταθμεύσουν προσωρινά για να μετεπιβιβασθούν στο πλοίο με προορισμό τον Πειραιά. Και βέβαια τα ίδια προβλήματα θα έχουμε στη Σύρο προς και από Δ. Κυκλάδες, κλπ.» και προσέθεσε:
«Οι υπηρεσίες μέσω τοπικών ανταποκρίσεων δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθούν χωρίς να παρασχεθούν εγγυήσεις για τη δυνατότητα μετεπιβιβάσεων σύμφωνα με το πρόγραμμα που προτείνεται. Εάν τα τοπικά πλοία και τα πλοία κορμού ανήκουν στον ίδιο πλοιοκτήτη τότε πρέπει να παρασχεθούν εγγυήσεις από τον πλοιοκτήτη για τον αναγκαίο συνδυασμό των δρομολογίων. Εάν τα πλοία ανήκουν σε διαφορετικούς πλοιοκτήτες π.χ. σε δύο τότε πρέπει να δεσμευθούν και οι δύο υπογράφοντας την σύμβαση ανάθεσης.
Οι επιβάτες σε συγκεκριμένο δρομολόγια δεν σκέπτονται την γενικότερη βελτίωση των υπηρεσιών π.χ. την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων ή τη βελτίωση της ενδοεπικοινωνίας με αποτέλεσμα να διαμαρτύρονται λόγω των μετεπιβιβάσεων έστω και εάν αυτές δεν αυξάνουν το συνολικό χρόνο ταξιδιού» και κατέληξε λέγοντας:
«Για την κάλυψη των εξόδων των δρομολογίων αλλά και των χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων και μικρού περιθωρίου κέρδους απαιτούνται ανά πλοίο €13.337.000 ευρώ. Για τη διαμόρφωση του απαιτούμενου μισθώματος πρέπει να υπολογίσουμε και τον ΦΠΑ – 24%, δηλαδή το συνολικό μίσθωμα ανά πλοίο υπολογίζεται σε 16.500.000 ή σε 33.000.000 και για τα δύο πλοία έναντι 19.000.000 που καταβάλλονται σήμερα για τις ίδιες περίπου υπηρεσίες. Δηλαδή το κόστος των υπηρεσιών θα αυξηθεί κατά 14.000.000 περίπου».