Ο εορτασμός της Ανύψωσης του Τιμίου Σταυρού (14/09) …σφραγίζει την 11η Σεπτεμβρίου ως ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς
Οι προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να ανοίξουν τα σχολεία τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου και όχι την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου “σκόνταψε” στην εορτή της “Ύψωσις Τιμίου Σταυρού”. Εάν είχε αποφασιστεί το άνοιγμα τω ν σχολείων ανήμερα της εορτής δεν θα μπορούσε να γίνει ο καθιερωμένος αγιασμός, καθώς οι κληρικοί θα έπρεπε να βρίσκονται στου Ιερούς Ναούς μέχρι στις 11 το πρωί για την τέλεση της Θείας Λειτουργίας. Κι έτσι επιστρέφουμε στο ..αρχικό πλάνο, την 11η Σεπτεμβρίου ως ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς. Βέβαια αυτό δεν μπορούσε να το παραδεχτεί επίσημα το Υπουργείο Παιδείας κι έτσι όπως τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Δημήτρης Χασάπης, αν και εξετάστηκε το ενδεχόμενο να γινόταν η έναρξη της σχολικής χρονιάς στις 14 Σεπτεμβρίου (Δευτέρα), δεν κατέστη, ωστόσο, εφικτό, καθώς οι διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο είναι αρκετά χρονοβόρες, οπότε η ιδέα απορρίφθηκε.
Εξάλλου, είχε γίνει πρόταση στο υπουργείο να γίνει η έναρξη της σχολικής χρονιάς μετά τις εκλογές, αλλά και αυτή απορρίφθηκε, καθώς δεν θα μπορούσε να συμπληρωθεί μέχρι τέλος Μαΐου το διδακτικό έτος και, πρακτικά, θα σήμαινε τη μεταφορά του κλεισίματος των σχολείων τον Ιούνιο και την διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων τον Ιούλιο.
Πάντως, το άνοιγμα των σχολείων φαίνεται ότι θα βρει το υπουργείο εν μέσω της διαδικασίας της καταγραφής των κενών των εκπαιδευτικών, καθώς δεν υπάρχει ακόμη επίσημη καταμέτρησή τους. “Έχουμε κάνει μια εκτίμηση που είναι πολύ χαμηλότερη της αρχικής (σ.σ. η αρχική εκτίμηση ήταν της τάξεως των 20.000 κενών). Αυτή τη στιγμή, περιμένουμε την τεκμηριωμένη καταγραφή των αναγκών από τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης”, ανέφερε σχετικά ο κ. Χασάπης, ο οποίος δεν θέλησε να κάνει κάποια αναφορά στον πιθανό αριθμό των κενών.
Τέλος, όσον αφορά τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών, σύμφωνα με το υπουργείο, υπηρεσιακά οι διαδικασίες είναι στο τελευταίο στάδιο, ενώ οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών έχουν προχωρήσει.
Να σημειώσουμε τέλος ότι την επόμενη χρονιά (2016) θεσπίζονται διπλές Πανελλήνιες εξετάσεις, με το παλιό και το νέο μεταβατικό σύστημα. Η διάταξη για τις Πανελλήνιες προκαλεί ερωτήματα, καθώς δεν αναφέρει αν θα υπάρχουν, για παράδειγμα, δύο ειδών μηχανογραφικά, μιας και οι σχολές, βάσει του νέου συστήματος, έχουν κατανεμηθεί διαφορετικά (σ.σ.: χαρακτηριστικά, του χρόνου για πρώτη φορά οι Οικονομικές Σχολές δεν θα είναι ανοιχτές στους υποψηφίους Θεωρητικής Κατεύθυνσης), ή σε ποια ύλη θα εξεταστούν οι υποψήφιοι. Δικαίωμα εξέτασης με το… παλιό σύστημα θα έχουν οι φετινοί απόφοιτοι των πανελλαδικών εξετάσεων. Από την επόμενη χρονιά, οι εισαγωγικές εξετάσεις αλλάζουν με μείωση των μαθημάτων από έξι, που ίσχυαν μέχρι σήμερα, σε τέσσερα και με εντελώς διαφορετική κατανομή των σχολών στα πέντε νέα επιστημονικά πεδία που έχουν δημιουργηθεί. Και αυτό ισχύει μόνο για το σχολικό έτος 2015-2016 να εξεταστεί και την επόμενη χρονιά με το σύστημα των έξι μαθημάτων διεκδικώντας μία θέση στο σύνολο του αριθμού εισακτέων έτσι όπως θα οριστεί για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος.