Στην Ουγγαρία το 2014 οι κάτοικοι εξεργέθηκαν και πέταξαν την κυβέρνηση στο δρόμο, στην Ελλάδα δύο χρόνια αργότερα σκέφτονται το φόρο στο Ιντερνετ, λέτε να …σωθούμε;
Πριν από δύο χρόνια όταν η κυβέρνηση της Ουγγαρίας αποφάσισε να βάλει φόρο στο Internet με σκοπό να αυξήσει τα έσοδά της, οι πολίτες αντέδρασαν και με βασικό σύνθημα «Ο φόρος στο Internet είναι σύμβολο του αυταρχισμού της κυβέρνησης» ανέτρεψαν την οικονομική πολιτική και το μέτρο δεν τέθηκε ποτέ… Τώρα, δεν αποκλείεται να δούμε το ίδιο σκηνικό και στην Ελλάδα. Βλέπετε, υπό την πίεση των εσόδων και με την Τρόικα να πιέζει για μέτρα και δη μείωση συντάξεων, οι φωστήρες της Κυβέρνησης προσανατολίζονται σε μία «φορο-καταιγίδα» που θα πιάνει οτιδήποτε …κινείται… Κι έτσι μετά τον φόρο που σχεδιάζεται στην συνδρομητική τηλεόραση, αλλά και τις αυξήσεις στη φορολόγηση της κινητής τηλεφωνίας το νέο σενάριο που βλέπει το φως της δημοσιότητας, αφορά την επιβολή «χαρατσιού» στις συνδέσεις του internet (!!!) όχι δεν είναι αστείο… Το νέο τέλος, σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν μέχρι στιγμής θα μπει σε όλο το φάσμα της χρήσης του internet, είτε στις συνδέσεις που προσφέρονται αυτούσιες από τις εταιρείες, είτε σε εκείνες που αφορούν στις συνδέσεις μέσω κινητού τηλεφώνου. Πληροφορίες για το ποσοστό του «χαρατσιού» δεν έχουν δοθεί οπότε είναι αδύνατο να υπολογιστεί το κόστος για τον καταναλωτή αλλά και τα έσοδα για το κράτος.
Καύσιμα
Υπάρχει όμως και κάτι που θα πονέσει ακόμη περισσότερους τους Έλληνες που έχουν αυτοκίνητα και χρησιμοποιούν πετρέλαιο στο σπίτι καθότι μιλάμε για αύξηση φόρου στις τιμές των καυσίμων. Και μάλιστα η πρόταση αυτή έρχεται επίσης από τους έλληνες φωστήρες της Κυβέρνησης γεγονός που σημαίνει ότι έχει πολλές πιθανότητες να εφαρμοστεί. Μεγάλοι χαμένοι θα είναι και χιλιάδες ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που επέλεξαν συγκεκριμένους κινητήρες (αν και με υψηλότερη αξία) προκειμένου να επωφεληθούν από τη χαμηλή τιμή του πετρελαίου. Από τις πρώτες εκτιμήσεις η αύξηση στο ειδικό φόρο κατανάλωσης θα φτάσει τα 10 λεπτά και στην περίπτωση αυτή η τελική τιμή της αμόλυβδης θα εκτοξευθεί στα 1,477 ευρώ από 1,347 σήμερα – αύξηση 13 ολόκληρων λεπτών του ευρώ. Σε κάποιες περιοχές η τιμή της βενζίνης θα εκτοξευτεί ακόμη και πάνω από το 1,50 ευρώ το λίτρο. Οπότε δεν μιλάμε για τις Κυκλάδες και τη Νάξο που είναι ήδη στο 1,60…. Για το πετρέλαιο κίνησης η τιμή θα εξαρτηθεί ανάλογα με το σενάριο αύξησης του ΕΦΚ που θα επιλεγεί. Εάν αυξηθεί κατά 10 σεντς τότε το πετρέλαιο κίνησης (από 0,89 έως 1,05 που τιμάται σήμερα) θα κυμαίνεται με βάση τις σημερινές τιμές στην Αττική από το 1 έως το 1,17 ευρώ το λίτρο. Εάν όμως επιλεγεί η λύση της εξομοίωσης του ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης με τη βενζίνη τότε η τιμή αναμένεται να εκτιναχθεί πάνω από το 1,4 ευρώ το λίτρο. Η επιβάρυνση θα είναι σημαντική και θα καταστήσει και τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ασύμφορα, ωστόσο, στην παγίδα θα έχουν πέσει χιλιάδες ήδη αγοραστές τέτοιων αυτοκινήτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ένα λίτρο βενζίνης, ο ειδικός φόρος από τα 67 λεπτά που είναι σήμερα, θα φτάσει στα 71 λεπτά ενώ στο πετρέλαιο κίνησης από τα 33 λεπτά θα ανέβει στα 35 λεπτά. Δηλαδή 7 στα 10 ευρώ που πληρώνουμε για καύσιμα πάει σε φόρους.
Αυτομάτως θα δημιουργούνταν θέμα με τη φορολόγηση του πετρελαίου θέρμανσης (σ.σ τόσο μεγάλη διαφορά φόρου θα αναζωπύρωνε το κίνητρο για τον αποχρωματισμό του πετρελαίου θέρμανσης) αλλά και εκρηκτική αύξηση στο παραγωγικό κόστος καθώς πετρέλαιο κίνησης χρησιμοποιούν όλες οι μεταφορές εταιρείες.
Άγνωστο είναι προς το παρόν ποια θα είναι η επιβάρυνση για τις επιχειρήσεις αλλά και για τα νοικοκυριά από την επόμενη χρονιά.
Επίσης, κανείς δε γνωρίζει αν θα ισχύσουν τα σενάρια και για αύξηση του φόρου στο αέριο. Η φημολογία έχει προκαλέσει αναστάτωση σε βιομηχανίες και νοικοκυριά. Σήμερα, στην τελική τιμή του φυσικού αερίου ο ειδικός φόρος κατανάλωσης αντιπροσωπεύει περίπου το 40%, ενώ σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες κυμαίνεται στο 10%. Σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη του ΙΟΒΕ, αν ο φόρος στο φυσικό αέριο περιοριζόταν στο ελάχιστο όριο που ορίζει η κοινοτική νομοθεσία, θα παράγονταν 754 εκατομμύρια «περισσότερο» ΑΕΠ το χρόνο, θα δημιουργούνταν 12.500 θέσεις εργασίας και θα οδηγούσε σε πτώση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος κατά 1,9% και των βιομηχανικών προϊόντων κατά 2,1%.
Με πληροφορίες από την «Ημερησία»