Στα νησιά του Ιονίου πραγματοποιούν ηλεκτρονικό δημοψήφισμα για τη πώληση των αεροδρομίων και το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι σε δέκα μέρες μπαίνουν υπογραφές
Η υπόθεση «ιδιωτικοποίηση» των περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας έφτασε όπως όλα δείχνουν στο τέλος της. Και παρά το γεγονός ότι η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ξεκίνησε ηλεκτρονικό δημοψήφισμα για να ακυρώσει το …ξεπούλημα των «ασημικών» της χώρας έναντι ενός πινακίου φακής. Πως έχουν οι εξελίξεις; Σήμερα (08/12) ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) κ. Στέργιος Πιτσιόρλας ανακοίνωσε την υπογραφή των δύο συμβάσεων για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μέσα στις επόμενες 10 ημέρες με τον ανάδοχο του διαγωνισμού Fraport – Slentel για 40+10 χρόνια. Όπως είναι γνωστό η παραχώρηση περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ακτίου, των Χανίων, της Καβάλας, της Κεφαλονιάς, της Κέρκυρας, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου, της Θεσσαλονίκης και της Ζακύνθου, μέσα από δύο εταιρίες παραχώρησης.
Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ η κοινοπραξία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ποσοστό 28,5% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες. H Fraport θα έχει τον πρώτο λόγο στο επενδυτικό σχήμα, με ποσοστό τουλάχιστον 67% στις εταιρίες παραχώρησης. Κύριος μέτοχος της εισηγμένης Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρία Rare Infrastructure Limited (5,27%) και οι λοιποί μέτοχοι (34,91%).
Δημοψήφισμα
Οσο για το δημοψήφισμα; Ο περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων κ. Θεόδωρος Γαλιατσάτος προχωρά σε κινήσεις διαφοροποίησης από την κυβερνητική πολιτική, οι οποίες πάντως έχουν περισσότερο επικοινωνιακή διάσταση. Δεν συγκρούονται με το… σαβουάρ βιβρ της κυβέρνησης που προτρέπει σε διεκδικήσεις εντός ορίων (άλλο αν, μετά, απορρίπτονται μετ’ επαίνων). Στο επίκεντρο των αντιδράσεων είναι η διαχείριση των αεροδρομίων από γερμανική εταιρεία και το καθεστώς λειτουργίας τους. Ήδη ξεκίνησε η ηλεκτρονική ψηφοφορία, στο πλαίσιο δημοψηφίσματος που αποφάσισε προ διμήνου η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, αναφορικά με την κυβερνητική απόφαση για συνέχιση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων της χώρας. Από τη Δευτέρα και έως τις 27 Δεκεμβρίου 2015 (ώρα 23.59), όποιος είναι εγγεγραμμένος στους εκλογικούς καταλόγους της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων μπορεί να ψηφίσει στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.pin.gov.gr/poll, καταθέτοντας τη συμφωνία ή τη διαφωνία του με κείμενο το οποίο ζητά «διαχείριση των αεροδρομίων με δημόσιο χαρακτήρα και τη συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης και των τοπικών παραγωγικών φορέων».
Η διεξαγωγή δημοψηφίσματος είχε αποφασιστεί αρχές Σεπτεμβρίου από το Περιφερειακό Συμβούλιο ύστερα από πρόταση του κ. Γαλιατσάτου, εκτιμώντας ότι οι επιπτώσεις στην οικονομία της περιοχής από την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων θα είναι ιδιαίτερα αρνητικές, καθώς τέσσερα από τα δεκατέσσερα πωλούμενα αεροδρόμια σχετίζονται άμεσα με την κοινωνικοοικονομική ζωή της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων. Τότε είχε αποφασιστεί και η προσφυγή στη Δικαιοσύνη για την ακύρωση της απόφασης του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ). Τώρα αξίζει να σημειωθεί ότι στις 8 Ιανουαρίου 2016 αναμένεται η συνεκδίκαση της προσφυγής της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων στο Συμβούλιο της Επικρατείας από κοινού με άλλες παρόμοιου περιεχομένου προσφυγές φορέων και ΟΤΑ. Ως προς την ηλεκτρονική ψηφοφορία, οι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων μπορούν να ψηφίσουν «Ναι» ή «Όχι» στο εξής κείμενο: «Η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση των δεκατεσσάρων περιφερειακών αεροδρομίων, τέσσερα από τα οποία ενδιαφέρουν άμεσα την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, και η παράδοσή τους σε ημικρατική εταιρεία γερμανικών συμφερόντων θεωρείται επιζήμια για την οικονομία της χώρας και της περιοχής και καταχρηστική για το γενικότερο δημόσιο συμφέρον. Επιζητούμε την εφαρμογή νέου μοντέλου για τη διαχείριση των αεροδρομίων με δημόσιο χαρακτήρα και τη συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης και των τοπικών παραγωγικών φορέων».
Πηγή: tovima.gr