Κυριακή, 3 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΣαντορίνη - Sea Diamond: Δώδεκα χρόνια και ακόμη στο βυθό της Καλντέρας

Σαντορίνη – Sea Diamond: Δώδεκα χρόνια και ακόμη στο βυθό της Καλντέρας

|

Ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond που παραμένει στα … όρια της Καλντέρας δώδεκα χρόνια μετά την βύθισή του 

Με αφορμή τη σημερινή 12η επέτειο από την πρόσκρουση και βύθιση του κρουαζιεροπλοίου Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης, η Συντονιστική Επιτροπή Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond κάνει μια αναδρομή σε όσα έγιναν από τις 5 Απριλίου 2007 μέχρι σήμερα και συνεχίζει να ζητά την εφαρμογή της νομοθεσίας, προκειμένου η πλοιοκτήτρια εταιρία να αναλάβει την ανέλκυση του πλοίου. Και όπως τονίζει ” στην Ελλάδα δεν υπάρχει ακόμη η απαραίτητη πολιτική βούληση για την εφαρμογή της νομοθεσίας, ιδιαιτέρως όταν βλάπτονται τα συμφέροντα μεγάλων εταιρειών” και ολοκληρώνει τη σκέψη της “Ύστερα από τον δωδεκαετή αγώνα του Θηραϊκού λαού, για άλλη μία φορά ζητάμε την πολιτική παρέμβαση και την ενεργό δράση των αρμοδίων Υπουργών αλλά και του ιδίου του Πρωθυπουργού της χώρας, προκειμένου να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία και οι αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης στο θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond. Ζητάμε να ληφθούν επιτέλους οι κατάλληλες πρωτοβουλίες και αποφάσεις προκειμένου να ανελκυθεί το Sea Diamond και να απομακρυνθεί αυτή η οικολογική βόμβα που απειλεί με περιβαλλοντική καταστροφή την καλντέρα μας, το Αιγαίο μας αλλά και την εικόνα της πατρίδας μας σε όλο τον κόσμο”.

Σε σχετική ανακοίνωσή της αναφέρει:

“Η οργή μας ξεχειλίζει, κάθε χρόνο τέτοια μέρα, όταν έρχεται η στιγμή να θρηνήσουμε άλλη μία μαύρη επέτειο της αδικαιολόγητης, δόλιας και εγκληματικής βύθισης του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης. Απίστευτοι χειρισμοί από πλευράς του πλοιάρχου και εγκληματικά λάθη. Ακατανόητος ο περαιτέρω τρόπος προσάραξης του πλοίου μέχρι και τη ολοκληρωτική βύθισή του τις πρώτες πρωινές ώρες της 6ης Απριλίου 2007. Αναφέρονται όλα αναλυτικά στην απόφαση 515/2016 του ΣΤ’ Ποινικού Τμήματος του Αρείου Πάγου με την οποία η Ελληνική Δικαιοσύνη αποφάσισε τελεσίδικα για την ενοχή του Πλοιάρχου του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου αλλά και του Διευθυντή Επιχειρήσεων της συνδιαχειρίστριας εταιρείας. Ο τελικός θλιβερός απολογισμός: Δύο Γάλλοι επιβάτες (πατέρας και κόρη 16 ετών) ακόμη αγνοούνται, ένας Έλληνας δύτης 36 ετών (πατέρας 2 παιδιών) έχασε τη ζωή του σε εντεταλμένη αποστολή βιντεοσκόπησης του ναυαγίου και ρύπανση με δεκάδες τόνους μαζούτ των ακτών της καλντέρας σε μήκος 11 χιλιομέτρων…

Δεν χρειάζεται πολλά περισσότερα ο κοινός νους για να θυμώσει και να αγανακτήσει με την ανευθυνότητα των υπευθύνων και την έλλειψη πολιτικής βούλησης του κρατικού μηχανισμού να εφαρμόσει τη νομοθεσία και να υποχρεώσει τον καθόλα υπεύθυνο πλοιοκτήτη της Louis Cruises να πληρώσει ώστε να αποκαταστήσει τουλάχιστον το φυσικό περιβάλλον της Σαντορίνης και να το απαλλάξει από τη σοβαρή και εξακολουθητική θαλάσσια ρύπανση που συνέβη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης, υποχρεώνοντάς τον στην ανέλκυση του ναυαγίου, όπως αναγνώρισε στην απόφασή του και ο Άρειος Πάγος.

Αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει ακόμη η απαραίτητη πολιτική βούληση για την εφαρμογή της νομοθεσίας, ιδιαιτέρως όταν βλάπτονται τα συμφέροντα μεγάλων εταιρειών. Το φυσικό περιβάλλον και η πολιτιστική μας κληρονομιά δεν προστατεύονται επαρκώς. Στην προκειμένη περίπτωση του ναυαγίου του Sea Diamond, αντί η πολιτεία να αναγκάσει την πλοιοκτήτρια Louis Cruises σε ανέλκυση του ναυαγίου και στη συνέχεια να λυθούν οι όποιες διαφορές στις δικαστικές αίθουσες όπως γίνεται στα ευνομούμενα κράτη, εμείς περιμένουμε να τελεσιδικήσουν οι δικαστικές διαμάχες και μετά να σκεφτούμε αν θα λύσουμε το πρόβλημα, αν δεν είναι πλέον αργά… Και είναι γνωστό πως αυτές οι διαμάχες μπορούν να διαρκέσουν πάρα πολλά χρόνια! Εν τω μεταξύ τα αρμόδια υπουργεία, με περίσσεια υποκρισίας, επιρρίπτουν την ευθύνη διαχείρισης και ανέλκυσης του ναυαγίου στο Λιμενικό Ταμείο του Δήμου Θήρας, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν έχει ούτε τα τεχνικά αλλά ούτε και τα οικονομικά μέσα να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις. Έτσι απλά για να κρύβονται κάποιοι πίσω από το δάκτυλό τους και να αποφεύγουν τις ευθύνες που εκ του νόμου τους αναλογούν.

Την ίδια “έλλειψη επαρκούς και κατάλληλης διακυβέρνησης από την ελληνική κυβέρνηση“, καταδεικνύει και η μελέτη της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (TRAN Committee) που δημοσιεύθηκε στις 17/1/2019, σχετικά με τον κορεσμό της Σαντορίνης και την αλλοίωση του χαρακτήρα του κοινωνικού ιστού από την ανεξέλεγκτη καθημερινή ροή δεκάδων χιλιάδων τουριστών. Σύμφωνα με τη μελέτη το 15% της συνολικής επιφάνειας της Σαντορίνης είναι κτισμένο συγκριτικά με μέσον όρο 1% σε άλλα ελληνικά νησιά. Είχαμε 5,5 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις το 2017 σε σύγκριση με 3,3 εκατομμύρια το 2012 (αύξηση κατά 40%) και συνολικές αφίξεις 2 εκατομμυρίων επισκεπτών. Η Σαντορίνη το 2018 είχε 474 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και 749.286 επιβάτες, ενώ για το 2019 είναι προγραμματισμένες περίπου 600. Και ενώ η ετήσια οικονομική δραστηριότητα από τον τουρισμό στο νησί υπολογίζεται πως ανέρχεται στο ένα δις ευρώ, η πολιτεία αδυνατεί να λάβει κατάλληλα μέτρα προστασίας του χαρακτήρα και της ελκυστικότητας του νησιού. Η σχεδόν ανεξέλεγκτη δόμηση, η εξαιρετικά μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση στο περιορισμένο οδικό δίκτυο, η ασφυκτική κυκλοφορία των πεζών, η υπερβολική διάθεση αποβλήτων, η έλλειψη νερού και ενέργειας, η πολιτιστική εκτόπιση και αλλοίωση του χαρακτήρα του νησιού, η γενικότερη περιβαλλοντική υποβάθμιση και η ασφυκτική πίεση από τον τουριστικό κορεσμό, απειλούν το μέλλον της Σαντορίνης και την οδηγούν με μαθηματικό τρόπο στην ανεπανόρθωτη κατάσταση ενός τσαλαπατημένου παραδείσου.

Όλοι οι κάτοικοι του νησιού, αυτού του πρώτου παγκοσμίως τουριστικού προορισμού, της Σαντορίνης που κοσμεί την κορωνίδα της τουριστικής βιτρίνας και βιομηχανίας της Ελλάδας μας, της Σαντορίνης που αποφέρει σημαντικά μεγάλο μέρος στο ετήσιο ΑΕΠ της χώρας μας, ζητάμε από την Ελληνική Πολιτεία να προστατεύσει με σθένος το φυσικό περιβάλλον του τόπου μας, να εφαρμόσει το γράμμα του νόμου απέναντι σε αυτούς που τον καταπατούν, τον αψηφούν και τον φτύνουν κατάμουτρα. Μπροστά στα μάτια των απλών πολιτών που αγωνίζονται για το σήμερα και για ένα καλύτερο αύριο. Μπροστά στα μάτια των νέων που θα κληθούν να μεγαλώσουν και να ζήσουν δημιουργικά σε τούτο τον τόπο διατηρώντας, όσο μπορούν, την πολιτιστική του κληρονομιά.

Ύστερα από τον δωδεκαετή αγώνα του Θηραϊκού λαού, για άλλη μία φορά ζητάμε την πολιτική παρέμβαση και την ενεργό δράση των αρμοδίων Υπουργών αλλά και του ιδίου του Πρωθυπουργού της χώρας, προκειμένου να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία και οι αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης στο θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond. Ζητάμε να ληφθούν επιτέλους οι κατάλληλες πρωτοβουλίες και αποφάσεις προκειμένου να ανελκυθεί το Sea Diamond και να απομακρυνθεί αυτή η οικολογική βόμβα που απειλεί με περιβαλλοντική καταστροφή την καλντέρα μας, το Αιγαίο μας αλλά και την εικόνα της πατρίδας μας σε όλο τον κόσμο.

 Φτάνουν πια τα διαπλεκόμενα επιχειρηματικά συμφέροντα, η διαπλοκή και η κρατική αδράνεια! Όχι άλλες ψεύτικες υποσχέσεις. Απαιτούμε αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.”


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Symi On The Rocks: Το σπιτάκι του ψαρά που έγινε viral φαντασίωση του ελληνικού καλοκαιριού

Ένα λευκό σπίτι πάνω στα βράχια στη Σύμη έγινε παγκόσμια φαντασίωση – από τους influencers του Instagram μέχρι τους ρομαντικούς ταξιδιώτες που αναζητούν γαλήνη.

Η λαβή Χάιμλιχ μπορεί να σώσει μια ζωή – Δες πώς (video)

Μέλη του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού εκπαιδεύουν το κοινό στη σωστή εφαρμογή της λαβής Χάιμλιχ – Μαθήματα και οδηγίες διαθέσιμα στο www.samarites.gr

Attica Group: Εκπτώσεις για τους νέους φοιτητές – Ταξίδια με έκπτωση έως 50% για την πρώτη μετακίνηση

Μέχρι 31 Οκτωβρίου 2025, ο Όμιλος Attica στηρίζει τους επιτυχόντες των Πανελλαδικών με σημαντικές εκπτώσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια – Ισχύει και για τους συνοδούς τους.

Δήμος Τήνου: Μήνυση κατά ΔΕΔΔΗΕ για τις επαναλαμβανόμενες διακοπές ρεύματος

Αντιδράσεις, ζημιές και απελπισία στην Τήνο – Εικόνες ντροπής με κατοίκους και επιχειρήσεις στο σκοτάδι για ώρες, μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού.

Μιτάτοι: Πέτρινοι φύλακες της παράδοσης στην Κρήτη και τη Νάξο (video)

Στο Παγκόσμιο Γεωπάρκο UNESCO Ψηλορείτη και στη Νάξο, οι μιτάτοι στέκουν ως ζωντανά σύμβολα κτηνοτροφικής σοφίας και βιώσιμης ζωής. Είναι ώρα να τα προστατεύσουμε και να τα αναδείξουμε.

Νάξος: Νεανικός αγώνας ανοιχτής θάλασσας από το ExcellenSeas στο Πυργάκι (video)

Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη για δεύτερη χρονιά ο αγώνας κολύμβησης ανοιχτής θάλασσας από τον μη κερδοσκοπικό φορέα ExcellenSeas στο νότιο άκρο της Νάξου – Υποτροφίες σε μαθητές ακριτικών νησιών.

Το μέλλον του νερού στα χέρια της επιστήμης – Το έργο WATERWISE σε 6 περιοχές της Ελλάδας

Πανεπιστήμια και εταιρείες τεχνολογίας ενώνουν δυνάμεις για την ανάπτυξη ενός «έξυπνου» μοντέλου διαχείρισης νερού με βάση το υδατικό αποτύπωμα κάθε περιοχής

Πανναξιακός ΑΟΚ: Κρατάει το βασικό κορμό, μένουν οι Μάκαρης, Προδρόμου, Αρτσάνος, Κρανιάς

Ο Πανναξιακός «χτίζει» πάνω στην εμπειρία και τη σταθερότητα – Τέσσερις βασικοί παίκτες συνεχίζουν για τη νέα σεζόν στη National League 2.

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.

Εντατικοί έλεγχοι πυρασφάλειας στα πλοία με εντολή Κικίλια

Διπλοί ετήσιοι έλεγχοι στα επιβατικά-οχηματαγωγά πλοία που εκτελούν δρομολόγια Ελλάδας–Ιταλίας, με ενίσχυση των μέτρων ενεργητικής και παθητικής πυρασφάλειας.

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Πανελλαδικές 2025: «Πνοή» επιτυχίας για τους μαθητές της Νάξου

Μαθητές και μαθήτριες του φροντιστηρίου «ΠΝΟΗ» στη Νάξο διακρίνονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις – Πού πέρασαν και τι βαθμούς συγκέντρωσαν

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Αυτοδιοικητικές εκλογές: Καταργείται ο δεύτερος γύρος, εκλογές τον Νοέμβριο, Νέο όριο το 42% για εκλογή Δημάρχου

Η κυβέρνηση φέρνει ριζικές αλλαγές στον εκλογικό νόμο για δήμους και περιφέρειες – Τέλος ο δεύτερος γύρος, λιγότεροι υποψήφιοι και αλλαγές στη σταυροδοσία.