Τρίτη, 26 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΣαντορίνη - Sea Diamond: Δώδεκα χρόνια και ακόμη στο βυθό της Καλντέρας

Σαντορίνη – Sea Diamond: Δώδεκα χρόνια και ακόμη στο βυθό της Καλντέρας

|

Ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond που παραμένει στα … όρια της Καλντέρας δώδεκα χρόνια μετά την βύθισή του 

Με αφορμή τη σημερινή 12η επέτειο από την πρόσκρουση και βύθιση του κρουαζιεροπλοίου Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης, η Συντονιστική Επιτροπή Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του Κ/Ζ Sea Diamond κάνει μια αναδρομή σε όσα έγιναν από τις 5 Απριλίου 2007 μέχρι σήμερα και συνεχίζει να ζητά την εφαρμογή της νομοθεσίας, προκειμένου η πλοιοκτήτρια εταιρία να αναλάβει την ανέλκυση του πλοίου. Και όπως τονίζει ” στην Ελλάδα δεν υπάρχει ακόμη η απαραίτητη πολιτική βούληση για την εφαρμογή της νομοθεσίας, ιδιαιτέρως όταν βλάπτονται τα συμφέροντα μεγάλων εταιρειών” και ολοκληρώνει τη σκέψη της “Ύστερα από τον δωδεκαετή αγώνα του Θηραϊκού λαού, για άλλη μία φορά ζητάμε την πολιτική παρέμβαση και την ενεργό δράση των αρμοδίων Υπουργών αλλά και του ιδίου του Πρωθυπουργού της χώρας, προκειμένου να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία και οι αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης στο θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond. Ζητάμε να ληφθούν επιτέλους οι κατάλληλες πρωτοβουλίες και αποφάσεις προκειμένου να ανελκυθεί το Sea Diamond και να απομακρυνθεί αυτή η οικολογική βόμβα που απειλεί με περιβαλλοντική καταστροφή την καλντέρα μας, το Αιγαίο μας αλλά και την εικόνα της πατρίδας μας σε όλο τον κόσμο”.

Σε σχετική ανακοίνωσή της αναφέρει:

“Η οργή μας ξεχειλίζει, κάθε χρόνο τέτοια μέρα, όταν έρχεται η στιγμή να θρηνήσουμε άλλη μία μαύρη επέτειο της αδικαιολόγητης, δόλιας και εγκληματικής βύθισης του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στην καλντέρα της Σαντορίνης. Απίστευτοι χειρισμοί από πλευράς του πλοιάρχου και εγκληματικά λάθη. Ακατανόητος ο περαιτέρω τρόπος προσάραξης του πλοίου μέχρι και τη ολοκληρωτική βύθισή του τις πρώτες πρωινές ώρες της 6ης Απριλίου 2007. Αναφέρονται όλα αναλυτικά στην απόφαση 515/2016 του ΣΤ’ Ποινικού Τμήματος του Αρείου Πάγου με την οποία η Ελληνική Δικαιοσύνη αποφάσισε τελεσίδικα για την ενοχή του Πλοιάρχου του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου αλλά και του Διευθυντή Επιχειρήσεων της συνδιαχειρίστριας εταιρείας. Ο τελικός θλιβερός απολογισμός: Δύο Γάλλοι επιβάτες (πατέρας και κόρη 16 ετών) ακόμη αγνοούνται, ένας Έλληνας δύτης 36 ετών (πατέρας 2 παιδιών) έχασε τη ζωή του σε εντεταλμένη αποστολή βιντεοσκόπησης του ναυαγίου και ρύπανση με δεκάδες τόνους μαζούτ των ακτών της καλντέρας σε μήκος 11 χιλιομέτρων…

Δεν χρειάζεται πολλά περισσότερα ο κοινός νους για να θυμώσει και να αγανακτήσει με την ανευθυνότητα των υπευθύνων και την έλλειψη πολιτικής βούλησης του κρατικού μηχανισμού να εφαρμόσει τη νομοθεσία και να υποχρεώσει τον καθόλα υπεύθυνο πλοιοκτήτη της Louis Cruises να πληρώσει ώστε να αποκαταστήσει τουλάχιστον το φυσικό περιβάλλον της Σαντορίνης και να το απαλλάξει από τη σοβαρή και εξακολουθητική θαλάσσια ρύπανση που συνέβη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στη θαλάσσια περιοχή της Σαντορίνης, υποχρεώνοντάς τον στην ανέλκυση του ναυαγίου, όπως αναγνώρισε στην απόφασή του και ο Άρειος Πάγος.

Αλλά δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει ακόμη η απαραίτητη πολιτική βούληση για την εφαρμογή της νομοθεσίας, ιδιαιτέρως όταν βλάπτονται τα συμφέροντα μεγάλων εταιρειών. Το φυσικό περιβάλλον και η πολιτιστική μας κληρονομιά δεν προστατεύονται επαρκώς. Στην προκειμένη περίπτωση του ναυαγίου του Sea Diamond, αντί η πολιτεία να αναγκάσει την πλοιοκτήτρια Louis Cruises σε ανέλκυση του ναυαγίου και στη συνέχεια να λυθούν οι όποιες διαφορές στις δικαστικές αίθουσες όπως γίνεται στα ευνομούμενα κράτη, εμείς περιμένουμε να τελεσιδικήσουν οι δικαστικές διαμάχες και μετά να σκεφτούμε αν θα λύσουμε το πρόβλημα, αν δεν είναι πλέον αργά… Και είναι γνωστό πως αυτές οι διαμάχες μπορούν να διαρκέσουν πάρα πολλά χρόνια! Εν τω μεταξύ τα αρμόδια υπουργεία, με περίσσεια υποκρισίας, επιρρίπτουν την ευθύνη διαχείρισης και ανέλκυσης του ναυαγίου στο Λιμενικό Ταμείο του Δήμου Θήρας, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν έχει ούτε τα τεχνικά αλλά ούτε και τα οικονομικά μέσα να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις. Έτσι απλά για να κρύβονται κάποιοι πίσω από το δάκτυλό τους και να αποφεύγουν τις ευθύνες που εκ του νόμου τους αναλογούν.

Την ίδια “έλλειψη επαρκούς και κατάλληλης διακυβέρνησης από την ελληνική κυβέρνηση“, καταδεικνύει και η μελέτη της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (TRAN Committee) που δημοσιεύθηκε στις 17/1/2019, σχετικά με τον κορεσμό της Σαντορίνης και την αλλοίωση του χαρακτήρα του κοινωνικού ιστού από την ανεξέλεγκτη καθημερινή ροή δεκάδων χιλιάδων τουριστών. Σύμφωνα με τη μελέτη το 15% της συνολικής επιφάνειας της Σαντορίνης είναι κτισμένο συγκριτικά με μέσον όρο 1% σε άλλα ελληνικά νησιά. Είχαμε 5,5 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις το 2017 σε σύγκριση με 3,3 εκατομμύρια το 2012 (αύξηση κατά 40%) και συνολικές αφίξεις 2 εκατομμυρίων επισκεπτών. Η Σαντορίνη το 2018 είχε 474 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και 749.286 επιβάτες, ενώ για το 2019 είναι προγραμματισμένες περίπου 600. Και ενώ η ετήσια οικονομική δραστηριότητα από τον τουρισμό στο νησί υπολογίζεται πως ανέρχεται στο ένα δις ευρώ, η πολιτεία αδυνατεί να λάβει κατάλληλα μέτρα προστασίας του χαρακτήρα και της ελκυστικότητας του νησιού. Η σχεδόν ανεξέλεγκτη δόμηση, η εξαιρετικά μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση στο περιορισμένο οδικό δίκτυο, η ασφυκτική κυκλοφορία των πεζών, η υπερβολική διάθεση αποβλήτων, η έλλειψη νερού και ενέργειας, η πολιτιστική εκτόπιση και αλλοίωση του χαρακτήρα του νησιού, η γενικότερη περιβαλλοντική υποβάθμιση και η ασφυκτική πίεση από τον τουριστικό κορεσμό, απειλούν το μέλλον της Σαντορίνης και την οδηγούν με μαθηματικό τρόπο στην ανεπανόρθωτη κατάσταση ενός τσαλαπατημένου παραδείσου.

Όλοι οι κάτοικοι του νησιού, αυτού του πρώτου παγκοσμίως τουριστικού προορισμού, της Σαντορίνης που κοσμεί την κορωνίδα της τουριστικής βιτρίνας και βιομηχανίας της Ελλάδας μας, της Σαντορίνης που αποφέρει σημαντικά μεγάλο μέρος στο ετήσιο ΑΕΠ της χώρας μας, ζητάμε από την Ελληνική Πολιτεία να προστατεύσει με σθένος το φυσικό περιβάλλον του τόπου μας, να εφαρμόσει το γράμμα του νόμου απέναντι σε αυτούς που τον καταπατούν, τον αψηφούν και τον φτύνουν κατάμουτρα. Μπροστά στα μάτια των απλών πολιτών που αγωνίζονται για το σήμερα και για ένα καλύτερο αύριο. Μπροστά στα μάτια των νέων που θα κληθούν να μεγαλώσουν και να ζήσουν δημιουργικά σε τούτο τον τόπο διατηρώντας, όσο μπορούν, την πολιτιστική του κληρονομιά.

Ύστερα από τον δωδεκαετή αγώνα του Θηραϊκού λαού, για άλλη μία φορά ζητάμε την πολιτική παρέμβαση και την ενεργό δράση των αρμοδίων Υπουργών αλλά και του ιδίου του Πρωθυπουργού της χώρας, προκειμένου να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία και οι αποφάσεις της Ελληνικής Δικαιοσύνης στο θέμα του ναυαγίου του Sea Diamond. Ζητάμε να ληφθούν επιτέλους οι κατάλληλες πρωτοβουλίες και αποφάσεις προκειμένου να ανελκυθεί το Sea Diamond και να απομακρυνθεί αυτή η οικολογική βόμβα που απειλεί με περιβαλλοντική καταστροφή την καλντέρα μας, το Αιγαίο μας αλλά και την εικόνα της πατρίδας μας σε όλο τον κόσμο.

 Φτάνουν πια τα διαπλεκόμενα επιχειρηματικά συμφέροντα, η διαπλοκή και η κρατική αδράνεια! Όχι άλλες ψεύτικες υποσχέσεις. Απαιτούμε αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.”


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Διακοπή σήματος της ΕΡΤ από τις 13 Αυγούστου – Χωρίς κρατικά κανάλια και ραδιόφωνα

Στο «σκοτάδι» η κεντρική Νάξος λόγω βλάβης στις κεραίες αναμετάδοσης στο όρος Ζας. Τα ιδιωτικά κανάλια εκπέμπουν κανονικά.

24ωρη απεργία ΑΔΕΔΥ την Πέμπτη 28 Αυγούστου – Συγκέντρωση στο Σύνταγμα και αλλαγές πτήσεων

Πανελλαδική απεργία στο Δημόσιο με αφορμή το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο. Στάση εργασίας από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας – Τι ανακοίνωσαν AEGEAN και Olympic Air.

Εκλογικός νόμος: Σενάρια αλλαγών στη Ν.Δ., ο πήχης, το μπόνους και οι …χαμένες έδρες

Παρά τις διαβεβαιώσεις Μητσοτάκη, στο εσωτερικό της Ν.Δ. φουντώνει η συζήτηση για παρεμβάσεις στον εκλογικό νόμο και την αυτοδυναμία. (παραδείγματα)

Δωρεάν μετακινήσεις για ερασιτεχνικά σωματεία Αιγαίου & Ιονίου από το 2026, τι αναφέρει ο κος Βρούτσης

650 σωματεία και 35.000 αθλητές ωφελούνται από την απόφαση για δωρεάν ακτοπλοϊκές μετακινήσεις στα νησιά. - Το σχόλιο του κου Βρούτση

200 χρόνια «Ελπίς» – Σημαντικό αρχειακό έργο για το Γενικό Νοσοκομείο Σύρου

18.000 έγγραφα και εκατοντάδες φάκελοι ταξινομήθηκαν, φωτίζοντας την ιστορία της δημόσιας υγείας στη Σύρο και τις Κυκλάδες.

Η πατρίδα στην καρδιά – Το ταξίδι, η ξενιτιά και η επιστροφή (video)

Μια λογοτεχνική αφήγηση από την Στέλλα Νικολάκη για τον καημό της ξενιτιάς και τη γλυκιά ελπίδα της επιστροφής (video)

Νάξος: Αγνοείται η «Κανέλλα», έκκληση από τα μέλη του ταξιδιωτικού πρακτορείου Naxos Tours

Η αγαπημένη μασκότ της παραλίας λείπει εδώ και πέντε ημέρες – Πώς μπορείτε να βοηθήσετε.

Εγκρίθηκε: Δωρεάν μετακίνηση για τα ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα

Μεγάλη νίκη για τον νησιωτικό αθλητισμό μετά το αίτημα του Γ. Λεονταρίτη – Τα σωματεία θα ταξιδεύουν χωρίς κόστος με τα επιδοτούμενα πλοία.

Πάρος: Σύλληψη 33χρονου για τον βιασμό 24χρονης Γαλλίδας

Συνελήφθη το βράδυ της Κυριακής 33χρονος αλλοδαπός στην Πάρο, μετά από καταγγελία 24χρονης Γαλλίδας για βιασμό.

Νάξος – Κατερίνα Καμπανέλλη: «Στόχος η δημιουργία φεστιβάλ στη Νάξο με επίκεντρο το έργο του πατέρα μου» (video)

Συγκινητική συνέντευξη της κόρης του Ιάκωβου Καμπανέλλη για το Θεατρικό Μουσείο στη Νάξο και τα σχέδια για ένα ετήσιο φεστιβάλ.

Εκτακτο: Ατύχημα στον επαρχιακό δρόμο προς το αεροδρόμιο, τι συνέβη

Λίγο πριν τις 8 το βράδυ σημειώθηκε ατύχημα στον δρόμο Χώρας - Αεροδρομίου, τι συνέβη

Τραγωδία στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο

Θλίψη στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο τα ξημερώματα της Τρίτης. Η ανακοίνωση της Αστυνομίας.

Νάξος: Συμμορία διαρρηκτών με λεία άνω των 120.000 ευρώ – Συνελήφθη 33χρονος

Αστυνομικοί του Α.Τ. Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εξάρθρωσαν κύκλωμα που «χτυπούσε» σπίτια και τουριστικά καταλύματα – Δώδεκα οι εξιχνιασμένες κλοπές.

Ασφυξία στο λιμάνι της Νάξου – Μαζική επιστροφή εκδρομέων και το διαχρονικό ζήτημα των υποδομών

Με χιλιάδες ταξιδιώτες να επιστρέφουν, η Νάξος βρέθηκε ξανά αντιμέτωπη με το αδιαχώρητο στο λιμάνι και την ανάγκη για νέο σύγχρονο λιμενικό έργο.

Εσπερινό ΓΕ.Λ. Νάξου: Θλίψη για τον άδικο χαμό του μαθητή Χύκα Μικέλ

H σχολική κοινότητα αποχαιρετά τον 20χρονο μαθητή με λόγια αγάπης και συγκίνησης – Συλλυπητήρια στην οικογένεια και ευχές ανάρρωσης στον τραυματισμένο φίλο του.

Νάξος – “Σώστε τις παραλίες”: Μετά από μισό αιώνα κατεδαφίζεται το αυθαίρετο ξενοδοχείο στο Αλυκό Νάξου

Ένα εμβληματικό έργο αποκατάστασης ξεκινά: η φύση παίρνει πίσω τον χώρο που της ανήκει

Διάψευση από τον Δήμο Κέας για φημολογούμενα κρούσματα γαστρεντερίτιδας

«Ανυπόστατες οι αναφορές για εκατοντάδες περιστατικά και θάνατο – Σταθερά μειούμενα τα κρούσματα μετά τον Δεκαπενταύγουστο»

Νάξος: Νέα προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος τη Δευτέρα 25 Αυγούστου

Από τις 05:00 έως τις 07:00 το πρωί – Δεύτερη συνεχόμενη ημέρα με διακοπές ηλεκτροδότησης στο νησί

Εκτακτο: Δυστύχημα με έναν νεκρό στη πόλη της Νάξου

Νάξος και δυστύχημα με έναν νεκρό και έναν σοβαρά τραυματία στη πόλη της Νάξου -τι συνέβη;

Κέα: Σε ύφεση η γαστρεντερίτιδα, τι έδειξε η επίσκεψη του ΕΟΔΥ

Περίπου 30 περιστατικά ημερησίως στην κορύφωση της έξαρσης – Διερευνώνται τα αίτια, με έλεγχο νερού και περιβαλλοντικών δειγμάτων.