Στο αεροδρόμιο “Διαγόρας” της Ρόδου εδώ και αρκετές ημέρες έχουμε εργασίας αναβάθμισης ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου – Τι γίνεται στα άλλα αεροδρόμια που τελούν υπό το καθεστώς ….ιδιωτικοποίησης από την Fraport
Μία σειρά από έργα μικρής κλίμακας εκτελούνται τις τελευταίες μέρες στο αεροδρόμιο της Ρόδου κυρίως στο εσωτερικό των εγκαταστάσεών του με στόχο να ολοκληρωθούν πριν την έναρξη της φετινής τουριστικής σeζόν, για να καλυφθούν όσο το δυνατό περισσότερες ανάγκες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η εφημερίδα «Ροδιακή», στον τερματικό σταθμό εκτελούνται εργασίες ανακαίνισης και ανάδειξης των εσωτερικών του χώρων, καθώς και εργασίες για τη μόνωση της οροφής και στα δύο κτίρια. Επίσης πραγματοποιούνται έργα αναβάθμισης όλων των τουαλετών για να γίνουν σύγχρονες και λειτουργικές.
Επίσης έχουν ήδη γίνει εδώ και καιρό παρεμβάσεις στο διάδρομο και συγκεκριμένα σε όποια σημεία υπήρχαν κρατήρες όπως αυτοί που έγιναν αιτία να σταματήσει κατά το παρελθόν η λειτουργία του. Θα πρέπει πάντως να επισημανθεί ότι προγραμματίζεται να ασφαλτοστρωθεί από την αρχή όλος ο διάδρομος για να λυθεί μόνιμα το πρόβλημα.
Το προηγούμενο διάστημα έγιναν όμως και εργασίες στην περίφραξη και συγκεκριμένα σε όποια σημεία της αυτή είχε καταστραφεί. Τοποθετήθηκε συρματόπλεγμα ενώ παράλληλα καθαρίστηκαν οι θάμνοι και η βλάστηση που βρίσκονταν είτε μέσα στον ευρύτερο χώρο είτε περιμετρικά κατά μήκος της περίφραξης.
Αυτό ήταν μία από τις αναγκαίες παρεμβάσεις καθώς η ύπαρξή τους εγκυμονούσε κινδύνους για την ασφάλεια των αεροσκαφών και κατ΄επέκταση των επιβατών, αφού εκεί έβρισκαν καταφύγιο πουλιά και ζώα προκαλώντας συχνά περιστατικά με ατυχήματα.
Σημειώνεται ότι η Fraport Greece που ανέλαβε τη διαχείριση και λειτουργία του αεροδρομίου Διαγόρας βρίσκεται σε αναμονή έγκρισης των περιβαλλοντικών μελετών ώστε να πάρει την άδεια για έργα τα οποία θα εκτελεστούν στο μέλλον, και θα είναι μεγαλύτερης κλίμακας. Συμπερασματικά το αεροδρόμιο της Ρόδου έχει προβλήματα στη λειτουργία του όμως δεν κρίνονται επικίνδυνα.
Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί το αεροδρόμιο της Μυκόνου στο οποίο έγινε ολική αντικατάσταση του διαδρόμου προσγείωσης αεροσκαφών λόγω επικινδυνότητας του παλιού κάτι για το οποίο μάλιστα ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος είχε εκφράσει προ ημερών την ικανοποίησή του. Επίσης εργασίες στο διάδρομο προσγείωσης πραγματοποιούνται και στο αεροδρόμιο της Κω.
Μάλιστα σε σχετικό άρθρο του το tourismtoday.gr αναφέρει τα εξής: «Πυρετός εργασιών διεξάγεται αυτή την περίοδο στην πλειονότητα των αεροδρομίων που διαχειρίζεται η Fraport Greece.
Η εγγύτητα έναρξης της θερινής σεζόν για αρκετά αεροδρόμιο και η διαφαινόμενη επαύξηση του αριθμού των πτήσεων -λόγω της επί θύραις- νέας ανέλιξης του τουριστικού ρεύματος στην Ελλάδα έχει σημάνει συναγερμό στην ανάδοχο εταιρεία των 14 διεθνών περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Την ίδια ώρα που η Fraport Greece ολοκληρώνει την ανακατασκευή του διαδρόμου αποπροσγείωσης του αεροδρομίου της Μυκόνου ξεκινά την αντίστοιχη ανακατασκευή στο αεροδρόμιο της Κω και πραγματοποιείται ένας ορυμαγδός εργασιών σε 10 ακόμη αερολιμένες.
Επισημαίνεται ότι η Fraport Greece εν συνόλω πρόκειται να επενδύσει 415 εκατ. ευρώ στις υποδομές των αεροδρομίων μέχρι το 2021. Υπενθυμίζεται ότι η συμβατική υποχρέωση της εταιρείας έναντι του ελληνικού δημοσίου ήταν στα 330 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα η Fraport Greece παρέλαβε τα πρώτα 3 από τα συνολικά (σε πρώτη φάση) 10 νέα πυροσβεστικά οχήματα τα οποία θα κατευθυνθούν στα αεροδρόμια για χρήση από τους πυροσβέστες δαπάνης 4 εκατ. ευρω.
Ενδεικτικό της δυναμικής της εταιρείας και των προοπτικών ανάπτυξης της αεροπορικής αγοράς στην Ελλάδα είναι το γεγονός ότι σε διάστημα λιγότερο από 1 έτος διάφορα funds ερίζουν για την είσοδό τους στο μετοχικό σχήμα της εταιρείας.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η πώληση ποσοστού 10% της Fraport Greece που ανήκε στον όμιλο Κοπελούζου (Slentel) στο με έδρα το Λουξεμβούργο το fund Marguerite.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε δεδομένου ότι το 2017 καταγράφηκε ιστορικό ρεκόρ στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του γερμανικού ομίλου Fraport, η επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε σε 27,5 εκατ. επιβάτες (+10,3%) το 2017, ενώ ο συνολικός αριθμός των πτήσεων (αφίξεις-αναχωρήσεις) ανήλθε σε 227.195, καταγράφοντας αύξηση 11,4%.
Σε μηνιαία βάση, τον περασμένο Δεκέμβριο το αεροδρόμιο της Καβάλας παρουσίασε την μεγαλύτερη αύξηση (+100%) επιβατών και πτήσεων (κυρίως λόγω ομίχλης στο αεροδρόμιο Μακεδονία). Κορυφαίες επιδόσεις, όσον αφορά την επιβατική κίνηση, εμφάνισε τον Δεκέμβριο και το αεροδρόμιο της Κω, μέσω του οποίου διακινήθηκαν 19.146 άτομα (+53,9%).
Οι Εργασίες
Ειδικότερα αυτή την περίοδο στο κάδρο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας διενεργούνται από την Intrakat οι κάτωθι εργασίες:
– Στο Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται μόνωση οροφής και αναβάθμιση αποχωρητηρίων. Ο Ελληνικός Στρατός αυτές τις ημέρες διενεργεί έρευνα για τυχόν υλικό από το Β’ Παγκόσμιο στο σημείο όπου θα αναγερθεί ο νέος σταθμός.
Με πάνω από 6 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, το «Μακεδονία» αποτελεί το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στο δίκτυο της Fraport Greece.
Προς τούτο η εταιρεία έχει προγραμματίσει επενδύσεις ύψους 95 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021, με στόχο το αεροδρόμιο «Μακεδονία» να έχει αλλάξει ριζικά πρόσωπο δεδομένου ότι θα διαθέτει και ένα νέο τερματικό σταθμό, κατά 31.000 τ.μ. μεγαλύτερο από ότι σήμερα και τη δυνατότητα στάθμευσης για περισσότερα αεροσκάφη.
– Στο Αεροδρόμιο Ζακύνθου ξεκίνησε η κατεδάφιση εσωτερικών τμημάτων για την αναβάθμιση των εμπορικών χώρων. Η εταιρία παρέλαβε το ολοκαίνουργιο σύστημα διαχείρισης αποσκευών το οποίο θα εγκατασταθεί το προσεχές διάστημα.
– Στο Αεροδρόμιο Καβάλας βρίσκονται σε εξέλιξη επισκευές στο κέλυφος του τερματικού σταθμού όπως, βαφή στεγάστρου, μόνωση οροφής και νέα σήμανση στο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων και κατασκευή νέων τουαλετών.
– Στο Αεροδρόμιο Ακτίου πραγματοποιούνται εργασίες προετοιμασίας επέκτασης αεροδρομίου, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η αναβάθμιση των αποχωρητηρίων.
– Στο Αεροδρόμιο Χανίων προς ώρας γίνονται εργασίες για τη δημιουργία αναβαθμισμένων εμπορικών καταστημάτων.
– Στο Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς ολοκληρώνεται το νέο τμήμα οδοστρώματος στο διάδρομο αποπροσγείωσης.
– Στο Αεροδρόμιο Κέρκυρας περαιώνεται η ανακατασκευή αποχωρητηρίων και διενεργούνται εργασίες υδραυλικής αναβάθμισης.
– Στο Αεροδρόμιο Ρόδου υλοποιούνται εργασίες ανακαίνισης στο «νέο» τερματικό σταθμό σε συνδυασμό με μόνωση οροφής και αναβάθμιση των αποχωρητήριων
– Στο αεροδρόμιο Σάμου βρίσκεται σε εξέλιξη η ανακαίνιση του τερματικού σταθμού (χώροι αναμονής/τουαλέτες) και η κατεδάφιση παλαιού σταθμού
– Στο Αεροδρόμιο Μυτιλήνης τοποθετείται νέο σύστημα πυρασφάλειας, και διενεργείται η μόνωση κτηρίου και η αναβάθμιση αποχωρητηρίων.