Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες για την εθνική τραγωδία μετά τη συντριβή του στρατιωτικού ελικοπτέρου – Τι είχε ζητήσει ο πιλότος – Ξεσπούν οι συγγενείς των αδικοχαμένων αξιωματικών…
Φως στα αίτια της τραγωδίας με το ελικόπτερο Χιούι ρίχνει η πρώτη κατάθεση της μοναδικής διασωθείσας Βασιλικής Πλεξίδα. Την ίδια στιγμή σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Δημοκρατία» ο πιλότος του μοιραίου ελικοπτέρου φέρεται ότι είχε ζητήσει από την 1η Στρατιά άδεια για να πραγματοποιήσει την πτήση στις 10.00 το πρωί (αντί στις 07:30) λόγω της πρόγνωσης του καιρού. Η άδεια αυτή, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, δεν δόθηκε, με τα μοιραία αποτελέσματα. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πατέρας του άτυχου κυβερνήτη, Δημοσθένη Γούλα. Υποστηρίζει ότι ο αδικοχαμένος γιος του, είχε εκφράσει επιφυλάξεις για την πτήση και δεν ήθελε να πετάξει στις 08.00 το πρωί.
«Με τον γιο μου τελευταία φορά μιλήσαμε προχθές και μάλιστα την ώρα εκείνη μίλαγε με τη μάνα του και χτυπάει το άλλο τηλέφωνο. Ήταν κάποιος από την υπηρεσία και του λέει… “μα 8 η ώρα το πρωί να πάμε; Να περιμένουμε να πάει 10.00 η ώρα, μπας και ξανοίξει κι ο καιρός…” Καταλάβατε; Προαίσθηση. Όταν πετούσε και ξέραμε ότι θα πετούσε, γιατί μας είπε θα πήγαινε στο Άργος, στο Ορεστικό η καρδιά μας πήγαινε στην κούλουρη. Καταλάβατε;»
Με βουρκωμένα μάτια, σπασμένη φωνή και λόγια απόλυτης αγάπης, ο τραγικός πατέρας που αποχαιρέτησε χθες τον αδικοχαμένο λεβέντη του καταλήγει: «Ακούμε μόνο τα καλύτερα για το Δημοσθένη. Ήμουνα υπερήφανος. Και είμαι υπερήφανος. Έπεσε όχι εν καιρώ πολέμου, εν καιρώ ειρήνης. Ήταν ένα παλικάρι, πραγματικά! Όχι επειδή ήταν γιος μου. Το γέλιο του θα θυμάμαι και την κοινωνικότητά του. Έχαιρε από όλους εμπιστοσύνης, χαράς. O Θεός να τον αναπαύσει. Άφησε πίσω του και δύο παιδάκια μικρά. Την Τατιάνα και την Λουκία, εφτά χρονών η Τατιάνα και η Λουκία δύο χρονών. Της Τατιάνας της το είπε ψυχολόγος».
Όπως αναφέρουν πληροφορίες, που επικαλείται η «Εφημερίδα των Συντακτών», στους αεροπορικούς χάρτες της Πολεμικής Αεροπορίας, όπου σημειώνονται τα ύψη στα οποία με ασφάλεια μπορεί να πετάξει ένα πτητικό μέσο, ορίζονται ως όριο ασφαλείας στη συγκεκριμένη περιοχή, τα 7.200 πόδια από την επιφάνεια της θάλασσας.
Με δεδομένο ότι ορισμένες περιοχές του Σαρανταπόρου βρίσκονται σε υψόμετρο 3.500 πόδια και με δεδομένη τη νέφωση, η βάση της οποίας ήταν σε ύψος μόλις 50ο ποδών από το έδαφος, έμπειροι αξιωματικοί της Αεροπορίας ανέφεραν ότι η πτήση ήταν παρακινδυνευμένη και γι’ αυτό θα πρέπει να εκτιμηθεί πρώτα ο βαθμός αναγκαιότητάς της και μετά να διερευνηθεί αν σημειώθηκε κάποιο λάθος από τους χειριστές του ελικοπτέρου, οι οποίοι αναγκάστηκαν να πετούν σε χαμηλό έδαφος.
Με πληροφορίες από: Δημοκρατία, Εφημερίδα των Συντακτών