Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΠτήσεις χωρίς ούτε ένα επιβάτη

Πτήσεις χωρίς ούτε ένα επιβάτη

|

Το υπουργείο επιμένει ότι θα πρέπει να μειωθούν τα δρομολόγια στις άγονες αεροπορικές γραμμές, η Περιφέρεια τονίσει την ανάγκη ακόμη και για αύξηση και μέσω των στατιστικών έχουμε μία εικόνα που σίγουρα δίνει στην Κυβέρνηση το δικαίωμα να ομιλεί… 

Η απόφαση ελήφθη και έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί αυτή η μάχη… Γιατί μάχη είναι από τη στιγμή που το Υπουργείο επιμένει στη μείωση των δρομολογίων για τις άγονες αεροπορικές γραμμές και από την άλλη η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου όχι μόνο λέει «όχι» στο σχέδιο του αρμόδιου υπουργείου αλλά ζητάει και τα …..ρέστα.

Με βάση λοιπόν την πρόταση του υπουργείου, σημαντικά μειωμένα θα είναι τα δρομολόγια των άγονων αεροπορικών γραμμών καθώς επίσης και ο αριθμός των επιδοτούμενων θέσεων, αφού η ετήσια επιδότηση θα ανέλθει σε 14,6 εκατομμύρια ευρώ από περίπου 47 εκατομμύρια που προέβλεπαν οι προηγούμενες συμβάσεις. Το σχέδιο δεν προβλέπει περικοπή στον αριθμό των άγονων αεροπορικών γραμμών, οι οποίες παραμένουν 28, ωστόσο συναντά ήδη την αντίδραση πολλών τοπικών κοινωνιών, οι οποίες κάνουν λόγο για μειώσεις δρομολογίων ακόμα και στο μισό. Όπως προκύπτει από την πρόσκληση για τον διαγωνισμό κάλυψης των δρομολογίων που αναρτήθηκε στη «Διαύγεια», η περίοδος θα είναι τετραετής. Ξεκινά από την 1η Οκτωβρίου και λήγει στο τέλος Σεπτεμβρίου 2020. Τις αλλαγές είχε ήδη προαναγγείλει ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, από το βήμα της Βουλής, αναφερόμενος σε αεροπλάνα που μέχρι τώρα πηγαινοέρχονταν μόνο με… το πλήρωμα αλλά και σε γραμμές που εξυπηρετούσαν περισσότερους του ενός προορισμού και έκαναν έως και δέκα προσαπογειώσεις ανά δρομολόγιο. Είχε υπογραμμίσει μάλιστα ότι επιδοτούνταν σχεδόν οι διπλάσιες από τις απαραίτητες θέσεις, δηλαδή 1.080.051 θέσεις, ενώ μετακινήθηκαν 565.667 επιβάτες.

Οι όροι

Μένει, πάντως, να αποδειχθεί εάν οι όροι και οι προϋποθέσεις του νέου διαγωνισμού και κυρίως η μείωση του ετήσιου οικονομικού αντισταθμίσματος για τις αεροπορικές εταιρείες σε συνδυασμό με τη μειωμένη κίνηση κυρίως κατά τη χειμερινή περίοδο θα οδηγήσουν τους αερομεταφορείς στην εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κάλυψη αυτών των προορισμών.

Σύμφωνα με την πρόσκληση του διαγωνισμού, σε περίπτωση διακοπής της εξυπηρέτησης σε κάποια από τις γραμμές που θα έχει αναλάβει αερομεταφορέας ορίζεται ως ρήτρα αποζημίωσης στο Δημόσιο το ποσό των 500.000 ευρώ ανά γραμμή. Επιπλέον ορίζεται ότι ο αριθμός των ακυρούμενων πτήσεων με ευθύνη του αερομεταφορέα δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1% του συνολικού ετήσιου αριθμού καθώς σε κάθε άλλη περίπτωση προβλέπεται μείωση της επιδότησης που θα λαμβάνει. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι ανοιχτή σε όλους τους αερομεταφορείς που έχουν άδεια εκμετάλλευσης σε ισχύ. Ωστόσο ορίζεται σαφώς ότι οι εταιρείες που θα αναλάβουν τα συγκεκριμένα δρομολόγια θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν στο πλήρωμα τουλάχιστον έναν εργαζόμενο που θα κατανοεί πλήρως και θα μιλάει την ελληνική γλώσσα.

Σχέδιο

Το νέο σχέδιο του υπουργείου περικόπτει τον αριθμό των επιδοτούμενων δρομολογίων, χωρίζει το έτος σε τρεις περιόδους, τη χαμηλή, τη μέση και την υψηλή, και προβλέπει κατ’ ελάχιστον τρία δρομολόγια την εβδομάδα τους χειμερινούς μήνες, τα οποία θα αυξάνονται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Παράλληλα ανάλογα με την περίοδο, καθορίζει τη μέγιστη τιμή του ναύλου στην οικονομική θέση. Έτσι, στη χαμηλή και μέση περίοδο τα εισιτήρια ξεκινούν από 35 ευρώ (στο δρομολόγιο Κοζάνη-Καστοριά) και δεν θα υπερβαίνουν τα 85 ευρώ (στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα), ενώ στην υψηλή περίοδο που περιλαμβάνει τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο η μέγιστη τιμή ναύλου ανάλογα με τον προορισμό θα κυμαίνεται από 40 ευρώ και θα φτάνει τα 100 ευρώ για τα δύο προαναφερθέντα δρομολόγια.

Περιφέρεια

Από την πλευρά της η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου παραμένει σταθερή και τονίζει ότι δεν θα δεχτεί καμία έκπτωση όσον αφορά στις επιδοτούμενες αεροπορικές γραμμές, με δεδομένη την ιδιαιτερότητα του νησιωτικού συμπλέγματος του Νοτίου Αιγαίου. Και η θέση του αυτή αποτυπώθηκε σε ομόφωνη απόφαση που ελήφθη στη συνεδρίαση της περασμένης Παρασκευής, που διεξήχθη στη Σύρο. Και όπως τονίζει χαρακτηριστικά με βάση την ομόφωνη απόφαση που έλαβε:

Καμία μείωση των επιδοτούμενων  δρομολογίων για τη χαμηλή περίοδο

Αύξηση των δρομολογίων κατά 15% στη μέση περίοδο

Αύξηση κατά 30% στην υψηλή περίοδο

Καθημερινή σύνδεση των νησιών με την Αθήνα, όπως και των μικρότερων ακριτικών νησιών με το διοικητικό τους κέντρο

Μείωση των αεροπορικών ναύλων για τους μόνιμους κατοίκους των μικρών νησιών.

Οπότε όπως καταλαβαίνετε… Μάχη και όποιος αντέξει…

Ούτε ένας επιβάτες

Από εκεί και πέρα, ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης επιμένει στην απόφαση του για μείωση των ναύλων στις άγονες γραμμές καθότι «την ώρα που η πτήση Αθήνα-Λονδίνο κόστιζε με ελληνικές γραμμές 204 ευρώ, η πτήση Ακτιο – Σητεία κόστιζε 547 ευρώ και η πτήση Θεσσαλονίκη-Σκύρος 419 ευρώ». Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε παρουσιάσει στη Βουλή, σε αρκετά δρομολόγια είχαν επιδοτηθεί περισσότερες θέσεις από τον συνολικό αριθμό των ταξιδιωτών.

Συγκεκριμένα, στη γραμμή της Ζακύνθου το 2014 πληρώθηκαν 58.584 θέσεις και ταξίδεψαν 36.315 επιβάτες με κόστος 1.078.000 ευρώ, στη γραμμή Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια η επιβατική κίνηση ήταν 5.791 επιβάτες και οι θέσεις που πληρώθηκαν ήταν 9.883 με κόστος 1.714.000 ευρώ, και στη γραμμή Αθήνα-Σητεία η επιβατική κίνηση ήταν 20.295 επιβάτες και πληρώθηκαν 75.107 θέσεις. Αντίστοιχα με τη γραμμή Αθήνα – Καστοριά – Κοζάνη μετακινήθηκαν 6.452 επιβάτες και πληρώθηκαν 20.052 θέσεις, στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία οι επιβάτες ήταν 14.635 και οι θέσεις που πληρώνονταν ήταν 45.570, στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σητεία οι επιβάτες ήταν 2.710 και οι θέσεις που πληρώνονταν ήταν 7.860 και στη γραμμή Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος οι επιβάτες ήταν 8.359 και οι θέσεις ήταν 26.106.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον υπουργό, αρκετά δρομολόγια εκτελούνταν μόνο με πιλότους και αεροσυνοδούς: «Στο δρομολόγιο Ζάκυνθος-Κύθηρα τον Ιανουάριο πραγματοποιήθηκαν εννιά αφίξεις αεροσκαφών με οκτώ επιβάτες, τον Φεβρουάριο οκτώ αφίξεις με κανέναν επιβάτη, τον Μάρτιο τέσσερις αφίξεις με έναν επιβάτη, τον Απρίλιο 13 αφίξεις με έναν επιβάτη και τον Μάιο 13 αφίξεις με 4 επιβάτες».

Πληροφορίες από την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας « Έθνος» 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: «Νότες της Άνοιξης» με την Άννα Δανιηλίδη

Δημιουργικότητα, μουσική και παιχνίδι για τα παιδιά μας σε δύο όμορφες ανοιξιάτικες δράσεις

Νάξος – Δημοτικό Σχολείο Φιλωτίου: “Ζωντανή μάθηση μέσα από την παράδοση”

Το Δημοτικό Σχολείο Φιλωτίου προτείνει τη μετατροπή των μουσειακών χώρων του χωριού σε εκπαιδευτικά εργαστήρια βιωματικής γνώσης

«Η Ομάδα Αιγαίου είναι η οικογένειά μας». Συγκινητική αναφορά του Αντιδημάρχου Κουφονησίου Αντώνη Κωβαίου (video)

Ο Αντιδήμαρχος Αντώνης Κωβαίος μιλά για τους εθελοντές που προσφέρουν με αγάπη, γιατρούς, έργα και ελπίδα στα νησιά

Γ. Βρούτσης: Έρχεται το πρώτο «μπαλόνι» της Θεσσαλονίκης για διεθνείς αγώνες!

Νέο κλειστό γυμναστήριο διεθνών προδιαγραφών με αεροϋποστηριζόμενο θόλο στον χώρο του Ποσειδωνίου – Χωρητικότητα 2.080 θέσεων

ΑΣΕΠ 2025: Οι ημερομηνίες, η διαδικασία και οι προθεσμίες συμμετοχής

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι 47.410 υποψήφιοι για την επιλογή ημέρας και ώρας εξέτασης μέσω της πλατφόρμας e-Ραντεβού

Πάρος: Ένα νησί στο όριο της αντοχής του

Οι κάτοικοι εκπέμπουν SOS για τον υπερτουρισμό, την άναρχη δόμηση και την απώλεια της ταυτότητας του νησιού

“ΟΧΙ” από τον Δήμο Ιητών στο Σχέδιο Στρατηγικής Επένδυσης Κουμπάρα – Διακοφτό – Φάρος

Το Δημοτικό Συμβούλιο Ιητών γνωμοδοτεί αρνητικά επί της ΣΜΠΕ της επένδυσης ΕΣΧΑΣΕ, ζητώντας πληρέστερα δεδομένα και εγγυήσεις για τη φέρουσα ικανότητα και την προστασία του τοπίου της Ίου

Νάξος – Σύλλογος Προστασίας Αγριας Ζωής: “Bruno”, ο μικρός ήρωας της Στελίδας, επέστρεψε στη θάλασσα!

Μετά από 3 μήνες φροντίδας, η 35η διασωθείσα θαλάσσια χελώνα του Συλλόγου Προστασίας Άγριας Ζωής Νάξου βρίσκει ξανά τον δρόμο της προς την ελευθερία

Πανναξιακός ΑΟΚ: Με συγκίνηση και περηφάνια ολοκληρώθηκε η σεζόν, το δείπνο αποχαιρετισμού (video)

Με ένα θερμό δείπνο από την πρόεδρο Ευδοκία Κατσάνη, η ανδρική ομάδα του Πανναξιακού ΑΟΚ αποχαιρέτησε τη σεζόν 2023-2024, κλείνοντας μια ιστορική χρονιά που τη βρήκε δευτεραθλήτρια και πρωταγωνίστρια στις καρδιές των φιλάθλων.

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πόσο θα κοστίσει φέτος ένα ταξίδι στις Κυκλάδες για μια τετραμελή οικογένεια;

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μειώνουν τις τιμές ενόψει καλοκαιριού – Παραμένει υψηλό το κόστος για οικογένειες και παρέες παρά τις προσφορές

Νάξος – Αποχαιρετισμός με αγάπη: Η Ιωάννα Καραμανή – Φραγκίσκου αποχαιρετά τη μητέρα της, Κυριακή Δημητροκάλλη

Η Κυριακή Δημητροκάλλη «έφυγε» σε ηλικία 69 ετών, αφήνοντας πίσω της βαθιά αγάπη, μνήμες και αξιοπρέπεια – Η Εξόδιος Ακολουθία θα τελεστεί τη Δευτέρα στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου

Νάξος: Περιπέτεια για το “SuperRunner Jet” – Απώλεσε άγκυρα και παραμένει αρόδου για ώρες

Το ταχύπλοο παρέμεινε εκτός λιμανιού της Νάξου από τις 7.30 περίπου το απόγευμα – Περιμένει ρυμουλκό για ασφαλή πρόσδεση

Νάξος – “Ο Χάρης”: Για 4η συνεχόμενη χρονιά στα καλύτερα εστιατόρια της Ελλάδας

Στις Εγγαρές της Νάξου, η παράδοση γίνεται γεύση και η γεύση… βραβείο. Το FNL Awards τίμησε ξανά τη μαγειρική ψυχή μιας οικογενειακής ταβέρνας

Νάξος – Στ. Φουτάκογλου: Μια γιαγιά, μια σφαίρα, μια συγγνώμη, είναι όμως αρκετή;

Η άγρια εκτέλεση της Μαρίας Δημητροκάλλη από τους Γερμανούς στη Νάξο – Μνήμη και καθήκον απέναντι στην Ιστορία

“Ξέφρενη σοροκάδα” σαρώνει την Παροναξία, η ένταση των ανέμων έφτασε τα 117 χιλ την ώρα (!!!)

Ριπές έως 117 km/h σε Πάρο και Νάξο – Πτώση δέντρου στον Άγιο Προκόπιο, ακυρώσεις πτήσεων και δυσκολίες πρόσδεσης πλοίων

Ο Γρηγόρης Σαμόλης στη Νάξο: Μια αυθεντική μουσική στιγμή στο πανηγύρι του Αγίου Παχωμίου (video)

Ο Κρητικός λυράρης επισκέφθηκε το νησί για ζωντανή εμφάνιση και συμμετείχε στο πανηγύρι του Τσικαλαριού, προσφέροντας συγκίνηση και παραδοσιακή μουσική.

Ακινητοποίηση του «Super Express» στην Πάρο

Ακινητοποίηση του «Super Express» στην Πάρο λόγω μηχανικής βλάβης – Μεταφέρθηκαν οι επιβάτες

Μιχ. Πολυτάρχου: Γράφει ιστορία, νέο πρωτάθλημα, νέα άνοδος (!!!)

Ο Ναξιώτης αρχηγός οδηγεί τη Δάφνη Δαφνίου στη National League 1 με ηγετική εμφάνιση και 19 πόντους στον τελικό

Νάξος – Δ. Λιανός: “Προτεραιότητα η έξυπνη διαχείριση του νερού, ξεκινούν εργασίες στο φράγμα Τσικαλαριού” (video)

Ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Δημήτρης Λιανός ανακοινώνει την επαναλειτουργία υλοποίησης του τρίτου φράγματος στο νησί και υπογραμμίζει την ανάγκη βιώσιμων λύσεων για το νερό στον νησιωτικό χώρο (video)

Οι Πυξ Λαξ έρχονται στη Νάξο, πότε και που;

Την Δευτέρα 11 Αυγούστου στο 1ο Γυμνάσιο Νάξου – Μουσική, μνήμες και νέες αγάπες με το συγκρότημα-σύμβολο της ελληνικής ροκ σκηνής