Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΠτήσεις χωρίς ούτε ένα επιβάτη

Πτήσεις χωρίς ούτε ένα επιβάτη

|

Το υπουργείο επιμένει ότι θα πρέπει να μειωθούν τα δρομολόγια στις άγονες αεροπορικές γραμμές, η Περιφέρεια τονίσει την ανάγκη ακόμη και για αύξηση και μέσω των στατιστικών έχουμε μία εικόνα που σίγουρα δίνει στην Κυβέρνηση το δικαίωμα να ομιλεί… 

Η απόφαση ελήφθη και έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί αυτή η μάχη… Γιατί μάχη είναι από τη στιγμή που το Υπουργείο επιμένει στη μείωση των δρομολογίων για τις άγονες αεροπορικές γραμμές και από την άλλη η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου όχι μόνο λέει «όχι» στο σχέδιο του αρμόδιου υπουργείου αλλά ζητάει και τα …..ρέστα.

Με βάση λοιπόν την πρόταση του υπουργείου, σημαντικά μειωμένα θα είναι τα δρομολόγια των άγονων αεροπορικών γραμμών καθώς επίσης και ο αριθμός των επιδοτούμενων θέσεων, αφού η ετήσια επιδότηση θα ανέλθει σε 14,6 εκατομμύρια ευρώ από περίπου 47 εκατομμύρια που προέβλεπαν οι προηγούμενες συμβάσεις. Το σχέδιο δεν προβλέπει περικοπή στον αριθμό των άγονων αεροπορικών γραμμών, οι οποίες παραμένουν 28, ωστόσο συναντά ήδη την αντίδραση πολλών τοπικών κοινωνιών, οι οποίες κάνουν λόγο για μειώσεις δρομολογίων ακόμα και στο μισό. Όπως προκύπτει από την πρόσκληση για τον διαγωνισμό κάλυψης των δρομολογίων που αναρτήθηκε στη «Διαύγεια», η περίοδος θα είναι τετραετής. Ξεκινά από την 1η Οκτωβρίου και λήγει στο τέλος Σεπτεμβρίου 2020. Τις αλλαγές είχε ήδη προαναγγείλει ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, από το βήμα της Βουλής, αναφερόμενος σε αεροπλάνα που μέχρι τώρα πηγαινοέρχονταν μόνο με… το πλήρωμα αλλά και σε γραμμές που εξυπηρετούσαν περισσότερους του ενός προορισμού και έκαναν έως και δέκα προσαπογειώσεις ανά δρομολόγιο. Είχε υπογραμμίσει μάλιστα ότι επιδοτούνταν σχεδόν οι διπλάσιες από τις απαραίτητες θέσεις, δηλαδή 1.080.051 θέσεις, ενώ μετακινήθηκαν 565.667 επιβάτες.

Οι όροι

Μένει, πάντως, να αποδειχθεί εάν οι όροι και οι προϋποθέσεις του νέου διαγωνισμού και κυρίως η μείωση του ετήσιου οικονομικού αντισταθμίσματος για τις αεροπορικές εταιρείες σε συνδυασμό με τη μειωμένη κίνηση κυρίως κατά τη χειμερινή περίοδο θα οδηγήσουν τους αερομεταφορείς στην εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κάλυψη αυτών των προορισμών.

Σύμφωνα με την πρόσκληση του διαγωνισμού, σε περίπτωση διακοπής της εξυπηρέτησης σε κάποια από τις γραμμές που θα έχει αναλάβει αερομεταφορέας ορίζεται ως ρήτρα αποζημίωσης στο Δημόσιο το ποσό των 500.000 ευρώ ανά γραμμή. Επιπλέον ορίζεται ότι ο αριθμός των ακυρούμενων πτήσεων με ευθύνη του αερομεταφορέα δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1% του συνολικού ετήσιου αριθμού καθώς σε κάθε άλλη περίπτωση προβλέπεται μείωση της επιδότησης που θα λαμβάνει. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι ανοιχτή σε όλους τους αερομεταφορείς που έχουν άδεια εκμετάλλευσης σε ισχύ. Ωστόσο ορίζεται σαφώς ότι οι εταιρείες που θα αναλάβουν τα συγκεκριμένα δρομολόγια θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν στο πλήρωμα τουλάχιστον έναν εργαζόμενο που θα κατανοεί πλήρως και θα μιλάει την ελληνική γλώσσα.

Σχέδιο

Το νέο σχέδιο του υπουργείου περικόπτει τον αριθμό των επιδοτούμενων δρομολογίων, χωρίζει το έτος σε τρεις περιόδους, τη χαμηλή, τη μέση και την υψηλή, και προβλέπει κατ’ ελάχιστον τρία δρομολόγια την εβδομάδα τους χειμερινούς μήνες, τα οποία θα αυξάνονται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Παράλληλα ανάλογα με την περίοδο, καθορίζει τη μέγιστη τιμή του ναύλου στην οικονομική θέση. Έτσι, στη χαμηλή και μέση περίοδο τα εισιτήρια ξεκινούν από 35 ευρώ (στο δρομολόγιο Κοζάνη-Καστοριά) και δεν θα υπερβαίνουν τα 85 ευρώ (στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα), ενώ στην υψηλή περίοδο που περιλαμβάνει τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο η μέγιστη τιμή ναύλου ανάλογα με τον προορισμό θα κυμαίνεται από 40 ευρώ και θα φτάνει τα 100 ευρώ για τα δύο προαναφερθέντα δρομολόγια.

Περιφέρεια

Από την πλευρά της η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου παραμένει σταθερή και τονίζει ότι δεν θα δεχτεί καμία έκπτωση όσον αφορά στις επιδοτούμενες αεροπορικές γραμμές, με δεδομένη την ιδιαιτερότητα του νησιωτικού συμπλέγματος του Νοτίου Αιγαίου. Και η θέση του αυτή αποτυπώθηκε σε ομόφωνη απόφαση που ελήφθη στη συνεδρίαση της περασμένης Παρασκευής, που διεξήχθη στη Σύρο. Και όπως τονίζει χαρακτηριστικά με βάση την ομόφωνη απόφαση που έλαβε:

Καμία μείωση των επιδοτούμενων  δρομολογίων για τη χαμηλή περίοδο

Αύξηση των δρομολογίων κατά 15% στη μέση περίοδο

Αύξηση κατά 30% στην υψηλή περίοδο

Καθημερινή σύνδεση των νησιών με την Αθήνα, όπως και των μικρότερων ακριτικών νησιών με το διοικητικό τους κέντρο

Μείωση των αεροπορικών ναύλων για τους μόνιμους κατοίκους των μικρών νησιών.

Οπότε όπως καταλαβαίνετε… Μάχη και όποιος αντέξει…

Ούτε ένας επιβάτες

Από εκεί και πέρα, ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης επιμένει στην απόφαση του για μείωση των ναύλων στις άγονες γραμμές καθότι «την ώρα που η πτήση Αθήνα-Λονδίνο κόστιζε με ελληνικές γραμμές 204 ευρώ, η πτήση Ακτιο – Σητεία κόστιζε 547 ευρώ και η πτήση Θεσσαλονίκη-Σκύρος 419 ευρώ». Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε παρουσιάσει στη Βουλή, σε αρκετά δρομολόγια είχαν επιδοτηθεί περισσότερες θέσεις από τον συνολικό αριθμό των ταξιδιωτών.

Συγκεκριμένα, στη γραμμή της Ζακύνθου το 2014 πληρώθηκαν 58.584 θέσεις και ταξίδεψαν 36.315 επιβάτες με κόστος 1.078.000 ευρώ, στη γραμμή Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Αστυπάλαια η επιβατική κίνηση ήταν 5.791 επιβάτες και οι θέσεις που πληρώθηκαν ήταν 9.883 με κόστος 1.714.000 ευρώ, και στη γραμμή Αθήνα-Σητεία η επιβατική κίνηση ήταν 20.295 επιβάτες και πληρώθηκαν 75.107 θέσεις. Αντίστοιχα με τη γραμμή Αθήνα – Καστοριά – Κοζάνη μετακινήθηκαν 6.452 επιβάτες και πληρώθηκαν 20.052 θέσεις, στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία οι επιβάτες ήταν 14.635 και οι θέσεις που πληρώνονταν ήταν 45.570, στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σητεία οι επιβάτες ήταν 2.710 και οι θέσεις που πληρώνονταν ήταν 7.860 και στη γραμμή Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ρόδος οι επιβάτες ήταν 8.359 και οι θέσεις ήταν 26.106.

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον υπουργό, αρκετά δρομολόγια εκτελούνταν μόνο με πιλότους και αεροσυνοδούς: «Στο δρομολόγιο Ζάκυνθος-Κύθηρα τον Ιανουάριο πραγματοποιήθηκαν εννιά αφίξεις αεροσκαφών με οκτώ επιβάτες, τον Φεβρουάριο οκτώ αφίξεις με κανέναν επιβάτη, τον Μάρτιο τέσσερις αφίξεις με έναν επιβάτη, τον Απρίλιο 13 αφίξεις με έναν επιβάτη και τον Μάιο 13 αφίξεις με 4 επιβάτες».

Πληροφορίες από την ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας « Έθνος» 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

«Δύσκολος Φλεβάρης» στο Αιγαίο: τι λέει η Εύη Νομικού για Κολούμπο, σεισμούς και το να είμαστε tsunami ready

Η καθηγήτρια Γεωλογικής Ωκεανογραφίας του ΕΚΠΑ ξεδιαλύνει τι συνέβη στη Σαντορίνη, γιατί το Κολούμπο παραμένει το πιο «ζωντανό» ηφαίστειο της χώρας, ποιες περιοχές χρειάζονται σχέδιο τσουνάμι.

Αθηνιός σε φόρμα, Νάξος σε… προσπέραση: ο Αύγουστος γύρισε το παιχνίδι στη Σαντορίνη

Μετά από μήνες πτώσης, ο Αύγουστος ’25 έφερε άνοδο στην κίνηση του λιμανιού της Σαντορίνης (+6% συνολικά)· Ηράκλειο Νο1 προορισμός και η Νάξος… πάνω από τη Σαντορίνη σε Ιούλιο & Αύγουστο!

Κυκλάδες: «Η παιδεία δεν είναι κόστος» — Κοινή παρέμβαση συλλόγων εκπαιδευτικών και κάλεσμα σε απεργία 1/10

Δεκάδες κενά σε δασκάλους/νηπιαγωγούς, ελλείψεις στην Παράλληλη Στήριξη, στέγαση–μετακίνηση στα νησιά: τι ζητούν οι Σύλλογοι ΠΕ Άνδρου, Νάξου–Αμοργού, Πάρου–Αντιπάρου, Σύρου–Τήνου–Μυκόνου.

Αμοργός (Ενωση Ξενοδόχων και Ενοικιαζομένων δωματίων) στο πλευρό του Πάνου Ρούτσι: «Είμαστε με τον Άνθρωπο»

Συγγενείς θυμάτων Τεμπών δηλώνουν στήριξη στον απεργό πείνας (7η μέρα) και καλούν σε συγκέντρωση στο Σύνταγμα. Η Ένωση Ξενοδόχων & Ενοικιαζόμενων Δωματίων Αμοργού συνυπογράφει: «Δεν μας στερούν την ψυχή και την αξιοπρέπεια».

Ρευματοκλοπές στα νησιά: Έκρηξη 67% – πρόστιμα-μαμούθ και βάρος στους συνεπείς

Ιαν–Αυγ 2025: 15.554 περιστατικά, ζημιά 58,5 εκατ. €. Στο «κόκκινο» τουριστικοί προορισμοί – από ξενοδοχεία μέχρι σούπερ μάρκετ. Νέα αυστηρότερα μέτρα.

Κέα: Αναβάθμιση του δρόμου Κορρησίας–Ξύλων με χρηματοδότηση από το ΕΠΑ (1,45 εκατ. €)

Έργο βελτίωσης 4,78 χλμ. με ασφαλτόστρωση 6,5 μ., έργα απορροής και διορθώσεις καμπυλών — έναρξη 1/10/2025, ολοκλήρωση 30/09/2027.

Βοιωτία: 62χρονη φέρεται να έθαψε τη μητέρα της για να παίρνει τη σύνταξη (!!!)

Η γυναίκα, στέλεχος σε ΚΕΠ, φέρεται να ομολόγησε ότι έκρυψε τον θάνατο το καλοκαίρι του 2023 και έθαψε τη μητέρα της σε χώρο δίπλα στο σπίτι· οδηγείται στον Εισαγγελέα Θηβών.

Κυκλάδες: Ένα έμφραγμα, τρία νησιά, μία σωτηρία στο Ιπποκράτειο (video)

Σίφνος → Σύρος (4–5 μέρες) → Μύκονος → Αθήνα: καταγγελίες της οικογένειας για χαοτικές διακομιδές και κενά στο σύστημα υγείας των νησιών.

Φθινοπωρινό reset στη Νάξο: Κλινική Διατροφή με επίκεντρο το Naxos Medical

Ο Κλινικός Διατροφολόγος Εμμανουήλ Νιάος επιστρέφει για συνεδρίες δύο ημερών — ιδανική ευκαιρία να «μεταφράσουμε» τις καλοκαιρινές συνήθειες σε ισορροπημένη καθημερινότητα.

Σαντορίνη: Η 5η Μαΐου καθιερώνεται επίσημη αργία προς τιμήν της Αγίας Ειρήνης

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 160/Α/18-9-2025. Από το 2026 και κάθε χρόνο, οι υπηρεσίες του Δήμου Θήρας θα παραμένουν κλειστές την 5η Μαΐου.

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Blue Star Naxos: από 19/9 αναχώρηση 11:05 από Νάξο για Πειραιά — αρχίζει το χειμερινό πρόγραμμα

Σύμφωνα με το Naxos Blue Travel, το νέο ωράριο θα ισχύει όλο τον χειμώνα. Δείτε αναλυτικά τη διαδρομή Αστυπάλαια–Κατάπολα της επόμενης ημέρας.

Κουφονήσια: «Νερό από χρυσάφι», λογαριασμοί έως 10€/m³, τι απαντά ο Βαγγέλης Κατσαράς (video)

Εστίαση, διαμονή και μικρά καταστήματα μιλούν για ασφυξία – Ο Δήμος Νάξου κάνει λόγο για «εξορθολογισμό» βάσει κόστους αφαλάτωσης και αποτροπή υπερκατανάλωσης (video)

Ηρακλειά: Αντίδραση επαγγελματιών για τις αυξήσεις στο νερό, τι αναφέρουν, ποια απάντηση πήραν

Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Ηρακλειάς εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τις αυξήσεις στο κόστος ύδρευσης και ζήτησε δίκαιο επιμερισμό δαπανών ανά νησί.

Σκοπελίτης: Αλλαγές δρομολογίων 19–21/09/2025 λόγω κακοκαιρίας

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel Νάξου ενημερώνει: το δρομολόγιο της Παρασκευής μεταφέρεται για Σάββατο και του Σαββάτου για Κυριακή — δείτε αναλυτικά τις ώρες.

Υπόθεση …Νερό: Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Δονούσας ζητά επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής και δίκαιες χρεώσεις

Μετά την Ηρακλειά και τα Κουφονήσια, διαμαρτύρεται και η Δονούσα για τις αυξήσεις - Τι ζητούν οι επαγγελματίες

Απαγορευτικό: Στις 9.30 το βράδυ απόψε αναχωρεί το “Blue Star Naxos” (Πίνακας)

Λόγω κακοκαιρίας αλλάζουν αναχωρήσεις/ακυρώνονται δρομολόγια. Τι ισχύει ανά πλοίο, πότε χρειάζεται αλλαγή εισιτηρίων και ποιες μεταφορές επιβατών έγιναν.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Σε ποιες περιοχές θα έχει αύριο το πρωί (20/09) διακοπή ρεύματος

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση «Προσωρινή Διακοπή», θα επηρεαστούν Μπαούζι Δαμαριώνα, Αυλωνίτσα, Άγιος Δημήτριος και Αγ. Ανάργυροι Σαγκρί.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.