Εκτός λίστας έμειναν τελικά τα επτά προτεινόμενα περιφερειακά αεροδρόμια (ανάμεσά τους αυτά της Χίου, Λήμνου, Καρπάθου) που δίδονταν στους επενδυτές ως …δώρο . Εκ των φαβορί η εταιρία του Κοπελούζου
Μπήκαμε στην τελική ευθεία όσον αφορά την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας καθώς στις 30 Σεπτεμβρίου θα ανοίξουν οι προσφορές που έχουν καταθέσει οι ενδιαφερόμενες εταιρίες… Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι από τις επτά εταιρίες που πέρασαν στη 2η φάση, ουσιαστικά οι τέσσερις είναι αυτές που ξεχωρίζουν και μάλιστα όλες έχουν άμεση σχέση με αντίστοιχες Ελληνικές εταιρίες… Και αυτό που θα καθορίσει την έκβαση του διαγωνισμού για τα 14 (και όχι πλέον τα 21 αεροδρόμια) είναι ξεκάθαρα το τίμημα από τη στιγμή μάλιστα που φέτος ο τουρισμός έχει εκτιναχθεί πολύ υψηλά και έχει ανέβει η «τιμή» στα προς αποκρατικοποίηση αεροδρόμια της Ελλάδα.
Πηγές του ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνουν ότι οι υποψήφιοι, που παραμένουν στην κούρσα της διεκδίκησης, έχουν κριθεί, στο σύνολό τους, ότι διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία προκειμένου να αναλάβουν τη λειτουργία των σημαντικότερων περιφερειακών αερολιμένων της χώρας. Τελικά στον διαγωνισμό παραμένουν τα 14 μεγαλύτερα περιφερειακά αεροδρόμια, αφού εκτιμήθηκε ότι στην παρούσα φάση δεν υπήρχε ικανοποιητικό ενδιαφέρον για τα 7 επιπλέον αεροδρόμια που είχαν προστεθεί αρχικά. Για τα επτά επιπλέον αεροδρόμια (Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας, Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου) προβλεπόταν ότι θα ήταν στη διακριτική ευχέρεια των ενδιαφερομένων να τα εντάξουν ή όχι στις ομάδες τους. Ωστόσο το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε, τελικώς, να μην εντάξει τους συγκεκριμένους αερολιμένες, οι οποίοι είναι από τους μικρότερους, σε καμία από τις δύο ομάδες. Και τα αεροδρόμια που αποκρατικοποιούνται είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, των Χανίων, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σκιάθου, της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Σάμου και της Μυτιλήνης.
Οι προσφορές από τους υποψήφιους θα κατατεθούν στις 30 Σεπτεμβρίου (υπάρχει μία περίπτωση να δοθεί μικρή παράταση και πάλι), όμως καταγράφεται σημαντικό ενδιαφέρον. Μετά το κοινοπρακτικό σχήμα Corporacion America – METKA που έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι προτίθεται να προχωρήσει στην κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς, το ίδιο έκανε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport AG, η οποία συμμετέχει στον διαγωνισμό συνεργαζόμενη με τον όμιλο Κοπελούζου. Όπως μετέδωσε το Bloomberg ο κ. Stefan Schulte σε δηλώσεις του ανέφερε ότι η διαχειρίστρια του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης για την επέκταση στο εξωτερικό στοχεύει σε διαγωνισμούς που αφορούν μικρότερα περιουσιακά στοιχεία, καθώς θεωρεί ότι με τον τρόπο αυτόν υπάρχουν καλές ευκαιρίες να αναδειχθεί νικήτρια. Η Fraport συμμετείχε σε μια σειρά διαγωνισμών για τη διαχείριση μεγάλων αεροδρομίων σε Τουρκία, Βραζιλία και Πορτογαλία, οι οποίοι όμως έληξαν με την επικράτηση των ανταγωνιστών της. “Εμείς θα υποβάλουμε προσφορά στην Ελλάδα, γιατί βλέπουμε μια καλή ευκαιρία να κερδίσουμε”. Μάλιστα ο ίδιος δεν παρέλειψε να υποστηρίξει ότι οι ισχυρότεροι διεκδικητές των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων θα είναι τα σχήματα στα οποία συμμετέχουν η Corporacion America , η Vinci, η οποία συμπράττει με τον όμιλο Ελάκτωρ και η Fraport. Οι υπόλοιπες ενδιαφερόμενες εταιρίες είναι η Advent, τα σχήματα των J&P Άβαξ – Zurich Airport, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και η Aeroports De La Cote d Azur.