Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΚοινωνίαΠωλητήριο στο αεροδρόμιο Πάρου

Πωλητήριο στο αεροδρόμιο Πάρου

|

Ακόμη δεν το είδαμε και το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζετια να δεχτεί κι επίσημα προτάσεις για πώληση τόσο του νέου αεροδρομίου Πάρου όσο και αυτών της Χίου και Καλαμάτας που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των επενδυτών 

Ακόμη δεν το είδαμε και το ..πουλήσαμε. Απίστευτο αλλά αληθινό. Το αεροδρόμιο της Πάρου όταν κι εάν λειτουργήσει είναι έτοιμο προς εκμετάλλευση από ιδιώτη καθότι όπως όλα δείχνουν ότι …κινείται πλέον στην Ελλάδα πωλείται σε ιδιώτες από τη στιγμή που η κυβέρνηση και ο κρατικός μηχανισμός αδυνατεί να συντηρήσει ότι υπάρχει. Οι πληροφορίες υπήρχαν για ενδιαφέρον ξένων επενδυτών για το νέο αεροδρόμιο της Πάρου λόγω του ότι έχει την προοπτική να γίνει διεθνές στο μέλλον – η αξία του νέου διαδρόμου του – και οι φήμες καλά κρατούσαν. Αντίστοιχο ενδιαφέρον υπάρχει και για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας που λόγω θέσης (είναι κόντρα στο μεγάλο ξενοδοχείο Costa Navarino) έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των ξένων εταιριών. Και η φημολογία αυτή όπως αποδεικνύεται όχι μόνο είναι υπαρκτή αλλά είναι και θέμα χρόνου η… εκποίησή της… Να τι γράφει η ιστοσελίδα in.gr  για το θέμα της …αποκρατικοποίησης των αεροδρομίων Πάρου – Καλαμάτας αλλά και Χίου.

«Στο νέο υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα διαχειρίζεται το σύνολο της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου και θα χρηματοδοτεί μέσα από τα έσοδά του το χρέος, το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και το ασφαλιστικό σύστημα, μεταφέρεται η τύχη των υπόλοιπων αεροδρομίων που παραμένουν στο κράτος.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση φαίνεται να εισπράττει επενδυτικό ενδιαφέρον για τους αερολιμένες της Χίου, της Πάρου και της Καλαμάτας, για τα οποία η αγορά θεωρεί ότι μπορούν να λειτουργήσουν ως αεροδρόμια-«μπουτίκ», κατά το πρότυπο που θα εφαρμόσει στους αεροσταθμούς της Μυκόνου και της Σαντορίνης η κοινοπραξία Fraport – Slentel.

Σύμφωνα με παλιότερες αναλύσεις του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), τα αεροδρόμια της Χίου και της Καλαμάτας βρίσκονταν στο γκρουπ των εννέα αερολιμένων που είχαν επιβατική κίνηση κάτω των 250.000 κατ’ έτος, ενώ το αεροδρόμιο της Πάρου συγκαταλεγόταν ανάμεσα στα 15 πολύ μικρά αεροδρόμια που παρουσίαζαν επιβατική κίνηση ίση ή χαμηλότερη από 75.000 ταξιδιώτες τον χρόνο.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα σενάρια της προβολής κίνησης που περιλαμβάνονται στην εθνική πολιτική αεροδρομίων, το 2037:

η Χίος θα κυμαίνεται μεταξύ 369.000 και 554.000 επιβατών (χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επέκταση του διαδρόμου απογείωσης)

η Καλαμάτα μεταξύ 103.000 και 143.000

η Πάρος από 52.000 έως 126.000 επιβάτες

Εργα

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, η Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων (ΔΥΑ) της Γενικής Γραμματείας Υποδομών είναι, μεταξύ άλλων, αρμόδια για τα έργα «Κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων και διαμόρφωση περιβάλλοντα χώρου στον κρατικό αερολιμένα Πάρου» και «Έργα επέκτασης στον κρατικό αερολιμένα Χίου».

Για τη Χίο, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει υπό μελέτη την προσθήκη τμημάτων στις υπάρχουσες κτιριακές εγκαταστάσεις ενώ εκκρεμεί η υλοποίηση της εγκεκριμένης μελέτης επέκτασης του Αερολιμένα (master plan), που περιλαμβάνει επέκταση του διαδρόμου στα 1.850 μέτρα, επέκταση του πεδίου ελιγμών, αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, κατασκευή του νέου Πύργου Ελέγχου Αεροσκαφών, αύξηση του χώρου αεροσταθμού για εξυπηρέτηση αεροπορικής κίνησης και δημιουργία ζωνών ασφαλείας.

Για την Πάρο, παρόλο που το υπουργείο Υποδομών τα προηγούμενα χρόνια δημοπράτησε, κατασκεύασε και παρέλαβε την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης (23 εκατ. ευρώ), εν τούτοις δεν κατάφερε να προχωρήσει τα υπολειπόμενα έργα, όπως την κατασκευή κτιρίου για την προσωρινή χρήση ως κτίριο αεροσταθμού και διάφορα μικρότερα τεχνικά έργα. Μάλιστα, ο δήμος Πάρου και η τοπική κοινωνία συνέστησαν εταιρεία η οποία θα αναλάβει την κατασκευή του προσωρινού αεροσταθμού (η πολεοδομική άδεια εγκρίθηκε από την ΥΠΑ προ ημερών), προκειμένου να λειτουργεί στοιχειωδώς το αεροδρόμιο του νησιού.

Μεγάλες ανάγκες έχει και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, για το οποίο απαιτούνται πολλά τεχνικά έργα αναβάθμισης, κατασκευών και επεκτάσεων του αεροσταθμού, του κόμβου εισόδου, του διαδρόμου και τροχοδρόμου και του πύργου ελέγχου ύψους άνω των 35 εκατ. ευρώ.

Έλλειψη πόρων στην ΕΕ

Το πρόβλημα φυσικά είναι η έλλειψη πόρων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, έπειτα από δισεκατομμύρια ευρώ που δαπανήθηκαν χωρίς να φέρουν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα σε μία σειρά κρατών-μελών για έργα αεροδρομίων, έχει ουσιαστικά παύσει τις κρατικές ενισχύσεις για υποδομές αερολιμένων, εκτός από τις περιπτώσεις των ιδιαίτερα μειονεκτικών περιοχών και ουσιαστικά παραπέμπει τα κράτη-μέλη είτε στην ιδιωτική πρωτοβουλία είτε στους εθνικούς τους πόρους.

Σύμφωνα με τον «νόμο Χατζηδάκη», τα περιφερειακά αεροδρόμια που θα παραμείνουν στο κράτος, θα μεταβιβαστούν σε νέα δημόσια εταιρεία με το όνομα «Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων» (ΑΕΔΙΠα), η χρηματοδότηση της οποίας θα γίνεται από τα επιβαλλόμενα τέλη και τις εμπορικές εκμεταλλεύσεις στα αεροδρόμια ευθύνης της, από μέρος των εσόδων που θα καταβάλλουν στο δημόσια τα αποκρατικοποιημένα αεροδρόμια ή από τέλη των αναχωρούντων από αυτά επιβατών.

Το ποσό, σύμφωνα με τον νόμο, θα καθοριστεί με κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ) των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και, μάλιστα, θα χρηματοδοτεί και τις υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ), δηλαδή τις «άγονες» αεροπορικές γραμμές.

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι σύμφωνα με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, το δικαίωμα αξιοποίησης του συνόλου των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας έχει περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ.

Αντίθετα, αυτόνομα εξελίσσεται η υπόθεση του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι του Ηρακλείου της Κρήτης, το οποίο θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης από το υπουργείο Υποδομών και θα υποκαταστήσει το υφιστάμενο αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Παράλληλα, σύμφωνα με προηγούμενο σχεδιασμό της κυβέρνησης του κ. Αντώνη Σαμαρά, τα «άγονα» αεροδρόμια της Κοζάνης και της Καστοριάς θα μεταφέρονταν στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – Κακοκαιρία: Βγήκε βάρκα στην παραλία του Αγίου Γεωργίου

Λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών είδαμε και βάρκα να βγαίνει στη παραλία του Αγίου Γεωργίου μαζί με φερτά υλικά

Σαντορίνη – Χρ. Κυπριτζής για Πολεοδομικά Σχέδια: “Προτεραιότητα η επιβολή της νομιμότητας”

Τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια ακόμη προκαλούν αντιδράσεις στη Μύκονο και στη Σαντορίνη. Πόσο πιθανό είναι να αποκτήσουν νέους όρους δόμησης οι δύο επιβαρυμένοι προορισμοί; Οι τοπικοί φορείς απαντούν

Νάξος: Παιδιά λένε τα κάλαντα μέσα από θεατρικό (video)

Θεατρικό και πρωτοχρονιάτικα κάλαντα από τα παιδιά της Νάξου στο «Mega Σαββατοκύριακο»! (video)

Χοιροσφάγια – Νίκος Καζαντζάκης: “Οι κραυγές του χοίρου είναι κάτι το φρικιαστικό”

Πως περιγράφει ο Νίκος Καζαντζάκης στα χοιροσφάγια μέσα από το βιβλίο του "Αναφορά στον Γκρέκο"

Σαντορίνη: Στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο περνάει το έργο της Μαρίνας Μονόλιθου

Την αποκλειστική αρμοδιότητα για την παραχώρηση του τουριστικού λιμένα, έχει το Υπουργείο Τουρισμού

Ακτοπλοΐα: Έρχονται αυξήσεις 10% στα εισιτήρια

Τα νέα πιο φιλικά για το περιβάλλον καύσιμα ωθούν προς τα πάνω τις τιμές

Νάξος: Διέλυσε κάθε ρεκόρ (45 ετών) η βροχόπτωση τον φετινό Δεκέμβριο

Το ύψος βροχής Δεκεμβρίου είναι σχεδόν τριπλάσιο(!!!), από το κλιματικά μέσο μηνιαίο ύψος Δεκεμβρίου για τη Νάξο

Νάξος – Άλσος Χριστουγέννων: Αλλαγές στο πρόγραμμα δράσεων την Κυριακή 29 Δεκεμβρίου

Λόγω καιρικών συνθηκών οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν στο Δημαρχείο Να΄ξου

Κέα: Χριστουγεννιάτικα γλυκά για τους ωφελούμενους του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι»

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου ετοίμασαν με αγάπη γιορτινές κάρτες για τους ωφελούμενους του προγράμματος.

Με τον Δήμαρχο Σπάρτης συναντήθηκε ο Δήμαρχος Θήρας

Οι ιστορικοί δεσμοί μεταξύ των δύο περιοχών αποτελούν τη βάση για την συζήτηση της αδελφοποίησης δύο Δήμων.

Νάξος: Διέλυσε κάθε ρεκόρ (45 ετών) η βροχόπτωση τον φετινό Δεκέμβριο

Το ύψος βροχής Δεκεμβρίου είναι σχεδόν τριπλάσιο(!!!), από το κλιματικά μέσο μηνιαίο ύψος Δεκεμβρίου για τη Νάξο

Νάξος: “Τυφλό” το λιμάνι, το Blue Star Delos δεν… έβλεπε, ποιος ο λόγος;

Σβηστός ο φάρος δτη Νάξο, την ώρα που προσπαθούσε να δέσει το “Blue Star Delos” – Τον έψαχνε ο καπετάνιος με προβολέα (!!!)

Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων: Επικίνδυνο το “Σαόνησος” για τις ζωές των επιβατών

Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων: Επικίνδυνο για τις ζωές των επιβατών το «Σαόνησος» Ζητάει να "αντικατασταθεί με αξιόπλοο καράβι"

Olympic Air: Το αεροπλάνο έφτασε πάνω από τη Νάξο και επέστρεψε Αθήνα λόγω καιρού

Με τη βροχή να δίνει ρυθμό από τις πρώτες πρωινές ώρες υπήρξαν προβλήματα με την κίνηση των αεροπλάνων - Αύριο θα έχει δύο πτήσεις η Olympic Air

Blue Star Ferries: “Δεμένα” αύριο (27/12) τα Blue Star Delos και Naxos λόγω απαγορευτικού

Δεμένα αύριο Παρασκευή (27/12) στο λιμάνι του Πειραιά τα πλοία “Blue Star Delos” και “Blue Star Naxos”

Κυκλάδες: Σύγκρουση πλοίων στον Κάβο Ντόρο λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιου με φορτηγό πλοίο νότια της Καρύστου

Κακοκαιρία: Εκτακτο δελτίο επιδείνωσης, στο επίκεντρο οι Κυκλάδες

Νέο έκτακτο δελτίο για την κακοκαιρία – Στο επίκεντρο Κυκλάδες, ανατολικό Αιγαίο, Κρήτη και Δωδεκάνησα

Νάξος – “Αλσος των Χριστουγέννων”: Απόψε έχει δράσεις με Ελευθερίου, Κωνσταντόπουλου αλλά και ΛΕ.ΜΟ.Ν

Συνεχίζονται οι εορταστικές εκδηλώσεις με επίκεντρο το "Αλσος των Χριστουγέννων" στη Νάξο - Τι περιλαμβάνει το σημερινό πρόγραμμα

Εκτακτο – ΔΕΔΔΗΕ: Αρκετές περιοχές της Νάξου χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για περισσότερο από μία ώρα

Βράδυ Πέμπτης, 2η ημέρα των Χριστουγέννων και αρκετές περιοχές της Νάξου (εκτός πόλης) είναι χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για περισσότερο από 90 λεπτά (!!!)

Νάξος – π. Κων/νος Κύλης: “Αλσος των Χριστουγέννων, αλλά ο Χριστός πουθενά”

Η ανάρτηση που έκανε ο πατέρας Κωνσταντίνος Κύλης με αφορμή το γεγονός όπως καταγγέλλει ότι δεν υπάρχει φάτνη στο Αλσος των Χριστουγέννων