Νέα δεδομένα δημιουργεί για το αεροδρόμιο Πάρου η απόφαση του Υπουργείου Υποδομών στα τέλη Σεπτεμβρίου – Εγκρίθηκε η εκπόνηση από την εταιρεία “PAROS PHOS DEVELOPMENT” της τεχνικής μελέτης για το έργο «Νέος αεροσταθμός, πυροσβεστικός σταθμός, φυλάκιο ασφαλείας, περιβάλλων χώρος και εσωτερικό οδικό δίκτυο στο αεροδρόμιο Πάρου” – Στόχος τα 1800 μέτρα στο διάδρομο και τα 7000 m2 στον αεροσταθμό και η αλλαγή κατηγορίας του αεροδρομίου
Εξελίξεις θα έχουμε το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα για το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, σύμφωνα με τον Δήμαρχο Πάρου Μάρκο Κωβαίο, και το σχετικό δελτίο ενημέρωσης που έδωσε στη δημοσιότητα μέσω ανακοίνωσης… Oι εξελίξεις αυτές αφορούν στην επέκταση των κτηριακών εγκαταστάσεων αλλά και του διαδρόμου προσγείωσης. Και όπως διαβάζουμε μετά και τις αποφάσεις από το Υπουργείο Υποδομών (στα τέλη Σεπτεμβρίου) είναι η άμεση προσπάθεια να αυξηθεί το μήκος του διαδρόμου στα 1800 μέτρα (από τα 1400 που είναι σήμερα), οπότε θα έχουμε και αλλαγή κατηγορίας και για το αεροδρόμιο με δυνατότητα επίσκεψης πτήσεις charter και μεγαλύτερων άνω των 100 θέσεων αεροπλάνων. Και το δεύτερο έχει να κάνει με τις κτηριακές εγκαταστάσεις όπου στόχος δεν είναι άλλος από τη δημιουργία αεροσταθμού συνολικής χωρητικότητας γύρω στα 7000 τετραγωνικά (από τα 1500 που είναι σήμερα), με αποτέλεσμα ο αεροσταθμός να αποκτήσει ακόμη και τη δυνατότητα φιλοξενίας συνεδρίων αλλά και εκθέσεων. Ενημέρωση που έγινε και στη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου όπου ο Δήμαρχος Πάρου Μάρκος Κωβαίος ανέφερε πως θα μεταβεί άμεσα στην Αθήνα για το θέμα του αεροδρομίου.
Το Αεροδρόμιο της Πάρου μετά την αναβάθμιση του διαδρόμου το 2016 αναπτύχθηκε με ραγδαίους ρυθμούς και ήδη έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα κορεσμού με τους υπάρχοντες χώρους του αεροσταθμού (Τέρμιναλ) να κρίνονται ανεπαρκείς. Το 2017 ο υπάρχων αεροσταθμός εξυπηρέτησε συνολικά το προηγούμενο έτος 163.117 επιβάτες (87.487 αφίξεις και 75.630 αναχωρήσεις) ενώ το 2018 η αυξητική τάση συνεχίστηκε με αποκορύφωμα τον Αύγουστο. Για τα έργα στο Αεροδρόμιο της Πάρου θα χρησιμοποιηθεί μέρος από τον εξασφαλισμένο από το Υπ.ΥΠΟΜΕ ποσό ύψους 35 εκατομμυρίων ευρώ από το επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Εμείς να θυμίσουμε ότι κατά την τελετή των εγκαινίων στις 29 Ιουλίου 2016 τόσο ο Αλέξης Τσίπρας όσο και ο Χρήστος Σπίρτζης είχαν υποσχεθεί την άμεση δρομολόγηση της 2ης φάσης εργασιών για τον διπλασιασμό της ωφέλιμης επιφάνειας των εγκαταστάσεων σε 1500 τετραγωνικά μέτρα για την κάλυψη της επιβατικής κίνησης σε βάθος τετραετίας. Σύμφωνα με το ΣΠΕΜ 2014-2025, έχει ήδη ανατεθεί η μελέτη για κτιριακά έργα 7500 τ.μ., η διαγωνιστική διαδικασία είναι σε εξέλιξη (τελείωσε τον 7/2018) και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης θα είναι από 9/2018 έως 12/2020.
Φάκελος Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Τι αναφέρει το σχετικό δελτίο ενημέρωσης από το Δήμο Πάρου; «Με χαρά σας ενημερώνουμε ότι οι διαδικασίες για την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης- απογείωσης του Αερολιμένα Πάρου, προχωρούν με γοργούς ρυθμούς. Με το υπ’αρ. Α.Π: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/63730/2011 έγγραφο της Δ/νσης Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, διαβιβάστηκε αρμοδίως ο φάκελος της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του αερολιμένα Πάρου, προς την Περιφέρεια Αιγαίου προκεμένου να γνωμοδοτήσει αρμοδίως για την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων του Αερολιμένα Πάρου. Η τροποποίηση αφορά στην επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης, για λόγους ασφαλείας, από 1400 σε 1800m εντός του χώρου του αεροδρομίου, καθώς και ορισμένων συνοδών έργων μικρής έκτασης που αφορούν κυρίως στη λειτουργικότητά του.
Επόμενο βήμα στη διαδικασία ολοκλήρωσης του έργου είναι οι γνωμοδοτήσεις των αρμοδίων φορέων και υπηρεσιών. Στο Δήμο Πάρου, παρακολουθούμε την εξέλιξη του έργου και τη πορεία των διαδικασιών που εναπομείναν για την ολοκλήρωσή του, προκειμένου να συνδράμουμε με τις υπηρεσίες μας σε οτιδήποτε χρειαστεί».
Και η τεχνική μελέτη
Παράλληλα, σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, εγκρίθηκε η εκπόνηση από την εταιρεία PAROS PHOS DEVELOPMENT της τεχνικής μελέτης για το έργο «Νέος αεροσταθμός, πυροσβεστικός σταθμός, φυλάκιο ασφαλείας, περιβάλλων χώρος και εσωτερικό οδικό δίκτυο στο αεροδρόμιο Πάρου».
Η μελέτη θα είναι σε στάδιο οριστικής μελέτης με όλα τα αναγκαία στοιχεία, και θα συνοδεύεται από τα αντίστοιχα απαραίτητα τεύχη δημοπράτησης του έργου και θα βασισθεί στην εκπονηθείσα από την ΥΠΑ/Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών προωθημένη προκαταρκτική μελέτη. Συγκεκριμένα θα περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες επιμέρους μελέτες, ήτοι αρχιτεκτονική, στατική, ηλεκτρομηχανολογική, ενεργειακής απόδοσης και συγκοινωνιακή, όλα τα απαραίτητα τεύχη δημοπράτησης (διακήρυξη, τεχνική περιγραφή, τεχνικές προδιαγραφές, τιμολόγιο εργασιών, προμετρήσεις, προϋπολογισμός, ειδική συγγραφή υποχρεώσεων, κα), καθώς και όποια άλλη μελέτη ή τεύχος ή φάκελος κριθούν απαραίτητα για την πληρότητα του φακέλου δημοπράτησης του έργου. Η αντίστοιχη μελέτη εφαρμογής θα εκπονηθεί από τον μελλοντικό ανάδοχο του έργου.
Ο χρόνος εκπόνησης του συνόλου της οριστικής μελέτης, ΚΕΝΑΚ και τευχών δημοπράτησης ορίζεται σε εξήντα (60) ημερολογιακές ημέρες από έκδοσης της παρούσας απόφασης (7.9.2018, ενώ το ενδιάμεσο στάδιο της προκαταρκτικής μελέτης θα υποβληθεί σε είκοσι ημέρες.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα ypodomes.gr