Πέμπτη, Ιανουάριος 16, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΟι Τούρκοι ετοιμάζονται να ρίξουν στο Αιγαίο 1000 (!!!!) τουριστικά σκάφη

Οι Τούρκοι ετοιμάζονται να ρίξουν στο Αιγαίο 1000 (!!!!) τουριστικά σκάφη

|

Τι κι εάν στερούνται προδιαγραφών ασφαλείας σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαιο – Οι Τούρκοι βρήκαν ένα απίστευτο … «παράθυρο» στην Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για να μπαίνουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα και να δένουν στα νησιά με τα ξύλινα σκάφη τους – Τουλάχιστον 1000 αναμένεται να γεμίσουν το Αιγαίο 

Ακόμα και στον τουρισμό οι Τούρκοι ετοιμάζουν προκλήσεις το ερχόμενο καλοκαίρι, μέσω τουριστικών σκαφών. Την είδηση «βόμβα» έριξε το βράδυ της περασμένης Δευτέρας, στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος, ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής Γιώργος Βερνίκος στη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή όλων των φορέων του θαλάσσιου τουρισμού, στην οποία παραβρέθηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής. Το βασικό θέμα συζήτησης ήταν το άνοιγμα της αγοράς σκαφών αναψυχής, ώστε να προσελκύσει η Ελλάδα «τουρίστες με μεγάλο πορτοφόλι». Στην ουσία αφορά τα μεγάλα γιώτ με σημαία μη κοινοτική, τα λεγόμενα… «τριτοκοσμικά», τα οποία υπό προϋποθέσεις θα μπορούν να ναυλώνονται στην Ελλάδα.

Όμως η παρέμβαση-επισήμανση του Γιώργου Βερνίκου για τα σχέδια των Τούρκων στο Αιγαίο προκάλεσε αίσθηση: «Οι Τούρκοι γίνονται πολύ ανταγωνιστικοί τελευταία και υπάρχει κίνδυνος, το ερχόμενο καλοκαίρι να βρεθούμε, ως χώρα και ως επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού,  αντιμέτωποι με μια τουρκική πλημμυρίδα σκαφών», επεσήμανε ο Γιώργος Βερνίκος.

Μετά το τέλος της σύσκεψης, σε πηγαδάκι, εμφανίστηκε ανήσυχος για τα μελλούμενα στο θέμα αυτό: «Φτιάχνουν ευνοϊκό θεσμικό πλαίσιο ώστε να μπορούν, σε πρώτη φάση, τα ξύλινα τουριστικά σκάφη που διαθέτουν, οι  λεγόμενες γολέτες, να μπορούν να προσεγγίζουν τα ελληνικά νησιά, κάτι που τώρα δεν μπορούν να κάνουν λόγω της κοινοτικής νομοθεσίας αφού δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για θέματα ασφαλείας. Πρόκειται για σκάφη που κάνουν μίνι κρουαζιέρες στο Αιγαίο και μπορούν να μεταφέρουν έως 20 άτομα. Είμαστε σε επαφή με το υπουργείο Ναυτιλίας».

Μέχρι τώρα το Λιμενικό απαγόρευε στα ξύλινα αυτά σκάφη να πραγματοποιούν μίνι κρουαζιέρες στο Αιγαίο γιατί δεν τηρούν τους όρους ασφαλείας για τα επαγγελματικά σκάφη, όπως προβλέπει η Οδηγία 2009/16/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 σχετικά «με τον έλεγχο πλοίων από κράτος Λιμένα».

Οι Τούρκοι έψαξαν το θέμα και βρήκαν  το «παράθυρο» για να  ξεπεράσουν  το πρόβλημα. Πιο συγκεκριμένα, στην «Οδηγία στο άρθρο 3 με τίτλο «Περί Εφαρμογής» στην παράγραφο  4 αναφέρονται οι εξαιρέσεις: «Εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας οδηγίας τα αλιευτικά σκάφη, τα πολεμικά πλοία,  τα βοηθητικά πλοία,  τα ξύλινα πλοία πρωτόγονης κατασκευής, τα σκάφη που ανήκουν σε δημόσιες αρχές και χρησιμοποιούνται για μη εμπορικούς σκοπούς και τα σκάφη αναψυχής που δεν χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς».

Οι Τούρκοι θα χαρακτηρίσουν τα ξύλινα τουριστικά σκάφη σαν «ξύλινα πλοία πρωτόγονης κατασκευής» και το αποτέλεσμα θα είναι η ελληνική κυβέρνηση και το Λιμενικό Σώμα να βρεθεί μπροστά σε νέα προβλήματα…

Καθυστερούμε στην Ελλάδα

Να ανοίξει η αγορά των σκαφών αναψυχής ώστε να επωφεληθεί η Ελλάδα από την έλευση τουριστών με πολύ μεγάλα εισοδήματα θέλουν, όπως αναφέρουν δημοσίως, όλοι οι φορείς για τον θαλάσσιο τουρισμό. Μετά το περσινό κυνήγι των παράνομων ναύλων στο Αιγαίο και το Ιόνιο φάνηκε ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες προκειμένου να βρεθεί μια κοινή γραμμή και να ανοίξει η αγορά επί ίσοις όροις για όλους.

Ωστόσο, όπως φαίνεται, τα αντίθετα πολλές φορές συμφέροντα είναι δύσκολο να προσπελαστούν. Για παράδειγμα η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού συμφώνησε να ανοίξει η αγορά και για τα σκάφη με σημαίες εκτός Ε.Ε. προκειμένου να μπορούν να κάνουν ναύλα και στη χώρα. Μάλιστα, όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ Αντώνης Στελλιάτος, μπορεί η Ελλάδα να συγκεντρώσει ακόμα και 5.000 σκάφη αναψυχής και να γίνει το κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού. Και το πιο σημαντικό από όλα, να έρθουν νόμιμα στη χώρα μας οι 60μετρες και 70μετρες θαλαμηγοί, τα λεγόμενα mega yachts, τα οποία πολλαπλασιάζουν τα οφέλη για την ελληνική οικονομία γενικότερα. 

Ωστόσο οι πράκτορες δεν φαίνεται να ικανοποιούνται και ζητούν επιπλέον να μη χρειάζεται να ανοίξουν υποκατάστημα. Μάλιστα η αντιπρόεδρος της MYBA (Μεσογειακή Ένωση Σκαφών) κ. Sara Balls, έθεσε ένα ερώτημα αν τα υπό ελληνική σημαία σκάφη αντιμετωπίζουν στο εξωτερικό τη γραφειοκρατία που αντιμετωπίζουν τα ξένα σκάφη στην Ελλάδα.

Τη θέση αυτή υποστήριξε και η κ. Τζίνα Πολέμη, που διαχειρίζεται την Α1 Yacht Trade. Σημείωσε ότι τα σκάφη με ξένη σημαία συμφωνούν να πληρώνουν το ΦΠΑ για τα ναυλοσύμφωνα, αλλά υπογράμμισε ότι με την ίδρυση υποκαταστημάτων θα επιβαρυνθούν και με άλλα φορολογικά βάρη. Η θέση της αυτή, όμως, αμφισβητήθηκε έντονα από τους παρευρισκόμενους, οι οποίοι υποστήριξαν ότι δεν θα υπάρξει άλλη επιβάρυνση. 

Η ίδια ζήτησε επίσης να «ανακληθεί» για φέτος η ισχύς της νέας νομοθεσίας για τα σκάφη αναψυχής που απαγορεύει ακόμα και το «one way trip» για όσα φέρουν τρίτες σημαίες, αφού δεν έχει περάσει ακόμα τροπολογία από τη Βουλή που ανοίγει την αγορά για όλα τα σκάφη, και με την οποία θα δίνεται το δικαίωμα και σε σκάφη που μεταφέρουν λιγότερους από 12 επιβάτες να κάνουν ναύλους στην Ελλάδα.  

Ο κ. Βερνίκος από την πλευρά του υπενθύμισε ότι η συνέλευση δεν μπορεί να λάβει αποφάσεις και ότι στην υπόθεση εμπλέκονται τρία υπουργεία (Ναυτιλίας, Οικονομικών και Εργασίας). Προσέθεσε ότι καλό θα ήταν να γίνουν ορισμένες μελέτες προκειμένου να διευκρινιστεί το πλαίσιο λειτουργίας του κλάδου σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Υπενθύμισε επίσης ότι για να ανοίξει η αγορά και να λειτουργήσει χωρίς γραφειοκρατικές δυσχέρειες θα πρέπει να λειτουργήσει επιτέλους το ηλεκτρονικό μητρώο. Εκτίμησε όμως ότι δεν αναμένεται να λειτουργήσει εντός του επόμενου έτους, κάτι που ουσιαστικά δεν βοηθά στο να λειτουργήσει υπό κανονικές συνθήκες και νόμιμα η αγορά στον θαλάσσιο τουρισμό στη χώρα μας.

Η σύσκεψη, ωστόσο, ολοκληρώθηκε με τη συμφωνία όλων των συμμετεχόντων, μετά από πρωτοβουλία του κ. Στελλιάτου, να δημιουργηθεί μια ολιγομελής επιτροπή η οποία θα εξετάσει όλα τα ανοικτά ζητήματα και θα καταλήξει σε συμφωνία προκειμένου ο κλάδος να απευθυνθεί στην ελληνική πολιτεία με μια «φωνή» και κοινές θέσεις. Όσον αφορά την τροπολογία για τα σκάφη με τρίτες σημαίες, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα περάσει από τη Βουλή κατά τη διάρκεια του Μαρτίου.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα Protothema.gr και naftemporiki.gr  


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κυκλάδες: Εκτός δρομολογίων λόγω ακινησίας το “Blue Star Naxos”

Στο Πέραμα βρίσκεται από το πρωί το "Blue Star Naxos" ώστε να ξεκινήσει η ετήσια ακινησία του

Σέριφος: Τα μεταλλεία εντάχθηκαν στο πρόγραμμα World Monuments Watch

Τα μεταλλεία Σερίφου εντάχθηκαν στα 25 μνημεία πολιτιστικής κληρονομίας στο πρόγραμμα World Monuments Watch

Κυκλάδες – Επιμελητήριο: Συνάντηση με επίκεντρο τον ανασχεδιασμό των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων

Συναντήσεις εργασίας με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στο Επιμελητήριο Κυκλάδων

Νάξος – Δημοτικό Συμβούλιο: Σε εξέλιξη, παρουσίαση νέου γενικού γραμματέα (video)

Σε εξέλιξη το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων - Ποια τα θέματα (video)

Μέση Ανατολή: Συμφωνία Ισραήλ – Χαμάς για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα

Το Ισραήλ και η Χαμάς συμφώνησαν για την κατάπαυση του πυρός στη Γάζα και την ανταλλαγή Ισραηλινών ομήρων με Παλαιστίνιους αιχμαλώτους, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, που επικαλείται αξιωματούχο ο οποίος ενημερώθηκε για την εξέλιξη

ΕΝΦΙΑ: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για την έκπτωση με βάση την ασφάλιση για φυσικές καταστροφές

Νέες προϋποθέσεις και διαδικασίες μείωσης ΕΝΦΙΑ για κατοικίες που είναι ασφαλισμένες έναντι φυσικών καταστροφών

Γ. Βρούτσης: “Δίνουμε λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα της αθλητικής οικογένειας, επισπεύδοντας τη διαδικασία αποπληρωμής”

Το Υπουργείο Αθλητισμού προχωράει άμεσα τη διαδικασία για την απόδοση των οικονομικών επιβραβεύσεων του 2022 και του 2023 στους διακεκριμένους αθλητές/τριες

Ενδοκυκλαδικά: Εκτακτη προσέγγιση (18/01) του “Αρτεμις” στην Σίφνο

Πότε θα προσεγγίσει το "Αρτεμις" την Σίφνο στα πλαίσια του ενδοκυκλαδικού δρομολογίου του

Αεροπορικές πτήσεις 2025: Αύξηση στο αεροδρόμιο Μυκόνου, στα … ίδια η Σαντορίνη

Απογειώνονται οι πτήσεις προς Ελλάδα το 2025 - Πως αναμένεται να κινηθούν τα διεθνή αεροδρόμια σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα

Νάξος: “Χόρεψε με πατέρα” θεατρική παράσταση με τους Αρμένη – Αντωνιάδη

H θεατρική παράσταση «Χόρεψέ με πατέρα» της Κατερίνας Αντωνιάδου (με τον Γιώργο Αρμένη) έρχεται στον Νάξο (27/01), για μία μόνο παράσταση.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Τον Σεπτέμβριο βγαίνει στο …σφυρί

Τον Σεπτέμβριο η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια της ΥΠΑ

Νάξος: Το Laguna Coast Resort στα 20 ξενοδοχεία που θα ξεχωρίσουν τη φετινή χρονιά

Ανάμεσα στις 20 πιο .. ηχηρές αφίξεις στο χώρο των καταλυμάτων και το Laguna Coast Resort που βρίσκεται στη Νάξο

Εκτακτο – Κορωπί: Καίγονται τρία εργοστάσια, το ένα είναι του “Καραμολέγκου”

Εξαπλώθηκε η φωτιά στο Κορωπί – Φλόγες σε τρία εργοστάσια - Πρόκειται για δύο εργοστάσια αρτοσκευασμάτων και ένα εργοστάσιο ξυλείας

Νάξος: Εξι μαθήτριες Γυμνασίου διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο διαγωνισμό “Θαλής”

Ποιοι είναι οι έξι μαθητές της Νάξου από το 1ο και 2ο Γυμνάσιο που διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό "Θαλής" - Ετοιμάζονται για τον ¨"Ευκλείδη" το επόμενο Σάββατο (18/01)

Σέριφος – ΠΠΙ: Ο γιατρός Θανάσης Κοντάρης αποχωρεί μετά από επτά χρόνια

Αποχαιρέτησε μετά από 7 χρόνια την ομάδα του ΠΠΙ Σερίφου ο ιατρός Θανάσης Κοντάρης

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Σε ποια περιοχές θα έχει διακοπή ρεύματος αύριο (15/01)

Αλλαγές στον προγραμματισμό των περιοχών όπου είχαμε σήμερα και αύριο θα έχουμε διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος

Νάξος – Δικηγορικός Σύλλογος: “Δικαστικό Μέγαρο τώρα στο χώρο του παλιού νεκροταφείου”

Επιστολή Δικηγορικού Συλλόγου Νάξου στον Υπουργό Δικαιοσύνης: “Επιτακτική η ανάγκη άμεσης ανέγερσης κατασκευής Δικαστικού Μεγάρου στη Νάξο”

Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων: Το …εκκλησάκι και η αλήθεια για το “Φράγμα Τσικαλαριού”

Ηχηρή απάντηση από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων με βάση δήλωση του Δημάρχου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Δημήτρη Λιανού για τους λόγους που σταμάτησε το Φράγμα Τσικαλαριού (pdf)

Νάξος: Ζητείται (εποχικό) προσωπικό από την εταιρεία jnmgroup

Αγγελίες για την καλοκαιρινή περίοδο με την αναζήτηση προσωπικού.. Δείτε τι ζητάει η εταιρεία jnmgroup