Τετάρτη, 28 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΟι Τούρκοι ετοιμάζονται να ρίξουν στο Αιγαίο 1000 (!!!!) τουριστικά σκάφη

Οι Τούρκοι ετοιμάζονται να ρίξουν στο Αιγαίο 1000 (!!!!) τουριστικά σκάφη

|

Τι κι εάν στερούνται προδιαγραφών ασφαλείας σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Δικαιο – Οι Τούρκοι βρήκαν ένα απίστευτο … «παράθυρο» στην Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για να μπαίνουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα και να δένουν στα νησιά με τα ξύλινα σκάφη τους – Τουλάχιστον 1000 αναμένεται να γεμίσουν το Αιγαίο 

Ακόμα και στον τουρισμό οι Τούρκοι ετοιμάζουν προκλήσεις το ερχόμενο καλοκαίρι, μέσω τουριστικών σκαφών. Την είδηση «βόμβα» έριξε το βράδυ της περασμένης Δευτέρας, στον Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος, ο επίτιμος πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής Γιώργος Βερνίκος στη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή όλων των φορέων του θαλάσσιου τουρισμού, στην οποία παραβρέθηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής. Το βασικό θέμα συζήτησης ήταν το άνοιγμα της αγοράς σκαφών αναψυχής, ώστε να προσελκύσει η Ελλάδα «τουρίστες με μεγάλο πορτοφόλι». Στην ουσία αφορά τα μεγάλα γιώτ με σημαία μη κοινοτική, τα λεγόμενα… «τριτοκοσμικά», τα οποία υπό προϋποθέσεις θα μπορούν να ναυλώνονται στην Ελλάδα.

Όμως η παρέμβαση-επισήμανση του Γιώργου Βερνίκου για τα σχέδια των Τούρκων στο Αιγαίο προκάλεσε αίσθηση: «Οι Τούρκοι γίνονται πολύ ανταγωνιστικοί τελευταία και υπάρχει κίνδυνος, το ερχόμενο καλοκαίρι να βρεθούμε, ως χώρα και ως επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού,  αντιμέτωποι με μια τουρκική πλημμυρίδα σκαφών», επεσήμανε ο Γιώργος Βερνίκος.

Μετά το τέλος της σύσκεψης, σε πηγαδάκι, εμφανίστηκε ανήσυχος για τα μελλούμενα στο θέμα αυτό: «Φτιάχνουν ευνοϊκό θεσμικό πλαίσιο ώστε να μπορούν, σε πρώτη φάση, τα ξύλινα τουριστικά σκάφη που διαθέτουν, οι  λεγόμενες γολέτες, να μπορούν να προσεγγίζουν τα ελληνικά νησιά, κάτι που τώρα δεν μπορούν να κάνουν λόγω της κοινοτικής νομοθεσίας αφού δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για θέματα ασφαλείας. Πρόκειται για σκάφη που κάνουν μίνι κρουαζιέρες στο Αιγαίο και μπορούν να μεταφέρουν έως 20 άτομα. Είμαστε σε επαφή με το υπουργείο Ναυτιλίας».

Μέχρι τώρα το Λιμενικό απαγόρευε στα ξύλινα αυτά σκάφη να πραγματοποιούν μίνι κρουαζιέρες στο Αιγαίο γιατί δεν τηρούν τους όρους ασφαλείας για τα επαγγελματικά σκάφη, όπως προβλέπει η Οδηγία 2009/16/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 σχετικά «με τον έλεγχο πλοίων από κράτος Λιμένα».

Οι Τούρκοι έψαξαν το θέμα και βρήκαν  το «παράθυρο» για να  ξεπεράσουν  το πρόβλημα. Πιο συγκεκριμένα, στην «Οδηγία στο άρθρο 3 με τίτλο «Περί Εφαρμογής» στην παράγραφο  4 αναφέρονται οι εξαιρέσεις: «Εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας οδηγίας τα αλιευτικά σκάφη, τα πολεμικά πλοία,  τα βοηθητικά πλοία,  τα ξύλινα πλοία πρωτόγονης κατασκευής, τα σκάφη που ανήκουν σε δημόσιες αρχές και χρησιμοποιούνται για μη εμπορικούς σκοπούς και τα σκάφη αναψυχής που δεν χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς».

Οι Τούρκοι θα χαρακτηρίσουν τα ξύλινα τουριστικά σκάφη σαν «ξύλινα πλοία πρωτόγονης κατασκευής» και το αποτέλεσμα θα είναι η ελληνική κυβέρνηση και το Λιμενικό Σώμα να βρεθεί μπροστά σε νέα προβλήματα…

Καθυστερούμε στην Ελλάδα

Να ανοίξει η αγορά των σκαφών αναψυχής ώστε να επωφεληθεί η Ελλάδα από την έλευση τουριστών με πολύ μεγάλα εισοδήματα θέλουν, όπως αναφέρουν δημοσίως, όλοι οι φορείς για τον θαλάσσιο τουρισμό. Μετά το περσινό κυνήγι των παράνομων ναύλων στο Αιγαίο και το Ιόνιο φάνηκε ότι έχουν ωριμάσει οι συνθήκες προκειμένου να βρεθεί μια κοινή γραμμή και να ανοίξει η αγορά επί ίσοις όροις για όλους.

Ωστόσο, όπως φαίνεται, τα αντίθετα πολλές φορές συμφέροντα είναι δύσκολο να προσπελαστούν. Για παράδειγμα η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού συμφώνησε να ανοίξει η αγορά και για τα σκάφη με σημαίες εκτός Ε.Ε. προκειμένου να μπορούν να κάνουν ναύλα και στη χώρα. Μάλιστα, όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ Αντώνης Στελλιάτος, μπορεί η Ελλάδα να συγκεντρώσει ακόμα και 5.000 σκάφη αναψυχής και να γίνει το κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού. Και το πιο σημαντικό από όλα, να έρθουν νόμιμα στη χώρα μας οι 60μετρες και 70μετρες θαλαμηγοί, τα λεγόμενα mega yachts, τα οποία πολλαπλασιάζουν τα οφέλη για την ελληνική οικονομία γενικότερα. 

Ωστόσο οι πράκτορες δεν φαίνεται να ικανοποιούνται και ζητούν επιπλέον να μη χρειάζεται να ανοίξουν υποκατάστημα. Μάλιστα η αντιπρόεδρος της MYBA (Μεσογειακή Ένωση Σκαφών) κ. Sara Balls, έθεσε ένα ερώτημα αν τα υπό ελληνική σημαία σκάφη αντιμετωπίζουν στο εξωτερικό τη γραφειοκρατία που αντιμετωπίζουν τα ξένα σκάφη στην Ελλάδα.

Τη θέση αυτή υποστήριξε και η κ. Τζίνα Πολέμη, που διαχειρίζεται την Α1 Yacht Trade. Σημείωσε ότι τα σκάφη με ξένη σημαία συμφωνούν να πληρώνουν το ΦΠΑ για τα ναυλοσύμφωνα, αλλά υπογράμμισε ότι με την ίδρυση υποκαταστημάτων θα επιβαρυνθούν και με άλλα φορολογικά βάρη. Η θέση της αυτή, όμως, αμφισβητήθηκε έντονα από τους παρευρισκόμενους, οι οποίοι υποστήριξαν ότι δεν θα υπάρξει άλλη επιβάρυνση. 

Η ίδια ζήτησε επίσης να «ανακληθεί» για φέτος η ισχύς της νέας νομοθεσίας για τα σκάφη αναψυχής που απαγορεύει ακόμα και το «one way trip» για όσα φέρουν τρίτες σημαίες, αφού δεν έχει περάσει ακόμα τροπολογία από τη Βουλή που ανοίγει την αγορά για όλα τα σκάφη, και με την οποία θα δίνεται το δικαίωμα και σε σκάφη που μεταφέρουν λιγότερους από 12 επιβάτες να κάνουν ναύλους στην Ελλάδα.  

Ο κ. Βερνίκος από την πλευρά του υπενθύμισε ότι η συνέλευση δεν μπορεί να λάβει αποφάσεις και ότι στην υπόθεση εμπλέκονται τρία υπουργεία (Ναυτιλίας, Οικονομικών και Εργασίας). Προσέθεσε ότι καλό θα ήταν να γίνουν ορισμένες μελέτες προκειμένου να διευκρινιστεί το πλαίσιο λειτουργίας του κλάδου σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Υπενθύμισε επίσης ότι για να ανοίξει η αγορά και να λειτουργήσει χωρίς γραφειοκρατικές δυσχέρειες θα πρέπει να λειτουργήσει επιτέλους το ηλεκτρονικό μητρώο. Εκτίμησε όμως ότι δεν αναμένεται να λειτουργήσει εντός του επόμενου έτους, κάτι που ουσιαστικά δεν βοηθά στο να λειτουργήσει υπό κανονικές συνθήκες και νόμιμα η αγορά στον θαλάσσιο τουρισμό στη χώρα μας.

Η σύσκεψη, ωστόσο, ολοκληρώθηκε με τη συμφωνία όλων των συμμετεχόντων, μετά από πρωτοβουλία του κ. Στελλιάτου, να δημιουργηθεί μια ολιγομελής επιτροπή η οποία θα εξετάσει όλα τα ανοικτά ζητήματα και θα καταλήξει σε συμφωνία προκειμένου ο κλάδος να απευθυνθεί στην ελληνική πολιτεία με μια «φωνή» και κοινές θέσεις. Όσον αφορά την τροπολογία για τα σκάφη με τρίτες σημαίες, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα περάσει από τη Βουλή κατά τη διάρκεια του Μαρτίου.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα Protothema.gr και naftemporiki.gr  


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κατ. Γιαννακά: “Περί ΟΠΕΚΕΠΕ και η Κυβέρνηση των σκανδάλων”

Η Κατερίνα Γιαννακά μιλάει για καταγγελίες συνεταιριστών, έφοδοι στα γραφεία του Οργανισμού και διεθνής έρευνα – Στο στόχαστρο ψευδείς αγροτοκτηνοτροφικές δηλώσεις σε Νάξο, Σέριφο και άλλες περιοχές

Νάξος – Χερσαία Ζώνη: Ασφάλεια και οργάνωση στο επίκεντρο της τροποποιημένης απόφασης του Λιμενάρχη

Ο Αντιπλοίαρχος Λ.Σ. Αλέξιος Αποστολόπουλος επανακαθορίζει τη στάθμευση και την κυκλοφορία στο λιμάνι της Νάξου, δίνοντας προτεραιότητα στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση ντόπιων και επισκεπτών

Σίφνος: Φωτιά σε φορτηγό κινητοποίησε την Πυροσβεστική στην Απολλωνία

Φωτιά ξέσπασε σε φορτηγό το μεσημέρι της Τετάρτης στην Απολλωνία Σίφνου. Άμεση επέμβαση της Πυροσβεστικής εμπόδισε την εξάπλωσή της. Τα αίτια ερευνώνται.

Νάξος: Σημαντική επένδυση 1,8 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση των αθλητικών υποδομών

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων προχωρά στην προσεισμική ενίσχυση του Κλειστού Γυμναστηρίου και του ΔΑΚ Νάξου, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση μέσω του Υπουργείου Αθλητισμού

Το «ΔΕΗ 3X3 Street Basketball» έρχεται στη Σαντορίνη, Μπασκετικό διήμερο στο Καμάρι!

Ο Δήμος Θήρας και η ΕΟΚ φέρνουν το street basketball στην καρδιά του Αιγαίου. Δηλώστε συμμετοχή και ζήστε τη μοναδική εμπειρία του 3x3 στις 7 & 8 Ιουνίου 2025.

Πανναξιακός ΑΟΚ – Γ. Προδρόμου: “Αξίζαμε την άνοδο 100%, για την ώρα θέλω να ξεκουραστώ”

Ο Πανναξιακός ηττήθηκε στο πέμπτο παιχνίδι των τελικών της National League 2, αλλά κέρδισε τον σεβασμό. Ο αρχηγός της ομάδας μιλά για την πορεία, τις αμφιλεγόμενες στιγμές και την επόμενη μέρα.

Πανελλαδικές: Σε πλήρη ετοιμότητα τα εξεταστικά κέντρα της Νάξου

Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Φώτης Μαυρομμάτης απευθύνει μήνυμα στήριξης στους υποψηφίους και τις οικογένειές τους λίγο πριν την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Τήνος: Δικάζονται 30 πολίτες για την ειρηνική διαμαρτυρία κατά των ανεμογεννητριών

Τριάντα Τηνιακοί θα δικαστούν στις 2 Ιουνίου 2025 στη Σύρο, κατηγορούμενοι για «παράνομη βία» επειδή υπερασπίστηκαν το νησί τους το 2019. Φωνές υπέρ της αθώωσής τους πληθαίνουν.

Σαντορίνη: Καμία απάντηση από το ΥΠΕΝ στο αίτημα για αναστολή οικοδομικών αδειών

Ο Δήμος Θήρας ζητά άμεση παρέμβαση για την προστασία του φυσικού και γεωλογικού τοπίου του νησιού, ενώ το Υπουργείο Περιβάλλοντος τηρεί σιγή ιχθύος, εν μέσω αυξημένης σεισμικής δραστηριότητας και πίεσης στις υποδομές.

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Νάξος: «Έφυγε» ο Αντώνης Καρούσης, θλίψη στην Κωμιακή για τον αγαπητό συγχωριανό

Ο ήσυχος και αγαπητός Αντώνης Καρούσης, με ρίζες στην Κωμιακή και παρουσία στην Αθήνα, έφυγε λίγο πριν επιστρέψει στο χωριό του – Η εξόδιος ακολουθία τελείται σήμερα

Εκτακτο: Σεισμός 6 R ανοιχτά της Κρήτης, αισθητός σε όλο το Νότιο Αιγαίο

Σεισμική δόνηση μεγάλης διάρκειας λίγο μετά τις 6 το πρωί, με επίκεντρο το κρητικό πέλαγος

Πάρος: Ένα νησί στο όριο της αντοχής του

Οι κάτοικοι εκπέμπουν SOS για τον υπερτουρισμό, την άναρχη δόμηση και την απώλεια της ταυτότητας του νησιού

Νάξος – Πλάκα: Καταστροφή στο όνομα της “καθαριότητας”, καταγγελίες για παράνομες παρεμβάσεις

Μαζική απομάκρυνση φυκιών Ποσειδωνίας με τσουγκράνες, εγκαταστάσεις εν μέσω ωοτοκίας και περιβαλλοντική αδιαφορία σε προστατευόμενη ζώνη Natura.

Νάξος: Δωρεάν προληπτικές εξετάσεις από το “Naxos Medical” μέσω του προγράμματος «Προλαμβάνω»

Έγκαιρη πρόληψη για τα καρδιαγγειακά νοσήματα με αξιοπιστία και ανθρώπινη φροντίδα – Δωρεάν αιματολογικός έλεγχος για όλους τους πολίτες

Ιος – Γκίκας Γκίκας: “Μας ενδιαφέρει τι θα γίνει στη “βιτρίνα” του νησιού μας”

Η γνωμοδότηση για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων συνοδεύεται από προϋποθέσεις, με αιτήματα για πολεοδομική συνοχή και κοινωνικό σεβασμό.

Παροναξία: “Ηλεκτρική” νύχτα με βροχόπτωση και …λάσπη (πίνακας)

Έντονα φαινόμενα, αστραπές και «λασποβροχές» χτύπησαν τα νησιά των Κυκλάδων – Τα ύψη υετού από το NaxosWeather (πίνακας)

Τραγωδία στο λιμάνι της Νάξου: 70χρονος τουρίστας άφησε την τελευταία του πνοή εν πλω

Πολωνός επιβάτης τουριστικού σκάφους υπέστη αδιαθεσία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού – Κατέληξε στο Νοσοκομείο Νάξου παρά τις άμεσες προσπάθειες διάσωσης