Παράξοδα της Νάξου: εντυπωσιακή η αύξηση των αυτοκινήτων για τον Ιούλιο καθότι έφτασε στο 48% σε σχέση με πέρυσι – Στο 11% η αύξηση επισκεπτών για τον Ιούλιο τη στιγμή που έχουμε μείωση (!!!) των πλοίων – Ο καλύτερος Ιούλιος στην ιστορία του νησιού…
Αυτό που συμβαίνει αυτές τις ημέρες στη Νάξο δεν έχει προηγούμενο… Και τα νούμερα δεν λένε παρά την αλήθεια. Να αναφέρουμε βέβαια ότι η Νάξος φέτος είναι στους τρεις πρώτους προορισμούς ενόψει των διακοπών της 15ης Αυγούστου με βάση την έρευνα της Trivago.gr τη στιγμή που πέρυσι ήταν μόλις στην 15η θέση.
Να αναφέρουμε ότι αυτές τις ημέρες τα πλοία έρχονται γεμάτα και δεν υπάρχει εισιτήριο ούτε για δείγμα, ενώ τα καταλύματα παρά τις διαμαρτυρίες για αυξήσεις τιμών (σ.σ. κάτι που είναι απόλυτα λογικό λόγω των συνεχόμενων αυξήσεων στους έμμεσους φόρους) αγγίζουν το 100% στη πληρότητά τους. Το παραδέχονται όλοι, κάτι που σημαίνει ότι οι last minutes κρατήσεις για μία ακόμη φορά λειτούργησαν θετικά για τη Νάξο.
Φράγμα 100.000 επισκεπτών
Όμως το θέμα είναι εάν αυτή η αύξηση και η πληρότητα μεταφράζεται σε αντίστοιχη αύξηση και στην κατανάλωση στα εστιατόρια ή τα μαγαζιά που «τρέφονται» με τον τουρισμό.. Η απάντηση θα δοθεί αργότερα.
Μιλάμε όμως για αύξηση. Αλήθεια πόση είναι; Πριν από δύο ημέρες πήραμε τα στοιχεία από το Λιμεναρχείο της Νάξου και ευχαριστούμε τα στελέχη για την άμεση ανταπόκριση. Με βάση λοιπόν τη βασική πύλη εισόδου για τον Ιούλιο είχαμε αύξηση της τάξης του 11% σε σχέση με πέρυσι. Μάλιστα, οι 99.020 επιβάτες που αποβιβάστηκαν στο νησί, αποτελούν το απόλυτο ρεκόρ στην ιστορία του νησιού με βάση πάντα τα στοιχεία του Λιμεναρχείου (από το 1981) με προηγούμενο ρεκόρ αυτό του 2001 με 97.498… Και το πιο εντυπωσιακό ακόμη; Το γεγονός ότι ενδέχεται να έχει σπάσει το φράγμα των 100.000 αποβιβασθέντων από τη στιγμή που δεν έχουν υπολογιστεί οι επιβάτες των Sea Jet που δίνονται με μικρή καθυστέρηση.
Όπως κι εάν έχει είναι το απόλυτο ρεκόρ. Όμως, εδώ αρχίζουν τα παράδοξα. Ναι. Οι εκατό χιλιάδες περίπου ήρθαν στη Νάξο καθότι υπάρχει το σχετικό value for money…. Η αύξηση όμως σε σχέση με τον φετινό Ιούνιο είναι ονειρική και ξεπερνάει το 52% (!!!) όταν πέρυσι η αντίστοιχη αύξηση ήταν στο 44%.
Αυτοκίνητα γεμίσαμε
Πάμε όμως στη πιο σημαντική παρατήρηση του πίνακα που έχουμε αναρτήσει. Κι αυτός έχει να κάνει με τα αυτοκίνητα. Είτε μιλάμε για φορτηγά είτε για ΙΧ και δίκυκλα. Οι αυξήσεις ξεπερνούν κάθει προσδοκία. Για τα φορτηγά η αύξηση είναι στο +27% για δεύτερο σερί μήνα, κάτι που σημαίνει αύξηση μεταφοράς προϊόντων. Για τα δίκυκλα είναι στο 28% κάτι λογικό εάν σκεφτεί κανείς ότι η Νάξος είναι ένα μεγάλο νησί. Όμως, εκεί που η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά είναι στα αυτοκίνητα ΙΧ. Η αύξηση φτάνει στο 48% σε σχέση με πέρυσι. Έχουμε δηλαδή επιπλέον 10.000 αυτοκίνητα επίδοση που είναι απόλυτο ρεκόρ στην ιστορία του νησιού. Προσέξτε, όχι για τον Ιούλιο αλλά και για τον Αύγουστο. Και το ερώτημα είναι; Μα καλά τι κάνουν αυτοί; Την ώρα που όλοι παραδέχονται ότι τα εισιτήρια είναι ακριβά για μία οικογένεια η Νάξος έχει βουλιάξει όχι μόνο από ανθρώπους αλλά και από αυτοκίνητα.
Μοιραία το κυκλοφοριακό είναι χωρίς προηγούμενο. Μοιραία το βράδυ στο ύψος του ποταμού κανείς δεν μπορεί όχι να περπατήσει αλλά να οδηγήσει. Το παρκινγκ στη περιοχή είναι γεμάτο. Σχεδόν κανείς δεν βρίσκει να παρκάρει. Ναι, έχουμε τη λογική να πάμε για τσιγάρα με το αυτοκίνητο αλλά αυτό που συμβαίνει δεν έχει προηγούμενο
Μαθήματα
Μοιραία ο Δήμος σηκώνει τα χέρια ψηλά. Οι όποιες ετοιμασίες είχε κάνει με επιπλέον μίσθωση παρκινγκ βρίσκει τοίχο. Το 10.000 επιπλέον αυτοκίνητα για τον Ιούλιο (προσοχή) είναι λογικό να δημιουργούν τεράστια ζητήματα στο κυκλοφοριακό.
Για το εάν έπρεπε να έχουμε περισσότερα παρκινγκ, καλύτερη αστυνόμευση ή ότι άλλο θέλετε, ακόμη και κλειστή πόλη ενδεχομένως να έχετε δίκιο. Όμως, ποιος δήμος θα μπορούσε να έχει σκεφτεί ότι ο Ιούλιος θα έφερνε επιπλέον 10.000 αυτοκίνητα σε ένα νησί; Νομίζουμε κανείς. Επαναλαμβάνουμε δεν δίνουμε ελαφρυντικά στη Δημοτική Αρχή. Δεν έχουμε λόγο άλλωστε. Υπάρχουν άλλοι που αναλαμβάνουν την υπεράσπιση.
Αυτό που επισημαίνουμε είναι ότι με βάση τους αριθμούς (+48% σε σχέση με πέρυσι) το παιχνίδι ήταν χαμένο… Ελπίζουμε κάποια στιγμή οι άνθρωποι του Δήμου να πάρουμε τα μαθήματά τους. Μέχρι τώρα λένε ότι μαθαίνουν. Ας τους δούμε και στη πράξη.
Όχι τίποτα άλλο. Οι επιβάτες που έρχονται με τα αυτοκίνητά τους και βλέπουν σκηνές όπως αυτές που βλέπουμε στο διαδίκτυο σίγουρα λειτουργεί ανασταλτικά για την επόμενη χρονιά…
Η κίνηση του Ιουλίου από το 2000 έως σήμερα
Έτος Επιβάτες Διαφορά
2000 88.635
2001 97.498 10,00%
2002 83.981 -13,86%
2003 77.866 -7,28%
2004 79.636 2,27%
2005 90.099 13,14%
2006 92.511 2,68%
2007 94.664 2,33%
2008 89.612 -5,34%
2009 87.061 -2,85%
2010 81.577 -6,30%
2011 91.617 12,31%
2012 77.585 -15,32%
2013 82.479 6,31%
2014 90.964 10,29%
2015 89.121 -2,03%
2016 99.020 11,1%