Δεκάδες χιλιάδες ευρώ σε πρόστιμα έχουν επιβληθεί έως τώρα σε επιχειρήσεις της Νάξου με τους ελεγκτές της ΑΑΔΕ να εμφανίζονται άκαμπτοι – Η επιστολή του σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου που χαρακτηρίζει ως μεμονωμένο γεγονός την επίθεση που δέχτηκαν ελεγκτές όταν επιχείρησαν να ελέγξουν επιχείρηση μαζικής εστίασης στο νησί
Μήπως αλήθεια πρέπει να ξανα – συστηθούμε; Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε η επιχείρηση «Αιγαίο – Αργοσαρωνικός» με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής και με συνολικούς ελέγχους που αγγίζουν τους 14.000 καθόλη τη διάρκεια του καλοκαιρού, η Νάξος βρέθηκε στο …επίκεντρο. Ο λόγος; Ίσως να έπαιξε ρόλο και ένα άτυχο συμβάν που έλαβε χώρα στη διάρκεια εγκαινίων καταστήματος μαζικής εστίασης με θαμώνες να επιτίθενται σε ελεγκτές που θέλησαν να κάνουν τη δουλειά τους… Το ποιος είχε δίκιο ή άδικο αυτό είναι μία άλλη ιστορία. Αυτό που διαπιστώνουμε όμως καθημερινά και μέσα από τη πληροφόρηση που έχουμε είναι ότι συνεχώς τα συνεργεία των ελεγκτών είτε μιλάμε για το ΙΚΑ, είτε για το ΣΔΟΕ είτε για τα μεικτά κλιμάκια… Και τι έχει δείξει η καταμέτρηση; Με βάση τα επίσημα στοιχεία, έχουμε ένα μαγαζί που δραστηριοποιείτε στη νυχτερινή ζωή να έχει κλείσει για 48 ώρες, να έχουν βρεθεί αρκετές περιπτώσεις όπου δεν είχαν κοπεί παραστατικά (120) σε επιχειρήσεις ενοικιαζόμενων δωματείων και ένας φούρνος στην ορεινή Νάξο που κλείνει σήμερα και για άλλες 24 ώρες… Όπως και ταβέρνα στον Άγιο Προκόπιο που κλείνει για 48 ώρες γιατί πολύ απλά δεν είχε κόψει 14 αποδείξεις…
Καμπάνες χιλιάδων ευρώ
Τι άλλο έχουν βρει; Ανεπίσημα κυκλοφορεί η έντονη φήμη ότι σε εστιατόρια χωριού ορεινής Νάξου έπεσε πρόστιμο ύψους 70.000 ευρώ (!!), σε επιχείρηση των Δυτικών Ακτών που δραστηριοποιείτε σε θαλάσσια σπορ, πρόστιμο ύψους 30.000 ευρώ… Σε επιχειρήσεις μαζικής εστίασης στους παραθαλάσσιους οικισμούς πρόστιμο ύψους 30.000 ευρώ… Και βέβαια πρόστιμα εντός της πόλης σε επιχειρήσεις μαζικής εστίασης ανάλογων ποσών… με απλά ελληνικά πιάσαμε τις 200.000 ευρώ. Σε ένα σαββατοκύριακο. Και έρχονται ακόμη κι άλλα…
Και βέβαια εδώ αρχίζει ένας φαύλος κύκλος συζήτησης… Ποιος φταίει; Γιατί αυτή η υπέρμετρη σκληρότητα; Μήπως το λάθος είναι των επιχειρηματιών; Η Νάξος είναι ένας από τους πλέον διαφημισμένους προορισμούς στην Ελλάδα. Η διαφήμιση που γίνεται εδώ και τρία χρόνια είναι συνεχόμενη και έντονη. Οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται σε περιοχές που είναι καθαρά τουριστικές παλεύουν να καλύψουν τα έξοδα όλου του χρόνου… Ενώ στην ορεινή Νάξο βλέπουν επισκέπτη για σαράντα μέρες. Υπάρχει μία λογική εξήγηση για όσους προσπαθούν να …κλέψουν το κράτος. Αλλά αυτή η κίνηση γίνεται εις βάρος των συναδέλφων τους. Αυτών που είναι καθόλα νόμιμοι και προσπαθούν μέσα από το 20% που τους μένει από το υπόλοιπο των εσόδων να σταθούν στα πόδια τους. Οπότε;
Η επιστολή από το Σύλλογο Μαζικής Εστίασης Νάξου
Και μέσα σε όλα έχεις και την επιστολή που έστειλε η Μαζική Εστίαση, ο σύλλογος Φιλοξενία προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του μηχανισμού ελέγχου των υπουργείων οικονομικών. Κι όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα euro2day.gr μέσα από την επιστολή και με αφορμή ένα περιστατικό που συνέβη κατά τον έλεγχο σε ψησταριά του νησιού, απέστειλε επιστολή στην Υπηρεσία Ερευνών και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων Αττικής καταδικάζεται ως αποτρόπαια η συμπεριφορά που επέδειξαν οι καταστηματάρχες στους ελεγκτές, οι οποίοι όπως αναφέρουν ήταν αξιοπρεπείς.
Συνεχίζουν προσθέτοντας
« • Ουδέποτε έχει γίνει κάτι παρόμοιο από επαγγελματίες της Νάξου εδώ και 30 χρόνια που διενεργούνται έλεγχοι.
• Ολόκληρη η κοινωνία και ειδικότερα οι συνάδελφοι μας επαγγελματίες δυσαρεστήθηκαν με το άσχημο περιστατικό
• Αν και ενοχληθήκαμε πολλάκις και ποικιλοτρόπως ως εκπρόσωποι της Μαζικής Εστίασης της Νάξου από μέσα ενημέρωσης σε τοπικό και Πανελλαδικό επίπεδο για ενημέρωση και σχολιασμό του συμβάντος δεν ενδώσαμε στην αναπαραγωγή του γεγονότος διότι θεωρούμε ότι μόνο κακό κάνει στις ιδιαίτερες άσχημες στιγμές που βιώνουμε όλοι μας. Προσπαθήσαμε με κάθε τρόπο να το μειώσουμε και να το αποκρύψουμε»..
Και καταλήγουν «αποτελεί μια κακή παρένθεση στον επί σειρά ετών επαγγελματισμό των καταστηματαρχών της Νάξου. Ντρεπόμαστε για αυτό που έγινε και ζητάμε συγγνώμη για όσα συνέβησαν. Είμαστε στο πλευρό σας οποτεδήποτε και στη διάθεσή σας να συνεργαστούμε και να σας βοηθήσουμε στο πραγματικά δύσκολο έργο σας».