Παρασκευή, 6 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΚοινωνίαΝάξος - Μηχανικοί για ΠΕΑΛ: "Οχι" στο προτεινόμενο τουριστικό καταφύγιο, "τέλος" στα...

Νάξος – Μηχανικοί για ΠΕΑΛ: “Οχι” στο προτεινόμενο τουριστικό καταφύγιο, “τέλος” στα ..θερμοκήπια

|

Ο Σύλλογος Μηχανικών Νάξου καταθέτει την πρότασή του ενόψει της αυριανής συνεδρίασης της Επιτροπής Διαβούλευσης για το ΠΕΑΛ Νάξου – Που συμφωνεί, που διαφωνεί και κυρίως τι αναφέρει για το νέο τουριστικό καταφύγιο και η νέα πρόταση για το κυκλοφοριακή – Η ακέψη για τα … θερμοκήπια και την εικόνα που δείχνει στον επισκέπτη η χερσαία ζώνη της Νάξου 

“…. Θεωρούμε ότι αν υιοθετηθούν και υλοποιηθούν οι προτάσεις του Συλλόγου, αφενός θα αναβαθμιστεί ολόκληρο το παραλιακό μέτωπο της πόλης καθώς θα είναι φιλικό στους πεζούς, αφετέρου θα βελτιωθεί η ασφάλεια και η λειτουργικότητα τόσο του λιμένα όσο και του τουριστικού καταφυγίου. Αυτό μέχρι την οριστική μετεγκατάσταση του λιμανιού σε νέα θέση, κίνηση που θα λύσει οριστικά το πρόβλημα και οι δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα…

Αυτός είναι ο επίλογος – συμπεράσματα της γνωμάτευσης που καταθέτει ο Σύλλογος Μηχανικών Νάξου στα πλαίσια της διαβούλευσης για το ΠΕΑΛ, την συνολική αναβάθμιση του λιμανιού στη Νάξο… Και η γνώμη τους έχει ιδιαίτερη βαρύτητα… Μάλιστα πρόταση που δίνει στην δημοσιότητα μερικές ώρες πριν από την έναρξη της διαβούλευσης (27/05, 11:00) παίρνουν θέση τόσο για την αναβάθμιση του λιμανιού όσο και για το νέο τουριστικό καταφύγιο ενώ τοποθετούνται όχι μόνο για το κυκλοφοριακό αλλά και για την όλη εικόνα που παρουσιάζει η Νάξος στον επισκέπτη.. Τόσο όταν αυτός έρχεται, όσο κι όταν φεύγει. Αλλωστε, είναι η πρώτη και η τελευταία εικόνα που έχει κάποιος όταν πηγαίνει διακοπές…

Ας δούμε αναλυτικά την πρόταση που υπογράφη ο πρόεδρος του Συλλόγου Φραγκίσκος Ανεβλαβής και ο γραμματέας Χρυσόστομος Κυπριτζής

.Μετά τη δημοσίευση των προτάσεων που αφορούν τα Έργα Ανάπτυξης του Λιμένα Νάξου, και ύστερα από τη σχετική ενημέρωση του Συλλόγου από το Δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, το ΔΣ του Συλλόγου Μηχανικών κάλεσε τα μέλη του σε Γενική Συνέλευση, στις 25/05/2020 , στην οποία συζήτησαν το θέμα και αποφάσισαν τα εξής:

Υφιστάμενη Κατάσταση

Το μοναδικό λιμάνι του νησιού το οποίο βρίσκεται στη Χώρα της Νάξου και αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου και εξόδου από το νησί, αυτή τη στιγμή παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα ως προς τη νομιμότητά του, τη λειτουργικότητά του και τις επιπτώσεις που επιφέρει στη Χώρα. Πιο συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή το λιμάνι της Νάξου δεν έχει νόμιμη άδεια, γεγονός που εμποδίζει τη χρηματοδότηση οποιουδήποτε έργου σε αυτό. Τα λειτουργικά προβλήματα σχετίζονται αφενός με την έκθεση του λιμανιού στους έντονους βορινούς ανέμους, με τη δυσκολία πρόσβασης σε αυτό αφού είναι δεδομένη η διέλευση όλης της κίνησης μέσα από τον πυκνό ιστό της πόλης, καθώς επίσης με τις πολύ χαμηλού επιπέδου εγκαταστάσεις του λιμανιού.

Παράλληλα η παρουσία του λιμανιού στη Χώρα, επιβαρύνει την ίδια την πόλη, υποβαθμίζοντάς την από τον κορυφαίο τουριστικό προορισμό του νησιού σε έναν απλό συγκοινωνιακό κόμβο, ενώ παράλληλα δυσχεραίνει τη ζωή των κατοίκων της.

maxresdefault.jpg

Χωροθέτηση Νέου Λιμανιού

Με βάση τα παραπάνω, η μόνη λύση προκειμένου να αποκτήσει η Νάξος ένα λιμάνι ανάλογο των αναγκών της και προκειμένου να αποσυμφωρηθεί η Χώρα, είναι να γίνει νέο λιμάνι, εκτός Χώρας μεν, αλλά σε κοντινή απόσταση. Αυτή τη θέση μάλιστα την έχει εκφράσει και ο ίδιος ο μελετητής της υπό συζήτηση πρότασης. Επομένως θεωρούμε ότι ο Δήμος πρέπει να προκηρύξει άμεσα «Μελέτη Χωροθέτησης Νέου Λιμένα Νάξου».

Παρεμβάσεις στο υφιστάμενο λιμάνι

Ακόμα και αν ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία για το νέο λιμάνι, αυτό θα υλοποιηθεί και θα λειτουργήσει ύστερα από αρκετά χρόνια. Μέχρι τότε η Νάξος θα πρέπει να πορευτεί με το λιμάνι της Χώρας, στο οποίο πρέπει να γίνουν οπωσδήποτε κάποιες παρεμβάσεις διευθέτησης των λειτουργικών προβλημάτων. Οι παρεμβάσεις αυτές όμως θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ήπιες διότι θα παραμείνουν ακόμα και μετά την μετεγκατάσταση του λιμανιού στη νέα θέση. Όταν συμβεί αυτό το υφιστάμενο λιμάνι θα λειτουργεί κατά βάση ως μαρίνα τουριστικών σκαφών.

Η θέση του Συλλόγου για τα έργα που πρέπει να γίνουν στο υφιστάμενο λιμάνι αναλύεται ως εξής:

1. Νομιμοποίηση – Αδειοδότηση

Εξυπακούεται πως πρέπει να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες αδειοδότησης και νομιμοποίησης του λιμανιού. Παράλληλα όμως πρέπει να διευθετηθεί ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που σχετίζεται με την επαναχάραξη τόσο της γραμμής χερσαίας ζώνης, όσο και των γραμμών αιγιαλού και παραλίας τις οποίες η υπό συζήτηση μελέτη διατηρεί ως έχουν σήμερα. Με τη διατήρηση της γραμμής χερσαίας ζώνης ως έχει, στο μέτωπο δηλαδή των κτιρίων της παραλίας, ολόκληρη η ζώνη από τα κτίρια μέχρι τη θάλασσα, που περιλαμβάνει και το βασικό χώρο περιπάτου και κοινωνικής συναναστροφής της Χώρας, παραμένει στη δικαιοδοσία του Λιμενικού Ταμείου και όχι του Δήμου. Κρίνουμε απαραίτητο τη μετατόπιση της γραμμής χερσαίας ζώνης τουλάχιστον μέχρι τον αυτοκινητόδρομο, ώστε ο πεζόδρομος και οι πέργκολες να περιέλθουν στη δικαιοδοσία του Δήμου.

2. Επέκταση κυματοθραύστη

Η επέκταση του κυματοθραύστη όπως παρουσιάζεται και στις τρεις προτάσεις μας βρίσκει σύμφωνους, καθώς προσφέρει μια περαιτέρω προστασία, ενώ παράλληλα έχει αναστρέψιμο χαρακτήρα.

3. Κεντρική προβλήτα

Η κεντρική προβλήτα σήμερα παρουσιάζει πολλά τεχνικά και λειτουργικά προβλήματα. Πέραν της στερέωσης και της αναγκαίας διαπλάτυνσης του λαιμού εισόδου, κρίθηκε σκόπιμη η περαιτέρω ανάπτυξη της προβλήτας βάσει της προτεινόμενης λύσης 2.

4. Διαχωρισμός αλιευτικών και τουριστικών σκαφών

Είναι πολύ σωστός ο διαχωρισμός των αλιευτικών σκαφών από τα τουριστικά σκάφη. Τα αλιευτικά σκάφη χωροθετούνται στη Μυρτιδιώτισσα, προσδίδοντας ένα γραφικό χαρακτήρα στην είσοδο μάλιστα του λιμανιού, ενώ τα τουριστικά σκάφη χωροθετούνται νοτίως της μικρής προβλήτας. Βέβαια η χωροθέτηση των υδροπλάνων στο χώρο του αλιευτικού καταφυγίου είναι λανθασμένη καθώς πρόκειται για δύο συγκρουόμενες χρήσεις.

5. Νότιος Μόλος

Ο χώρος του υφιστάμενου καταφυγίου τουριστικών σκαφών είναι εκτεθειμένος τόσο στους νότιους ανέμους, όσο και στα απόνερα των πλοίων που εισέρχονται στο λιμάνι, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των σκαφών που βρίσκονται σε αυτόν. Επομένως θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει ο νότιος μόλος όπως αυτός παρουσιάζεται στην πρόταση 3, χωρίς όμως καμία περαιτέρω παρέμβαση από τη στροφή του Bossa μέχρι το νέο μόλο.

caption.jpg

6. Νέο καταφύγιο τουριστικών σκαφών

Σε κάθε μια από τις τρεις λύσεις, προτείνεται μια εναλλακτική πρόταση για τη δημιουργία ενός νέου καταφυγίου τουριστικών σκαφών στην ευρύτερη περιοχή από την «Ocean» μέχρι το «Πορτοκάλι». Ο Σύλλογος διαφωνεί και με τις τρεις προτάσεις και γενικότερα με οποιαδήποτε περαιτέρω επέκταση προς αυτή την πλευρά για τους εξής λόγους:

@ Η παραλιακή ζώνη από την παραλία του Αγίου Γεωργίου μέχρι την «Ocean» μπορεί σήμερα να είναι υποβαθμισμένη όμως προσφέρει εξαιρετικές δυνατότητες και αν διαμορφωθεί σωστά μπορεί να αποτελέσει έναν μοναδικό χώρο περιπάτου και αναψυχής, δίπλα μάλιστα στη θάλασσα, που τόσο πολύ λείπει από τη Χώρα.

@ Αντίθετα αν διαμορφωθεί ένα νέο καταφύγιο τουριστικών σκαφών αποκόπτεται η επαφή της περιοχής με τη θάλασσα, υποβαθμίζεται αισθητικά και εμπεδώνεται η αντιμετώπιση όλης αυτής της ζώνης ως χώρου στάθμευσης με όλα τα προβλήματα που προκύπτουν από τη δυσκολία πρόσβασης με Ι.Χ. στην περιοχή.

@ Το νησί της Νάξου παρουσιάζει έντονα το φαινόμενο του υδροκεφαλισμού, της συγκέντρωσης δηλαδή όλων των δραστηριοτήτων στη Χώρα, με αποτέλεσμα την ανισόρροπη ανάπτυξη του νησιού. Αυτό δημιουργεί προβλήματα τόσο στη Χώρα, η οποία πλέον παρουσιάζει φαινόμενα κορεσμού και υποβάθμισης, όσο και στο υπόλοιπο νησί το οποίο υστερεί έντονα σε ανάπτυξη. Η δημιουργία μιας επιπλέον μαρίνας οξύνει αυτό το πρόβλημα.

Η λύση που προτείνει ο Σύλλογος για τη δημιουργία περισσότερων θέσεων τουριστικών σκαφών είναι η δημιουργία αρκετών μικρών τουριστικών καταφυγίων σε διάφορα μέρη του νησιού, ώστε να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω η Χώρα ενώ παράλληλα να αναπτυχθεί περισσότερο η υπόλοιπη Νάξος. Ενδεικτικά αναφέρουμε την Αγία Άννα η οποία βρίσκεται απέναντι από την Πάρο, τον Καλαντό και τη Μουτσούνα που βρίσκονται κοντά στις Μικρές Κυκλάδες και τον Απόλλωνα που βρίσκεται απέναντι από τη Μύκονο.

7. Κυκλοφοριακό

Η πιο έντονη αντίθεση του Συλλόγου ως προς τις προτεινόμενες λύσεις αφορά τη ρύθμιση του κυκλοφοριακού. Οι λύσεις προτείνουν τη διαμόρφωση της παραλίας σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης καθώς επίσης τη δημιουργία νέου αυτοκινητόδρομου μπροστά από το «Bossa» για την εξυπηρέτηση της νέας μαρίνας. Είναι καθολικά αποδεκτό ότι η Χώρα είναι τελείως αφιλόξενη για τους πεζούς. Μάλιστα με πρωτοβουλία του Δήμου εκπονείται μελέτη Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με σκοπό την βελτίωση της κατάστασης.

Η διαμόρφωση της παραλίας και της Παπαβασιλείου σε δρόμο διπλής κατεύθυνσης αφενός δεν πρόκειται να βελτιώσει το κυκλοφοριακό της Χώρας, αφετέρου θα αποκόψει τελείως τη σχέση του παραλιακού πεζόδρομου με τη θάλασσα. Στη δε Παπαβασιλείου ένα μόνιμο μποτιλιάρισμα θα έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις στο εμπόριο. Ως προς τη διάνοιξη νέου αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει το «Bossa» με το «Πορτοκάλι», αυτός θα στερήσει από τη Χώρα από το τελευταίο τμήμα πεζόδρομου δίπλα στη θάλασσα. Πέραν της περαιτέρω υποβάθμισης της ζωής των κατοίκων από τις επιπτώσεις αυτές, πρέπει να καταλάβουμε ότι κανένας τουρίστας δεν επισκέπτεται ένα νησί για να βλέπει αυτοκίνητα και λιμενικές εγκαταστάσεις.

Η θέση του Συλλόγου για την κυκλοφοριακή ρύθμιση είναι η εξής:

@ Το ευκταίο είναι η είσοδος και η έξοδος του λιμανιού να γίνεται μόνο από τη Γρόττα, και ολόκληρη η παραλία να πεζοδρομηθεί. Κάτι τέτοιο θα αναβάθμιζε ουσιωδώς τη Χώρα βελτιώνοντας τόσο τη ζωή των κατοίκων της, και θα την καθιστούσε πολύ πιο θελκτική στους τουρίστες. Αυτή η πρόταση μπορεί να λειτουργήσει δοκιμαστικά τον προσεχή χειμώνα όπου η κίνηση είναι περιορισμένη και θα δώσει τη δυνατότητα να γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές μέχρι την επόμενη σεζόν.

@ Εάν είναι αδύνατον να πεζοδρομηθεί η παραλία και παραμείνει ως δρόμος μονής κατεύθυνσης τότε κρίνουμε θετική τη διευθέτηση που προτείνεται στη στροφή Δελαρόκκα.

eikona_viber_2020-04-13_11-16-29.jpg

8. Αισθητική αναβάθμιση

Ολόκληρη η παραλιακή ζώνη της Χώρας, η οποία αποτελεί τη βιτρίνα του νησιού καθώς επίσης την πρώτη και τελευταία εικόνα που έχει ένας επισκέπτης στη Νάξο, παρουσιάζει μια πολύ άσχημη όψη. Τα γνωστά «θερμοκήπια» της παραλίας, τα γνωστά πολυώροφα κτίρια της παραλίας, οι αυθαίρετες επεμβάσεις στις όψεις, οι ταμπέλες, ο χαμηλής ποιότητας αστικός εξοπλισμός και η αντιμετώπιση όλης της παραλιακής ζώνης από την Ocean μέχρι το πορτοκάλι ως χώρο στάθμευσης υποβαθμίζουν πολύ την εικόνα της Χώρας. Η διόρθωση αυτής της κατάστασης μπορεί να γίνει μόνο μέσω σχεδιασμού από ειδικούς.

Προτείνουμε τη διεξαγωγή Πανελλήνιου Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού για ολόκληρη την παραλιακή ζώνη και την πιστή εφαρμογή του Α’ βραβείου.

Επίλογος

Θεωρούμε ότι αν υιοθετηθούν και υλοποιηθούν οι προτάσεις του Συλλόγου, αφενός θα αναβαθμιστεί ολόκληρο το παραλιακό μέτωπο της πόλης καθώς θα είναι φιλικό στους πεζούς, αφετέρου θα βελτιωθεί η ασφάλεια και η λειτουργικότητα τόσο του λιμένα όσο και του τουριστικού καταφυγίου. Αυτό μέχρι την οριστική μετεγκατάσταση του λιμανιού σε νέα θέση, κίνηση που θα λύσει οριστικά το πρόβλημα και οι δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα

Δείτε τη πλήρη ανάλυση της πρότασης του Συλλόγου Μηχανικών Νάξου στο τέλος του άρθρου και σε μορφή pdf  


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Συνάντηση συνεργασίας Δημάρχου με νέα διοίκηση νοσοκομείων Σύρου και Νάξου

Με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας, Δήμος και Διοίκηση των Νοσοκομείων Νάξου και Σύρου συναντήθηκαν σε θετικό και παραγωγικό κλίμα

Προκριματικά Μουντιάλ 2026: Νίκη Βελγίου με πολλά γκολ

Η πρόταση της ημέρας έρχεται από τα Προκριματικά του Μουντιάλ 2026.. Ποια είναι η σημερινή μας επιλογή

Νάξος – Σύλλογος Προστασίας Αγριας Ζωής: Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος και “Το σπίτι μας είναι και των άλλων”

Η άγρια ζωή της Νάξου χάνει το σπίτι της. Ήρθε η ώρα να αλλάξουμε, πριν χάσουμε και το δικό μας.

Naxos Medical: Αγγειοχειρουργικό ιατρείο, εξειδικευμένη φροντίδα δίπλα μας

Ο Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Σφυροέρας επιστρέφει (για μία ακόμη φορά) στη Νάξο για να προσφέρει εξειδικευμένες αγγειοχειρουργικές εξετάσεις στο πλευρό των κατοίκων

Αντίο Μίμη: Θλίψη στην οικογένεια της ΑΕΚ για τον Δημήτρη Χατζηχρήστο

Βαρύ πένθος στην οικογένεια της ΑΕΚ, αλλά και συνολικά στο ελληνικό ποδόσφαιρο, προκάλεσε η είδηση του θανάτου του Δημήτρη Χατζηχρήστου, μιας από τις πιο εμβληματικές φυσιογνωμίες της εξέδρας στη χώρα μας.

Νάξος – Κόρωνος: Μια προσφορά από καρδιάς στη μνήμη του Νικόλα Μανωλά

Οι γονείς των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Κορώνου Νάξου ευγνωμονεί την οικογένεια του Νικόλα Μανωλά για μια δωρεά που θα δώσει φωνή στις μαθητικές εκδηλώσεις

Σίφνος: Οι «Φρυκτωρίες» φωτίζουν ξανά τις Κυκλάδες, σημείο συνάντησης πολιτισμού (αφίσα)

Την Κυριακή 8 Ιουνίου, 14 νησιά των Κυκλάδων ενώνονται συμβολικά μέσω των Φρυκτωριών, τιμώντας την ιστορική μνήμη και την ανάγκη για επικοινωνία και συλλογικότητα

Νάξος – Τυροκομείο Πιτταρά: Γιατί για εμάς, το περιβάλλον δεν είναι μια μέρα, είναι τρόπος ζωής

Το Τυροκομείο Πιτταρά στη Νάξο τιμά την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος με πράξεις που ξεκινούν από τη γη και καταλήγουν στο τραπέζι μας

Νάξος – Θερινά Εργαστήρια Μουσικής: Το Καλοκαίρι γεμίζει (και φέτος) ήχους και δημιουργία (αίτηση)

Με την καλλιτεχνική διεύθυνση του διεθνούς φήμης συνθέτη Αλέξανδρου Καλογερά, τα μουσικά εργαστήρια προσφέρουν δωρεάν εμπειρίες σε μικρούς και μεγάλους από τις 23 Ιουνίου έως τις 31 Αυγούστου 2025 (αίτηση)

Νάξος: «Αυτές που κάψαν το σανίδι», θεατρικό αφιέρωμα στις γυναίκες του ρεμπέτικου

Δύο παραστάσεις αφιερωμένες στις σπουδαίες γυναικείες φωνές του ρεμπέτικου τραγουδιού, με την καθοδήγηση του Χρήστου Ζέκα, από την Ομάδα 9+ Έντεκα.

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος: Πυρκαγιά σε ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο καθοδόν προς τη Χώρα

Με ψυχραιμία και συνεργασία πολιτών και Πυροσβεστικής αποφεύχθηκε σοβαρό περιστατικό στο δρόμο Γλυνάδου – Χώρας

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Mission (Not) Possible: Νορβηγοί, με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο από Νάξο “πιάστηκαν” στα σύνορα

ζευγάρι τουριστών αποφάσισε να... κάνει εξαγωγή ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου, αλλά το ταξίδι τους σταμάτησε λίγο πριν τη "μεγάλη έξοδο".

Κυκλάδες – “Μαριέττα Γιαννάκου”: Ξεκινά η ανακαίνιση 17 σχολείων μέσω του προγράμματος (πίνακας)

Υπογράφηκε η σύμβαση για την υλοποίηση σημαντικών παρεμβάσεων σε 426 σχολικές μονάδες πανελλαδικά – Εργασίες και σε σχολεία Πάρου, Νάξου, Μυκόνου, Σύρου, Τήνου, Θήρας και Ίου

Κουφονήσια – “Γιορτή Ψαρά”: Μια νύχτα αφιερωμένη στους ανθρώπους της θάλασσας (video)

Παράδοση, διάλογος και κοινότητα ενώθηκαν στη Γιορτή του Ψαρά στα Κουφονήσια, με την παρουσία τοπικών αρχών και ανθρώπων που κρατούν ζωντανό το νησιωτικό μας πνεύμα.

Η 15χρονη Τόνια Κορρέ από τη Νάξο κατακτά τις πίστες των Βαλκανίων!

Με εντυπωσιακές επιδόσεις στο BMU στις Σέρρες, η νεαρή αναβάτρια ανεβαίνει στο βάθρο και στοχεύει σε διεθνείς διακρίσεις.

«Κλείνουμε – γιατί αλλιώς θα μας κλείσουν»: Η εστίαση στην Πάρο κατεβάζει ρολά στις 5 Ιουνίου

Οι επαγγελματίες διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις και τα εξοντωτικά πρόστιμα που απειλούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους – Ζητούν άμεσες λύσεις